uneori 2+2=4 si alteori 2+2=5!

Raspunsuri - Pagina 10

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns buflea spune:

Citat:
citat din mesajul lui viviana
Copiii nu sunt academicieni si nici la facultatea de litere. Deci e subiectiva pentru ca asa au invatat la scoala.
La nivel de 8 clase asa se stie. Fara niciun dubiu.


Viviana, daca la scoala au invatat ca aia e subiectiva, de ce 50% din copiii au scris "predicativa" ... inseamna ca e ceva in fraza aia, care pe 50% din copii i-a pacalit spre "predicativa", tot dupa niste reguli invatate in clasa a 8 a.

Teoria mea ar fi falsa daca 50% ar si scris corect "subiectiva" si in ceilalti 50% ar fi fost un amalgam de alte propozitii subordonate (predicativa, circumstantiala, completiva ...etc). Dar logica ma determina sa spun ca daca confuzia la copiii de clasa a 8 a este 50%-50% intre subiectiva si predicativa, atunci toti au folosit cunostintele predate in clasa a 8 a si fraza de pornire este una "tricky". Daca se dovdeste ca acea fraza poate fi si una si alta, atunci toata lumea merita punctaj maxim.

Care este fraza asta controversata ? stiu ca am citit-o pe undeva dar puteti sa o scrieti cu rosu pe subiectul asta ?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns danielag spune:

buflea, textul este "Ceea ce ma jeneaza este dificultatea rasfoirii."

Argumentul cu proportia celor care au raspuns "predicativa" nu sta in picioare, din doua motive:
- Raspunsurile erau grila, puteai bifa doar una dintre variante: subiectiva, predicativa, atributiva.
- La orice examen o parte din cei care sunt examinati gresesc. Asta nu inseamna ca raspunsul gresit e justificat de ceva ce au invatat in scoala. Ci pur si simplu au gresit.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns viviana spune:

Buflea, pana acum nu e stabilit concret procentul.
Cel mult fuse 42 la 40 si restul o pusera atributiva. Ca daca ii mai schimbi topica putintel iese si asa.
Copiii s-au incurcat si cei mai putini siguri pe ei au gresit.

Am auzit acum la televizor ca exista o lege (din pacate nu am retinut care) prin care este interzis schimbarea baremului sau existenta unui raspuns cu mai multe optiuni, in timpul unui examen.

Stii si fii-mea s-a incurcat la mate si a fost neatenta si va pierde niste puncte.
A gresit. Atata a putut, atata a facut. Si e impacata cu asta.
Pur si simplu si-a asumat greseala si neatentia.

Si sa-ti mai spun un lucru daca raspunsul la aceasta propozitie era cotata cu 10 sutimi nimeni nu ar fi zis nimc.
Dar cu 60 de sutimi... se schimba problema.

Si ca sa mai zic si altceva capitolul cu sintaxa frazei nu ar trebui inclus in materia de examen. Cel mult sa treaca peste la scoala.
Acest capitol este inutil si nu ajuta cu nimic. Cu absolut nimic.




--------------------------------------------------------------------------------------------------
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns turturica spune:

buflea, problema nu tine de lingvistica ci de faptul ca, sub presiunea opiniei publice, ministrul decide sa schimbe baremul de corectare. Sperind sa faca pe toata lumea fericita si, evident, sa cistige niste voturi la alegerile ce urmeaza.

Pb e ca din cauza jocurilor astora politice niste copii nevinovati cum e cazul fetitei vivianei isi vad viitorul periclitat. Ce poate viviana sa ii spuna fetitei ei, da, ai facut bine, nu ai fost tu de vina, dar uite, sint alegeri in toamna si usl-ul vrea sa cistige niste voturi in plus? A avut ghinion sa aiba examenul de capacitate in acelasi an in care sint alegerile si, in consecinta, in anul in care nu mai functioneaza regulile.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Deceneus spune:

Un var de-al meu spunea ca a avut un profesor, care le-a spus ca el nu noteaza lucrarile decat la final.
Daca o erore apare sistemtic, inseamna ca el nu a explicat suficient de bine si vinovatia este a lui, si nu ia in considerare raspunsul la problema respectiva. Noteaza lucrarea ca si cum subiectul nu a existat.

Daca subiectul era cu raspuns interpretabil, trebuie sa fie scos din barem sa se noteze tezele ca si cum intrebarea nu ar fi existat.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buflea spune:

Citat:
citat din mesajul lui danielag

buflea, textul este "Ceea ce ma jeneaza este dificultatea rasfoirii."

Argumentul cu proportia celor care au raspuns "predicativa" nu sta in picioare, din doua motive:
- Raspunsurile erau grila, puteai bifa doar una dintre variante: subiectiva, predicativa, atributiva.
- La orice examen o parte din cei care sunt examinati gresesc. Asta nu inseamna ca raspunsul gresit e justificat de ceva ce au invatat in scoala. Ci pur si simplu au gresit.

Ok, inteleg primul argument.
Al doilea insa demoleaza teoria care spune ca desi fraza asta are si o interpretare "predicativa", la nivelul clasei a 8 a, nu au invatat sa o judece asa.

Daca propozitia aia poate fi si subiectiva si predicativa, in contextul acelei fraze, dupa mine, ambele rezultate ar trebui punctate in mod egal SAU depunctata la toata lumea pentru ca raspunsul corect era "si subiectiva si predicativa". Deci ori li se scade la toti, ori li se da la toti.

Pe de alta parte, daca exista o lege care spune ca nu e voie sa existe in concurs un subiect cu doua raspunsuri corecte, atunci subiectul in sine este eronat si trebuie anulat complet din examen.

Realizez acum ca in toate variantele mele, subiectivii si predicativii sunt notati la fel, deci practic acest subiect controversat nu va fi criteriul de departajare al copiilor.

P.S. Nu stiu daca am dreptate - incerc doar sa urmaresc o logica

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buflea spune:

Citat:
citat din mesajul lui turturica

buflea, problema nu tine de lingvistica ci de faptul ca, sub presiunea opiniei publice, ministrul decide sa schimbe baremul de corectare. Sperind sa faca pe toata lumea fericita si, evident, sa cistige niste voturi la alegerile ce urmeaza.


Tocmai ... presiunea sociala nu ar trebui sa fie definitorie ci adevarul lingvistic. Din cate inteleg de la voi, din punct de vedere tehnic, propozitia aia poate fi si subiectiva si predicativa. Nu stiu cat se ia in considerare "interpretarea" intr-o decizie tehnica, dupa mine nu ar trebui sa se ia ... daca aceasta problema de gramatica are 2 solutii, atunci exista 2 raspunsuri corecte si ambele, indiferent de calea de gandire prin care s-a ajuns la ele, trebuie considerate ca fiind corecte.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anca_nicolae spune:

Inainte sa plec spre casa, mai propun un banc [din amintiri], poate ajuta la gasirea solutiei corecte.

*********

In inchisoarea comunista, intr-un salon, Ion vazu un coleg nou, si-l intreba pentru ce este el in inchisoare. Acela raspunse:

- Nu stiu domnule... sunt nevinovat.
- Cum asa? intreba Ion.
- Pai uite asa, cand am iesit din magazinul alimentar, cu o sticla de vin in mana, fericit, am strigat cat am putut de tare: ASTA-i viata, asta-i trai...... Si pac, 2 securisti din coltul strazii m-au saltat pt exprimarea nemultumirii fata de regimul comunist

************

Nota de subsol:

Noul coleg era evreu , si intonatia lui fusese cam asa [pentru cine nu stie cum vorbesc evreii]: Asta-i viata? Asta-i trai?



Revenind la serios, intreb si eu daca ar fi normal sa inversam propozitia de mai jos ca sa putem fi in stare sa o analizam?

Floarea este rosie.

in

Rosie este floarea.

Eu cred ca orice elev poate analiza aceasta propozite, FARA a o inversa, nu?

Mai mult, ia sa vedem intrebarile:

Floarea este rosie.

Intrebarea normala: cine este rosie? floarea. Corect :)


Daca insa inversam [spargand fortat si INUTIL cuvantul "este" de cuvantul "rosie", asa cum s-a spart fortat cuvantul "este" de textul "dificultatea rasfoirii" ] obtinem:

Rosie este floarea.

Mai putem intreba: cine este floarea? Rosie Eu zic ca nu...

prin urmare, inversarea e utila, dar nu in orice conditii, si nu partial... cred ca de aici deriva "dificultatea subiectului", unii nu au inteles cand ar trebui inversat si cand nu.


O seara buna si succes maine tuturor copiilor sa ajunga, totusi, unde isi doresc :)

anca
.

Poze cu noi

Veronica-Elena 14 ani, Tudor-Iulian 11 ani, Robert-Adrian 3 anisori

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Marina spune:

Buflea, cu ordinea cuvintelor din enunt propozitia este subiectiva.
Daca schimbi ordinea, propozitia devine predicativa.
Dar deh daca s-a pronuntat pana si academia ce mai putem noi zice.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buflea spune:

Citat:
citat din mesajul lui Deceneus

Daca subiectul era cu raspuns interpretabil, trebuie sa fie scos din barem sa se noteze tezele ca si cum intrebarea nu ar fi existat.

Asta am spus si eu, doar ca solutia asta este similara cu aceea de a le puncta raspunsul si subiectivilor si predicativilor.

Teama parintilor este ca departajarea asta intre raspunsuri va fi decisiva in departajarea copiilor pe lista de admitere.

Mergi la inceput