Recompensa pt. rezultate scolare - gresit?
Cum vi se pare ideea?
Sotul duce si aduce copiii de la scoala in fiecare zi iar vineri ii intreaba cum arata "cardurile" de sfarsit de saptamana (sunt bifate de invatatoare pt. o serie de chestii). Daca sunt... in regula, se opreste cu ei la o statie de benzina din drum si isi cumpara niste prostii dulci (fata (10 ani), ca fetele, constiincioasa, nu are probleme, baiatul (8) uneori mai uita una, alta, doamna ii pune semn pe card, deci pierde "bomboana").
Eu nu sunt de acord, sotul continua sa-i "stimuleze", zice ca-s doar niste nimicuri, etc. (este adevarat ca nu prea ii recompenseaza pt. altceva, dar nici sarcini zilnice nu au in casa).
Ma intreb ce urmari va avea in timp metoda lui (de fapt banuiesc...) si cum percep copiii neimplicarea, ba chiar refuzul meu de a face parte din joc ( eu tot sper sa vada luminita vreodata :( )
Acum mai este o treaba care ma cam framanta... vine sfarsitul anului cu un test standardizat, baiatul gura-casca si superficial, gata sa scape si sa termine cu frecusul, cred ca nu-l va lua din prima. Sotul nu vrea sa-i lase sa greseasca, eu gandesc ca i-ar prinde bine la urma urmei o lectie ca asta si poate ar fi pe viitor mai responsabil.
Cum il trezesc eu putin acum pe ultima suta de metri fara sa cad in capcana "bomboanei" lu' taticasu?
P.S. L-am intrebat daca s-a gandit ce se va alege de vacanta lui in cazul in care nu-l ia (la un pretest similar, multe le-a trecut cu 100%, cateva cu 50, altele cu... 0 si nu ca nu ar avea habar de raspuns...)? Pe moment a cazut pe ganduri, dar a doua zi era ca mai inainte.
Aveti alte sugestii de abordare, asa pe intelesul lui?
Raspunsuri
marius spune:
Personal nu cred ca bombonica aceea i-ar schimba felul de a fi sau de a gandi. Aproape ca sunt convins ca daca nu o primeste la un moment dat ce mult va remarca asta. Si nici nu stiu ce recompense nu cred ca vor avea efect (eventual pe moment).
In fond care este problema?
Una singura.
Nu lucreaza suficient.
Rezolvare?
Sa lucreze efectiv ce are de facut plus munca suplimentara pana intra pe linie si rezolva cu succes ce are de facut. Asta e de cand lumea.
www.romleas.ro/Rosia%20Montana/" target="_blank">Ce nu stiu romanii despre aurul lor!
Eu pur si simplu / Pagina legislativa
viviana spune:
Cred ca la 8 ani e cam micut sa invete din propriile greseli si mai cred ca degeaba il intrebi cum va arata vacanta lui pentru ca nu are capacitatea de a intelege astfel de consecinte si de a se proiecta in viitor, atat de departe.
Singura metoda ar fi sa-l determini sa invete pentru el insusi nu pentru pedepse/recompense laudandu-l tot timpul chiar si pentru rezultatele care nu sunt chiar OK.
"Bravo, sunt mandra de tine ca ai luat 100 la stiinte, acum ar fi foarte frumos sa te concetrezi si pe matematica!" - ceva de genul asta.
Apoi, mai cred ca faptul ca sora primeste recompensele in fata lui starneste gelozii. Gelozii care in timp nu ii va apropia deloc.
Fii-mea primea recompense banesti de la bunica-sa. Pana cand intr-o zi a venit la mine cu diverse pretentii. Sa-i dau bani daca-si face patul sau daca citeste si alte alea.
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi
andacos spune:
ML,eu am aplicat metoda recompenselor dar mai tirziu,pe la 13-14 ani cred!Asa devreme...n-am avut "probleme"!
Da,eu spun ca e inutil,si tot eu itzi spun ca...e greu muica cu baietzii!
Rabdare,rabdare,rabdare si vorba vivianei,incurajeaza-l pentru orice!
Marius se vede ca are doua fete,crede-ma ca la baietzi nu tzine metoda si mai ales asta cu lucratul suplimentar(Sau poate tzine in Romania,la mine n-.a tzinut)
Imi permit s aspun ca si eu cred ca sotzul tau nu procedeaza bine,bomboana fetei va ajunge la un moment dat"marul discordiei",pina atunci insa baiatul se va simtzi asa...de categoria a doua!
Eu am doar un copil,si am facut odata greseala sa-i dau exemplu un prieten de-al lui...nici nu-tzi dai seama ce jignit,suparat,frustrat s-a simtzit ,ca nu mai stiam cum sa dreg busuiocul1
Repet,e greu cu baietzii!Baietzii nu-s c afetele!
Dana
www.dropshots.com/andacos#" target="_blank">handarbeit
marius spune:
Nu cred ca exista deosebiri in ceea ce priveste invatatul ca si apartenenta sexuala. Sa nu uitam ca eu am fost baiat si fratii mei la fel. Ai mei nu au avut probleme cu noi. In egala masura am avut colegi si eu si fratii mei care mergeau foarte bine.
Raman la opinia ca tine de persoana si de mediul in care traieste si/sau este educat. Unii merg singuri foarte bine altii merg foarte bine dar nu tocmai singuri iar altii nu merg bine aproape orice ai face. Insa la varste mai mici raman la opinia ca un control mai riguros al activitatii si munca mai sustinuta raman de necombatut ca si variante de lucru. De la o vreme cand reintra pe fagas pentru ca nu are cum sa nu se vada efortul depus nu doar ca se schimba mentalitatea dar succesele obtinute pot deveni motivationale. In plus tot ca si rezultat(efect) previzibil ceea ce parea greu devine normal, si parca nu mai pare atat de chinuitor deoarece "greu" este ceea ce nu stii.
Nu sunt adeptul recompenselor ca si troc pentru ca educatia este ceva necomercializabil.
www.romleas.ro/Rosia%20Montana/" target="_blank">Ce nu stiu romanii despre aurul lor!
Eu pur si simplu / Pagina legislativa
andacos spune:
Marius,eu nu am spus ca exista deosebiri in ce priveste invatzatul si apartenentza sexuala!(desi sunt statistici care arata ca fetele-s mai precoce decit baietzii din multe privintze)(eu n-am timp sa caut statisticile alea insa
Eu am spus ca la baietzii,la unii ,e mai greu,se gasesc,regasesc,intra mai greu pe fagas!
Si avind un exemplar acasa,sustzin bineintzeles ce spun!
Dana
www.dropshots.com/andacos#" target="_blank">handarbeit
rrox3 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui marius Nu cred ca exista deosebiri in ceea ce priveste invatatul ca si apartenenta sexuala. |
Corect.
Exista o oarecare diferenta statistica la nivelul obedientei si dorintei de a face pe plac celorlalti - parinti, profesori. Cel putin in Romania fetele au fost ceva mai apasat educate spre raspunsurile astea comportamentale.
In rest, exista diferente interindividuale atat de motivatie, si mai ales auto-motivatie, cat si de curiozitate, interes, ambitie.
Lucrurile sunt mult mai complexe decat: fetele sunt constiinticioase si baietii nu.
rrox3 spune:
ML recompensa este o forma de motivare extrinseca. Nu e utila pe termen lung, ba poate fi chiar daunatoare. In mod uzual se foloseste la pachet cu sanctiunea.
Insa ca sa functioneze, macar pe termen scurt, e nevoie sa fie relevanta. Sa poata motiva. In mod evident "bomboana" nu are capacitatea sa-l motiveze pe fiul tau si sunt convinsa ca nici pe fiica. Are insa capacitatea sa creeze frustrari si gelozie.
Baiatul este demotivat. Pune-te putin in locul lui, discuta cu el si vezi de ce ar invata, ce ar avea nevoie ca sa invete. Eu cred ca lipsa asta de motivare are legatura cu ce ne-ai mai povestit tu despre el in alte topice.
tinatache spune:
Eu cred ca la 8 ani e foarte capabil sa invete din greseli, chiar e o varsta potrivita pt asta intrucat greselile sunt inca nesemnificative.
Sunt de parere cu tine, avem copii de aceeasi varsta si consider ca acum, cel putin, nu e cazul de recomapense materiale. Dar as aplica-o daca nu mi-ar mai ramane alte alternativa, am incercat tot ce e posibil si numai asta functioneaza, desi... cred ca atunci e cea mai daunatoare. Ma rog, n-am ajuns pana acolo. Ai mei sunt f constiinciosi dar totusi copii, mai uita, se mai zapacesc. Ce-i supara f tare e sa spuna cineva ca "m-ai dezamagit". Una din invatatoare a spus o sg data, cred ca tine minte toata viata. Si nici n-a mai aparut problema respectiva. La noi anul viitor se dau niste teste de trecut la gimnaziu, in cursul anului sunt vreo 15. Ai ocazia sa mai bestelesti 1 sau 2 dar atat. Am mai intrebat si alti parinti, in general daca merge f prost incep sa taie din activ. de timp liber si sa-l tina din scurt, cu corectarea temelor la sange, cu invatat/repetat etc. Inaintea unei teze/ test mai imp. eu ii intreb exact data, cu cateva zile inainte (imi trec in calendar!) ii intreb ce teme au, ce materie se da la test, repetam, exersam, evtl. in weekendu-ul de dinainte cu teste pe timp limitat, ca la scoala.
O observatie proprie: baietii se grabesc, sa fie primii, sa iasa la joaca, nu conteaza, important e ca au scapat. Noi le-am spus ca nu se dau note pe timp ci pe ce e scris, ca nu e rau sa fii primul dar daca mai ai timp verifica si corecteaza ce-ai facut. Ideal ar fi sa iesi ultimul, asta inseamna ca ai facut tot ce-ai putut si iei nota buna. A avut efect Bafta!
ML spune:
Am sa incep cu sfarsitul...
Citat: |
citat din mesajul lui tinatache Inaintea unei teze/ test mai imp. eu ii intreb exact data, cu cateva zile inainte (imi trec in calendar!) ii intreb ce teme au, ce materie se da la test, repetam, exersam, evtl. in weekendu-ul de dinainte cu teste pe timp limitat, ca la scoala. Ceva asemanator am facut si noi acasa, dupa ce la scoala au avut pretestul. De fapt, ca tema (de la invatatoare, nu de la noi), a trecut peste rezultatele nesatisfacatoare si le-a corectat. Eu l-as fi lasat singur sa se descurce si sa intrebe daca are nevoie. Daca tot gresite (unele) ar fi fost, iar ar fi trecut peste ele, tot singur, fara scandal din partea mea. Nu stiu cat il ajuta metoda mea, dar mi se pare mai... putin invaziva decat a sotului (il ia langa el si le rezolva, cu oarecare mustrari, cicaleala si resentimente din partea lui si a baiatului). Un psiholog american pe care il citesc din cand in cand spunea ca a te amesteca mai mult decat trebuie in temele (viata...) lor este "micromanagement" si in loc sa fie copilul cel care munceste sa le rezolve, ii parintele iar baietului ii trece pe langa urechi. Cam asta simt cand isi reface temele si ma intreb daca exista o alta cale care sa-l implice intr-un mod mai direct... O observatie proprie: baietii se grabesc, sa fie primii, sa iasa la joaca, nu conteaza, important e ca au scapat. Exact asta simt la baiat. Nu are importanta cum face, doar sa termine. Si se intampla si cu altele, nu numai cu lectiile. Noi le-am spus ca nu se dau note pe timp ci pe ce e scris, ca nu e rau sa fii primul dar daca mai ai timp verifica si corecteaza ce-ai facut. Ideal ar fi sa iesi ultimul, asta inseamna ca ai facut tot ce-ai putut si iei nota buna. A avut efect Bafta! Asta le spunem si noi, dar ori uita, ori ii e lene (invatatoarea a notat pe test cat timp si-a luat sa le rezolve. La toate, jumatate din timpul acordat, chit ca dupa ramanea in clasa, fara alte recompense gen jucat pe computer sau iesit afara). cristina |
Dar revin, apropo (Rox) de subiectele mai vechi, motivatie, etc....
alinuk spune:
aici mama de doi baieti
Si eu ii recompensez cu diverse
bulinutze de fapte bune, si alte lucruri: iesiri in locuri care stiu ca le face placere, iubirica, jocuri d'ale noastre prin casa sau afara, iesit la patinoar, role, bicle etc...
Fetisoarele de fapte rele nu le folosim...decat extrem extrem de rar.
Singurul lucru neconditionat oferit este dragostea si iubirea de care ii asigur permanent. Le spun ca si atunci cand fac nazdravanii ii iubesc la fel de mult, si chiar daca le retrag o recompensa, tot ii ador
Dar nu ma lasa inima sa ii ofer numai unuia o recompensa..indif de ce e vorba/ ii implic pe amandoi si ii apreciez in fucntie de contributie..de ex celui care a avut initiativa ii pun o fetitzoara vesela mai mare, celuilalt una mai mica /
La o anumita perioada marcam cu o apreciere, cu o surpriza..cadou: joc, film, lasat pe el sa decida unde iesim, etc: primit de cel care a avut initiative pozitive mai multe dar de care beneficiaza si celalalt.SI neaparat cu sublinierea faptului ca data viitoare va avea ocazia si celalalt sa fie 'primul'...dar ca in viata nu e totul 'sa fii primul' si ca viata e frumoasa si de pe locul doi, ca nu suntem mereu campioni.
Intotdeauna insa cand au o disensiune unul cu celalalt ii 'cert' pe amandoi si le 'suspend' motivul disputei.
Au inteles repede ca amandoi au de pierdut si atunci cel mare 'rezolva' singur problemele.Doar ce-l aud spunandu-i celui mic: "zi ma picule ce vrei, ca te rezolv eu"
Il apreciez public pentru rezolvarea aceasta a micilor lor probleme (pt care evit sa ma erijez in arbitru).
in fine ..practica escaladeaza uneori, dar per total ma straduiesc sa exsite un echilibru intre ei, amandoi sa se simta apreciati / poate pe directii diferite
Alinuk
si ostrogotzii din dotare: Andu mik (3 ani) si Teo voinik (5 ani)
www.desprecopii.com/info-id-8903.htm" target="_blank">Lumina Sfanta pentru copii
............................................................................
Nimic nu-i intamplator!
............................................................................