Clasa I * 2011 - 2012 [7]

Raspunsuri - Pagina 18

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

Citat:
citat din mesajul lui DidiAlex

Acu revenind la oile noastra..Tu banuiesc ca vrei sa spui ca aceste liniute bastonase ii ajuta pe copii sa isi dezvolte motorica fina a mainii.

Copii deprind anumite lucruri mult mai usor daca sunt transmise intr-un mod pe intelesul lor. De ex Copilul meu a invatata bine liniutzele colorand barba unui mos, si bastonase colorand niste niste umbremele sau sa coloreze pe interior niste casutze..sau niste frunze....si exemplele sunt mii.
Pur si simplu mi se pare ceva in neregula cu ceea ce fac copii la gradi si apoi in scoala..nu stiu dar de obicei cand vb de clasa intai te gandesti pe termen lung si nu poti sa te intrebi cum ar trebui sa fie startul ca undeva la final copilul, cu parintii lui sa fie fericit..egal ca e muncitor sau astronaut.




Ce povestesti tu aveam eu acum 25 de ani la gradinita....diverse planse , in care erau poze si trebuia sa facem umbrele, carlige etc , parte a unui desen. tin minte ca incepeau cu o plansa cu plaja, copii in nisip , galetuse si noi faceam punctulete in galeti pe post de nisip. si mai aveam un set de tesut , tot in grupa mare gradinita, acum25 ani , foaarte mult mi-a placut tot la fel pt motricitate fina,
Acum au manuale de la grupa mica, dar eu le consider niste aberatii abstracte, indiferent cat de frumos sunt colorate.
Totusi, eu le-am remarcat ultilitatea bastonaselo carligelor si altor minuni. Fi-mea scria dinainte de a incepe scoala, daaaar, dupa trei saptamani de bastonat la greu scrie mult mai frumos , mai repede si mai caligrafic orice litera, orice cuvant.Parearea mea e ca isi au rostul si e bine ca le fac si ca trebuie sa se acomodeze si cu sarcini repetitive de-astea, pt ca in mod clar pana nu lucrezi si pisezi sa zicem un tip de exercitii, chiar daca ti se pare enervant, nu-l stapanesti la perfectie.
Referitor la optionale, eu nu stiu daca o s-o scot la capat cu tenisul, ca-l facem la 20 km de oras, si e singurul optional si nu stiu daca voi face fata :). prin clasa a treia, va incepe si a mea serios ce va vrea, un sport, sper sa fie tenisul sau atletismul si engleza in mod sigur. prietena mea e profa de engleza si mi-a spus ca in opinia ei abia prin clasa 3-a au suficiente baze de romana, gramatica sa inceapa la engleza la modul serios, pana atunci nu imi recomanda.merg pe mana ei.
In rest...ne-am intrat in ritm...sper. la 12 o aduce tati acasa, are el pauza de masa, papa amandoi, apoi ea ramane singura pana la 4 jumate, cand sosesc eu. vorbim la telefon, vreau sa-i instalez si un sistem de supraveghere s-o vad ce face :P de la serviciu.papa, isi face temele singura , apoi se joaca pana la 3, la 3 se culca si eu TREBUIE s-o gasesc dormind....pana la 6 in timp ce eu mai fac una alta prin casa imi da raportul , mai facem suplimentar ceva daca e nevoie si apoi afara , la copii si alergatura, role, bici,jucarii scoase cu plasele din casa si apoi chin sa le separam la plecare, sunt vreo 10 copii de primara in cartier si e nebunie.
La ora 8 intram in casa, citeste o pagina doua din ceva la alegere,ca sa-si exerseze cititul , apoi isi pregateste ghiozdanul si program de voie pana la 10 cand e stingerea ....
Iar in week o trimit la soacra-mea la munte sa se aeriseasca....pana duminica , nu teme , nu nimic, scap si eu de ea si ea de mine de vineri pana duminica dimineata ....sper sa bag cumva tenisul asta duminica, nu vreau sa renunt la el....

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Anka74 spune:

Didialex - au n-am zis ca sunt sau nu de acord cu sistemul - am incercat doar sa explic utilitatea acestor elemente premergatoare scrisului asa cum o vad eu, ca nici mie nu mi-a explicat-o nimeni. Au facut si ei la gradi, inca de la gr mare, tot felul de fise - au exersat punctul desenand nisipul de pe laja, linia oblica - desenand picatir de ploaie sau tepi de arici, spirale - desenand melci...au lucrat foarte mult la motricitate. Insa asta e programa, asta se face. Nu il deranjeaza, e chiar incantat ca stie deja tot ce e de facut. Iar daca o liniuta e stramba, asta e...nu e un capat de tara. Eu v-am mai spus, am vrut sa ii testez stilou facand cateva liniute/alte semne...si m-am lecuit.
Un sfasit de spatamana insorit va doresc!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ochi_verzi spune:

Citind pe aici, m-am gandit sa intervin si eu.
Elementele grafice(liniute oblice pe un spatiu, pe doua spatii suprarand, subrand, bastonase, nodulete, bucle, carlige, zale, ovale, bice) sunt foarte importante pentru ca aceste elemente grafice se folosesc la scrierea literelor. De exemplu, cand se preda litera a mic de mana li se explica elevilor elementele componente: liniuta de sprijin, oval, bastonas cu intorsatura in sus (unele persoane il numesc bastonas cu intorsatura in jos pt ca se afla pe partea de jos a randului, altele spunem cu intorsatura in sus pt ca intoarcerea se face in sus si copiii retin mai usor). În acest fel copilasii nu uita litera, isi reprezinta mintal elementele componente si o reprezinta grafic. Tot cand se preda o litera li se explica copiilor daca litera se scrie printr-o singura miscare a mainii sau locul unde se poate face intreruperea, locul de unde incepe si unde se sfarseste scrierea literei respective.
De asemenea, elementela grafice îi deprinde pe copii cu manuirea corecta a instrumentelor de scris, pozitia corecta a miscarilor mâinii.
Inainte sa scrie copilasii fac cateva exercitii pentru dezvoltarea musculaturii fine a mainii, exercitii de incalzire (canta la pian, se spala pe maini, cad picaturi de ploaie, morisca, bate vantul...) Aceste exercitii sunt tare indragite de copilasi pentru ca le privesc ca pe un joc.
Ce spune metodica despre invatarea literelor de mana:

Citat:
Etapele predarii unei litere de mâna

1. Familiarizarea elevilor cu actiunea pe care urmeaza sa o efectueze prin prezentarea unor modele exterioare ale noilor elemente grafice sau ale literelor. Modelul exterior este asezat pe tabla, pe o plansa ilustrata, fie este realizat de învatator pe caietele elevilor. Elevului i se dau o serie de norme tehnice si grafice care permit prin asimilarea lor, constientizarea actului scrierii, nu numai reproducerea mecanica a unor modele exterioare.
2. Demonstratia învatatorului, însotita de explicatiile corespunzatoare este principala sursa de cunoastere cu privire la întelegerea modelului respectiv. Învatarea scrierii unei litere se realizeaza prin transpunerea în actiune a cunostintelor primite si respectarea regulilor de scriere. Cunostintele sugerate de modelul exterior duce la acel model mintal durabil, care previne greselile. Crearea modelului mintal se face prin stabilirea riguroasa a regulilor grafice de scriere, prin comunicarea si reproducerea lor verbala, prin studierea noii litere.
3. Studierea modelului noii litere presupune precizarea punctului de unde se începe, a sensului urmat în redarea conturului ei, a felului în care se realizeaza elementele cele mai dificile si a punctului unde se termina scrierea literei. Aceasta intuire trebuie verbalizata, urmarindu-se continuitatea în scrierea literei. Elevii trebuie sa înteleaga faptul ca exersarea scrisului nu este o simpla reproducere a modelului pe care îl au în fata, ci o activitate de aplicare a unor reguli de scriere.
4. Cunoasterea si verbalizarea regulilor grafice de catre elevi.
5. Exercitii de realizarea a contururilor grafice, mai întâi cu degetul în aer, pe banca, cu ochii deschisi si închisi, apoi cu ajutorul instrumentului de scris pe hârtie neliniata, la dimensiuni diferite, mai mari decât spatiile caietelor. Se trece apoi la scrierea în caiet, a câtorva exemple cu noua litera. Aceasta prima scriere este bine sa fie urmata de un control din partea învatatorului.
6. Dupa acesta prima verificare, se cere elevilor sa efectueze înca de doua, trei ori noua litera, efectuându-se un nou control, urmat de exersarea scrierii literei.
7. Grabirea ritmului de sesizarea a propriilor greseli.
8. Asigurarea concordantei dintre ritmul scrisului si posibilitatea de sesizare a greselilor de catre fiecare elev.

Foarte multe doamne invatatoare dau dictari si in perioada preabecedara, din elementele grafice pt a observa daca elevii si-au insusit si denumirea lor.
E drept ca sunt destui copilasi care stiu sa scrie scrie si sa citeasca inainte de a merge la scoala, in clasa I are niste obiective de referinta care trebuie atinse de catre toti copiii. Cu cei care nu reusesc sa atinga aceste obiective se lucreaza diferentiat. De asemenea, se poate lucra diferentiat si cu cei care stiu sa citeasca si sa scrie, dar asta depinde de cel de la catedra daca vrea, daca-i permite timpul pt ca e greu sa lucrezi cu 3 intr-un fel, cu 10 in altul, cu 5 altceva. Exista activitatea pe grupe, dar dureaza putin pana vezi ce poate fiecare pt a forma grupuri omogene. In general, se lucreaza cu grupe eterogene pentru a stimula progresul celor cu nivel scazut si pentru a evita riscul elitismului si al izolarii.


Imi place mult subiectul si cu siguranta mai trec pe aici.

Sa aveti o zi minunata!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns szivarvany spune:

Da, temele, si fi`mea s-a macait,kkit pana am zis ca are 10 minute sa le termine ca apoi inchid caietul.
Efectiv s-a lalait, desi avea cred 4 randuri de bete in caietul tip1 si alte 4 de semnulintrebariifarapunct in cel de mate
Apoi am mers la baschet. Nu vroia nici sa intre in sala. Insa i-am reamintit ca cine vrea arta(desen,dans,chitara=baschet sau volei), sa vrea si miscare. Dupa o ora, nu vroia sa plece desi am fost la un pas sa o imping in sala si sa inchid usa la inceput
Asa ca sambata va dribla mingea in sala de sport a scolii


_
Daria & felina fioroasaGIULIA(2004 08 16) cu Sela

www.desprecopii.com/pozeconcurs/folderview.asp?folder=Vara 2011 amintiri de vacanta&page=5" target="_blank">Concurs-Vara2011-mag1

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Roxana_G spune:

Eu sunt convinsa ca toate semnele grafice pe care scolareii le exerseaza intens in perioada asta isi au rolul lor. Dar modul in care le repeta, unul dupa altul, pe pagini intregi este oarecum urat si plicticos. Si ma intreb cata repetitie trebuie, cate pagini umplute sunt necesare pentru ca semnele sa arate bine. Caci tare m am desumflat ieri cand am primit acasa caietele de lucru...unele erau ok, altele....brrrrrr.

Punand o - cred cam exagerat din partea mea - sa scrie o pagina intreaga de semne am observat ca prin repetitie nu se imbunatateau neaparat, ba dimpotriva, din graba si oboseala deveneau cam diforme. Am observat deasemenea faptul ca eu nu am reusit sa le fac perfecte, nu ca as fi un model in ale scrisului, pentru ca in practica literele compuse din semnele grafice nu se scriu pe tip 1 si nu e totdeauna aceeasi inclinare a batului sau aceeasi pozitionare a buclei.

Momentan nu reusesc sa trag o concluzie valida din observatii. Poate doar, sa citam din clasici: imi place scoala dar urasc bastonasele.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Roxana_G spune:

Nah ca nici nota de trecere n as primi pentru mesajul de mai sus, dar cer scuze, scriu de pe ipad printre inghiontelile lor.

Weekend frumos!

PS Daria, la noi e greu sa o convingem la cluburile statice, ar vrea doar sport.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Anka74 spune:

Al meu are in wekendul asta cea mai lunga tema de pana acum. Asa ca am impartit-o pe zile - 2 pagini pe zi , una dimineata si una seara!Cica ii oboseste mana...astazi la fiecare liniuta facuta scotea un sunet de parca servea la tenis! Culmea e ca la tenis n-are nicio treaba, acolo n-ar obosi pt nimic in lume! Programul de astazi - trezit, mancat, teme, baschet, venit acasa, mancat, dormit, trezit, teme, plecat cu tati in parc...vine, mananca si se culca. Ah, si-a luat o carte de la librarie despre animale domestice si a mai citit printre picaturi...Maine la fel, doar sportul se schimba!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Alizee spune:

Fii-mea, dupa scoala, merge la after. I-am explicat ca tre sa-si faca temele acolo, iar dupa ce ajungem acasa, le verificam impreuna. Si asa face.
Saptamana trecuta a avut tema pt acasa o pagina de egal-uri, iar in clasa, saptamana asta, au avut diferite semne grafice de scris. Le-a scris fara probleme, chiar daca nu caligrafic.
Sper sa se descurce la fel de bine cand vor trece la ecuatii.

PS : paznicul recalcitrant si-a schimbat comportamentul ca prin farmec si nu mai agreseaza verbal parintii. Probabil ca motivul este sedinta cu parintii, de acum cateva zile.




allinta

A fi fericit nu inseamna ca totul este perfect.
Inseamna ca te-ai hotarat sa privesti dincolo de imperfectiuni.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ochi_verzi spune:

Roxana, ai dreptate...in general, cu cat au de scris mai mult cu atat scriu mai urat pt. ca se grabesc, vor altceva nu doar scris, scris, scris...
Diana mea scrie cam jumatate de pagina in clasa si restul paginii au tema. S-a intamplat intr-o zi, la liniutele pe doua spatii sa nu-mi placa ce am vazut in caiet, erau pe randul al treilea cateva liniute strambe rau si subliniate discret de d-na. Am sedintat-o pt ca n-a fost neindemanare, ci banuiam ca a avut ceva discutii cu colegul (se cunosc de la bloc. Am pus-o sa execute doua randuri pe un caiet de casa. Vazand ca le-a facut bine am lasat-o sa scrie tema, dar in rest n-o stresez cu scrisul, insa astept sa inceapa perioada abecedara si dictarilesi atunci mai stam de vorba.
Inainte de grupul de doua linii subrand si doua suprarand am zis sa-i arat "smecheria" de a nu uni liniutele in cazul in care se intalnesc si am inceput doua randuri in asa fel incat sa se intalneasca, iar la scoala doamna le-a inceput caietele lasand cate un rand liber intre ele. Normal ca mi-a spus ca degeaba am pus-o eu sa scrie si i-am explicat cum sa faca ca doamna lor a facut altfel, asa ca nu ma mai ocoshesc de acum inainte.
Nu am invatat-o pana acum sa scrie sau sa citeasca pt ca am vrut sa aiba parte de bucuria descoperirii, sa fie incantata ca a mai invatat ceva nou, sa-i capteze doamna atentia in totalitate.





Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mina spune:

Buna dimineata la cafeluta, incepe o noua saptamana.

Vad ca noi am avut programul cel mai relaxat, nicio tema peste we....We noastre inca mai seamana cu alea de gradinar, program de voie si nicio obligatie. Probabil ca in curand se va schimba si asta.
Desi nu l-a apasat nimic tot we, aseara cand sa adoarma il agasa faptul ca are de facut o tema la cunoasterea mediului pentru joi si inca n-a facut-o....interesant cum il loveste constiinta cu intarziere

Incepand de azi re-intra in programul de after school, astept cu nerabdare sa vad cum va fi cu temele. Daca nu le face cum trebuie acolo o sa-l iau sa le faca acasa, ceea ce inseamna renuntarea la o mare parte din optionalele de la gradi si ASTA chiar va fi o problema. Om vedea...

Roxana, si eu am observat acealasi lucru, daca-i maresc portia de scris nu inseamna ca le face mai bine fiindca le repeta. Cred ca intervine oboseala.
Oricum eu n-am intentia sa-l chinui prea tare cu perfectiunea semnelor grafice din perioada pre-litere...Nu am asteptari foarte mari dpdv al caligrafiei si mi s-a parut horror pe vremea mea chinuiala asta cu scrisul frumos. Pana la urma scrisul trebuie sa fie corect si citet....

Va las, ma pun pe muncit, ca acusi se face sa plec iar la scoala.


Mina si
Matei-Costin, sensu'lu'viata lu'mami si tati
din:09.09.2004
www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=57655" target="_blank">cronicile vizigotului
www.tocanadecuvinte.blogspot.com" target="_blank">TocanaDeCuvinte
Some people dream of success...while others wake up and work hard at it

Mergi la inceput