Care e scopul gradinitei?

Raspunsuri - Pagina 6

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns bird70 spune:

La noi la gradinita si pre-school copiii stau majoritatea timpului afara. Au zone acoperite cu masute unde mai picteaza sau fac alte activitati dar sunt afara. Au loc de joaca, groapa cu nisip, pana si mesele tot afara la masute le iau. Daca ploua sau e o zi foarte calduroasa intra inauntru la aer conditionat. Toti copiii inoata, obligatoriu. Australienii sunt cu sportul si mai ales inotul ca romanii cu matematica si engleza.

Health is a state of physical, mental and social wellbeing and not merely the absence of disease or infirmity . World Health Organisation
I'm not insane, my mother had me tested! Dr.Sheldon Cooper

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns iulia_b spune:

Pai in Romania copiii incep scoala in jur de 7 ani. Normal ca la 7 ani ar trebui sa stie si altceva in afara de meserii si copaci. In afara se incepe scoala mai devreme, deci banuiesc ca-i tot pe-acolo la un moment dat. Ca banuiesc ca se invata si acolo scrisul si cititul undeva in jur de 6 ani. In alte topice se plangea lumea ca in Romania copiii incep prea tarziu scoala si copilaresc prea mult, ca pierd timp pretios, acum se plange lumea ca-i invers, ca invata prea mult si ar trebui sa copilareasca. Sau sunt prea adormita in dimineata asa?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cleo78 spune:

Citat:
citat din mesajul lui iulia_b

Pai in Romania copiii incep scoala in jur de 7 ani. Normal ca la 7 ani ar trebui sa stie si altceva in afara de meserii si copaci. In afara se incepe scoala mai devreme, deci banuiesc ca-i tot pe-acolo la un moment dat. Ca banuiesc ca se invata si acolo scrisul si cititul undeva in jur de 6 ani. In alte topice se plangea lumea ca in Romania copiii incep prea tarziu scoala si copilaresc prea mult, ca pierd timp pretios, acum se plange lumea ca-i invers, ca invata prea mult si ar trebui sa copilareasca. Sau sunt prea adormita in dimineata asa?


hai sa zic eu unul din lucrurile care nu mi-au placut in Ro.
Scoala se incepe prea tarziu si prea brusc. Punct. Copiilor peste medie, sa zicem varfurile, nu au nicio problema, sunt acei 5%-10% din clasa care stralucesc in aproape orice fac, sunt acei care au dat gata occidentul si super apreciati peste tot(fie ca medici, fie ca programatori, fie ca fizicieni, ei sunt buni in orice). Dar copiii medii si cei simpli, de sub medie, copiii parctic normali, sunt supra solicitati, unii parinti au pretentii mari, sau o experienta trista, sau fac comparatie cu capra vecinului care e mai grasa, aratoasa si cu Luceafarul la 2 ani si lectii de pian la 3 ani.
Si mai am o problema. Existentiala. Invatatorii/educatorii nu lucreaza suficient cu copiii sub medie. Evident ca le place performanta, dar pt mine adevarata valoare este sa ajuti pe cel de jos sa ajunga sus, iar asta nu era predata in practica pedagogica in Ro (si nici lucrul in echipa, coordonarea etc).



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anya spune:

In scoala nu se lucreaza diferentiat. Sau prea putin. La pustiul meu mai mare invatatoarea lucreaza la nivel mediu si incearca sa-i creasca pe cei slabi. Cu cei si zona de varf nu lucreaza in plus sau diferentiat. Pustiul meu poate, dar daca nu-i da doamna tema - el nu lucreaza nimic in plus. De-asta am fost obligata sa bag banii si timpul in "lectii" in plus. Daca la primul copil am lasat soarta sa-i aleaga invatatoarea (la care l-au repartizat). pentru pustiul mai mic, care e mai "aplecat catre studiu" , am cautat o invatatoare care lucreaza la nivel mai inalt. Chiar daca ii va da ceva teme mai multe, macar nu va trebui sa umblu dupa "meditatii" din scoala primara.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns karula spune:

Tanti Zavaidoc, indraznesc sa propun nitel extinderea subiectului, si nu ma tem ca s-ar devia, ca pana la urma din exemplele practice putem afla de ce in Romania e cum e, iar in alte parti e cum e. Te superi?
Adica: m-am distrat copios si mi-a placut la nebunie ideea suedeza de "siesta" sub cerul liber :)) Mai aveti povesti de-astea? Spuneti tot!
Mai citeam in anii trecuti pe blogul lui Papadie cum e in Germania cand termina gradinita: daca imi amintesc bine, se petrece ultima noapte in gradinita, iar dimineata "bobocii" ii alunga la propriu din incinta pe "veteranii" care pleaca la scoala.
In Viena e fascinanta misunarea claselor de gradinita prin tot orasul. Sunt siruri de termite peste tot: in metrou, autobuze, tramvaie, pe trotuare, in parcuri... practic se plimba toata ziua.
Inca nu m-am edificat exact care e rostul unor domni-mai baieti de 20 de ani, asa, care insotesc fiecare clasa de gradinita. Banuiesc ca e o forma de volunariat sau de serviciu social, dar nu stiu exact. Ei, "baietii" astia (socant oarecum pentru cineva obisnuit ca langa prescolari sa fie invariabil doamne) sunt minunea lumii, fara exceptie. Fac toate trasnaile pamantului cu copiii, rad nonstop si se joaca mai abitir ca ei. Iar copiii ii adora. (Fie-mea suspina in fiecare zi ca nu mai vine Florian al ei la gradinita; si-o fi terminat omu' programul social, dar e jale mare, va spun).
Mai povestiti, va rog, cum e la voi, chiar si din Romania astept povesti.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns iulia_b spune:

Pai Cleo cum prea brusc daca se spune ca fac matematica din grupa mica? Mi se par perceptii contradictorii.
Se cheama gradinita dar copiii practic incep notiuni de scoala mai devreme, de pe la grupa mare, in jur de 5 ani (unii chiar mai timpuriu).

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mihaela_s spune:

Karula, aici tinerii pe care ii vezi cu copiii de gradi sunt cei care invata sa devina educatori. E practica pe care o fac in timpul scolii, perioada asta cat sunt cu copiii. Sa fie si in Austria la fel?

Aici se lucreaza diferentiat cu copiii. Sunt impartiti in grupe si profesoara munceste din manuale diferite cu ei, sau din acelasi manual dar in stadii diferite. De multe ori sunt copii care pot dar sunt mai lenti, nu pot tine ritmul cu cei mai isteti si mai rapizi.

In anii mai mari sunt copii care nu pot tine ritmul cu clasa, mai ales la mate. Atunci acestia au posibilitatea sa mearga la orele de mate cu copii din clase mai mici. Nu e rusine, nu rade nimeni de ei...sau pot lucra individual cu un alt profesor. Sunt profesori in scoli care se ocupa de copiii acestia.
Cei mai isteti fac inainte manualele...cea mare a mea, e clasa a 9-a acum si are un coleg super bun la mate care lucreaza din manual de liceu de a 11-a. E singurul. Probabil la liceu(aici incepe in cl. 10-a liceul) va avansa la nivel de facultate. Dar are si colegi care merg la clase mai mici inca la mate. Ei probabil nu vor putea intra la liceu, dar vor merge la clase speciale unde sunt 5-6 copii la un profesor sau doi si acestia se ocupa individual de fiecare, in functie de ce nevoi are. Stiu o fetita, venita din Ro si cu oarece probleme de adaptare, invatare, care merge la liceu din acesta special...nu e propriu zis liceu pentru ca materia nu e la nivel de liceu dar se incearca sa ridice individul la cel mai inalt nivel posibil pentru el. Fata e foarte pasionata de pasari, de viata lor...si citeste mult despre ele, e incurajata sa faca asta. Nimeni nu a lasat-o repetenta(aici nu exista asa ceva). Accentul e foarte mult pe individ aici, fara comparatii cu vecinul de banca, fara rusinarea copilului ca "uite, cutare e mai destept decat tine", fiecare e apreciat pentru ceea ce stie si incurajat sa se depaseasca pe el, nu pe colegul din stanga sau din dreapta.

Acea uniformizare in sus sau in jos nu mi-a placut niciodata. Munca cu INDIVIDUL o consider mult mai avantajoasa pentru "self esteem".

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Selene_Bunny spune:

La gradinita unde a mers Daria, printre principalele deprinderi erau:

1. Tinutul creionului corect in mana - Daria il tine ca pe un pumnal.
2. Intelegerea succesiunii de numere, prin pictarea, cu degetele, de puncte pe o foaie - 1, 2, 3, 4, 5 - 5, 4, 3, 2, 1.
3. Folosirea corecta a chiuvetelor si WC-ului.
4. Folosirea corecta a tacamurilor.

Astea imi vin acum in minte.

Optional, engleza, pentru toti copiii, si PC, pentru cei mai mari. Plus dans, dar asta au cerut copiii si chiar ei au cerut un anumit profesor, care le este lor tare drag.

I-am cumparat Dariei 3 caiete de lucrat acasa, avand in vedere ca pe ea am retras-o:

Modele de scriere
Matematica
Dezvoltarea vorbirii

Grupa mica, 3+.

Nu sunt usoare.

Blogul meu - de la noi, pentru ei!

Bazar general - fiecare implicare conteaza!

Lucrusoare de vanzare...




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cleo78 spune:

Citat:
citat din mesajul lui iulia_b

Pai Cleo cum prea brusc daca se spune ca fac matematica din grupa mica? Mi se par perceptii contradictorii.
Se cheama gradinita dar copiii practic incep notiuni de scoala mai devreme, de pe la grupa mare, in jur de 5 ani (unii chiar mai timpuriu).


Mate in gradinita la grupa mica? Uite ca de asta nu am auzit.
Eu ziceam de clasa 1 la scoala. Unde trebuie sa stea brusc, 4 ore pe scaun, teme in clasa, teme alasa care iau copiilor si 2-3 ore de lucru impreuna cu parintii (asta ce am vazut eu la verisorii la care mergeam in vizita).
Edit: mai am o prietena, care copilul a inceput a 3a. Copilul de cand au inceput temele, a cautat tot felul de scuze, pretexte, sa mai amane facutul lor, ajungand sa transpire pe toata durata temei facuta cot la cot cu bunica/mama, sa zica ca il doare burta etc. Nu imi doresc sa devina scoala un chin pt copil... nu mi se pare normal.
La fel de brusca si brutala e si schimbarea de la clasa 4 la a5a.

Ce mi-a placut insa in Bucuresti, a fost relatarea scolii Waldorf. Clasa 1 era muuult mai usoara. Si aveau tema la matematica pe ...castane. Pregateau copiii de acasa pungile de cate 10 castane. Si asa au invatat pana la 10, adunarea, scaderea, inmultirea si impartirea si cu rest.
De scris, scriau pe foi albe, fara linii. Si combinau litera M cu geografia/biologia, de genul: M e ca un munte....
Acum, in clasa a4a (joi seara am fo in Ro in vizita la prietena mea cu fetite la Waldorf), fetele scriau tema pe foi albe, si drept!! eu nici in liceu nu reuseam sa scriu drept pe foaie asa...
A, si au si ora de muzica. Flaut. Pt mine, care am adorat muzica, dar nu si ora de muzica de la scoala (profesorul in clasele 5-8 nu aprecia ca pot citi un portativ sau cant la instrument, ci cum am copiat lectia in caiet, si imi punea 9 pt ca nu aveam caietul colorat cu floricele... ).

Din ce spuneti voi, imi dau seama ca diversitatea e imensa. Decizia de a alege unde merge copilul si ce va face, apartine parintelui. Si e greu de luat o decizie in purul interes al copilului; si sa nu fie influentata de carentele copilariei fiecaruia si visele/sperantele noastre.
De ex. pana acum ceva ani nu concepeam ca copilul meu sa nu invete pian de mic, si pt ca aveam(inca am) probleme cu limbile straine, decisesem ca voi vorbi cu copilul in 2 limbi. Dupa ce am nascut...am realizat ca alea erau visele mele. Copilul trebuie lasat sa aiba copilarie, sa se joace ca lasa, toata viata o sa invete.


Selene_bunny, ce contin caitele de matematica pt 3 ani?




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Vauva spune:

Lexi, ma surprinde si pe mine ca Maria nu vorbeste germana desi poate ca totusi la gradinitza vorbeste. Ai discutat cu educatoarea. care este parerea ei? Aici pt copiii bilingvi se face pregatire suplimentara in gradinitele unde sunt mai multi in grupa. Plus ca fii-mea a invatat doar acolo, acasa chiar nu ni s-a recomandat sa vorbim cu ei decat limba materna. Nu poeziile o invatza germana, crede-ma, ci comunicarea cu ceilalti copilasi. Incearca sa ai o discutie cu educatoarea sunt convinsa ca veti gasi o soultie si cel mai bine acum, inainte sa inceapa scoala.


In Finlanda scoala incepe la 7 ani, nu-i primeste la 6. Trebuie sa implinesca 7 ani in anul in care incep scoala. Grupa pregatitoare se face la gradinitza.

Poezii nu invata nici aici doar cantecele si fac multe activitati in functie de anotimp, sarbatori nationale etc. Optionale nu exista,dar au o ora de sport pe saptamana in sala de sport si mai fac ceva joaca in apa intr-un bazin al gradinitei. Fetita mea face de la 4 ani dans dar la o scoala de dans. Limba straina se invata doar din clasa a 2-a.

In rest se insista pe deprinderi, comportament: sa lucreze in grup, sa-si duca munca inceputa pana la capat,sa invetee sa-si astepte randul sa vorbeasca si sa asculte pe ceilalti cand vorbesc si multa joaca. Plus iesit afara dimineatza o ora, o ora jumate si dupa-masa la fel. Programul lor este de la 7-17.

Dupa pranz au cam o ora de odihna si atunci dorm doar in chiloti sau chiloti si maieu, iarna

Mergi la inceput