Jurnalul unei "Homeschooling mom"

Raspunsuri - Pagina 5

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns buflea spune:

Citat:
citat din mesajul lui greieras
Pentru toti cei care citesc as vrea sa va rog, ca un exercitiu, cand aveti timp, sa va intoarceti un pic in timp si in cuvinte simple sa descrieti cum vedeti acum, cu ochii de adult si parinte, experienta voastra in scoala. Nu ma intereseaza asa de mult partea academica, cat cea emotionala.


Pe mine ma tenteaza o discutie pro si contra home-schooling de aceea am sa incep prin a puncta cateva aspecte :

1. Experienta mea scolara a fost EXTRAORDINARA din ambele puncte de vedere ... "extraordinar" nu inseamna "perfect", inseamna "real" ... tot cumulul de experiente negative si pozitive m-au pregatit gradual pentru ceea ce inseamna a trai si a profesa in norme sociale bine definite - care nu tin de noi ca indivizi ci de comunitate in general.

2. Mie personal, 2 ore pe zi de "scoala" mi se pare cam putin pentru 7 ani (ca vad ca intr-o luna faceti 7 ani). Programa care este folosita pare foarte diversificata pentru 2 ore, alocand fiecarei materii cam 15-20 min.

Baiatul meu este de aceeasi varsta cu fetitza ta si programa scolii publice pe care o fregventeaza pare ceva mai avansata - de ex noi am invatat deja literele in K si acum scriem mici compuneri, de cate 3-4 fraze ... scrisul este incorect, dar se urmareste mecanismul de exprimare si nu corectitudinea.
Cititul este stimulat in orice activitate - inclusiv la tema. La inceputul saptamanii primesc o hartie care contine 10 teme - ei trebuie in fiecare zi sa citeasca, sa inteleaga si sa-si aleaga 1 tema spre rezolvare. Problemele ating diverse teme, de la matematica, la a scrie 2 fraze despre un subiect, a rezolva un mic puzzle, a rspunde la niste intrebari despre sarbatorile in curs (Halloween, Thanksgiving ...etc), a face un proiect ...etc.
Cum saptamana are doar 5 zile, jumatate din probleme vor ramane nerezolvate. Scopul este in a determina copilul sa citeasca si sa inteleaga ce are de facut si apoi sa-si aleaga tema, respectiv domeniul care il atrage cel mai mult.
La matematica, se experseaza adunarea si scaderea pana la 10 sub diverse forme - probleme, desene, adunat bani, teste pe computer ...etc.

Nu vreau sa spun ca e mai bine la noi ca la voi ... am vrut doar sa remarc ca programa scolii noastre pare mai avansata pentru clasa I si copilul meu o manageriaza foarte bine.

3. Partea de socializare cu copiii de aceeasi varsta este foarte importanta ... o conversatie intre 2 copii este mult mai simplista, mult mai folositoare si nu cred ca un adult o poate imita. Spui ca fetita ta se joaca cu alti copii - daca ceilalti copii au un program "domestic" de scoala (7 ore stat la scoala + mancat + lectii) imi pare ca mai raman cam max 2 ore de stat pe strada ... sa inteleg ca fetita ta interactioneaza cu copiii o medie de 2 ore pe zi ?

4. Care sunt inca o data argumentele defavorabile scolii organizate ?


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns greieras spune:

Citat:
citat din mesajul lui Marina

ma gandesc doar cu groaza cum ar fi fost sa-mi interzica maica-mea scoala si sa decida ca ea stie adevarul absolut.

Marina


Ce nostim, vorbesti de parca tu ai ales sa mergi la scoala. Ce, vrei sa spui ca tu ai stiut mai bine ce e bine pentru tine la 6 ani? Nu draga, guvernul romani si cu mama ta au ales ca tu sa mergi la scoala, nu tu.

Gloria si Eva (22 dec. 2004)


Vara 2011


Evil thrives when good men do nothing




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ruxij spune:

Homeschooling e facut de cateva cateorii de familii. Prima si cea mai raspandita este categoria parintilor pentru care religia este extrem de importanta. Acestia sunt cei care nu doresc ca cc copiii lor sa intre in contact cu "elementele negative" din scoli, cu teoria evolutionista etc. Banuiesc ca greieras face parte din aceasta categorie, avand in vedere ca preda educatie religioasa si a invocat relele apucaturi ale copiilor din scoli si anume chiulitul in masa si schimbatul de biletele. A doua categorie este a acelora care merg intai la scoala, dar copiii sunt atat de avansati academic (supradotati) incat nu se pot integra si scoala nu le poate oferi suficient. Acestia deasemenea nu se pot intelege cu copiii de varsta lor si ajung sa fie bullied. A treia e aceea a copiilor/familiilor cu probleme sociale/integrare/bullying, care nu sunt neaparat si supradotati. Pentru restul, foarte rar se face homeschooling. Cei cu biserica sunt cei mai numerosi, evident, pt ca supradotati nu sunt pe toate cararile, sunt un procent f. mic, dar religiosi sunt mai multi.

Se poate ca cc copilul sa ajunga f. bine cu homeschooling, dar nu este o optiune pt toata lumea. Ar tb insistat pe motivatiile adevarate, care au sens pt cei ca tine, nu pe convins cei care nu aceleasi motivatie si pt care homeschooling nu are nici un sens, prin urmare.

In al treilea rand, sunt de acord ca invatatul literei C e f. in urma pt clasa I si 2h/zi nu e mare branza. Da' ma rog, o fata poa' sa se marite, nu tb sa stie atata carte.....aia o invata chinezii si indienii aci

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns patou spune:

Citat:
In ideea ca vai, nu-l trimit la scoala ca se simte nedreptatit si marginalizat, nu-l trimit nici la serviciu la 20 de ani, ca sa vezi acolo marginalizare si promovari pe nedrept si tot tacamul. Pai daca nu face fata asa zisor marginalizari scolare ce naiba face, doamne fereste in viata cand vor aparea probleme adevarate?


Din fericire viata nu se rezuma la a lucra pentru altii. Exista nenumarate alte posibilitati. Una dintre ele ar fi o afacere pe cont propriu (de altfel statisticile arata ca un mare procentaj din copiii scoliti acasa vor avea afacerea proprie)

Citat:
Se vede diferenta inclusiv la tinerii care au facut faculta departe de parinti versus aia care au stat acasa sa le spele si gateasca mami.
Apropo, cunoscu destui "copii" de 30 de ani, care inca sunt ocrotiti caldut de mamica, nu-s in stare sa faca altceva in viata decat sa se tina de un amarat de serviciu. vreo 3 cazuri stiu.


ce te face sa crezi ca baietelul meu nu stie sa gateasca? Eu as zice ca e un adevarat expert (si chiar nu glumesc). Mentionez ca acest lucru e important pentru mine (ca e una dintre pasiunile mele) si in plus avem timp de petrecut in bucatarie. Nu sunt insa la fel de sigura ca ceilalti copii care merg la scoala au timp de asa ceva.

Oricum e grozav ca ti-a placut la scoala. Eu am fost mereu in contratimp. as si avut chef sa invat altceva decat prevedea programa. ghinionul meu.













Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns patou spune:

Citat:
Baiatul meu este de aceeasi varsta cu fetitza ta si programa scolii publice pe care o fregventeaza pare ceva mai avansata - de ex noi am invatat deja literele in K si acum scriem mici compuneri, de cate 3-4 fraze ... scrisul este incorect, dar se urmareste mecanismul de exprimare si nu corectitudinea.


buflea,
ai uitat un amanunt important. limba romana este o limba fonetica deci n-ai nevoie de prea multe informatii pentru a scrie. cu limba engleza e cu totul altceva.






Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns greieras spune:

Flaviuta permite-mi sa te contrazic. Nu este deloc asa simplu cum spui tu. Sunt copii care pun orice vorba, atitudine, gest,la inima. Sunt copii care sufera pentru orice nota mai mica. Tu practic spui ca pentru a te obisnui cu bullingul este bine sa fi bullied. In America copii si adolescenti se sinucid frecvent din cauza asta. Unii sunt mai taurasi si trec prin viata nepasandu-le de ce cred altii, iar altii sufera pentru orice nedreptate, si nu-i face de loc mai tari ci ii descurajeaza mai mult. Este una sa infrunti nedreptatea cand esti matur si alta cand esti mic si vulnerabil si toti cei mari te fac sa crezi ca e vina ta.


Sti care este logica unui copil nedreptatit la nota sistematic de un prof. care nu-l place....o da-n mama ei de materie chiar daca ii
placea.

Cat despre socializare, nu ar fi mai bine sa vedem ce inseamna?

Socializare este procesul prin care un inidivid acumuleaza cunostiinte, dezvolta limbajul, si dezvolta aptitudini de comunicare care sa-l ajute sa se integreze in societate.

Socializarea nu este nici decum limitata la un grup de varsta (gen clasa), din contra, pentru o mai buna socializare se recomanda cat mai mult timp petrecut cu persoanele de toate varstele. La scoala, care este un mediu artificial (nu ca viata) copilul intra in contact doar cu copii de varsta lui (pe cei mai mici ii ignora iar cei mari nu-l baga in seama) si cu cativa profesori cu care in nici un caz nu va avea parte de comunicare ci doar de subordonare. Copiii invata despre viata de la toate grupele de varsta nu numai de la cei de varsta lui.

Buflea ma bucur ca tu ai avut o experienta extraordinara la scoala, dar nu toti dintre noi au fost asa de norocosi.
Cat despre parte cu al meu e la K a ta e la C nu conteaza la americani, din moment ce folosim diferite metode de invatare a limbii engleze. Noi suntem la C, dar vom termina materia de clasa a1a la mijlocul anului, deci suntem avansate. Dar oricum, nu asa se masoara avansul, mai ales ca fiecare copil are ritmul lui. Calea pe care o alege cineva ca sa acumuleze cunostinte poate diferi de a altora. Finalul conteaza. Asta este si problema scolii ii forteaza pe copii sa se miste toti in acelasi timp. Copiii sunt unici unuia ii ia o saptamana sa priceapa adunarea, altuia 5, dar odata invatata avanseaza repede. Sincer pe mine mai putin ma intereseaza adunarea acum, desi o facem si pe ea, numai ca nu stand in banca ci prin jocuri.

Am o cunostinta care a facut scoala acasa cu copiii ei si mi-a spus ca ea nici nu incepea mate formal pana la clasa a5a. Am intrebat-o socata cum asa. Mi-a spus ca, copii ei care au avut inclinatie spre mate, asta au mancat pe paine de placere, si unul lucreaza in IT si altul nu mai stiu ce a facut tot cu mate la baza. Doua din fetele ei erau foarte sociabile, una este avocat si cealalta lucreaza la universitate cu elevi surdomuti. Spunea ca de mica putea sa jure ca una va ajunge avocat , pentru ca pentru ea ca mama era clar inspre ce inclina copiii ei. Deci pe fete nu le-a stresat de loc cu matematica.

Discutiile noastre sunt un pic inegale, pentru ca eu am trecut prin sistemul clasic obligatoriu de scolarizare, si cred ca am un punct de vedere obiectiv deoarece am studiat si filozofia homeschooling si o aplic. Cei care au facut numai scoala clasica, dar nu au idee de altceva nu stiu cum pot sa compare pe cele doua.

Buflea, sotul meu este american. A facut scoala aici si acesta este unul din motivele principale pentru care a ales homeschooling pentru copil.

Diaman ce fain ca ai avut curajul sa alegi unschooling. Cred ca personalitatea mea ar sta in calea acestei metode, dar stiu ca si ce facem noi este o calatorie, si voi invata o gramada din asta.


Gloria si Eva (22 dec. 2004)


Vara 2011


Evil thrives when good men do nothing




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buflea spune:

Citat:
citat din mesajul lui patou

Citat:
In ideea ca vai, nu-l trimit la scoala ca se simte nedreptatit si marginalizat, nu-l trimit nici la serviciu la 20 de ani, ca sa vezi acolo marginalizare si promovari pe nedrept si tot tacamul. Pai daca nu face fata asa zisor marginalizari scolare ce naiba face, doamne fereste in viata cand vor aparea probleme adevarate?


Din fericire viata nu se rezuma la a lucra pentru altii. Exista nenumarate alte posibilitati. Una dintre ele ar fi o afacere pe cont propriu (de altfel statisticile arata ca un mare procentaj din copiii scoliti acasa vor avea afacerea proprie

Eu cred ca o afacere pe cont propriu necesita mult mai multa interactiune umana, la un nivel mult mai ridicat si mai diplomat decat un job obisnuit. Daca intr-un job anonim trebuie sa te supui regulilor companiei si sa te adaptezi modului de lucru al sefului, cand manageriezi un business, trebuie sa creezi aceste reguli pentru angajati, sa impui un anumit ritm si sa convingi clienti de diferite culturi, mentalitati, orientari religioase, nivel educational ...etc sa foloseasca produsele tale. A interactiona cu diversitatea din copilarie este o lectie de viata, chiar daca "diversitatea" inseamna cateodata experiente neplacute. O situatie defavorabila nu este neaparat un lucru de evitat - ea poate fi extrem de motivanta in a iesi din ea si extrem de benefica in a invata din greseli.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buflea spune:

Citat:
citat din mesajul lui greieras

Flaviuta permite-mi sa te contrazic. Nu este deloc asa simplu cum spui tu. Sunt copii care pun orice vorba, atitudine, gest,la inima. Sunt copii care sufera pentru orice nota mai mica. Tu practic spui ca pentru a te obisnui cu bullingul este bine sa fi bullied. In America copii si adolescenti se sinucid frecvent din cauza asta. Unii sunt mai taurasi si trec prin viata nepasandu-le de ce cred altii, iar altii sufera pentru orice nedreptate, si nu-i face de loc mai tari ci ii descurajeaza mai mult. Este una sa infrunti nedreptatea cand esti matur si alta cand esti mic si vulnerabil si toti cei mari te fac sa crezi ca e vina ta.

Sigur ca exista si astfel de situatii, nimeni nu le contesta ...Dar ele nu prezinta "cotidianul".

In primul rand ca bullying-ul este cat se poate de controlat in scoli de profesori, acasa de parinti ... nu spun ca e inexistent, dar este diminuat pe cat posibil de catre noi, adultii.

In al doilea rand ca sinuciderile alea nu sunt atat de frecvente ... sunt intr-adevar cazuri izolate in care atmosfera din scoala este doar in factor care a dus la nefericita decizie.

In al treilea rand atmosfera din scoli este departe de a fi plina de nedreptati pentru copii ...scoala este o institutie destinata copiilor, atmosfera, programa, activitatile si membrii ei au ca nucleu "copilul si dezvoltarea lui". Chiar il au - nu stiu exact de unde ideea asta ca acolo este un mediu "artificial", ca profesorii subordoneaza, ca copilul este chinuit, nedreptatit, ca sta intzepenit in banca (nici nu exista banci in clasele mici) si tremura de groaza ... mai ales acum in clasele mici, scoala este o joaca organizata .. copiii invata mult mai mult din interactiunea cu cei de varsta lor, tocmai pentru ca sunt diferiti si au anumite nivele de acumulare a informatiilor externe - unii citesc mai bine, unii se exprima mai bine, unii socotesc mai bine ... in clasa se poarta discutii initiate de profesor care stimuleaza toate aceste caracteristici si copiii invata unii de la altii, mai concret se invata unii pe altii ...si ce invata copilul de la unui de varsta lui are un impact mult mai mare decat ce ii spune mama acasa.

Pana la urma, ce am vrut sa evidentiez este ca tot ce semnalezi tu ca fiind rau si periculos in scoala traditionala, reprezinta doar niste exceptii care in general reprezinta o lectie de viata pentru copii. Cei care vor fi afectati peste masura de aceste exceptii, vor avea probleme si mai tarziu, cand reactioneaza cu regulile vietii de adulti. Poate solutia de dezvoltare a acestor copii "speciali" este HS - deci printr-o deductie logica, HS este o exceptie.
Citat:
citat din mesajul lui greieras
Sti care este logica unui copil nedreptatit la nota sistematic de un prof. care nu-l place....o da-n mama ei de materie chiar daca ii
placea.

Nu neaparat ... o situatie nefavorabila poate fi extrem de motivanta. O nedreptate il poate face mai ambitzios in a invata materia aceea pentru o nota mai buna, il poate invata sa caute dreptatea (adresandu-se unui for superior), chiar si resemnarea temporara este o lectie de viata, il poate invata sa se fereasca pe viitor de asemenea situatii sau sa le gestioneze mai intelept astfel incat sa nu mai ajunga in situatia de criza ... abandonul este solutia copilului nesupravegheat de parinti. Noi suntem alaturi de ei tocmai pentru a-l evita si a-i confirma copilului ca viata este un cumul de experiente interesante, influentate de extrem de multi factori externi cu care el trebuie sa interactioneze cat mai des pentru a capata ceea ce se numeste experienta. Aceasta este definita "socializarii" .
Citat:
citat din mesajul lui greieras
Socializarea nu este nici decum limitata la un grup de varsta (gen clasa), din contra, pentru o mai buna socializare se recomanda cat mai mult timp petrecut cu persoanele de toate varstele.

Sigur ca ai dreptate - doar ca HS, prin definitie limiteaza contactul cu copiii de aceeeasi varsta cu copilul tau (sub diferite motive). Prin deductie logica, avand mai multe limite, copiii HS, socializeaza mai putin ca timp si ca diversitate.

Citat:
citat din mesajul lui greieras
Cat despre parte cu al meu e la K a ta e la C nu conteaza la americani, din moment ce folosim diferite metode de invatare a limbii engleze. Noi suntem la C, dar vom termina materia de clasa a1a la mijlocul anului, deci suntem avansate. Dar oricum, nu asa se masoara avansul, mai ales ca fiecare copil are ritmul lui. Calea pe care o alege cineva ca sa acumuleze cunostinte poate diferi de a altora. Finalul conteaza. Asta este si problema scolii ii forteaza pe copii sa se miste toti in acelasi timp. Copiii sunt unici unuia ii ia o saptamana sa priceapa adunarea, altuia 5, dar odata invatata avanseaza repede. Sincer pe mine mai putin ma intereseaza adunarea acum, desi o facem si pe ea, numai ca nu stand in banca ci prin jocuri.

Notiunea de "final", ceea ce tu spui ca conteaza, este foarte relativa ... ce inseamna "final" pentru tine ? Pentru mine de ex, finalul poate fi sfarsitul lunii cand sper ca fi-meu sa invete sa scrie corect. Finalul acestei actiuni la tine poate fi temporal, mult mai departe, peste 5 ani ...asa cum spuneai in exemplul tau ca matematica se incepea in clasa a 5 a.
Scoala traditionala, prin curiculumul ei, a stabilit niste norme de dezvoltare. Inteleg ca si voi aveti ceva similar, caci si voi aveti curiculum ... par a fi diferente mari de cunostinte intre cele doua programe, atat timp cat voi abea invatati literele si noi deja ne scriem ideile pe hartie. Mi se pare greu pentru un copil sa recupereze acest "gap" pana in vara. In scoala traditionala literele se incep din Pre-K, sub forma de joaca asa cum spuneai si tu ...si se repeta timp de 2 ani . Scrierea si cititul se fac progresiv, se incepe cu cuvinte de 2 litere, de 3 litere, cu poze care sugereaza cuvantul respectiv, cu invatatul sunetelor care reprezinta fiecare litera ..este un proces indelungat care imi pare greu de asimilat in cateva luni, cat au mai ramas pana la sfarsitul anului.

Citat:
citat din mesajul lui greieras
Am o cunostinta care a facut scoala acasa cu copiii ei si mi-a spus ca ea nici nu incepea mate formal pana la clasa a5a. Am intrebat-o socata cum asa. Mi-a spus ca, copii ei care au avut inclinatie spre mate, asta au mancat pe paine de placere, si unul lucreaza in IT si altul nu mai stiu ce a facut tot cu mate la baza. Doua din fetele ei erau foarte sociabile, una este avocat si cealalta lucreaza la universitate cu elevi surdomuti. Spunea ca de mica putea sa jure ca una va ajunge avocat , pentru ca pentru ea ca mama era clar inspre ce inclina copiii ei. Deci pe fete nu le-a stresat de loc cu matematica.

Mie imi este neclar aici - pana cand a facut cunostinta scoala cu copiii acasa. E clar ca la un moment dat copiii respectivi au fost introdusi in sistemul traditional, in liceu sau in college ... deci daca in final tot in sistemul public ajung, de ce sa nu inceapa direct cu el ?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ruxij spune:

Eu nu inteleg ce tot dezbateti aici. Este mai mult decat clar ca motivatia homeschooling este in mare parte religioasa la persoanele prezente si restul de argumente pro sau contra sunt doar povesti nemuritoare, nu conteaza si nu au relevanta. E un dialog al surzilor. Face homeschooling oricine nu considera ca al lor copil sau a lor filozofie de viata este in acord cu scoala si colectivitatea: familiile ultra-religioase de care e plina America si copiii cu probleme, carora nu le face bine colectivitatea (supradotati, probleme de integrare sociala, probleme de sanatate fizica). Pentru mine si pt tine buflea nu conteaza argumentele astea ca nu ne incadram la aceste categorii. Deasemenea, legat de ritmul incetinit de invatare, oricum grupul religios nu cred ca urmareste o mare performanta la invatat carte, doar acolo, eh, cat sa nu fie chiar analfabeti, Biblia sa o stie in rest whatever, mai ales pt fete.

Ceilalti, cei cu copiii supradotati, e alta poveste. Aceia intr-adevar avanseaza mai repede decat media, bineinteles. Eu am un doctorand care a inceput doctoratul la 19 ani pt ca a inceput facultatea la 14. El a fost homeschooled incepand din clasa a 5a pt ca era socially awkward si il bully aia pe la scoala. Dar nu l-au homeschooled decat cand a avut probleme, nu din principiu asa.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns greieras spune:

Ruxij, wow, am mai intalnit oameni care citesc printre randuri si scot din context, dar parca nu asa rau ca tine. Tragi niste concluzii de m-a luat rasul.

Noi aici discutam desrpre o jilozofie educationala nu fortam pe nimeni sa faca ce facem noi. Nici macar nu a zis nimeni ca ai nostri ca brazii, si ai vostri vai de ei. De ce te simti atacata? Nu este vorba despre copilul tau aici, ci despre al meu.

De ce ti se pare gresit sa o invat pe a mea religie? Si de unde pana unde ma face asta extremista si needucata? E de prost gust modul in care pui problema, ca sa nu zic jignitor.

Oricum, te rog eu mult nu compara scolile din Romania cu cele din America. Ca metode de educare sunt diferente mari. Invatamantul din Romania se taraie pe la coada, toata lumea se plange, dar vai ce sarim in sus cand cineva sugereaza altceva.

John Taylor Gatto, profesor premiat in New York, care a lucrat 26 de ani in scoli publice de toate culorile, in cartea lui "Weapons of Mass Instruction" a spus ca s-a dus sa-si primeasca premiul (nu mai tin minte anul) si spre surpriza lui acelasi premiu il primea si un baietel de 11 ani care era homeschooled (descoperise ceva in nu mai stiu ce soareci). Baietelul a fost rugat sa spuna ceva, si a povestit ca bunicul lui l-a invatat despre purici. Da, purici. In trecut imparatii erau adeseori distrati cu purici. Puricii puteau fi dresati sa faca tot felul de sarituri. Pai cum e posibil, un purice sare si nu-l mai prinzi. Ei bine, daca pui un purice nedresat intr-o cutie va sari afara din ea. Atunci pui un capac la cutie, iar puricele disperat se va da cu capul de capac pana va invata ca nu poate sa sara mai mult decat inaltimea cutiei. Cand este dresat , scoti capacul si puricele va sari in limitele invatate. Asa si cu oamenii. Si astfel a incheiat baietelul de 11 ani, care sarise din cutia scolii, multumind pentru premiu. (Nu am redat cuvant cu cuvant, pentru ca nu am cartea la indemana)



Gloria si Eva (22 dec. 2004)


Vara 2011


Evil thrives when good men do nothing




Mergi la inceput