Titanic reloaded ...

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns ladyJ spune:

Citat:
citat din mesajul lui doruletz

Citat:
citat din mesajul lui ladyJ
Din ce cauza s-ar fi rasturnat vaporul? Ruta aceia e foarte circulata si deci extrem de bine cunoscuta capitanilor. In plus,radarele si tehnologia pe care o au la bord astfel de nave ar fi alarmat echipajul daca aparea ceva nepravazut, iar acestia ar fi cerut ajutor.

pai s-ar fi rasturnat din aceeasi cauza din care a esuat, fie ciocnirea de o stanca (versiunea oficiala), fie o defectiune (din spusele martorilor accidentul a inceput printr-o pana de curent care a durat destul de mult), fie altceva. Dar una e sa se scufunde in ape profunde si alta sa esueze pe tarm, asta spuneam ca a facut capitanul, dupa accident a reusit sa duca vaporul aproape de tarm ca sa faciliteze operatiile de salvare. Se zice ca au trecut 2 ore intre momentul accidentului si esuarea propriu zisa, din cate am inteles mai intai capitanul ar fi spus oamenilor ca e doar o pana de curent si cand a ajuns aproape de tarm a ordonat evacuarea.
Dar ca si in cazul accidentelor aviatice in final va fi probabil exclusiv vina capitanului (ca doar asigurarile si armatorii trebuie sa traiasca si ei:)

coordonarea salvarii ar fi trebuit sa fie posibila, doar nu s-au trezit dintr-o data cu 3000 de oameni panicati la bord, sunt situatii la care in mod normal echipajul ar trebui sa fie pregatit.



Nu stiu cine sustine versiunea asta, dar mie mi se pare ilogica. Nu tie iti zic, ca si tu ai citit asta undeva. :)

Un vapor cum e (era)Concordia, dotat cu tehnologie de ultima generatie, care navigheaza pe coasta italiei, (ape cunoscute si strabatute zilnic de zeci de nave) nu poate esua asa din senin.Stancile nu apar din senin in drumul vaporului si nici nu cresc peste noapte.
Canalul pe care navigheaza e clar stabilit si in plus exista radare care ´´vad´´ tot.

Practic, stanca aia nu era in drumul lor si daca nava urma cursul firesc nu o intalnea. Nu-mi pot explica altfel, logic, decat ca virgula capitanul a schimbat directia, fie si foarte putin.
Concordia a mai facut ruta aia, nimic nou sub soare, nu s-a intamplat niciodata nimic.

Pana de curent nu e mare lucru, se intampla si fara sa se loveasca vaporul de ceva, am trait-o si eu. O mica defectiune.
Intr-o secunda, toata suflarea vaporului a inceput sa tipe. Noroc ca a durat doar 30 de secunde, ca altfel s-ar fi imbulzit cativa spre barcile de salvare si ar fi sarit peste bord..

Daca ai fost vreodata pe un astfel de vapor stii ce se intampla cand oamenii asteapta toti de-odata sa iasa in port. Esti prins in imbulzeala pe scari si nu mai poti da nici inainte nici inapoi. Imagineaza-ti cum e cand e panica si vasul e inclinat.

Capitanul s-a declarat singur vinovat (de ceva) cand a parasit nava primul.

Ma indoiesc ca asigurarea va plati, daca e exclusiv vina capitanului.Nu stiu..
Firma va avea oricum o gramada de procese pentru despagubiri, plus costurile transportarii vaporului si curatarea apelor.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cristoiu spune:

Normal ca o asigurare va plati, intrebarea este care. Capitanul este asigurat, nava e asigurata. Exista doua asigurari pentru skipper, una care acopera accidente si avarii ale vasului si una care acopera distrugeri din prostie. Deci asigurat e oricum, nu asta e problema.

E foarte ciudat accidentul si e greu de spus unde a intilnit stincile. A navigat foarte aproape de coasta, dar, pe de alta parte e posibil ca pe harta lui sa nu fie indicata stinca respectiva. Unii experti au spus ca pe hartile lor nu se gaseste. Eu nu reusesc sa gasesc datele cursului sa vad daca este pe harta noastra. Cit despre radare si senzori, e o alta intrebare. Capitanul a facut o greseala, dar de ce nu au dat instrumentele alarma, ce facea sonarul ala de nu a detectat stinca? Sunt foarte multe intrebari la care trebuie raspuns.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns andacos spune:

Cristoiu,atita timp cit trebuia sa navigheze la o distantza de cel putzin 300 mile de coasta, si nu afacut-o de ce si din ce motive,nu stiu,pe mine ca si pe cei care si-au pierdut acolo pe cei dragi,nu-i intereseaza de ce sonarul si instrumentele de alarma nu au functzionat!

Dana

www.dropshots.com/andacos#" target="_blank">handarbeit

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Paff spune:

Citat:
citat din mesajul lui doruletz

Se zice ca exista o traditie a comandantilor in a "saluta" (lumini aprinse si sirene) micuta insula Giglio si ca
de aceea nava s-a apropiat atat de mult. Manevra se numeste "inchino" (reverenta) si a fost mentionat de locuitorii insulei dar infirmat de Costa.

In acelasi timp unii spun ca datorita comandantului s-a evitat o catastrofa si mai mare pentru ca a adus vaporul spre tarm ca sa-l esueze altfel s-ar fi rasturnat si ar fi fost mult mai multi morti.

Panica la bord a fost si din cauza ... mondializarii, echipajul e format din multe natii care nu vorbesc o limba comuna si nu au putut coordona evacuarea corect

Si nu in ultimul rand un rol il are si ... blestemul, la botezul navei, in 2006, sticla de sampanie nu s-a spart:)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xQw-Un_ufg4






Nu cred ca mondializarea a fost problema.La bordul unui vas,tot echipajul vorbeste limba engleza.Nu ai voie in zonele unde sunt pasageri sa vorbesti in alta limba pe care ei sa nu o inteleaga.Echipajul e bine instruit,in fiecare joi faceam exercitiu de evacuare a vasului iar in ziua de imbarcare faceam cu pasagerii.Li se arata cum se pune vesta de salvare,unde sunt barcile de salvare.Fiecare om din echipaj are un loc unde trebuie sa stea pana se evacueaza toti pasagerii de pe portiunea de punte respectiva.Cand te urci la bordul unui vas,ca angajat,ti se fac exercitii peste exercitii.Unul din ele a constat in sariea de la etajul 2 al vasului in apa,urcarea intr-o barca de salvare,rasturnarea barcii si punerea ei la loc in pozita normala.Echipajul stie ceea ce sa faca si in somn la cat de des se intampla.In fiecare joi(pe vasul meu) indiferent ca erai liber si dormeai,lucrai,serveai la mese,etc,la ora 11 suna alarma,pasagerii erau anuntati ca era un drill al echipajului si tot cu vestele pe noi ne indreptam spre locurile desemnate.Eram numarati,notati,nimeni nu se putea eschiva.
Ideea e ca desi ai toate informatiile,nimeni nu stie cum actioneaza in situatii limita.Poti sa iti pastrezi calmul si sa iti faci datoria sau poti sa fii primul in barca de salvare si sa nu iti pese de pasageri.
Mesajele de avertizare de la bord se repeta in mai multe limbi si de cele mai multe ori in engleza asa ca nu cred ca lumea nu a inteles ce era de facut.Dar te panichezi,cum sa nu te panichezi intr-o asemenea situatie.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns doruletz spune:

ladyJ pai io nu zisei altceva, nava era prea aproape de insula cand a lovit stanca aia.
Ancheta o sa zica ce cauta sa navigheze pe acolo, fie din vina capitanului care voia sa se "inchine" insularilor (cum zisei in primul mesaj, cica era o traditie in a-i saluta cu sirene si lumini aprinse), fie din cauza unei defectiuni tehnice (cum zice www.guardian.co.uk/world/2012/jan/14/italian-cruise-disaster-cause-power" target="_blank">the guardian), inca nu e clar.

Ceea ce ziceam io despre meritele capitanului se referea la ceea ce s-a intamplat dupa impact, cand cica ar fi manevrat in asa fel incat nava avariata sa esueze pe tarm si sa nu se rastoarne in larg unde probabil s-ar fi scufundat de tot si ar fi murit multi mai multi oameni. Dar evident ca si astea sunt deocamdata doar speculatii de prin ziare.
Asigurarile bineinteles ca nu vor vrea sa plateasca, pt ei "mortul" e de vina mai mereu (chiar daca "mortul" e viu)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cristoiu spune:

Citat:
citat din mesajul lui andacos

Cristoiu,atita timp cit trebuia sa navigheze la o distantza de cel putzin 300 mile de coasta, si nu afacut-o de ce si din ce motive,nu stiu,pe mine ca si pe cei care si-au pierdut acolo pe cei dragi,nu-i intereseaza de ce sonarul si instrumentele de alarma nu au functzionat!

Dana

www.dropshots.com/andacos#" target="_blank">handarbeit


Andacos, vasul asta functioneaza pe pilot automat In majoritatea timpului. Daca n-A functionat sonarul, e posibil sa nu fi functionat nici gpsul, sau ca alte instrumete sa fi fost off. Astfel incit e Posibil ca el sa nu fi intentionat un curs la mai putin de 300 m de coasta, dar sa Fi navigat pilotul automat aiurea sau sa nu fi realizat ca sunt asa aproape de coasta.

Eu tin minte cind am fost in BVI, voiam sa navigam spre Anegada, care e inconjurata de corali, ni s-a spus sa nu ne bazam pe gps fiindca sunt unitati nato care fac uneori exercitii in zona si deregleaza semnalul, astfel incit datele pe care le vede gpsul nostru pot fi false. Ni s-a recomandat sa navigam dupa repere vizuale, sa nu esuam. Deci e posibil sa te tradeze instrumentele.

Personal cred ca e o eroare humana, dar e posibil sa fi fost mai mult de atit.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ladyJ spune:

Doruletz, bine , eu am inteles altceva. Ai zis intr-un mesaj ca, capitanul ´´a adus vaporul spre tarm ca sa esueze altfel´´- de unde eu am inteles ca el suferise accidentul in larg . De aceia ziceam ca e ilogic, ca stanca nu apare asa tam nesam pe canalul lui de navigare in largul marii.

In fine.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Andreea_AS spune:

In 2009 am fost in croaziera cu Royal. Am prins sarbatoare in Spania si am fost aproximativ 3500 de pasageri la bord. Undeva prin mediterana, intre Corsica si Coasta de Azur am prin furtuna pe mare. Identic ca pe Titanic. Paharele nu stateau pe masa, noi nu puteam merge drept fara sa ne clatinam. Furtuna a fost seara, asa ca nu am putut vedea valurile. Cert este ca toate usile au fost blocate, pentru ca valurile ajungeau pana la etajul 4.

Panica a fost creeata. Era coada la receptie pentru pastilele de rau de mare.

Echipajul era in alerta maxima, dar muzica canta, aparatele in casino functionau la maxim, iar pianistul de la Piano Bar canta cu foc.

Ceea ce nu mi-a placut- a fost faptul ca nu au declarat intocmai viteza cu care bate vantul. Imi aduc aminte ca lumea era panicata bine de tot.

Orice vas de croaziera, indiferent cat este de mare, poate avea soarta Concordia, insa acesta cred ca a fost un accident stupid, avand o singura persoana vinovata si in niciun caz vremea neprielnica.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Andreea_AS spune:

Citat:


La bordul unui vas,tot echipajul vorbeste limba engleza.Nu ai voie in zonele unde sunt pasageri sa vorbesti in alta limba pe care ei sa nu o inteleaga.Echipajul e bine instruit,in fiecare joi faceam exercitiu de evacuare a vasului iar in ziua de imbarcare faceam cu pasagerii.Li se arata cum se pune vesta de salvare,unde sunt barcile de salvare.Fiecare om din echipaj are un loc unde trebuie sa stea pana se evacueaza toti pasagerii de pe portiunea de punte respectiva.Cand te urci la bordul unui vas,ca angajat,ti se fac exercitii peste exercitii.



Asa este, vasul nu a plecat din port pana cand nu am facut si noi, pasagerii, exercitiile pentru cazurile de urgenta. Ni s-a indicat unde sa mergem in cazul in care se intampla o situatie neprevazuta si trebuie sa evacuam vasul.

Si acum imi aduc aminte cum facea candelabrul din restaurantul principal:)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ch_dana spune:

Nu cred ca o singura persoana a fost de vina. Am vazut la TV pasageri care declarau ca practic nu a existat instruire in caz de..., ca nu s-au respectat nici un fel de reguli de evacuare. Deci nici echipajul n-a fost OK.

Oricum, e uluitor cum o astfel de nava, o minune a tehnicii sa esueze astfel. Suntem in anul 2012, nu 1912...

Dana & Amelia (21.06.2011)

Mergi la inceput