Ma simt jignita
Raspunsuri - Pagina 2
mina spune:
Sunt in general de acord cu tot ce s-a spus aici. Nici eu nu mai merg de cativa ani pe litoralul romanesc (mai precis din 2008 cand in prima zi de concediu am calcat pe o tigara aprinsa , daca e sa-mi aduc aminte cu precizie). Ma ocup, insa, printre altele si cu organizarea de evenimente, asa ca domeniul ospitalitatii nu-mi este strain si am oarece pareri formate despre turismul romanesc.
Insa haideti sa ne uitam si la alt aspect (nu spun ca cineva din cei care scriu sau citesc aici ar face asa): la semintele mancate pe plaja si cojile aruncate langa cearceaf, la dozele de bere lasate unde au fost consumate, la cum lasa turistii romani camerele la plecare, la cum asculta unii muzica pe plaja......si ar mai fi multe de spus.
Da, cred ca suntem tara lui "merge si asa", dar asta e valabil si pentru furnizorii, dar si pentru consumatorii de servicii turistice. Problema e, in destul de mare masura, si la educatie si mentalitate. Pe scurt, scuzati exprimarea ne-academica, nu stim nici sa dam, nici sa cerem.
Mina si
Matei-Costin, sensu'lu'viata lu'mami si tati
din:09.09.2004
www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=57655" target="_blank">cronicile vizigotului
www.tocanadecuvinte.blogspot.com" target="_blank">TocanaDeCuvinte
Some people dream of success...while others wake up and work hard at it
anya spune:
Aceeasi turisti merg in Bulgaria, in Grecia sau Turcia. Nu zic de destinatii mai indepartate.
daniela_b spune:
Citat: |
citat din mesajul lui mina Pe scurt, scuzati exprimarea ne-academica, nu stim nici sa dam, nici sa cerem. Mina si Matei-Costin, sensu'lu'viata lu'mami si tati din:09.09.2004 www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=57655" target="_blank">cronicile vizigotului www.tocanadecuvinte.blogspot.com" target="_blank">TocanaDeCuvinte Some people dream of success...while others wake up and work hard at it |
De aici uimirea: de ce sa te simti jignit de un serviciu pe care nu l-ai prea folosit si pe care nu planuiesti sa-l folosesti prea curind... Fomalhauti, te rog ia-o ca pe ce : o discutie generala, ok? nu are legatura cu tine, personal.
Turismul este o afacere, traieste din incasari si hotelierii au dreptul sa isi dirijeze (afacerea) bine sau PROST ... si sa suporte consecintele. Nu e loc de jignire ci de reorientare. Simplu cum ai bea apa, de sete.
andacos spune:
Pai tonul cum e scris articolul e jignitor,de fapt nici asta nu e corect,ca reporterul a scris in functzie de comentariile facute!
e vorba de mentalitatea managerilor de hotel!
Cum potzi sa declari in presa ca lasa...romanii nu-s pretentziosi,sunt cheltuitori,adica vezi tu...inghit tot ce le bagam noi sub nas!Pretzuri mari si servicii sub nivel!
Eu sincer spun ca romanii sunt de vina!Daca s-ar boicota litoralul romanesc,macar o luna de sezon plin,atunci respectul pentru client ar fi altul!
Ca fara clientula ala mirlan si cheltuitor,tu -manager d e hotel,n-ai mai face profitul ala de milioane!
Lipsa de respect pentru client!Asta este si e normal sa te simtzi jignit!Situatzia e prezentata la mare insa exista in toata Romania!
Pacat pentru o asemenea mentalitate!Probabil ca nici in vreo 20 de ani nu s eva schimba nimic!
Dana
www.dropshots.com/andacos#" target="_blank">handarbeit
daniela_b spune:
Puteti crede despre mine ca-s grea de cap dar insist:
de ce sa se simta cineva jignit daca nu e atins in niciun fel?
Ca planuiesc eu sa ma duc in Capul Verde si a dracu capiiverdezii aia hotelieri isi selecteaza clientela...zau daca m-as simti jingita in vreun fel.
Da pot, sa zic..."ok, m-as fi dus pina la Capul Verde dar aia-s nesimtiti si cauta numai prosti buni de plata"...asta-i altceva.
Ma intriga notiunea asta: " jignire" scrisa cu rosu, in subiect de generale, incontextul dat.
andacos spune:
Ma simt jignita numai la ideea sau gindul ca cineva ma poate considera cam redusa mintal sa accept pretzuri nejustificate,servicii de slaba calitate,personal incompetent,plus zicala" ca lasa ca si banii ei sunt buni"!
Cind va munci managerul de hotel cot la cot cu mine(pentru banii mei desigur)atunci poate emite pretentzii,!PIna atunci e dreptul meu sa accept sau sa nu accept felul in care ma trateaza!
Dana
www.dropshots.com/andacos#" target="_blank">handarbeit
pisigri spune:
Ok, este jignitor articolul.
Oare mai mult sau mai putin jignitor decit afirmatiile (si implicatiile acestora) celor care au scris la topic si si-au dat ochii peste cap cit de garanntat-naspa este turismul in RO..?
Noi mergem in RO la mare, nu am patit niciodata nimic. Nici noi, nici fetita. Am mers si la camping si la hotel, am mincat la cort sau la impinge-tava....am evitat plajele aglomerate ca nu sunt genul nostru, am evitat sezlongurile puse aproape unul peste celalalt...
Sa fim seriosi. Litoralul din RO este cit de scump vrei tu sa il traiesti. Nefacind foame, dar recunosc, nearuncind cu bani in toate partile. Am mincat si o inghetata, ne-am "dat" si in "invirtitori", ne-am plimbat si cu telegondola, am baut si 1-2-3....beri - e drept la terasa, nu la club/restaurant.
Si tot daca suntem seriosi si judecam, litoralul strain este mai ieftin decit cel RO doar pt cei care oricum isi permit sa "se dea in barci" ori aici, ori acolo.
Pt cine pleaca cu buget redus, e o economie de bani de avion sa stai in RO. Unde am spus deja, se gasesc si variante civilizate de a te simti bine...
http://scrisoaredelamosul.blogspot.com/
http://pisigri.blogspot.com/
Mami de Ilinca (5.03.2009)
irinai spune:
Mie nu mi se pare deloc jignitor articolul. Dar deloc...Asta este realitatea. De ce m-as simti ofensata de prezentarea unei situatii de fapt?
Pe litoralul romanesc mergem 1-2 week-end-uri pe an, dar nu ma astept niciodata sa primesc cazare si servicii de 5 stele cand eu platesc pentru 3. Ca nu este realist. Iar turistii straini asta vor. Sunt obisnuiti cu programele sociale din alte tari, cu preturi de 3 stele si servicii de 4. Insa primesc asta in marea lor majoritate in extrasezon, cu subventii date de statele respective. Nu in plin sezon.
Cat priveste turismul in Romania, eu nu am intalnit "patroni romani" nepoliticosi. Am fost vara trecuta intr-un circuit prin tara si ne-am simtit nemaipomenit peste tot. In afara de drumurile care ne-au dat cu adevarat batai de cap, absolut toate pensiunile si restaurantele pe care le-am vizitat au fost peste asteptari. Ne opream unde ne placea zona, vizitam 2-3 pensiuni si alegeam cea mai buna varianta. Si oamenii chiar incercau sa ii faca pe turistii cazati in hotelurile lor sa se simta bine.
Repet, toti hotelierii au fost draguti, toti chelnerii au fost amabili...Sau poate ca eram noi in dispozitie de vacanta si am ales sa nu ne enervam.
portocalia spune:
Citat: |
citat din mesajul lui irinai [Iar turistii straini asta vor. Sunt obisnuiti cu programele sociale din alte tari, cu preturi de 3 stele si servicii de 4. Insa primesc asta in marea lor majoritate in extrasezon, cu subventii date de statele respective. Nu in plin sezon. |
LOL, asta e foarte tare! deci de-aia sunt preturile mari pe litoral, pentru ca turistul roman nu beneficiaza de subventii de vacanta! (sau pentru ca turismul romanesc nu e subventionat de stat, n-am inteles exact...)
Fomalhauti spune:
Cand am citit articolul m-am simtit jignita. Asta a fost sentimentul pe care l-am avut. Poate nu este in regula. Dar asta am simtit.
Am mai avut sentimentul asta si in relatia cu diferiti patroni. Am povestit un episod. Da, asta am simtit si atunci. Ca femeia aceea considera ca sunt proasta. Si, da, m-a prostit. Adica am ramas acolo, era seara, copiii erau obositi. Si eu la fel.
Dar este doar un exemplu. Ca si Portocalia as putea sa umplu pagini intregi cu ce mi s-a intamplat pe litoral si in tara.
Am fost in Delta. Superb. Am "prins" colonie de pelicani. La sfarsitul excursiei barcagiul ne-a facut calculul, atatea ore, atata benzina. Nu stiu ce trebuia sa fac, sa protestez ca e prea mult, sa ma tocmesc. Am dat cat a cerut, fara discutii. A doua zi acelasi barcagiu. Am mers mai putin timp si la sfarsit mi-a cerut mult mai multi bani. "Pai ieri am mers mai mult si a costat mai putin." Nu si nu ca atata costa. Am anuntat la receptia hotelului. Ei ne "recomandau" barcagiul, nu era ceva la alegere, eu spuneam ca vreau o excursie, alegeam un tip de barca (adica mai rapida sau mai putin rapida) si ei imi repartizau un barcagiu. Cand le-am spus de pretentiile barcagiului LOR: "Nu este treaba noastra, asta rezolvati cu barcagiul."
Intr-o excursie prin tara am explicat la fiecare pensiune, la telefon ca doresc o camera cu baie numai si numai a noastra. La una din pensiuni: "Noi avem o baie la fiecare camera, dar nu sunt inca gata baile. Asa ca folositi baia noastra." Repet, vorbit la telefon, primit confirmarea "da, avem ce doriti" si apoi "nu e gata". Alta data am primit "baia noastra" dar intre camera noastra si baie era....sala de mese a pensiunii.
A fost anul trecut pe mai multe site-uri o poveste in care se critica o pensiune din delta. Proprietarul pensiunii a intrat pe multe dintre aceste site-uri si si-a postat "versiunea". Cu un tupeu extraordinar. Turistii rezervasera foarte devreme si dadusera un avans urmand sa plateasca restul sumei dupa sejur. Dar patronii cerusera banii mai devreme. Si chiar recunosteau asta "ne-am dat seama ca avem nevoie de bani pentru pregatiri". Apoi au majorat suma si recunosteau si asta ca si cand ar fi ceva normal "Doar nu era sa plateasca numai...pentru ...nopti". Apoi spunea ca le-a spus turistilor ca are doua bai la cinci camere. Am avut si eu curiozitatea sa ma uit pe niste site-uri (mai multe) unde se facea reclama (sau rezervare) la pensiunea respectiva. Scria clar "5 camere cu baie". Si mai scria "frigider" - si patronul se plangea ca turistii au pus mancarea lor in frigiderul LUI.
Mie mi se pare ca atunci cand te porti asa nu te poti baza decat pe faptul ca turistul este prost, inghite tot si plateste (ceea ce uneori se si intampla - multi sunt ca mine, ajung obositi, dornici sa se odihneasca sau sa manance si nu mai au chef sa plece din pensiune in pensiune sa caute altceva).
Mergand mai departe...Da, am avut frecvent sentimentul ca sunt "prostita pe fata". Dar mi se pare altceva sa mi se spuna in public, in gura mare.
In primul episod povestit, cand patroana mi-a spus ca nu are ceea ce spusese la telefon ca are m-am simtit prostita. Avea si un anume ton, un fel de plictiseala. Da, cred ca a considerat ca sunt destul de proasta sa raman. Si am ramas. (Desi zau ca nu sunt proasta.) Si totusi ar fi fost altceva daca imi spunea "Doamna, mi-am dat seama dupa vocea dumneavoastra ca sunteti proasta si ca veti accepta orice va bag pe gat si veti plati suma stabilita."
Articolul pe care l-am citat asta spune, pe fata: "romanii sunt cheltuitori si nu au pretentii" adica platesc cat vrem noi pe ce le dam. Mi se pare ca este jignit turistul roman.