Ghinionul lui Huidu

Raspunsuri - Pagina 26

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Bettercy spune:

Oli, tu ai condus vreodata masina automatica, la care nu poti sa schimbi vitezele? Poti sa faci si mama scolilor, daca esti in curba, in panta si pe gheata nu poti sa ai nici un control asupra masinii.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Bettercy spune:

Toti ce poti sa faci e sa mergi foarte incet si sa te rogi sa nu lovesti sau sa nu fi lovit.

In seara aia nici nu am putut sa parchez masina acasa. Strada mea e pe un deal, nici nu am reusit sa fac dreapta pe strada mea. S-a dus masina tot inainte, nici nu stiu in ce s-a oprit. I-am asteptat pe cei care dadeau cu nisip pe strazi si abia apoi am dus-o in curtea unor vecini care locuiau la poalele dealului...asa de rau a fost in seara aia. Era sticla pe jos si masina mea avea tractiune pe spate...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns salcia spune:

Incredibil cum oamenii ii dau inainte cu "sa ne rugam la Dumnezeu sa nu ni se intample si noua" etc. Pai inainte de a ne ruga, trebuie sa ne asiguram ca noi facem tot ce ne sta in putinta ca sa prevenim orice incident neplacut - trebuie sa respectam legile, sa fim prudenti, sa fim atenti, sa-i respectam pe ceilalti participanti la trafic etc. Zau, Dumnezeu vine undeva la sfarsitul listei (pentru unii nu vine deloc), dupa cum vad eu lucrurile. Sigur ca neprevazutul exista, ca sunt multi soferi nebuni care pot interfera cu planurile noastre de a ajunge acasa intregi, dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa facem tot ceea ce tine de noi ca sa fim safe. Din ce spun unii comentatori pe-aici, ai zice ca toate accidentele astea oribile vin asa, de undeva, de la niste forte malefice din univers, si trebuie sa ne rugam sa nu li se puna pata pe noi, ca atunci nu mai avem ce face . 80% dintre accidentele auto sunt provocate de comportamentul uman, conform statisticii.

Cu Huidu nu am nimic, ma uitam la emisiunea lor, si imi era simpatic, dar aici e clar ca e vorba despre inconstienta si iresponsabilitate. Si, cel mai probabil, de o dependenta de adrenalina, care-l face sa nu calculeze corect consecintele posibile ale actiunilor lui. Din tot ce s-a discutat pana acum reiese clar ca e un sofer neglijent, care, din pacate, isi pune si viata lui, si pe-a altora, in pericol. Bineinteles ca acum e intr-o situatie ingrozitoare, si cred ca sufera sincer pentru ce s-a intamplat, dar asta nu schimba faptul ca trei oameni au murit din cauza iresponsabilitatii lui si ca si-a pus in pericol propria familie.

La cum vad eu lucrurile, SH a iesit din coloana si s-a angajat intr-o depasire pe linia continua, in curba, pe un teren umed. Si asta cu familia in masina (ma ingrozeste lucrul asta). Deci, clar, e vorba despre inconstienta maxima, si nu despre ghinion (ce tentati suntem noi mereu sa cautam explicatii oculte ale unor fenomene relativ simple). Nici nu vad ce e atat de greu de conceput, astfel de lucruri se intampla foarte des, din pacate, pe soselele patriei (mai ales pe DN1). Toata povestea cu derapajul mi se pare fix asa, o poveste de adormit copiii - o masina atat de mare, grea si stabila, dotata cu toate sistemele posibile de control si siguranta, nu intra in derapaj necontrolat la o viteza mica (cum de a derapat in coloana, la viteza mica?). Si daca viteza e mica, impactul nu e atat de devastator pe cat a fost. Am lucrat cativa ani in auto, la un constructor care pune mare pret pe siguranta, si stiu foarte bine ce inseamna siguranta activa si pasiva la o masina, si mai ales la o masina de tipul asta (de altfel, daca va intereseaza, gasiti informatii pe net, pe site-urile producatorilor de masini). Am tot discutat astazi si cu multi jurnalisti din presa auto, si niciunul nu ia in serios varianta asta cu derapajul.

Cat despre faptul ca SH e afectat de accidentul de ski, aici chiar ca speculam fara nicio baza reala. Medicul de la televizor, despre care s-a vorbit, de unde stia ca are probleme de acuitate vizuala? Eu nu cred ca medicii, mai ales cei austrieci, daca au constatat ca exista probleme, sechele care ii pot afecta anumite functii, nu l-au avertizat. Iar incidentele lui la volan au inceput mult inaintea accidentului respectiv.

In fine, imi pare rau de Huidu, dar mai rau imi pare de familiile victimelor, si chiar de familia lui. Si imi pare rau ca toata povestea va fi musamalizata, ca de obicei. Nu ca-mi doresc eu sa-l vad la inchisoare pe SH, oricum asta nu i-ar aduce inapoi pe cei morti, dar macar as vrea sa stiu ca i s-a anulat definitiv permisul (ceea ce cred ca ar trebui sa li se intample tuturor celor care produc accidente grave). Insa asta nu se intampla, pana la urma se primesc niste pedepse cu suspendare, si toti inconstientii sau smecherii isi vad in continuare linistiti de ale lor. Si vai de noi daca se intampla sa ne nimerim prin preajma (aici da, putem sa ne rugam sa nu ne nimerim vreodata prin preajma unuia, dar nu stiu cat de eficient e).

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns salcia spune:

Citat:
citat din mesajul lui Desiree2002

Nina, stii care e diferenta intre Ro si o tara civilizata dpdv al libertatii individului? Intr-o tara civilizata libertatea unui individ se termina acolo unde incepe libertatea altui individ. In Romania, libertatea unui individ se termina unde i se termina banii.

_
Mami si Daddy lupta impotriva leucemiei, impreuna cu Printesa Victoria Isabella 22.05.2008

VICTORIA


Bine zis, Desiree! Acum, nu contest ca si prin tari mai "luminate" se mai intampla lucruri aiurea si se mai fac mismasuri, dar la noi mismasurile sunt regula, nu exceptia!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns olim spune:

nu vreau sa supar pe nimeni, dar eu am o vorba si cred ca toti soferii care iubesc sofatul cu adevarat, masina automata este pentru cei care au permis de conducere din nevoie, nu din placere.Plus ca mi se par de-a dreptul idioate extraoptiunile noi aparute, gen senzori de parcare, stationare in panta.Atunci tu ca sofer ce mai faci, doar tii mana pe volan si masina dreapta pe drum?
Am condus masina automata, un golf 3 in 97, faceam stagiu de vara la ferma unui ministru german al agriculturii pe un land si era singura masina disponibila pentru a ne deplasa, si de obicei faceam pe soferul pentru copii lor cand aveau nevoie si aveam timp.A fost interesanta experienta, dar sincer un sofer bun asculta motorul si stie ce vrea masina.
O masina automata te duce ea pe tine, nu tu pe ea.Ca sa simti intr-adevar placerea de a conduce, trebuie sa ai o masina manuala, sa o poti stapani tu pe ea.
Spunea cineva acum seara in emisiunea lui Robert Turcescu, ca masina e o jucarie frumoasa daca stii sa o stapanesti si sa o folosesti, si asta nu oricine poate, chiar daca sunt multi posesori de permise de conducere, nu toti sunt si soferi.Insa poate deveni o arma mortala cand pune ea stapanire pe tine!Sunt foarte multe persoane care conduc din obisnuinta, necesitate sau ca da bine, sofatul este o arta, pe care trebuie sa o ai de mic, sau de cand pui mana prima data pe volan.Se poate invata, dar trebuie sa te nasti cu acest talent.
Mi-a placut aseara de Vadim , care nu s-a rusinat sa recunoasca ca este un antitalent total in ale sofatului, si spunea ca si-a luat relativ usor permisul, dar el considera ca nu poate stapani o masina, si a preferat sa renunta la sofat, dupa un incident petrecut in fata Ambasadei URSS, pana nu a fost prea tarziu pentru el si pentru alti oameni!Cati au curajul sa recunoasca ca sunt antitalent la condus? dreapta daca se poate.

insa fiecare isi cumpara ce masina vrea, si conduce ce ii place si ce ii vine mai usor

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Bettercy spune:

Asa zicea si tata cand a venit in US, ca vrea sa asculte motorul. Dupa ce a condus automatica cateva sute de kilometri a inteles ca nu trebuie sa stea cu urechile la motor tot timpul, poate sa asculte o muzica si sa conduca fara sa-si faca griji in fiecare secunda sa schimbe vitezele. Masina automata este facuta pt a-ti mari confortul. De ce trebuie sa asculti motorul tot timpul?: )
Pe zapada este necesara manuala intr-adevar, de aceea acum producatorii de masini mai bune pun optiunea de manual/automatic, ca sa-si aleaga soferul in fctie de conditiile de drum. Dar in conditii de drum uscat, nu inteleg cum schimbatul de viteze manual aduce mai multa valoare decat schimbatul automatic. Asta cred ca e spusa de macho men ca sa arate si ei ce importanti sunt, ce in control sunt ei..cu masina. Si probabil ca o spun plini de importanta in fata une femei.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns olim spune:

salcia, medicul respectiv este neurolog, si spunea ca daca era afectatavorbirea era clar afectata si acuitatea vizuala stanga, se afla in vecinatate.Tomograful nu da insa diagnosticul despre acuitatea vizuala, pentru asta te duci la oftalmolog care iti face o serie de investigatii, de la fund de ochi, pana la niste teste facute de niste aparate super complexe.
Eu am fost aici de 2 ori la o clinica privata si am stat cateva ore cu atropina la ochi de fiecare data, si am un dosar de vreo 30 de pagini cu tot felul de calcule, si asta doar pentru ca mi-au crescut dioptriile dupa sarcina, si am sanse ca si acum sa patesc la felDar ma gandesc ca daca treci printr-o problema ca a lui Huidu, sunt si mai multe tese de facut oftalmologic!

ma gandesc ca totusi medicii neurologi trebuiau sa ceara si parerea oftalmologului, la fel si medicul de familie sa faca un control de rutina in acest sens.Acuitatea vizuala nu o da un simplu aparat, sau un control rutinar, trebuiesc facute investigatii.Si exista si posibilitata ca medicii austrieci sa fii neglijat acest lucr, sau poate probleme de acuitate vizuala au aparut pe parcusul acestui anm de aceia cei din Austria nu au cerut consultatii de specialitate.Poatea acolo rezultatele au fost pozitive , dar s-a produs in timp o deteriorare a acuitatii vizuale, ca efect intarziat al accidentului, sau ca sechela ulterioara. Aici cred ca medicul de familie trebuia sa supravegheze mai repede acest lucru decat neurologii.

salcia, nu vreau sa te supar, dar jurnalistii din presa auto sunt putini care au avut sansa sa conduca toate masinile despre care scriu mai bine sau mai rau in toate conditiile atmosferice.Nu vreau sa repet, dar am mai scris ce am patit eu intr-um sens giratoriu cu o masina super stabila la clasa ei, dar totusi nu s-a conectat ESP pe nisip si m-am intors la mai putin de 40 de km la ora intr-un sens giratoriu!Si tocmai de asta s-a produs derapajul din cauza decuplarii ESP ului care teretic era acolo sa ma ajute!
Si ai perfecta dreptate cand spui ca si noi trebuie sa ne ferim cand suntem la volan, de aceea cum am scris mai sus reflexele in soferie sunt foarte importante, si daca nu le ai de la inceputul soferiei nu le vei avea niciodata!
Cat despre mers foarte incet si rugat sa nu fii lovit, asta chiar nu inseamna sa fii sofer, cu scuzele de rigoare.Atunci mai bine ai curajul lui Vadim si renunta la permis pana nu e prea tarziu pentru tine si mai ales pentru altii!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Bettercy spune:

Olim, tu preiei idei del a altii si le pui aici pe forum. Nu ai condus niciodata o automatica dar iti dai cu parerea despre automatice de parca te-ai nascut intr-una. Of, asta-i alta hiba a celor din Ro. Sa se priceapa ei la tot...si eu sunt din Ro si ma apuca si pe mine cateodata si e asa de penibil! Ma simt rusinata de atitudinea mea.

Ok, te-ai simtit jignita ca te-am facut sofer prost. Dar nu pot sa-ti spun ca esti bun daca ai depasit viteza de 4 ori intr-o luna. Dar te rog eu, acum limiteaza-te sa vorbesti despre lucruri pe care le cunosti tu.

Nu ma supar ca zici chestii despre masini automatice. Unul, nu stii nimic despre ele. Doi, masina mea e automatica/manuala. Din punctul meu de vedere al unuia care conduce o automata, este non-sens sa conduci in manual cand vremea este buna. Stiu ca Vadim Tudor si Robert Turcescu(?) nu ar fi de acord dar cine sunt ei?

Imi cer scuze daca te-am jignit dar nu m-am putut abtine sa-ti spun cateva straight cand am vazut ca ii iei apararea lui Huidu asta. Mi s-a parut de asemenea ca spui ca este normal sa conduci fara grija, ca i se poate intampla oricui sa fie neglijent. Mai mult, ai incercat sa spui ca cei de pe forum sunt soferi de duminica si nu inteleg...ca neglijenta este a doua natura a soferilor "adevarati". Ceea ce este mai mult deca poteu duce.: )Noapte buna!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns olim spune:

nu o spun in stil macho, o spun in stil sofer pasionat de motoare si de CP si stai linista ca nu am radio oprit cand conduc ca sa ascult daca motorul spune la sau si sau cere a 3-a sau a 6-a
nici nu trebuie sa stau sa ascult sau sa ma uit la bord cand schimb vitezele, sau sa stau 1000 de km cu gandul ca oare cand trebuie sa schimb viteza si care sa o dau ,asta o faci din reflex, crede-ma.

probabil este categoria de persoana carea invatat sa conduca direct pe masina automata si pentru tine si nu doar, o masina manuala iti creaza un disconfort oarecare.Ai avut probabil norocul sa inveti sa conduci pe drumuri relativ bun, cu masini relativ bune si atunci e mai greu de inteles.
Eu am inceput sa conduc in Romania pe un passat de vreo 14 ani la vremea respectiva, cutie cu 4 viteze, trebuia sa stau in panta sa nu intru in cel din spatele meu, am facut si celebru traseu la scoala de soferi, am dat si cu spatele doar uitandu-ma in oglinzile laterale fara sa scot capul pe geam sau sa ma intorc in spate, am invatat sa conduc pe drumuri de tara, unde daca din a patra nu dadeai a doua sau chiar a mai putin se oprea motorul, am invatat sa parchez lateral fara senzorii de parcare, si dau oricand clasa la parcatul lateral, am fost nevoita sa conduc diferite tipuri de masina la servici, in sensul ca dimineata eram cu un corsa si dupa masa cu un pasat combi, care mi se parea un camion, iar a doua zi un ford tranzitAm condus si camion de curiozitate,desi mi s-a parut enorm la primul ochi, a devenit o jucarie in scurt timp.Sa nu iti spun ce diferenta este intre a conduce un audi cu 90 de CP si un Audi de 400Acolo clar nu merge cutia automata daca vrei sa simti masina si sa te simti sofer.Si sunt si femei care au soferia si sofatul in sange, un microb mult mai puternic decat la barabti.Acum depinde de fiecare in parte!
Si asta in idea in care conduc peste 50.000 de km pe an si nu lucrez momentan.Depinde de cat de mult iti place sofezi!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Bettercy spune:

Oli,am impresia ca acum ne aratam muschii.

Eu conduc de la 18 ani. Am facut scoala aia de soferi prafuita din Ro, cu poligon si tot ce mai vrei tu. Am condus si cutiile alea de Dacii vechi..manuale de altfel. Acum am BMW si il conduc in automatic si ma simt foarte in siguranta! Nu l-as da pe nici o masina care se conduce numai in manual. Nu simt nevoia sa demonstrez nimanui ce bine controlez eu masina. Tot ce vreau este confort cand conduc. Hai ca ne intelegem ca turcii.

Mergi la inceput