Invatamintul romanesc-avantaje si dezavantaje
Raspunsuri - Pagina 3
michelle-usa spune:
asa e Katya, am spus-o nu din lauda.
dar, am vazut ca sunt cadre didactice care ar vrea sa schimbe ceva , dar nu stiu cum si in ce fel...am vazut parinti care vor sa fie mai implicati si la fel nu stiu cum sa ajute.
noi suntem aici si le putem da cateva sfaturi din ce vedem si noi ca e bine in alte parti.
poate, poate se va schimba ceva in bine si in Romania.
oriunde am fi cred ca fiecare din noi nu isi doreste decat sa fie mai bine si in tarisoara din care am plecat si la care in adincul sufletului nostru tinem.
michelle
mamitzica spune:
Cred ca au scris restul fetelor chestiile bune de aici.
De exemplu o chestie negativa(fiindca sistemul nu e perfect)este lipsa culturii generale,dar cred ca aia poate sa fie stimulata de catre parinti si pe de alta parte daca stai sa te gindesti la ce foloseste sa stii capitala Uzbekistanului daca nu iti gasesti servici.
Nu am sa uit niciodata cind dupa terminarea facultatii aici m-am dus cu o fata venita in vizita sa-i arat facultatea;si vazind unii din fostii profesori care a fost un dragut ne-am pupat si ne-am imbratisat iar respectiva care era la vremea aia studenta in Romania s-a uitat la mine si a zis "cum voi asa va purtati cu profesorii?" Si eu i-am zis da,pentru ca ne trateaza ca fiind egalii lor,ne respecta si noi ii respectam la rindul nostru dar sint oameni ca noi.
Fata de acasa unde trebuia sa te inchini in fata marelui domn profesor.
mcoca spune:
Cum tratau profesorii elevii depindea/depinde f mult de facultate.
Eu am facut facultatea de mate la Timisoara. Am avut profesori f buni, de care eram f apropiati. Dupa examen, ne dadeau rezultatele dupa cateva ore. La rezultate stateau si dezbateau cu tine daca aveai chef lucrarea.
Frate-miu, poli la Timisoara. Wow, profesorilor alora nu le ajungeai cu prajina la nas. Coridorul unde aveau birourile era inchis cu cheia, nici vorba sa mergi sa bati la usa unuia. Notele la examen erau afisate pe faimoasa usa de la coridor. Nu erai de acord cu nota, treaba ta.
Vicky si Printzesone
mamitzica spune:
Pai eu am facut stoma la Tm.Cam cite prajine iti trebuiau sa le ajungi la nas.....Garantat una nu era destul.
Iar notele se spuneau in gura mare,ba uneori si comentarii de genul "draguta dar pe tine nu prea te duce mintea,nu stiu ce cauti aici si de ce nu te-ai facut tractorista".Ca asa se incuraja studentul sa devina mai bun.
DidiAlex spune:
Mamitzica banuiesc sursa prezentului subiect.
trist cand ma gandesc la invatamantul romanesc..
Parintii nu vor..nu pot..nu vor..altii sunt oricum acoperitzi..nu accepta nimic ca ar fi bun..
invatatorii merg pe principiu> dezbinai si condui .
www.contributors.ro/advocacy-public-affairs/balta-statuta-a-facultatilor-noastre-scrisoare-deschisa-catre-domnul-daniel-funeriu-ministru-al-educatiei-si-cercetarii/" target="_blank">Trist, dar adevarat
mamitzica spune:
Stii ce mi se pare tristo/distractivo/ciudat-faptul ca daca vrei sa ajuti sau sa imbunatatesti ceva ti se inchide usa in nas pe principiul voi aia de afara nu va dati mari ca noi stim mai bine.Dar pe partea cealalta hai sa ne plingem de sistem/invatatoare/ceilalti copii care ne injura sau bat copilul.
Acum multi ani pe vremea cind credeam ca acasa este in Ro mi-a zis barbatu-meu care fusese in vizita ca toti sint amabili dar nu mai faci parte din gasca si se pare ca e adevarat-noi cu ale noastre,ei cu ale lor.Si atit,interferam dar nu mai avem nimic in comun.
happiness spune:
Da, este adevarat ca exista in sistem nenumarate dezavantaje. Nu e nici pe departe ceea ce mi-as fi dorit pentru fiica mea. In scoala primara de exemplu: Copiii stau 4-5 ore in niste banci vai de ele, rigizi si incomode, 45-50 de minute, cu pretentia de a nu se misca deloc, ca altfel sunt "obraznici"...Sunt uneori tinuti si in pauze, pe motiv ca nu au terminat...Unele invatatoare nu ii lasa la sport ca au gresit la test la mate...In ore se merge mai mult pe munca independenta, care ii tine nemiscati, ocupati si cuminti...Manualele sunt oribile, neatractive si inutile, de aceea se cumpara o tona de culegeri si auxiliare , care de multe ori nu se termina de lucrat la scoala...Temele sunt de multe ori lungi si neplacute pentru scolarul mic...Orele sunt de cele mai multe ori clasice, cu profesorul in centru universului si copilul, undeva si el pe acolo, subordonat marelui sef...Au o groaza de rechizite pe care le cara zilnic si ghiozdanul e super greu...Masa daca exista se plateste la cantina, nu e gratis...Invata de cele mai multe ori teorie si nu fac aproape nimic practic...Inca se pune accent pe memorizare...Unii inca isi mai permit sa "puna mana "pe elevi...Materiile mai ales la gimnaziu sunt extrem de multe si grele... Se pune mereu accent pe cat stie copilul, nu pe ce poate sa faca...Unele cadre didactice-multe din pacate-considera ca fiind prost platite nu trebuie sa mai munceasca la clasa cu copilul, ca e mai bine si mai avantajos in particular...Unele cadre tipa, umilesc si desconsidera copilul/parintele. OK, fiind din sistem cred ca am zis destul de multe rele deja, nu? Haideti sa vorbim insa si de alte aspecte...Despre faptul ca programa e depasita, manualele nu sunt pe programa, scolile nu sunt dotate cu de toate ca sa ii fie usor si profesorului sa faca ore atractive(calculator/net/videoproiector etc)...Despre parintii care trec din an in Pasti la scoala, dar doresc progresul scolar al copilului... Despre parintii(chiar exista din pacate) care vin si iti cer efectiv sa le" cumintesti" copilul cu orice metode poti, inclusiv prin violenta...Despre salariile nemotivante din invatamant(stiu ca e greu de digerat, dar si noi avem facturi si copii de crescut...)...Despre degradarea termenului de "dascal", din toate partile-presa, familie...Inainte, nu-i asa, ce spunea Doamna era sfant, acum...nu mai e asa. Eu sunt foarte constienta ca e un sistem putred pe alocuri, pentru ca ma confrunt cu muuulte probleme si ca parinte si ca profesor, deci stiu foarte bine ca e departe de ideal. Dar...cele spuse de voi nu trebuie generalizate. Sa va dau cateva exemple din perspectiva mea, pentru ca nu vreau sa vorbesc in numele scolii in general. Elevii mei nu se ridica in picioare cand raspund; nu sunt umiliti daca nu stiu; nu le zic notele cu glas tare decat daca au punctaje mari si atunci se bucura ca le incurajez progresul/efortul;nu sunt apelati decat pe numele mic; lucreaza diferentiat, pe cat posibil; nu au teme kilometrice; sunt implicati in diverse activitati extrascolare(actiuni caritabile, de educatie ecologica, muzee/filme/teatre/excursii etc);lucreaza in perechi si pe echipe; sunt incurajati sa isi vada de propriul progres scolar si nu de al vecinului; sunt lasati sa isi exprime parerile pro/contra; nu sunt desfiintati daca gresesc; nu sunt scosi in fata clasei.la careu sau alte metode umilitoare, se gaseste o rezolvare personalizata de la caz la caz; sunt incurajati sa apeleze la psihologul scolar(da, avem si noi...);au revista, club de teatru si blog educational care le permite sa se dezvolte si pe alte directii decat disciplinele predate la clasa. Parintii sunt consiliati in particular, la sedinta nu se spun notele, ci se discuta teme de interes general cu invitati care chiar au ceva de zis(psiholog/polistist etc). Au si ei grup de discutii unde li se cere parerea si sunt lasati sa comenteze pro/contra exact cum doresc.
Si sa va mai dau exemple vorbind despre Doamna fetitei mele, si am scris cu majuscula pentru ca asa merita. La fel, copiii sunt lasati liberi, sa se exprime, sa se miste, sa vorbeasca, lucreaza pe echipe, nu au voie sa rada unii de altii si se incurajeaza progresul personal al fiecarui elev. Calificativele nu sunt spuse la ora. Copiii au avut doar medii de FB in doi ani de zile, deci departe de a ii chema cineva la meditatii...Sunt incurajati, nu loviti in moalele capului daca gresesc cu ceva. Noi, parintii, suntem serviti la sedinta cu cafea, asta apropo de cele spuse de cineva mai sus. Doamna da putine teme spre deloc...E un Om cu atata modestie si bun simt cum rar ti-e dat sa vezi, iar copiii vin cu drag la scoala, chiar si acum, la clasa a III a. Doar un singur exemplu sa va dau...La clasa a II a vine fata mea extrem de fericita acasa si imi spune vesela:"Mami, stii ce s-a intamplat azi? Azi doamna ne-a dat inmultirea! Si toti copiii au strigat de bucurie!" Pare incredibil ca niste copii sa se bucure ca invata, dar la noi chiar asa este. Fireste, atat eu, cat si Doamna mea avem si parti mai putin minunate, asa cum cred ca fiecare din voi aveti in profesiile pe care le faceti. Dar...sustin cu tarie ca omul sfinteste locul. Nu e peste tot la fel...Sunt oameni si oameni...Sistemul asta nu poate fi curatit cu adevarat decat daca oamenii isi schimba mentalitatea, dar aici nu trebuie sa ne gandim doar la profesori. Poate si elevii, si parintii mai au cate ceva de schimbat..
Si totusi, tare mi-as fi dorit sa fie si la noi ca in SUA...Michelle, dezavantaje nu aveti?
otau spune:
Doua mari minusuri pentru invatamantul romanesc:
- buchetele de flori oferite invatatoarei/profesoarelor la inceputul si sfarsitul scolii, la 1 si 8 Martie, etc precum si cadourile oferite de Craciun si cu alte ocazii (din banii stransi de parinti). Nu mai vorbesc despre susoteala unor parinti cu "doamna invatatoare" si cadourile primite de aceasta in scopul favorizarii copilului;
- meditatiile devenite obisnuite din clasa I (faci meditatii cu doamna invatatoare si primeste copilul numai FB)
mamitzica spune:
Happiness eu cred ca tu vrei sa fii un profesor bun dar nu te lasa sistemul sau te impiedica.Faptul ca ai deschis subiectul despre voluntariat si incerci sa schimbi ceva mie imi spune multe.Si cred ca ai dreptate ca multi parinti asteapta ca scoala sa le educe copii.
Din pacate cred ca multi gindesc'cum a mers pina acum va merge si in viitor".
E pacat fiindca sint asa multi copii,parinti si cadre didactice frustrate si totusi nimic nu misca sau nu se schimba.
Eu ma uit la copilul meu care merge cu drag la scoala si are parte de invatatura dar si distractie,de disciplina dar si relaxare;si compar doar cu ceea ce am avut noi pe vremuri si realizez ca sistemul de aici chiar daca nu e perfect e mai bun fiindca stimuleaza copilul intr-un mod pozitiv si nu il ingradeste ci ii da aripi.
happiness spune:
Fac doar ce pot, unoeri e foarte greu si nemotivant si pentru mine, dar nu ma las.Daca fiecare ar vrea sa faca o mica schimbare, elev, parinte, profesor, totul s-ar schimba in bine, cu timpul. Daca doar profesorul face schimbari, nu e de ajuns.