Inscriere Colegiul Goethe cls I ( 2 )
Raspunsuri - Pagina 4
ailita spune:
Tot citesc si ma minunez...
Voi, cele care ati dat declaratii ( fals, curat!) nu inteleg de ce va pledati cauza aici pe forum... ar fi mai bine sa va pregatiti pentru situatia in care veti fi chemate la parchet cand va trebui sa le explicati cat de legala e declaratia...si cat de nemtoaice sunteti...ca asa sustineti, ca va puteti declara ce vreti...
in privinta moralitatii, ce sa mai spun... nu mai gasiti scuze in fata noastra a celor care nu am dat mizeriile alea de declaratii si acum aveti si tupeul ne trimiteti la plimbare la alte scoli.
Fomalhauti spune:
A, da, asa e pe forumul asta tot timpul. Citesti si te minunezi. Asta e farmecul forumului, afli tot felul de lucruri pe care nu le banuiai despre oameni, cum gandesc....
Ailita, ce ai facut pana la urma?
Fomalhauti spune:
Si daca la mine te refereai cu faptul ca "trimit pe cineva la plimbare la alte scoli", la faptul ca am scris ca mai sunt locuri la Vlahuta, crede-ma ca am facut-o cu cea mai buna intentie, m-am gandit pur si simplu ca poate cineva nu s-a uitat si acolo si ar fi interesat.
sibip spune:
Doamnelor, eu cred ca legea a fost facuta - oare e prima data?! - pentru a sluji intereselor CUIVA de acolo de sus. Robinetul s-a deschis sa treaca legal dl. Goe, nestiutor de germana.
Sincer, m-as fi asteptat la o reactie din partea societatii civile. Dar tocmai cei interesati, care ar fi putut lua atitudine, tac, pentru ca au devenit intre timp.. Mit-täteri.
Oare Forumul German ar putea avea un cuvint de spus?
S-a discutat mult aici despre cit de delicata e abordarea etniei. Si sa pui la zid 300 de parinti, care au dat declaratia, iarasi nu merge. Acum obiectiv, DACA NU DADEAU DECLARATIA CE SANSE AVEAU IN ETAPA 2? Nici macar pe ultimul loc nu a existat conditia de cunoastere a limbii germane.
Ailita, te admir pentru decizia de a nu semna declaratia. Dar a-i condamna pe cei care au dat-o e ca si cum ai incerca sa tratezi simptomele in loc sa tratezi boala.
Mi s-ar parea un lucru simplu si de bun simt ca macar acum, in etapele 3-4, daca dl. Goe tot a intrat la Goethe, legiutorul sa suplimenteze numarul de locuri si sa-i primeasca, cu sau fara interviu, pe toti copiii care vorbesc cursiv limba germana si/sau care au absolvit o forma de invatamint in limba germana.
(O declaratie notariala a parintelui ca odrasla lui vorbeste cursiv limba germana mi s-ar fi parut mai de bun simt - si dl. Goe putea intra nestingherit, iar ceilalti parinti nu trebuiau sa minta).
ailita spune:
Uite cum vad eu lucrurile... daca ar fi fost pe bune , probabil ca ar fi fost vreo 5o de copii inscrisi in etapa 1. Si dupa aia in etapa a II , ar fi fost acea adeverinta sau acel dialog, cf instructiunilor min. invat care stiu ca nu au fost retractate. Eu nu stiu daca pustoaica mea ar fi trecut testul, pentru ca uneori e timida, dar in orice caz dupa 4 ani de gradi in germana exclusiv ( asa se prezinta,imi place mie sa cred ca asa a fost, desi sunt cam sceptica in privinta a ceea ce se intampla prin gradinitele astea, chiar daca sunt gradinitele educatoarelor de la stat), zic eu ca ar fi fost peste cei care au facut 2 ore de germana pe saptamana.
Eu nu am avut un scop neaparat de a fi la Goethe, ci am vrut sa aiba sansa de a invata germana. Care stiu ca e o limba grea si i-ar da un plus fata de cei care stiu doar engleza.
In rest, nu dau doi bani pe Goethe, ca stiu ca e plin de pusti gen coca si piti. Si cred ca au mai multe fitze in cap decat altii de pe la alte scoli. Doar, ma interesa strict sa invete germana de la cineva ok, care sa vb corect germana. ( si acolo erau sansele cele mai mari in privinta asta)Si dupa aia, contrar altora, ce opineaza ca e o scoala slaba fata de cele din top, imi convenea pt ca nu vreau sa am un copil stresat de teme si informatii inutile, pe care oricum le uita sau care nu au relevanta in cotidian.
Nu m-am gandit la viitorul indepartat, la liceu, Bac si alte prostii....
Si da, cred ca parintii sunt cei vinovati de situatia creata, pt ca au venit cu tot felul de interpretari ale etniei, si au facut presiune pe inspectorat si scoala. ( care au vrut altceva, si stiu asta din interior!)Si daca cititi interviul cu presedintele de la Consiliul pt combaterea discriminarii de pe HOtnews, o sa vedeti ca coincide cu interpretarea mea postata anterior. Nu e nici discriminare si nici neconstitutional sa ceri acte de stare civila.
pt Fomalhauti:
- nu ma refeream la tine, ci la o doamna care comenta pe aici in conditiile in care sustinea ca nu are un interes direct anul acesta la Goethe, dar care a uitat ca pe prima pagina a postat ca trebuie sa isi inscrie copilul si ea. Probabil a dat decalartie si e fericita posesoare de copil la Goethe
- copilul meu va mai copilari un an la gradi, ii astept pe cei de la protectia copilului- ca asa au amenintat cei de la Minister. i-am gasit o doamna foarte draguta cu care face germana, pe care copilul o place si asta mi se pare cel mai important. Si care e etnica germana sigur ...dupa nume si dupa port...
La anul o s-o inscriu in clasa I undeva...nu stiu inca unde. Poate ca vor infiinta ceva si altundeva.
Deocamdata ma consolez cu ideea ca nu mi-ar fi placut sa fie intr-o clasa cu 40 de elevi sau sa faca in trei schimburi. Ce ar mai fi invatat in conditiile astea? Si parca as vrea sa aiba copilarie, si sa nu intre in vartejul asta al meditatiilor. nu vreau un copil stresat.
Androix spune:
Citat: |
citat din mesajul lui wildrose07 Mai aveti si alte probleme de lamurit? Stiu ca va amuzati si ca va fac jocul prin raspunsurile mele. |
Nu ma amuz, stai linistita. Eu inca mai am motive sa stau noptile nedormita. Nu e nevoie sa te mai deranjezi, ne pierdem timpul amandoua. Succes!
www.obiectiverealiste.blogspot.com" target="_blank">Obiective Realiste
Androix Bijoux
Niste copii si toti copiii!
eunice78 spune:
Ailita, daca te referi cumva la mine, desi nu e cazul sa iti dau explicatii, dar tot te-ai luat aiurea de mine, e adevarat ca la inceput eram hotarata sa inscriu copilul dar nu am facut-o. Si asta nu din cauza declaratiilor, ci pentru simplul fapt ca am copilul nascut in perioada sept - dec 2006 si avem posibilitatea sa stam la gradi inca un an. Am mai scris asta insa. Nu spun insa ca nu sunt indoita de decizia pe care am luat-o, practic copilul va avea aproape 7 ani la anul, cand va intra la pregatitoare, si 8 cand va intra in clasa 1. Si inca nu sunt tocmai impacata cu ideea asta, insa sper totusi ca poate se va intampla ceva si vom intra la anul in clasa 1. Daca nu..asta e pana la urma nu e nimeni premiat ca intra in campul muncii mai repede. Iar anul asta tind sa cred ca va fi cam debandada cu pregatitoarea si cadrele pt aceste clase. A fost practic o decizie luata pe ultima suta de metri.
Legat de etnie, sunt convinsa ca nu se va intampla absolut nimic cu parintii care au
dat acele declaratii. Si in sustinerea afirmatiei mele, in plus fata de ce am mai scris la
alte postari, pot sa mai spun ca, daca va aduceti aminte, a existat o perioada in care Ceausescu le permitea nemtilor sa plece legal din tara. Dar trebuia sa dovedeasca f ca erau nemti. Pentru ca nici atunci, ca nici acum, nu exista o procedura legata de stabilirea etniei, oamenii s-au dus in instanta si au introdus actiuni in constatarea etniei. Si instantele respingeau cererile pe motiv ca nu exista nicio procedura in acest sens, ca nu se poate dovedi etnia. Cunosc caz concret, am vazut asemenea hotarari, nu vb din auzite.
Repet, nu un ca e moral cum au procedat unii parinti..dar nici regulile stabilite de stat nu sunt nicidecum morale. Nu ca asta ar fi vreo scuza. Dar ministerul ar trebui sa fie primul acuzat pentru ca stabilit niste reguli, ignorand realitatea. Cel mai corect, pentru toata lumea, accesul intr-o scoala cu predare intr-o limba straina ar trebui sa fie realizat pe baza unui test de limba. Evident, in opinia mea..
Königstiger spune:
Ma bag si eu in discutie cu dorinta sincera de a face niste clarificari, vorbind in deplina cunostinta de cauza. ;-)
In primul rand, referitor la chestiunea locuri pentru minoritati vs. discriminarea pe criterii etnice:
Locurile rezervate minoritatilor etnice din Romania isi are radacini istorice. Dupa cum se stie, invatamantul in limba romana este cel mai recent din tara, fiind introdus abia din sec. XIX, in timp ce invatamantul in limba germana precede infiintarea principatelor romane si chiar si limba romana (atestata prima oara in scrisoarea lui Neacsu din Campulung); de asemenea, colegiile iezuite, la care s-au format inclusiv marii carturari romani din Ardeal, preced de asemenea invatamantul in limba romana. Dupa Marea Unire din 1918, toate aceste scoli in limbi altele decat cea romana au fost preluate de Statul Roman, iar parintii Marii Unirii au asigurat toate popoarele din Ardeal (atat romanii, cat si comunitatile pe care astazi le denumim minoritati) prin proclamatia de la Alba Iulia ca isi vor pastra dreptul de a studia in limba fiecareia (si ca vor fi reprezentate in parlament, printre altele). De aceea, invatamantul in limba germana este materializarea unei promisiuni istorice, si nu un privilegiu sau o discriminare – atat romanii, cat minoritatile pot studia fiecare in limba lor.
De aceea, „celebrul actor“ de la Teatrul National nu se poate considera discriminat, deoarece are si el dreptul de a studia in limba materna (in cazul lui: limba romana) ca si etnicii germani. Asadar, nu este nimeni obligat sa-i pastreze copilului lui un loc la scoala etnicilor germani, atata timp cat acesta nu este etnic german. :-P
Mai mult, conform OG 137/2000 se interzice la art. 11 „REFUZAREA ACCESULUI unei persoane sau unui grup de persoane la sistemul de educatie ... din cauza apartenentei acestora la o anumita rasa, nationalitate, etnie ...“. Asadar, este interzis ceea ce se cheama „discriminarea negativa“, adica interzicerea unor drepturi pe criterii etnice, iar nu asa-zisa „discriminare pozitiva“, adica recunoasterea unor drepturi unor minoritati etnice. Or, garantarea invatamantului in limba materna nu este decat cel mult o discriminare pozitiva, in interpretarea acestei legi, neinterzisa de dispozitiile legale (de fapt nu este nicio discriminare, pentru ca toti au dreptul la invatamantul in limba materna, atat romanii, cat si germanii si ceilalti).
Se mai interzice in acelasi art. 11 „SOLICITAREA UNOR DECLARATII DOVEDITOARE ale apartenentei acelei persoane sau acelui grup la o anumita etnie, care sa conditioneze accesul unei persoane sau unui grup de persoane la educatie in limba materna“. Este deci interzis sa se SOLICITE declaratii (asadar, cel care afirma ca scoala a solicitat declaratii, trebuie s-o dovedeasca – insa prin nici una din afisajele de la Colegiul Goethe de pe perioada inscrierii nu se solicita declaratie, ci documente de stare civila, deci nu vad cum s-ar dovedi pretinsa SOLICITARE a declaratiilor mult-incriminate), tocmai pentru ca etnia nu se poate dovedi, in acceptiunea OG 137/2000, doar cu simple declaratii, ci sunt necesare documente suplimentare – pe care Colegiul Goethe le-a solicitat, conform afisajelor din perioada inscrierii.
Königstiger spune:
Problema a pornit de fapt de la examenul de anul trecut, unde copiii a doi cetateni nu au trecut testul de limba, desi respectivii se considerau etnici germani (chiar daca numele lor sugereaza o alta origine etnica pentru cineva care cunoaste bine limba germana si stie care nume este autentic german si care nu, dar asta nu este esential aici). Parintii celor doi au petitionat pe reprezentantul minoritatii germane in Parlament si au sustinut ca le este incalcat copiilor lor dreptul constitutional la studiu in limba materna, pentru ca la Colegiul Goethe nu ar fi fost primiti copiii etnicilor germani, pentru ca locurile ar fi fost „rezervate“ de romanii cu pile sau spagi (acuze evident exagerate). Pentru a preveni pe viitor astfel de acuze, deputatul german a avut initiativa neinspirata de a insista pentru eliminarea examenului de limba, astfel incat toti etnicii germani sa fie admisi si nici unul sa nu mai poate fi respins.
Problema sta in felul in care a fost pusa in aplicare aceasta initiativa de catre Ministrul Educatiei, care a interzis examenul, dar nu a stabilit absolut niciun criteriu prin care scolile sa poate determina etnia cuiva.
Cand directoarea de la Colegiul Goethe a cerut Ministerului clarificari si a propus ca acesta sa stabileasca prin Metodologie criterii de stabilire a etniei, a primit raspunsul ambiguu afisat la avizierul scolii, in care se pune in sarcina scolilor stabilirea criteriilor de etnie. Ceea ce Colegiul Goethe a incercat sa faca, solicitand acte de stare civila ca dovada a etniei.
Ca reactie, mai multi parinti care se considera etnici germani au petitionat din nou deputatul german si Ministerul, sustinand ca in actele de stare civila nu este prevazuta etnia si ca nu exista niciun document care sa ateste etnia. Prin urmare, Ministerul a intervenit din nou si a interzis Colegiului Goethe sa solicite actele de stare civila. Fiind o institutie de stat subordonata Ministerului Educatiei, Colegiul Goethe a trebuit sa se conformeze si nu a mai putut insista sa se prezinte acele acte de stare civila. Multi parinti au sesizat lacuna (ca declaratia etniei nu mai trebuie sustinuta de documente) si au prezentat simpla declaratie – insa fara o solicitare expresa din partea Colegiului.
Problema cu aceste declaratii este ca ele nu pot fi calificate ca fiind false in absenta unor criterii care sa defineasca etnia. Ar fi fost necesar un text legal care sa ne spuna cand este cineva etnic si cand nu, iar cei care ar fi declarat ca apartin unei etnii contrar criteriilor legale ar fi putut fi acuzati de declaratie falsa. Dar atat timp cat nu scrie nicaieri cand este cineva etnic german si mai ales cand nu, cel care face o declaratie de etnie nu incalca, in mod formal, nicio lege – de aceea nici nu va putea fi sanctionat de Parchet (dar asta se va vedea abia dupa cativa ani, cat dureaza de regula ancheta penala, deci concluzia va fi oricum tardiva).
Deci cei care au declarat nesincer ca ar fi germani nu vor putea fi trasi la raspundere din punct de vedere legal, iar vina apartine Parlamentului si Ministerului, care au prevazut studiul in limba materna, dar nu au stabilit criteriile dupa care sa se constate care este limba materna a fiecarui copil.
Oricum, cei care totusi insista sa studieze la Colegiul Goethe, au in continuare posibilitatea (imorala, insa nesanctionabila din punct de vedere legal) de a veni cu declaratii de etnie in etapa a III-a a inscrierii de anul acesta. Aceasta etapa este destinata celor care nu au participat la etapa I (deci nu s-au prezentat la scoala de circumscriptie, care pentru etnicii germani din Bucuresti este Colegiul Goethe) si care nu au fost admisi in etapa a II-a. ;-)