uneori 2+2=4 si alteori 2+2=5!

Raspunsuri - Pagina 11

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns anca_nicolae spune:

am scris si eu mai sus, dar nu stiu daca se vede, ca am avut problema la send.

Macar bancul sa-l cititi ;)

asta ca sa fim romani si deci, sa mai facem si haz de necaz.

O seara buna,


Poze cu noi

Veronica-Elena 14 ani, Tudor-Iulian 11 ani, Robert-Adrian 3 anisori

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buflea spune:

Citat:
citat din mesajul lui Marina

Buflea, cu ordinea cuvintelor din enunt propozitia este subiectiva.
Daca schimbi ordinea, propozitia devine predicativa.

Atunci raspunsul corect este "subiectiva" ... deci nu e chestie de interpretare ci chestie de schimbare a contextului si asta nu e corect. Parintii "subiectivi" ar trebui sa iasa in strada ...

Care este ordinea in care propozitia este predicativa ?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns nadaflorilor spune:

Citat:
citat din mesajul lui buflea

Citat:
citat din mesajul lui danielag

buflea, textul este "Ceea ce ma jeneaza este dificultatea rasfoirii."

Argumentul cu proportia celor care au raspuns "predicativa" nu sta in picioare, din doua motive:
- Raspunsurile erau grila, puteai bifa doar una dintre variante: subiectiva, predicativa, atributiva.
- La orice examen o parte din cei care sunt examinati gresesc. Asta nu inseamna ca raspunsul gresit e justificat de ceva ce au invatat in scoala. Ci pur si simplu au gresit.

Ok, inteleg primul argument.
Al doilea insa demoleaza teoria care spune ca desi fraza asta are si o interpretare "predicativa", la nivelul clasei a 8 a, nu au invatat sa o judece asa.

Daca propozitia aia poate fi si subiectiva si predicativa, in contextul acelei fraze, dupa mine, ambele rezultate ar trebui punctate in mod egal SAU depunctata la toata lumea pentru ca raspunsul corect era "si subiectiva si predicativa". Deci ori li se scade la toti, ori li se da la toti.

Pe de alta parte, daca exista o lege care spune ca nu e voie sa existe in concurs un subiect cu doua raspunsuri corecte, atunci subiectul in sine este eronat si trebuie anulat complet din examen.

Realizez acum ca in toate variantele mele, subiectivii si predicativii sunt notati la fel, deci practic acest subiect controversat nu va fi criteriul de departajare al copiilor.

P.S. Nu stiu daca am dreptate - incerc doar sa urmaresc o logica


exista sansa ca unor predicativi aceste 6 puncte sa le creasca nota astfel incat sa "ia locul" unor subiectivi, ca repartizarea la licee se face dupa optiuni si in ordinea mediilor, departajarea se va face in cazurile astea particulare... e frustrant cand esti cel de sub linie sa te gandesti ca poate aveai o sansa sau doua daca nu exista controversa asta... (probabilitatea sa existe cazuri din astea e mare, predicativii, inteleg ca, sunt mai multi...e destul de suparator)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anca_nicolae spune:

buflea ci ceilalti,

puteti sa imi raspundeti la exemplul meu, de la pagina anterioara? Este sau nu utila o inversare. Eu zic ca nu, dar voi?

Asa, cred ca putem simti daca e normal sa inversam/rasucim datele problemei, doar-doar "iese" cum ar vrea fiecare, sau e normal sa rezolvam asa cum e data problema.

gata, chiar fug acasa,
pa.

Poze cu noi

Veronica-Elena 14 ani, Tudor-Iulian 11 ani, Robert-Adrian 3 anisori

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buflea spune:

Citat:
citat din mesajul lui nadaflorilor
exista sansa ca unor predicativi aceste 6 puncte sa le creasca nota astfel incat sa "ia locul" unor subiectivi, ca repartizarea la licee se face dupa optiuni si in ordinea mediilor, departajarea se va face in cazurile astea particulare... e frustrant cand est icel de sub linie sa te gandesti ca poate aveai o sansa sau doua daca nu exxist controversa asta... (probabilitatea sa se existe cazuri din astea e mare, predicativii inteleg ca sunt mai multi...e destul de suparator)

Da, asa este ... o lectie pe care ar trebui sa o dam copiilor nostri ar fi, niciodata sa nu fii peste/sub linie, viitorul tau sa depinda de interpretarea sau interesele cuiva. Ori reusesti cat mai deasupra liniei, ori pici cat mai dedesuptul ei.
Bine, astea sunt filozofii ieftine care nu schimba cu nimic framantarea celor in cauza.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anca_nicolae spune:

Buflea,

scuze, dar ai idee cam cum arata mediile 5-8? In oras si ... in localitatile din jurul oraselor?

Cand vei vedea cat de usor [adica artificial] s-au obtinut medii ffff mari in unele zone fata de alte zone, atunci realizezi ca pentru unii elevi, sansa de departajare cat mai deasupra liniei [cum spui tu] sta DOAR in cele 2 examene, unde elevii cu medii ff mari dar ARTIFICIALE nu mai au ajutoare si deci, e ff important ca macar notele de la cele 2 examene sa fie CORECTE.

Poze cu noi

Veronica-Elena 14 ani, Tudor-Iulian 11 ani, Robert-Adrian 3 anisori

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Rufus spune:

Citat:
citat din mesajul lui copiloi


Cica asa au invatat copiii la scoala, cum sa verifice care e subiectiva, care e predicativa. (Sursa)



copiloi, lasa-l pe "cica" si citate obsesive.
Copilul meu n-a invatat ce "cica" tu.
Si e clasa a 8-a.
A judecat cum a invatat si a scris varianta corecta.

Rezolvarea problemei de catre ministru s-a facut fix dupa ce Ponta l-a rugat sa vada ce-i cu nemultumirile alea legate de lucrarea de la romana. Si ministrul s-a conformat, desi de dimineata spunea ca nu se schimba nimic. Pana la pranz "academicienii" spuneau ca e bun baremul. Dupa pranz au spus ca e interpretabil.
Sigur ca pe tine nu te intereseaza ce simt copiii nedreptatiti (si mai ales parintii lor).
Stiu, asta e politica. Invingatorul are dreptate intotdeauna.

PS: Sincer nu ma deranjeaza atat de tare ca un numar de copii sunt punctati pentru ca parintii lor s-au prostituat moral in fata Ministerului Educatiei. Asta e...credem uneori ca scopul scuza orice mijloace, cand vine vorba de copiii nostri.
Dar ma deranjeaza ca treaba asta s-a facut pe considerente politice, pentru niste voturi in plus. Si ma mai deranjeaza cei care tin isonul, cu orice pret, politicii gresite. Fara nici un castig. Doar "for fun".

Rufus, Tora si iadele

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns nadaflorilor spune:

linia se trage oricum undeva si nu se poate aprecia inainte unde anume, sigur ca in cazul copiilor geniali ei pot sa speree sa fie mult deasupra acestei linii...dar ma isunt si alti copii care sunt mai departe de genialitate si care merita sa beneficeze de pe urma muncii lor...

ca se anuleaza subiectul sau ca li se acorda tuturor punctele din barem are ca efect de fapt "depunctarea" celor care au raspuns subiectului asa cum a fost el prezentat, sunt convinsa ca daca li se cerea sa analizeze si identifice situatiile in care afirmatia...bla bla...este subiectiva cand predicativa si variantele de raspuns ar fi fost frazele cu topica modificata...subietivii ar fi identificat toate raspunsurile corecte, mai putin sigur e ca asa ar fi facut si predicativii...eu am banuiala ca ei nu rezolvat problema "babeste"

solutia ideala si corecta era sa se ia in considerare ca fiind corecte raspunsurile celor care au analizat fraza asa cum a fost data si au raspuns "subiectiva"...



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buflea spune:

Da, da - sigur ca ai dreptate. In orice imprejurare, un examen trebuie sa fie corect.

Lasand insa la o parte lupta politica, trebuie sa gasim raspunsul corect la problema examenului.

Este o nuanta fina aici :

1. Daca voi spuneti ca in contextul ala, propozitia aia este NUMAI subiectiva, atunci asta este unicul raspuns corect.

2. Daca in a gasi raspunsul corect, in acelasi context, exista mai multe metode de interpretare a frazei si in functie de metoda se gasesc 2 raspunsuri, atunci problema aia are 2 raspunsuri.

Poate vine cineva de specialitate sa ne explice si nou (mie mai ales ) cum se judeca problema asta ...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anca_nicolae spune:

Asta cu mai multe piste de rezolvare merge la matematica, unde, desi sunt mai multe piste, TREBUIE sa ajungi la acelasi rezultat.

Poti rezolva o problema cu ecuatii sau poti sa faci prin metoda figurativa. Dar rezultatele finale tot alea sunt.

Din materia limba romana, gramatica este asemanatoare matematicii, pentru ca este concreta. In schimb, la literatura, sunt expresii ce stau la granita intre metafora si hiperbola, deci, cumva, daca aceasta situatie confuza era la partea de literatura, mai era cum era.

Adica: dintre voi, cati puteti zice ca textul:

Colega Anca, un trandafir suav, inalt si superb...

este metafora sau hiperbola sau parabola?

ee, ia sa va vedem [ca deh, in CONTEXT, va zic eu, sunt deloc inalta si deloc suava, dar nici a mai nashpa nu sunt ]

dar, in situatia examenului de acum, situatia [cica] "confuza" e la gramatica, ceea ce nu e normal. Si nici macar nu e confuz. Textul "dificultatea rasfoirii" reprezinta DOAR o explicatie, o informatie DESPRE subiect, exact cum "rosie" este o informatie despre subiectul "floare", din exemplul meu anterior.

Acum s-a inteles de ce confuzia este inexistenta, ireala, si reale sunt doar alte jocuri de culise?

Gata, am zis de nspe ori ca fug acasa, si nimic. Uite cum intra omul la confuzie...

pa, pe maine!

Poze cu noi

Veronica-Elena 14 ani, Tudor-Iulian 11 ani, Robert-Adrian 3 anisori

Mergi la inceput