Copilul meu vorbeste foarte mult
Raspunsuri - Pagina 10
Lali spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Fomalhauti Nu, marturisesc ca nu am intrebat niciodata colegii de gradinita ai copiilor mei cum interpreteaza "bulinele". Dar stiu ca au, pe un carton de pe perete si buline rosii si negre. Presupun ca inteleg ce inseamna fiindca primesc uneori bulina rosie si uneori neagra. Adica atunci cand raspund corect primesc o bulina rosie. Cred ca exact asa interpreteaza: "Am raspuns corect." Si bulina neagra o interpreteaza ca "am facut ceva ce nu trebuia sa fac." Eu le interpretez, cum spuneam, ca pe niste calificative pe intelesul unor copii mici. Pe cele care sunteti asa revoltate de pedepsele de la gradi nu as vrea decat sa va rog sa va plasati un moment in tabara cealalta. Copiii de la gradi nu stiu sa povesteasca prea multe, dar ganditi-va o clipa ca aveti un copil care este frecvent agresionat de alt copil. Ganditi-va ce ati vrea sa faca educatoarea in acest caz. Ganditi-va daca v-ar satisface explicatia educatoarei ca "i-a explicat ca nu e frumos ce face" sau daca v-ar spune ca a vorbit cu parintii copilului respectiv si il duc la psiholog si spera sa apara rezultatele in cateva luni. Cum spuneam, copiii nu stiu sa povesteasca unele lucruri, dar, daca aveti un copil mai timid, ce ati dori sa faca educatoarea atunci cand un copil din grupa raspunde imediat la orice intrebare, neintrebat sau cand sunt intrebati alti copii? Daca v-ar povesti copilul ca el nu poate sa raspunda, ca pana se gandeste el, raspunde X? Daca v-ar spune copilul vostru ca nu aude ce spune educatoarea fiindca X vorbeste permanent? "Exista alte metode" - dar care sunt ele? |
Pana aici am citit, dar vreau sa spun ca mie, la nivel intuitiv mi se pare ca exista o diferenta mare intre un sistem de buline pe un panou si unul lipit pe copil. Deasemenea metodele de apreciere si gestionare trebuie sa fie diferite de la grupa mica la pregatitoare.
Pana la urma, la scoala toti copii au un carnet si exista si un catalog cu "buline" de 4 culori: insuficient, suficient, bine si foarte bine. Insa nimeni nu umbla cu carnetul deschis atarnat de haine in pauze, la masa, cand vin parintii, etc.
Iar daca in acest caz particular, ceilalti adulti cu care a interactionat copilul la diferite cursuri si fosta educatoare nu au sesizat aceeasi problema, inseamna ca si educatoarea e de vina.
Copilul vorbeste neintrebat, singur, pe langa subiect, cu alti copii ? Ca si asta e important. Una e ca stie multe despre ce se discuta si vrea sa comunice, alta e ca vorbeste cu colegii sau ca se trezeste vorbind singur cu prietenii lui imaginari.
roxy spune:
am inteles ca educatoarea in acest caz incearca , fara sorti de izbanda deocamdata si fara o metoda buna, sa invete copii ca la o intrebare pe care ea o adreseaza , se poate raspunde doar dupa ce ridici mana sus si esti numit de ea sa raspunzi.E ok pana aici.Dar avand in vedere ca e vorba de varsta de gradinita, nu de scoala, trebuie gasita acea metoda care poate da roade la acest nivel de dezvoltare.Posibil un sistem de recompense date celor care raspund dupa ce ridica mana si asteapta sa fie numiti (asa cum la topogan ii invatam sa-si astepte randul nu sa il impinga pe cel dinaintea lui ca doar si el stie sa se dea...).Trebuie si acasa sa se insiste pe ideea ca daca stii raspunsul trebuie sa ridici mana si sa te vada educatoarea , si normal daca ea e corecta si nu numeste doar anumiti copii, ar trebui sa fie prin rotatie randul la toti sa raspunda.Adica nu daca e timid si fricos, normal ca nu va ridica mana in veci , sa nu fie deloc intrebat si daca esti bagacios si infipt sa fii doar tu care raspunde.Trebuie un echilibru in toate.Dar pentru asta e nevoie de capacitati didactice si pedagogice.De aceea nu se poate angaja pe post de educatoare (cel putin teoretic)cei care nu au aceste cursuri facute.Copilul trebuie format, trebuie sa i se fixeze niste conduite de comportament social, pe baza carora putem convietui normal .Asa cum la scoala de soferi te invata regulile de baza a sofatului, si nu daca te urci la volan automat ai doar tu prioritate, asa si aici.Nu alicam regula cine-i mai tare in gura raspunde, ci aceea a bunului simt, dar toate astea se cladesc in timp, cu rabdare, imbinand educatorul cu parintele.Daca acasa copilul poate vorbi cat vrea ca e singur , la gradinita trebuie sa-si astepte un rand , sa isi insuseasca niste reguli.Dar cu blandete si hotarare.
Asta daca intrebarea era despre faptul ca respectivul copil vorbeste peste ceilalti neintrebat.
Daca intrebarea se refera doar la bulinele aplicate pe copil, sau panou, fireste ca nu e ok, aici orice calificativ primeste un copil nu il stie decat parintele, este strict secret.Daca se duce vecina sa intrebe de copilul tau nu va obtine in veci informatii despre el, asa cum nici eu nu pot obtine informatii despre alt copil. Si mi se pare logic asa.Pentru orice informatie dorita despre propriul copil iti fixezi aici o programare cu educatoarea si vorbiti ce te intereseaza, nu in usa clasei, nu pe culuar, nu intre copii...
Asa ca orice bulina pusa trebuie sa stiu doar eu de ea, nu si restul grupei.Si la sedinta cu parintii ni se comunica ce si cum fac ele in anumite situatii si tu spui atunci daca esti sau nu de acord, nu spui ca da si apoi te sucesti...
Oricum se aplica si aici pedepse, de genu nu te mai joci azi in camera cu trenulete, sau azi nu mai iesi in curte la joaca (daca a facut ceva rau) si ramane cu o educatoare in clasa si deseneaza sau face ceva interior.
Deci solutii se gasesc , numai sa vrei, altele decat cele fizice sau de bau bau...si viata poate fi frumoasa
michelle-usa spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Nati De pilda in Japonia in scoli, copii nu stiu ce calificative au colegii lor de clasa, stiu numai profesorul, elevul si parintii elevului. Se foloseste metoda asta ca nu se simta umiliti ,rusinati, sa nu se sicaneze intre ei elevii pe baza calificativelor. Daca elevul vrea sa zica altor colegi ce calificativ a luat e pe raspunderea lui, daca urmeaza sicanele. |
in America e la fel.
la scolari, calificativele se primesc prin posta acasa si sedintele cu parintii sunt doar cu doamna si parintii.
orice problema de comportament se discuta in ziua respectiva daor cu doamna si parintele eventual copilul.
la gradinitza nu cred ca se dau calificative si pedepsele sunt f. simple si putine:stat pe scaunel langa doamna, sau stat in clasa in timpul pauzei. in cel mai rau caz se chema parintii la scoala sa se stabileasca cauza si cum se poate remedia problema.
michelle
Nati spune:
michelle-usa , de asta am zis in scolile japoneze cum se procedeaza, in schimb la gradinite nu stiu cum este sistemul.
Aflam la anul.
Aqai spune:
De vreo cateva ori in viata mea am avut un cos in varful nasului. Numai la el ma uitam, si crucis, si din lateral, si voit si inconstient.
Numa la asta ma gandesc, cat i-or durea ochii pe copiii aia cu buline pe nas. De la alunecat privirea la bulina.
In rest, ce sa mai zic si io. SI al meu a venit acasa cu buline rosii si verzi desenate pe mana. Dar era un spirit de joaca, cumva in jurul lor. Valoare educativa? Right. Le desena cu verde pe alea rosii peste. Rosiile erau rele parca.
Acuma vine cu un chart cu smiley/ sad faces. E al lui personal, in agenda lui, nu il stiu ceilalti copii, nu e o chestiune publica. Ne priveste pe noi - copil, parinti si scoala. Nu imi dau seama ce inseamna pt el. O singura data mi-a spus ca nu a inteles de ce a primit un sad face, era cam contrariat si nu am reusit sa ne lamurim. In rest, stie de a ce i se trag si il lasa rece. Pentru mine sunt ca un raport sumarizat al zilei. Smiley faces? e de bine. Sad face? avem de discutat, nu gluma....
Dar strict in cazul lui emyoko, puse toate cap la cap,zau ca si eu m-as fi dus cu o bulina la Miss (yummy yummy :D) si apoi as fi invitat-o la un interviu prietenesc, asa... ca e pacat sa dai cu tunul din prima. Daca ramai fara munitie pe mai tarziu?
Sa alegi îndoiala ca filozofie a vietii e ca si cum ai alege nemiscarea ca mijloc de transport. (YM)
emyoko spune:
Multumesc pentru toate mesajele voastre. Le-am citit pe toate. Pot sa va spun ca aceeasi intrebare am pus-o si eu mereu, vorbeste pur si simplu in timpul activitatilor pe langa subiect, ori altceva decat se discuta? mi s-a raspuns mereu NU, ca orice este intrebat stie, dar ca se plictiseste daca o activitate tine mai mult de 20 de minute hai 30. I-am spus ca daca doar la lucurile negative este ... recompensat... este un mod de a atrage atentia ca vrea si el sa fie in fata, este un copil foarte ambitios si ii place sa stie cat mai multe.
Am vorbit cu el de nenumarate ori cu vorbitul ca trebuie sa mai si asculte nu doar sa vorbeasca.
Si apropo de activitati mi-a spus intr-o zi ne-a pus sa desenam, am desenat, case, flori, un tren o masina, etc, dar gata m-am plictisit cat sa stau sa desenz.Poate unora le place, sa stea ore in sir. A avut la gradi de facut o litera de mana, si nu i-a iesit pe caietul de la gradi, a rugat-o pe educatoare sa-i dea sa si-o faca acasa pana ii iese. Sau o data a venit acasa si a luat bulina neagra mai mica, ca a depasit contrul la un desen, sincer nu mi se pare o nenorocire mie cel putin, dar dupa un timp a venit acasa plin de culoare pe maini pe tricou, si mi-a spus ca gata a reusit sa coloreze bine, nu a depasit, si a reusit sa o faca pe educatoare sa-i placa, dar bulina rosie nu a primit ca i-a iesit desenul, asta mi se pare aiurea, este compensat doar negativ si nu pozitiv.
Stiu aveti dreptate cu un copil energic si vorbaret, ii deranjeaza pe ceilalti, dar totusi sunt la gradi, nu fac fractii, sau integrale. Si nu este singurul care face asta, am mai intrebat mamici si mi-au spus ca si lor le spune ca copilul lor vb. Dar pana la urma nu sunt acolo ca niste robotei care sa faca doar ce vor ele, fiecare are personalitate lui, si fiecare si-o manifesta in felul lui.
Sau sa va mai povestesc o intamplare cu o prietena a carei fetite primea mereu buline negre, verzi, galbene si nu rosii care erau cele mai bune... stiti ce a facut, si desenat pe maini buline rosii si s-a imbracat cu o rochita cu buline!
Eu sunt convinsa ca nu li se explica intelesul bulinelor sau de ce le-a primit! De fapt cred ca aici este marea problema. E mai simplu sa le pui buline sau sa le desnezi pe nas ori pe dulap decat sa le explici pentru ce au primit-o!
Bee spune:
Acum imi dau seama ce bine-i la noi la gradi! Pai fii-mea e o moara stricata. Pune mereu intrebari si vorbeste continuu acasa. Am observat eu ca mai si intrerupe conversatiile, oricat i-am explicat eu cum sa procedeze. Prin urmare, m-am dus la doamna ei de la gradi sa vad cum e fata mea acolo. Cat am vorbit cu Doamna, domnisoara mea tot in conversatia noastra. (tarziu m-am prins ca micuta mea daca te vede in conversatie, dar ascultand nu vorbind, crede ca-i ok sa ti se adreseze) Ce mi s-a spus? Ca am un copil care vorbeste destul de mult, intreaba mereu cand nu e lamurita de ceva, insa e mereu "la obiect". Adica intreaba si vorbeste legat de activitati. Mi-a spus ca e un lucru bun si normal sa aiba intrebari si curozitati. SI desi am intrebat in mod clar daca e deranjant ce face ea, mi s-a spus la fel de clar NU. Deci la noi nici gand de pedepse.
Si din fericire, nu am auzit in gradinita de buline negre sau ceva similar.
N-o sa uit niciodata singura mea bulina neagra lipita pe frunte (eram grupa mica si venise o Doamna care nu era familiarizata cu copiii din grupa si metodele pedagogice) asociata cu o linie la palma. M-am simtit oribil, umilita si frustrata la cei (poate) 4 ani ai mei.
buflea spune:
Si fiu-meu are problema asta cu vorbitul ... asa intr-o nota generala, eu zic ca e bine ca vorbeste, este "opinionated", isi sustine punctele de vedere, ba o mai si contrazice pe invatatoare, insista sa isi expuna varianta ...etc. Vestea buna este ca spune acasa cam tot ce se intampla la scoala, benevol, doar din dorinta de a povesti ...vestea proasta este ca si la scoala spune cam tot ce se intampla acasa .
Pe al mei l-au invatat sa vorbeasca controlat cam asa: cand invatatoarea punea o intrebare, toti copiii care vroiau sa vorbeasca ridicau mana dreapta in sus si mana stanga o puneau la gura, numai degetul aratator, asa ca si cum incerci sa faci liniste ... degetul ala pus pe gura insemna ca nu trebuie sa scoala nici un sunet, doar sa ridice mana ...
michelle-usa spune:
dar markerele nu sunt toxice pt piele?
una e sa se murdareasca din intimplare, ca-i copil si alta e sa-i puna doamna chimicalele astea pe piele.
michelle
greieras spune:
emyoko sfatul meu este sa-l dai la gradi montessori daca iti permiti sau ceva asemanator. Este greu pentru copilasii destepti, curiosi, plini de idei, opinii, energie si vorbareti pe de-asupra sa fie in sistemul clasic de invatamant, si dupa parerea mea vor avea de suferit pe termen lung, pentru ca toate aceste calitati vor fi sanctionate. Stiu ca sunt si educatori si invatatori buni care ar putea sa le fructifice, dar din nefericire destul de rari.
Eu as avea o discutie serioasa cu educatoarea.
Si a mea este ca si baietelul tau.