Podurile din Madison County ...
Raspunsuri - Pagina 11
buflea spune:
Ca sa inchei, ca am treaba azi si cred ca de cateva pagini spun acelasi lucru catre useri diferiti …
Am vrut sa demonstrez cu subiectul asta ca DA suntem duplicitari in judecati, ca ne influenteaza foarte mult forma in care este pusa o situatie care are acelasi fond, ca dragostea e minunata si ne place chiar si atunci cand se intampla intr-o relatie imorala … si ca, pentru ca gandim conform normelor sociale si a educatiei primite dar uneori simtim diferit, in situatii de genul celei analizate aici, preferam sa trecem cu vederea ce nu ne place, sa-l minimizam, sau sa ii gasim scuze …
Francesca nu a fost o persoana morala (indiferent din ce motive s-a intamplat asta), dar a fost o femeie desteapta pe care toti am indragit-o …chiar ci cei care pun adulterinii pe rug.
Nu am nevoie de confirmari la aceasta concluzie – I rest my case …ah ! si nu, nu sunt adepta adulterului, nu m-am confruntat (inca) cu el, dar categoric am capatat cu timpul o flexibilitate mai mare in a-l judeca.
mihaela_s spune:
Adulterul in sine e de dispretuit. E clar si fara urma de tagada.
Dar cand iei ca un tot ceea ce s-a intamplat in film, adulterul ramane undeva departe, nesemnificativ. De asta am zis ca trebuie sa vezi in ansamblu, nu sa te cramponezi ca ea si-a desfacut cracii in bucatarie(scuzati expresia).
Iar referitor la cealalta poveste cu NUN, eu nu am citit-o. Dar am spus ca nu e totuna in care faza e povestea. De asta am inteles eu ca sunt unele oripilate pe acolo, pe cand la povestea filmului nu.
Eu repet, am zis ca alte argumente nu am. Daca povestea Francescai se termina acolo in bucatrie, dupa prima partida, fara sa stim nimic ce s-a intamplat mai departe, sunt sigura ca toti am fi fost de acord ca e vorba numai si numai de adulter.
Contextul inseamna enorm, nimic nu e alb si negru in film asa cum nici in viata nu e.
Daca v-as povesti bucati din viata mea, sunt sigura ca m-ati cataloga la fel ca pe Francesca. Dar o parte dintre voi (buflea exceptie ) sunt sigura ca ati intelege. Asa cum am patit si in viata reala. O parte dintre cei apropiati mi-au intors spatele, o parte m-au aprobat.
Nimic special pe forum. Oameni ca in realitate.
ocebine spune:
Citat: |
citat din mesajul lui buflea Nu am nevoie de confirmari la aceasta concluzie – I rest my case …ah ! si nu, nu sunt adepta adulterului, nu m-am confruntat (inca) cu el, dar categoric am capatat cu timpul o flexibilitate mai mare in a-l judeca. |
Scumpa mea, daca nu ai nevoie de confirmari si concluzia ai tras-o din prima, eu zic ca nu are rostul intrebarea.
mianna spune:
Citat: | ||||||
citat din mesajul lui buflea
Pai are sens in a demonstra ca admiratia fata de o persoana si situatia in care se gaseste depinde foarte mult de forma in care este pusa problema si nu de fond ...sa fim oare atat de superficiali ? Si nu ma refer la tine in mod paarticular - spun in general - ca si mie mi-a placut filmul asta dar dispretuiesc adulterul. |
orice pe lumea asta depinde si de forma, nu doar de fond. recunosc ca n-am citit cu foarte mare atentie topicul pe care-l tot pomeniti aci, de sughita protagonistii non-stop de vreo saptamana, dar asa pe diagonala cum am citit n-am vazut deloc vreun semn ca-i vorba in vreuna din povesti de dragostea vietii lor. ce-i drept, nici personajele principale n-au inca 80 de ani dar dac-as vedea, mi-ar fi totuna din punctul de vedere al fondului daca se foloseste expresia "craci lungi" sau diafana "gambe fine". a zis cineva pe-aici, scuze dar nu mai retin cine, ca altfel ar fi privit povestea topicului paralel daca s-ar fi vorbit de gene lungi, ochi de caprioara si piele neteda or smth. pentru mine n-ar fi contat asta. dar da, la un film sau la o carte prefer, pe langa fond, si-o forma dragalasa. asta cand n-am chef de "Luni de fiere"
buflea spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui ocebine
Scumpa mea, daca nu ai nevoie de confirmari si concluzia ai tras-o din prima, eu zic ca nu are rostul intrebarea. |
Nu stiu despre ce intrebare vorbesti ... eu am vrut doar sa expun o alta perspectiva a adulterului care a impresionat olume intreaga. Mi se pare ca mi-a reusit, chir daca unii nu vor sa accepte asta
buflea spune:
Citat: |
citat din mesajul lui mihaela_s Adulterul in sine e de dispretuit. E clar si fara urma de tagada. Dar cand iei ca un tot ceea ce s-a intamplat in film, adulterul ramane undeva departe, nesemnificativ. De asta am zis ca trebuie sa vezi in ansamblu, nu sa te cramponezi ca ea si-a desfacut cracii in bucatarie(scuzati expresia). |
Orice poveste de adulter din viata reala cred ca are in spate motivatii, sentimente, scuze, dezechilibru emotional ...etc - adica exact acel ansamblu prezentat in film care acolo il intelegi atat de bine ... adica tu chiar crezi ca cei care comit adulter se duc asa ca la bordel sa sexeze si ei altceva ?
Citat: |
citat din mesajul lui mihaela_s Iar referitor la cealalta poveste cu NUN, eu nu am citit-o. Dar am spus ca nu e totuna in care faza e povestea. De asta am inteles eu ca sunt unele oripilate pe acolo, pe cand la povestea filmului nu. Eu repet, am zis ca alte argumente nu am. Daca povestea Francescai se termina acolo in bucatrie, dupa prima partida, fara sa stim nimic ce s-a intamplat mai departe, sunt sigura ca toti am fi fost de acord ca e vorba numai si numai de adulter. Contextul inseamna enorm, nimic nu e alb si negru in film asa cum nici in viata nu e. |
Cand compari doua povesti (una de film si una din real), e bine sa le compari in aceleasi perioade de timp ... povestea din real este la momentul in care cei doi se plac, nici macar nu s-au sexat ... imi dau voie sa cred, ca si in film, ca in spatele atractiei lor poate sta o nefericire acasa, un dezechilibru emotional, lipsa dragostei, imposibilitatea divortului ..whatever scuze gasesti tu pentru povestea din film. Nimeni in 11 pagini nu a sarit cu acuze asupra personajelor din film dar au pus la pamant personajele din viata reala ... daca am dori sa fim obiectivi, ar trebui sa le dam voie celor din real sa-si continue relatia, sa se sexeze 4 zile pe tavane si apoi sa asteptam sa ia o decizie in ceea ce-i priveste. Ar trebui sa facem asta cu sufletul plin de incantare si de fumusetea unei noi povesti de dragoste asa cum facem cu filmul. Daca intr-o luna am afla ca fiecare a ramas cu familia lui, ar trebui sa ii considerm niste oameni destepti care si-au asumat alegerile, sa ne inghete lacrimile pe obraji pentru tristetea situatiei si sa ne fiarba sufletul de mandrie pentru intelepciunea deciziei ...
Si iar o luam de la capat - unde gresesc in rationamentul meu ?
P.S. Si nici macar nu ii cunosc pe protagonistii celor doua povesti din real ...
mihaela_s spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui buflea
Cand compari doua povesti (una de film si una din real), e bine sa le compari in aceleasi perioade de timp ... povestea din real este la momentul in care cei doi se plac, nici macar nu s-au sexat ... imi dau voie sa cred, ca si in film, ca in spatele atractiei lor poate sta o nefericire acasa, un dezechilibru emotional, lipsa dragostei, imposibilitatea divortului ..whatever scuze gasesti tu pentru povestea din film. Nimeni in 11 pagini nu a sarit cu acuze asupra personajelor din film dar au pus la pamant personajele din viata reala ... daca am dori sa fim obiectivi, ar trebui sa le dam voie celor din real sa-si continue relatia, sa se sexeze 4 zile pe tavane si apoi sa asteptam sa ia o decizie in ceea ce-i priveste. Ar trebui sa facem asta cu sufletul plin de incantare si de fumusetea unei noi povesti de dragoste asa cum facem cu filmul. Daca intr-o luna am afla ca fiecare a ramas cu familia lui, ar trebui sa ii considerm niste oameni destepti care si-au asumat alegerile, sa ne inghete lacrimile pe obraji pentru tristetea situatiei si sa ne fiarba sufletul de mandrie pentru intelepciunea deciziei ... Si iar o luam de la capat - unde gresesc in rationamentul meu ? P.S. Si nici macar nu ii cunosc pe protagonistii celor doua povesti din real ... |
Mi se pare mie sau concluziile noastre sunt aceleasi? Ca eu am citit si recitit ce ai scris tu si inteleg ca e acelasi rationament pe care l-am scris eu, doar pus intr-o alta forma...eu spun ca daca filmul s-ar fi oprit acolo, la sex, era la fel de oprobatoriu cum e si cazul real...tu spui ca ar trebui sa le dam timp celor din real sa mearga mai departe si sa vedem finalul...mie mi se pare acelasi rationament. Ca sa compari doua situatii, le compari luate in acelasi timp: ori pe prima (filmul) o opresti la momentul la care e cea de-a doua (realul), ori lasi realul sa ajunga pana in momentul final, ca in film...Hai ca am spus ca nu am timp de batut apa in piua si chiar nu o mai fac. Cine a vrut sa priceapa, a priceput, cine nu...tot nu va pricepe. Eu mai clara de atat nu pot fi.
mihaela_s spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui buflea
Orice poveste de adulter din viata reala cred ca are in spate motivatii, sentimente, scuze, dezechilibru emotional ...etc - adica exact acel ansamblu prezentat in film care acolo il intelegi atat de bine ... adica tu chiar crezi ca cei care comit adulter se duc asa ca la bordel sa sexeze di altceva ? Eu personal nu cred ... |
Aici eu am zis una si tu alta, nu am inteles ce are bordelul in toata faza asta...de cand am scris prima data am scris ca e vorba de faptul ca Francescai ii lipseste ceva in casnicie...am spus dragostea. Eu am comentat numai filmul, repet: NU CUNOSC povestea paralela. Nu stiu ce altceva ai inteles. Nu am acuzat pe nimeni nicaieri.
Si gata, I'm out of here, am treburi. Sorry. Am spus tot ce aveam de spus.
aylui spune:
La fel de bine putem sa ne "batem" pe Anna Karenina, care spre deosebire de Francesca noastra chiar si-a sacrificat familia pentru amant, desi finalul cam taie pofta celor care ar visa sa indrazneasca. Si in cazul ei nu exista dubiu daca a fost dragoste sau doar "desfacut de craci prin bucatarie", ca sa citez pe cineva de pe-aici.
buflea spune:
Citat: |
citat din mesajul lui mihaela_s Mi se pare mie sau concluziile noastre sunt aceleasi? Ca eu am citit si recitit ce ai scris tu si inteleg ca e acelasi rationament pe care l-am scris eu, doar pus intr-o alta forma...eu spun ca daca filmul s-ar fi oprit acolo, la sex, era la fel de oprobatoriu cum e si cazul real...tu spui ca ar trebui sa le dam timp celor din real sa mearga mai departe si sa vedem finalul...mie mi se pare acelasi rationament. Ca sa compari doua situatii, le compari luate in acelasi timp: ori pe prima (filmul) o opresti la momentul la care e cea de-a doua (realul), ori lasi realul sa ajunga pana in momentul final, ca in film...Hai ca am spus ca nu am timp de batut apa in piua si chiar nu o mai fac. Cine a vrut sa priceapa, a priceput, cine nu...tot nu va pricepe. Eu mai clara de atat nu pot fi. |
Ok - ma bucur daca esti de acord cu mine ... asta inseamna, conform spuselor tale, ca jumatate din film ai dispretuit-o pe Francesca ... La un moment dat (sexul conform cuvintelor de mai sus), dispretul tau s-a transformat in simpatie si ai suferit cu ea cand a ales familia versus fericirea personala .
Asta inseamna ca pentru tine infidelitatea este de condamnat pana la un moment dat (sexul pe tavane ?), dupa care ai disponibilitatea sa-l intelegi, sa-l ierti, sa suferi cu subiectii implicati si mai mult, sa-ti placa ...
P.S. Acum daca ma gandesc la scenele de sex din Pacientul Englez (care normal ca si mie mi-a placut ), si la Ralph Fiennes care arata de 100 de ori mai bine ca zbarcitul ala de Clint Eastwood, inteleg perfect flexibilitatea ta in judecarea adulterului