Clasa I * 2011 - 2012 * [16]

Raspunsuri - Pagina 8

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns mina spune:

Cred ca tuturor li se intampla. Si Matei scrie din ce in ce mai urat de cand a inceput sa treaca la liniatura tip 2. Insa incerc sa nu ma stresez prea tare, asa, per ansamblu, caietele ii sunt curatele si ordonate, scrisul in sine e urat...asta e. Si el mananca litere, ne-am propus sa lucram in plus in we, sper sa ne si mobilizam in sensul asta.

Acum am alta dilema, se vor organiza in scoala cursuri suplimentare de limbi straine, eng si germana. Evident ca al meu a sarit ca vrea la ambele. Insa asta inseamna sa aibe 5 ore in 4 zile din saptamana, mi-e sa nu fie prea mult pentru el. Pe de alta parte, daca vad ca de greu, intrerupem unul dintre ele si gata. Dupa mine ar tre sa faca doar germana suplimentar, cel putin in stadiul asta, ca engleza face la clasa si se mai strecoara si la gradi la orele fostei lui educatoare, mai incercam sa vorbim si in casa...are de unde invata.

Om vedea.....

Mina si
Matei-Costin, sensu'lu'viata lu'mami si tati
din:09.09.2004
www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=57655" target="_blank">cronicile vizigotului
www.tocanadecuvinte.blogspot.com" target="_blank">TocanaDeCuvinte
Some people dream of success...while others wake up and work hard at it

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns szivarvany spune:

ati trecut la caiete tip 2 ?
Mina, super asta cu lb straine, merita sa incercati !!!

_

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns tiusca spune:

Trecerea la caietul de tip 2 s-a facut intr-adevar in timp,prin caietul special.Matei e mult mai incantat de acest caiet.Si noi lucram in plus prin dictari si asa este,"mananca"ocazional litere,nu la fiecare cuvant.O alta problema pe care o are el,sunt transcrierile:nu-i plac,i se par anevoioase si uneori ar prefera sa ii dictez eu textul respectiv,ca sa mearga mai repede treaba.Acum eu ma gandesc ca si transcrierea are "rolul"ei,deci evit.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns eveline spune:

Da si Bia daca nu scrie pe tip I scrie mai urat, adica la mate in speta...am luat si noi "Taina literelor" si acolo e tip II; intr-adevar nu prea stie daca sa inghesuie sau sa labarteze literele :))
Una peste alta ca s-o incurajez sa scrie mai mult, sa-si formeze scrisul, in loc sa apelez la dictari, pe care evident ca nu le agreaza, am incurajat-o sa-si faca jurnal. Nu va zic ce incantata e, scrie zilnic in el cam o pagina - pai eu nu reuseam s-o fac sa scrie o pagina de dictare nicidecum...asa de bine de rau si scrie si compune:D. Ieri a scris si o scrisoare bunicii :))

Jurnalul e pe caiet de dictando, sau cum se numeste, adica nici I nici II...sa vedeti acolo scris....dar prin repetitie va invata...

mamica de Andreea Bianca(05.12.04) si Victor Darian(05.10.10)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Anka74 spune:

Mina, si al meu face engleza o ora/zi in fiecare zi, adica are 5 ore zilnic, iese la ora 13.00. Vad ca nu e obosit inca si face si sport (are 4 antrenamente/saptamana dar 3 din ele sunt vineri - sambata - duminica).
Au inceput sa scrie deja in engleza...deocamdata doar cuvinte, e tare incantat si zau ca se cunoaste continuitatea in studiu.
Poti incerca si daca intervine oboseala il retragi. Vad ca la noi nu s-a retras niciun copil..si inca ceva ei au o clasa mixta la engleza cu copii din clasele I- IV. Astia mici sunt foarte stimulati sa invete mai bine, "sa ii depaseasca pe cei mari".
Ma tot rog sa fie seriosi si sa existe continuitate si la anul.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Roxana_G spune:

Fiica-mea scrie uratel pe orice tip de caiet, asa ca stau linistita. Habar nu aveam ca au trecut pe tip 2, ia sa ma interesez la scoala. Litere mananca foarte rar, la dictare, dar nimic ingrijorator.

Cat despre limbi straine, Mina, mi se pare mult doua deodata, dar una sigur va fi super pentru baiat.

Cum e cu tabara? Ceva vesti?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

Fi-mea a stat acasa de la ninsoarea mare, amigdalita acuta , ieri am trimis-o la scoala. acum am luat eu boala, sunt varza.
Trebuie sa gasesc si eu sub la Cangurasul, ei nu au fost, adica nu au fost clasele intai, doar de la a doua la acest concurs.Urmeaza altul, nu stiu numele, dar mi-a cerut copilul ieri 14 lei pentru concurs la mate,rom,stiintele naturii.
Va aud ca nu scriu bine pe tip doi , a mea e invers. Scrie muuult mai frumos pe tip doi sau dictando. Ea scriind repede, tipul unu te obliga sa scrii mare, si atunci scrie urat. daca e sa scrie mic, scrie frumusel, nu perfect dar mult mai bine.
In legatura cu subiectele date de Roxana, fi-mea are genul ala, chiar aseara a avut tema, nu extraprograma, ci in caietul special , editura Sigma Petrion. adica asta:

http://www.librariaatlas.ro/images/caiet_mate1_petrion.jpg


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns szivarvany spune:

sa inteleg ca toti scrieti deja pe tip II ? :-)

_

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns LoraG76 spune:

Noi nu. Si nici n-am auzit printre prietenii cu copii de clasa I din oras. Tot pe tip I.
Cat mai e pana la vacanta???

Lora, mami de Iustina (31.10.2004) si Adelina (02.09.2010)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lali spune:

Noi trecem de saptamana viitoare la tip II. Ni s-a explicat ca majoritatea copiilor nu mai folosesc liniile verticale ca sprijin pentru litere si asta inseamna ca sunt pregatiti pentru tip II.

Dar ei scriu la romana pe caiete dictando de la inceputul clasei I, iar la germana au un caiet special tip II, asa ca sunt oarecum obisnuiti sa nu aiba neaparata nevoie de liniatura verticala de la tip I.

Eu sunt pentru limbile straine cat mai devreme. Am citit si niste studii in National Geografic care spun ca centrii din creier responsabili de achizitiile lingvistice sunt mai receptivi la varstele mici, pana in adolescenta. De aceea baiatul meu e la scoala germana, dar face si engleza inca din gradinita. Deocamdata germana si romana (normal) scris, vorbit, engleza numai oral. Rareori a facut confuzii, in schimb este foarte lejer in a initia o conversatie in oricare din aceste limbi. Se orienteaza vis a vis de interlocutor foarte rapid, avem vecini americani cu care vorbeste engleza cum ii vede, de cum intra in scoala vorbeste numai germana, inclusiv cu colegii, iar in concedii in functie de ce aude, vorbeste.
Confuziile se limpezesc in timp, pana la urma alege exact cuvintele, in schimb are o lejeritate in conversatie (daca nu stie un cuvant nu se incurca, nu se fastaceste, baga un "furculision" si trece mai departe) care ma bucura foarte mult.
De asemenea a fost foarte dornic sa invete cateva cuvinte de baza in greaca, in italiana, in functie de tara unde eram, chiar daca s-a descurcat in germana sau engleza cu chelnerii, receptia, vanzatoarele.

Edit: Tii, ce m-am mai laudat cu cupilul propriu , mi-am dat seama cand am recitit mesajul. Nu asta a fost intentia, ci voiam sa subliniez ca ei au o lejeritate mai mare la varste mici in a invata limbi straine si nu au bariere gramaticale in cap care sa-i puna sa gandeasca mult inainte de a deschide gura.

Mergi la inceput