Titanic reloaded ...
Raspunsuri - Pagina 3
delphin spune:
e usor de aruncat vina asupra altora. Cei rescapati, e drept, au vazut moartea cu ochii, dar sa nu spuna ca nu au fost nici incadrati nici facut instructajul. Pe vasele de croaziera, e ca in avion, instructajul se face. Daca vrei sa faci atentie, faci, daca nu, nu!
Pe mine m-a afectat destul de mult acest accident. Pana nu de mult, o prietena buna de-a mea a lucrat pe Concordia, am fost in vizita la ea cand lucra pe Luminosa, nu stiam daca a reluat un post pe Concordia sau pe un altul. Pana nu am reusit sa dau de ea, nu m-am calmat. dar si asa, ma gandesc la toti cei care erau acolo! Usor nu a fost pt. nimeni de acolo, pasageri sau echipaj!
ladyJ spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Andreea_AS In 2009 am fost in croaziera cu Royal. Am prins sarbatoare in Spania si am fost aproximativ 3500 de pasageri la bord. Undeva prin mediterana, intre Corsica si Coasta de Azur am prin furtuna pe mare. Identic ca pe Titanic. Paharele nu stateau pe masa, noi nu puteam merge drept fara sa ne clatinam. Furtuna a fost seara, asa ca nu am putut vedea valurile. Cert este ca toate usile au fost blocate, pentru ca valurile ajungeau pana la etajul 4. Panica a fost creeata. Era coada la receptie pentru pastilele de rau de mare. Echipajul era in alerta maxima, dar muzica canta, aparatele in casino functionau la maxim, iar pianistul de la Piano Bar canta cu foc. Ceea ce nu mi-a placut- a fost faptul ca nu au declarat intocmai viteza cu care bate vantul. Imi aduc aminte ca lumea era panicata bine de tot. Orice vas de croaziera, indiferent cat este de mare, poate avea soarta Concordia, insa acesta cred ca a fost un accident stupid, avand o singura persoana vinovata si in niciun caz vremea neprielnica. |
Andreea, dar cu ce te linistea daca stiai cu ce viteza bate vantul?
mihaela_s spune:
Uneori ajuta sa stii viteza vantului . Eu fac naveta saptamanal cu vaporul, de pe insula pe care locuiesc, pe continent, la studii. De fiecare data ne anunta cum e vremea, cu ce viteza bate vantul si cat de mari sunt valurile. Deja stiu ca la 9-12 m/s si valuri de 1 m va fi o cursa lejera inca, dar daca trece de 15-18 m/s se va balangani tare, valurile ajung atunci la 2-3 m. Am facut cateva drumuri din astea, tangaj foarte mare cu toate ca vapoarele au stabilizatoare, e cosmar. La peste 22-25 m/s nu mai merg vapoarele, e prea riscant.
Nu am fost pe vas de croaziera, cred ca nu voi mai avea curiozitatea si placerea sa fac asta, la cat am circulat si mai am de circulat cu vapor.
Ceea ce am citit in presa noastra si am vazut la tv despre vasul de croaziera, este ca cel mai mult se inclina spre eroare umana dar inca nu se stie.
cleo78 spune:
vorbeati de probleme de comunicare echipaj- capitan. Cand e angajat personalul - se cauta sa stie engl. toti fac engleza in scoala. la naiba, cine angajeaza un muncitor care nu intelege limba?
Problema e alta. Capitanii se cred regi pe nava lor. F. putini asculta ce zic ceilalti, si cu atat mai mult, f. putini au curaj sa zica ceva capitanului.
(as da un exemplu de capitan f. cunoscut in Ro, dar deviem de la subiect). Oricum, multumesc subiectului ca astfel am inteles ca a fost voit adus vaporul atat de aproape de tzarm dupa coleziune- eu nu intelegeam din imaginile de la tv ce cauta un vapor asa mare la 150m de tzarm.
Gluma e, mai merge cineva in vreo croaziera? vai de capul firmelor de turism din Italia.
ladyJ spune:
Mihaela, la tine e altceva.
Dar Andreea era deja pe vapor in mijlocul furtunii, usile spre punte erau toate blocate, se imparteau pastile impotriva raului de mare, muzica mergea....cu ce o ajuta pe ea sa stie cat de tare bate vantul? Cu nimic.
Valurile pana la etajul 4 sunt...moderate. Eu am avut pana la etajul 8. . Vaporul facea fix ca o ratusca pe valuri, nu te puteai deplasa ca te loveai de mese si de pereti. Bautura sarea din pahar.Nasoala senzatie, mai ales cand ti-e si rau si nu ai unde te ascunde.
mihaela_s spune:
Dar tot cred ca pasagerii trebuie informati asupra starii vremii, indiferent daca se pricep sau nu :). Cel putin asa am dedus eu, din moment ce absolut la fiecare cursa capitanul informeaza asupra starii vremii si a calatoriei ce urmeaza.
Ultimele stiri spun ca ccc capitanul s-ar fi apropiat de insula ca sa faca pe plac sefului ospatarilor care era de acolo...stupid motiv, eu inclin sa cred ca e o nascoceala...
andacos spune:
Citat: |
citat din mesajul lui mihaela_s Ultimele stiri spun ca ccc capitanul s-ar fi apropiat de insula ca sa faca pe plac sefului ospatarilor care era de acolo...stupid motiv, eu inclin sa cred ca e o nascoceala... pur si simplu... Hobby calator de profesie |
Si la noi exact aceleasi stiri se vehiculeaza!Ba chiar si o imagine video cu vaporul in apropiere de tzarm!
Dana
www.dropshots.com/andacos#" target="_blank">handarbeit
buflea spune:
Eclar ca toate drumurile duc spre o decizie gresita a capitanului - ceea ce sa spunem ca ar fi acceptabil, ca pana la urma este si el om si desigur este asigurat ...dar sa pleci de vas si sa-i lasi 3000 de oameni sa se evacueze cum pot ? Asta e de neiertat ...
capcaunul spune:
Citat: |
citat din mesajul lui cleo78 Gluma e, mai merge cineva in vreo croaziera? vai de capul firmelor de turism din Italia. |
Se pot reorienta catre un public tinta numeros. O multime de tineri si nu numai vor adrenalina: bungee-jumping, tiroliana, rafting, scuba-diving. All-inclusive intr-o singura seara de croaziera.
Andreea_AS spune:
LA momentul furtunii chiar nu ma ajuta sa stiu viteza cu care batea vantul, insa am fost deceptionata cand am vazut ca am fost dezinformata.