Podurile din Madison County ...

Raspunsuri - Pagina 12

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Aqai spune:

I'm back cu una bucata cugetare profunda.

Buflea a spus CUVANTUL: duplicitar. Dar stii ce mi-am dat seama? Francesca nu este condamnata fiindca nu e perceputa ca o persoana reala. Una e sa citesti o poveste sau sa vezi un film aetitor care sa iti spuna perspectiva ei, adulterina, alta e sa auzi ca doamna popescu de pe scara are un amant. Si imi imaginez eu ca motivul este realitatea. iubirea cu I mare din film iese din sfera artei si iti intra cu bocancii pe usa.

ups, se poate intampla. Urmatorul gand e si mai inspaimantator: ups, mi se poate intampla mie. momentul 3: se activeaza mecanismele de autoaparate. (constient sau inconstient) O facem pe doamna popescu una cu pamantul si inca si in piata publica sa se invete minte si alte doritoare de senzatii extraconjugale precum si dl Costescu sa aiba o mostra de ce se poate intampla daca afla nevasta de Dna Popescu a lui.

In concluzie e doar un mecanism normal de autoaparare. Problema e ca lapidatul public nu e solutia si nu garanteaza nimanui dintre judecatori sau calai sau doar by-standeri ca nu i se va intampla si lui.

Singura garantie pe care poti sa o ai, surpriza, esti tu insuti. Cat si cum stii sa-ti faci partenerul sa fie convins in fiecare clipa ca este lumina ochilor tai. Ca din cauza lui zambesti dimineata cand te trezesti. Si asta e valabil si pentru domnii care nu vor sa fie sotii Francescai. S-o faca pe nefericita aia de femeie sa mearga in varful picioarelor si eventual si-o palma deasupra pamantului si atunci si brad pitt gol sa fie fotograful care bate la usa, mai mult de-o cana cu apa nu cred ca primeste.


As mai avea ceva de spus da' tre sa fug. Doar ca preview, e teoria mea referitor la principiile foarte puternice.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mihaela_s spune:

Citat:
citat din mesajul lui buflea

Citat:
citat din mesajul lui mihaela_s
Mi se pare mie sau concluziile noastre sunt aceleasi? Ca eu am citit si recitit ce ai scris tu si inteleg ca e acelasi rationament pe care l-am scris eu, doar pus intr-o alta forma...eu spun ca daca filmul s-ar fi oprit acolo, la sex, era la fel de oprobatoriu cum e si cazul real...tu spui ca ar trebui sa le dam timp celor din real sa mearga mai departe si sa vedem finalul...mie mi se pare acelasi rationament. Ca sa compari doua situatii, le compari luate in acelasi timp: ori pe prima (filmul) o opresti la momentul la care e cea de-a doua (realul), ori lasi realul sa ajunga pana in momentul final, ca in film...Hai ca am spus ca nu am timp de batut apa in piua si chiar nu o mai fac. Cine a vrut sa priceapa, a priceput, cine nu...tot nu va pricepe. Eu mai clara de atat nu pot fi.


Ok - ma bucur daca esti de acord cu mine ... asta inseamna, conform spuselor tale, ca jumatate din film ai dispretuit-o pe Francesca ... La un moment dat (sexul conform cuvintelor de mai sus), dispretul tau s-a transformat in simpatie si ai suferit cu ea cand a ales familia versus fericirea personala .
Asta inseamna ca pentru tine infidelitatea este de condamnat pana la un moment dat (sexul pe tavane ?), dupa care ai disponibilitatea sa-l intelegi, sa-l ierti, sa suferi cu subiectii implicati si mai mult, sa-ti placa ...

P.S. Acum daca ma gandesc la scenele de sex din Pacientul Englez (care normal ca si mie mi-a placut ), si la Ralph Fiennes care arata de 100 de ori mai bine ca zbarcitul ala de Clint Eastwood, inteleg perfect flexibilitatea ta in judecarea adulterului


Buflea eu tot spun ca nu mai scriu, dar intorci mereu cum vrei tu .

Nu, nu am dispretuit-o pe Francesca, nu dispretuiesc pe nimeni care e infidel. Nu pot face asta, pentru ca trebuie sa iei in considerare multe, asa cum spuneai: instabilitate emotionala, dragoste care nu mai exista, etc. Ceva exista in spatele fiecarei infidelitati si eu nu sunt in masura sa judec si sa dezaprob. Ceva de genul: cine e curat sa ridice piatra.

A zis cineva ca noi trecem toate faptele astea prin prisma trairilor si experientelor noastre. Asa e. Cine nu a trecut prin asa ceva, nu crede ca se poate intampla. Cine a trecut, stie ce inseamna...dar depinde de ce parte a baricadei a fost/este. Cei de partea inselatilor fac spume la gura, urasc pe cei care inseala. Ceilalti nu pot condamna. Pentru ca se intampla.

Aqai a spus foarte frumos in penultimul paragraf. De fapt asta am spus si eu la inceput. Ca daca femeia e indragostita de partenerul ei, nu are disponibilitate pentru o alta iubire. Ori la Francesca nu a fost asa. E scuza pe care i-o gasesc? da, ia-o asa daca vrei. Cred ca multi barbati se "culca" pe o parte intr-o casnicie monotona. Uita de femeia de langa ei si uite asa portita e deschisa. Fara sa iti dai seama. Sunt sigura ca daca Kincaid nu aparea la usa ei si nimeni altul, casnicia lor s-ar fi terminat fara infidelitati. Nu ar fi facut-o cu oricine, de dragul de a fi infidela. Dar faptul ca l-a iubit pe Kincaid atatia ani dupa aceea, fara sa il mai vada, spune mult mai mult decat: "a fost un adulter si atat!".

hehehe, nu mi-a placut Pacientul englez pentru ca Ralph Fiennes e atragator, mi-a placut povestea lor de dragoste. O dragoste din aceea care muta muntii si e capabila sa infrunte tot. Stiu, sunt o romantica incurabila.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Carla_B spune:

e ca un meci de tenis aici

stiti ce concluzii se desprind, indiferent la care tabara te uiti? ca suntem duplicitare, inconsecvente, ca dac-ar umple un gol de pasiune, adulterul n-ar fi chiar asa de grav, dar daca i se intampla sotului cu "alta", el e porc si ea usuratica. Ca ne convine s-o judecam pe alta ca sa pastram aparentele sociale (si din placere), dar noi am avea dreptate s-o facem daca e dragoste adevarata (si din placere).

iar apoi ne ducem inapoi la criticat altele, din simt social (si din placere).

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ocebine spune:

Citat:
citat din mesajul lui buflea

Citat:
citat din mesajul lui mihaela_s
Mi se pare mie sau concluziile noastre sunt aceleasi? Ca eu am citit si recitit ce ai scris tu si inteleg ca e acelasi rationament pe care l-am scris eu, doar pus intr-o alta forma...eu spun ca daca filmul s-ar fi oprit acolo, la sex, era la fel de oprobatoriu cum e si cazul real...tu spui ca ar trebui sa le dam timp celor din real sa mearga mai departe si sa vedem finalul...mie mi se pare acelasi rationament. Ca sa compari doua situatii, le compari luate in acelasi timp: ori pe prima (filmul) o opresti la momentul la care e cea de-a doua (realul), ori lasi realul sa ajunga pana in momentul final, ca in film...Hai ca am spus ca nu am timp de batut apa in piua si chiar nu o mai fac. Cine a vrut sa priceapa, a priceput, cine nu...tot nu va pricepe. Eu mai clara de atat nu pot fi.


Ok - ma bucur daca esti de acord cu mine ... asta inseamna, conform spuselor tale, ca jumatate din film ai dispretuit-o pe Francesca ... La un moment dat (sexul conform cuvintelor de mai sus), dispretul tau s-a transformat in simpatie si ai suferit cu ea cand a ales familia versus fericirea personala .
Asta inseamna ca pentru tine infidelitatea este de condamnat pana la un moment dat (sexul pe tavane ?), dupa care ai disponibilitatea sa-l intelegi, sa-l ierti, sa suferi cu subiectii implicati si mai mult, sa-ti placa ...

P.S. Acum daca ma gandesc la scenele de sex din Pacientul Englez (care normal ca si mie mi-a placut ), si la Ralph Fiennes care arata de 100 de ori mai bine ca zbarcitul ala de Clint Eastwood, inteleg perfect flexibilitatea ta in judecarea adulterului


Esti atit de fixata pe ideea de a avea dreptate, in ciuda faptului ca paralela facuta este extrem de subtire, ca pur si simplu ignori diferitele explicatii oferite.

Mihaela a explicat foarte frumos faptul ca o mare valoare in argumentatie o are CONTEXTUL. Iar context nu inseamna scuza. Inseamna diferenta dintre ucidere in culpa sau auto-aparare. Nu-i suparare ca nu vezi asta...

Nu-i bai ca tu vezi problema doar prin prisma sexului. De exemplu, pentru mine ar fi o lovitura mortala sa stiu ca sotul meu este in gind indragostit de altcineva dar de care nu s-a atins fizic. Daca sufleteste e departe de mine dar trupeste nu a "calcat strimb"...se "pune" ca e adulter? Si vorbesc de dragoste adevarata, nu priviri lascive si fluieraturi.




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Adela99 spune:

Francesca mea alege sa ramana alaturi de sot, familie din dragoste pentru Kincaid, nu din motive morale. Kincaid era un spirit liber care nu putea fi legat si ea nu voia sa-l lege.

mie mi-a placut si mai mult "Falling in Love" tot cu Meryl. si cu De Niro.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mihaela_s spune:

Citat:
citat din mesajul lui Adela99

Francesca mea alege sa ramana alaturi de sot, familie din dragoste pentru Kincaid, nu din motive morale. Kincaid era un spirit liber care nu putea fi legat si ea nu voia sa-l lege.

mie mi-a placut si mai mult "Falling in Love" tot cu Meryl. si cu De Niro.


Ce frumos ai spus!

Apropo de alte filme, mie mi-a mai placut Love affair :).

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anca74 spune:

Citat:
citat din mesajul lui Adela99

Francesca mea alege sa ramana alaturi de sot, familie din dragoste pentru Kincaid, nu din motive morale. Kincaid era un spirit liber care nu putea fi legat si ea nu voia sa-l lege.



Exact asa am inteles si eu sensul acestui film. Ea a realizat ca acel barbat pe care l-a avut in viata ei timp de numai 4 zile, desi marea dragoste a ei pana la capat, nu putea fi "legat" de ea intr-o relatie "normala", stabila; iar ea insasi nu putea sau nu vroia sa-l lege.

Ideea asta mi-a ramas in minte de atunci: ca, uneori, iubim persoane care nu vor sau nu pot sa fie inlantuite intr-o relatie considerata "normala".
Si de aici toata framantarea si tot zbuciumul personajului direct implicat ...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns saskia spune:

Asa din filme si Malena e o mare adulterina (oribil cuvant) care insa e iertata de sot si merg mai departe (un film cu Monica Belucci).

De aceea nu e bine sa se scrie despre asta pentru ca desi oricine spune sus si tare ca vai e film , m-a impresionat pana la lacrimi, dar cand e vorba de o poveste reala toti incep sa dea cu pietre (bine nu toti dar cele mai catolice decat Papa si care ridica pana la cer flamura cu love, love, love desi stim prea bine ca femeia adulterina a fost salvata de Isus din Nazareth de la cei care aruncau cu pietre zicand asta: cine e cel fara de pacat sa ridice primul piatra.)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns portocalia spune:

Citat:
citat din mesajul lui anca74
Ea a realizat ca acel barbat pe care l-a avut in viata ei timp de numai 4 zile, desi marea dragoste a ei pana la capat, nu putea fi "legat" de ea intr-o relatie "normala", stabila; iar ea insasi nu putea sau nu vroia sa-l lege.


ha, bine punctat. dar... diferenta e mare intre a nu putea si a nu vrea! de fapt, asta atinge un subiect interesant: oare cati dintre noi ne sacrificam din dragoste si pur altruism? e posibil ca ceea ce pare sacrificiu sa fie doar instinct de conservare?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buflea spune:

Citat:
citat din mesajul lui Carla_B

e ca un meci de tenis aici

stiti ce concluzii se desprind, indiferent la care tabara te uiti? ca suntem duplicitare, inconsecvente, ca dac-ar umple un gol de pasiune, adulterul n-ar fi chiar asa de grav, dar daca i se intampla sotului cu "alta", el e porc si ea usuratica. Ca ne convine s-o judecam pe alta ca sa pastram aparentele sociale (si din placere), dar noi am avea dreptate s-o facem daca e dragoste adevarata (si din placere).

iar apoi ne ducem inapoi la criticat altele, din simt social (si din placere).


Mi-a placut mesajul asta, mi-a placut si mesajul lui Aquai . Pentru ca sunt sincere si incearca sa raspunda la problema pusa de mine : de ce ne place un film de dragoste care se consuma pe fundalul unei infidelitati, cand de fapt cu totii pretzuim monogamia ?

Raspunsul Carlei ma satisface - asa cred si eu, ca suntem ipocriti, duplicitari si inconsecventi in probleme de morala, in functie de cum ne pica mai bine situatia ...si spun asta fara nici o intentie de a jigni, caci si eu ma incadrez perfect in multime

Mergi la inceput