Camere de supraveghere la BAC
Raspunsuri - Pagina 5
![](images/user_woman.png)
loryi1974 spune:
Eu nu cred asta.Cred ca profesorii supraveghetori au fost destul de speriati si pe alocuri chiar au dus spre extrem supravegherea.
De asemenea,cred ca un procent de 40 % de promov este ok.Hai 45 %.Mai cred ca exista si copii bine pregatiti,neinvatati cu copiatul.
Asa se explica de ce liceele de top au un grad mare de promov -e drept si pe aici au picat unii,dar si asta intra in normal.
Cum ii obisnuim de mici,asa ii vom avea.Unora dintre parinti li se pare ok ca elevi de clasa a doua sa triseze la concursuri,desigur cu sprijinul nemijlocit al unor cadre didactice.Pentru niste rezultate iluzorii.
Concluzia e doar una:folositi supravegherea video la toate concursurile si examenele care se dau in scolile romanesti.Macar pana scapam de trisat in masa.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
loryi1974 spune:
Singurul liceu integralist din Buc nu a avut camere de supraveghere instalate in clasePentru istorie e vorba de Spiru Haret.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](https://forum.desprecopii.com/forum/membriphoto/Lala_D/Lala_D.jpg)
Lala_D spune:
Licee in care au functionat camere :
Mihai Viteazul - 2 copii nepromovati
Sava - 6 copii nepromovati
Cosbuc - promovati 100% ( pe edu nu apare a avea vreun respins)
Vianu - 3 copii nepromovati
Lazar - 3 copii nepromovati
Top 5 se respecta si la Bac, acestea fiind liceele in care se intra cu medii de admitere peste 9.50 in fiecare an.
Cei care au invatat au trecut Bac-ul fara probleme si chiar cu medii mari.
Cei care au lalait-o 4 ani si au sperat ca examenul se va lua "descurcandu-se" in sistemul generatiilor trecute au avut o surpriza neplacuta.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
cleo78 spune:
de ce s-a copiat in ultimii ani in stil barbar:
-se inchid scoli.
Sunt peste 20 de ani de la Revolutie, iar nr de copii s-a injumatatit (dupa revolutie a aparut avortul), datorita crizei de cativa ani se fac selectii de scoli si se inchid. Profesorii supraveghetori au presiune de la colegi, director - sa lase sa copie, sa iasa note bune, sa dea scoala bine la evaluari.
Altfel, raman profesori fara ore, fara clase, fara munca, iar in provincie asta este drama. Profesorii slabi, din scolile slabe, au lasat sa copie constienti ca nu mai au nicio shansa - pt ca un profesor bun, scoate toata clasa de 5-6, deci de trecere, inclusiv pe cei care nu au inclinatie la obiectul respectiv
Ei, drama este ca si nr de locuri din universitati ar trebui 'acordate' cu nr de copii din generatie, adica injumatatite. Nu se intampla asta: fack. particulare cat si locurile cu taxa au profitul lor. Iar principalii actionari ai sist. privat de invatamant... sunt prin ministere, comisii, inspectorate etc.
As atrage atentia: verisoara mea a refuzat sa supravegheze anul asta bacalaureat. De ce? pt 20 lei pe zi ... Nici nu ma mira mita.
Ea a meditat 2 eleve pt BAC (la admitere nu vor da niciuna examen). Primele i-au luat nota de 9 , a 3a cu nota 10- desi imi repeta, are clase din ce in ce mai slabe, o cadere crunta in ultimii ani. Mi-a si explicat: varfurile nu isi dau interesul, copiii varfuri, genialii de alta data- fara sa depuna efort - intra la facultate, copiii medii, cu un efort mic, intra si ei la facultate, cei f. slabi, cu efortul financiar ai parintilor, intra la facultati cu taxa (particular sau la stat). Nu mai exista interes, motivatie, competitie, selectie.
La fel intre profesori.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](https://forum.desprecopii.com/forum/membriphoto/fecian/fecian.jpg)
fecian spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Lala_D Cei care au invatat au trecut Bac-ul fara probleme si chiar cu medii mari. Cei care au lalait-o 4 ani si au sperat ca examenul se va lua "descurcandu-se" in sistemul generatiilor trecute au avut o surpriza neplacuta. |
No comment!
![](floare.gif)
In sfarsit s-a facut ce trebuia facut de foarte mult timp ( cel putin incepand din '92). Si poate ca Romania nu ar fi ajuns cum e acum.
Felicia,
![](mamica.gif)
![](bonjovi.gif)
![](gravida.gif)
![](olala.gif)
![](olala.gif)
_
Simply happy!
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](https://forum.desprecopii.com/forum/membriphoto/fecian/fecian.jpg)
fecian spune:
Acum sincer tot sistemul educational e fondat pe principii gresite si nu functioneaza... se vede ca nu raspunde cerintelor pietii de munca.
Sa fim seriosi, cati absolventi de liceu de acum ati angaja acum? Pe ce principii?
Ar trebui urmarit un sistem mai bine structurat si care sa urmareasca acumularea de noi apititudini si dezvoltarea intelectuala personalizata.
Un invatamant general (clasele 1-8) unde toti copii ar trebui sa invete cam aceleasi lucruri (de aceea general) ar trebui apoi urmat de un sistem liceal/profesional personalizat. Care sa faca clar distinctie intre cei cu aptitudini in stiintele exacte si cei cu aptitudini filologice/ arta sau cei cu aptitudini spre o anumita profesie.
Evaluarea fiecarui elev trebuie facuta personalizat (inca din timpul scolii generale) bazat pe observatiile profesorilor care au indrumat elevul respectiv + un test national + optiunile elevilor (nu ale parintilor). Pe baza acelei evaluari se poate face un fel de decizie care sa spuna cam ce poate acel copil si cam ce directie ar trebui sa ia.
Ceea ce vreau sa promovez este evaluarea continua, serioasa si individuala a elevilor in primii ani de scolarizare.
Eu cred cu tarie ca daca acest lucru ar fi facut cu cea mai mare seriozitate si toata lumea ar participa activ la un astfel de sistem s-ar putea eficientiza talente fiecarui copil in parte si prin urmare plasarea lui ulterioara in segmentul fortei de munca adecvat capacitatilor si aptitudinilor lui.
Numai prin descoperirea si exploatarea eficienta a aptitudinilor generatiei viitoare se poate asigura o tzara cu un sistem sanatos si durabil.
Copii sunt viitorul tarii. Depinde de parinti si scoala deopotriva cum modeleaza viitorul!
Oricum situatia e destul de complexa, si lucrurile astea nu se pot rezolva de pe azi pe maine. O organizare corecta (in care sunt implicati parintii, copii, psihologi, profesori) si un cadru legislativ sanatos pot asigura ceea ce am spus mai sus.
Felicia,de
(Gabriel) si
35+ cu bulina Anamaria
AMR 5 s!!!!
_
Simply happy!
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](https://forum.desprecopii.com/forum/membriphoto/pisigri/pisigri.jpg)
pisigri spune:
Ce spui tu acolo este foarte frumos, insa mentalitatea din RO din momentul de fata nu permite schimbari in bine, sau in directia pe care o indici tu si care este, de altfel, corecta.
Sint curioasa daca dupa toata aceasta agitatie, se va mai face vilva si in sesiunea de BAC din septembrie.... sau daca in septembrie se va pastra un "low profile...".
Pe mine m-ar interesa sa vad niste rezultate finale, sintetizate/organizate pe fiecare liceu in parte: numar de "actindati", numar de admisi. Apar si liste de-astea?
Si as mai fi curioasa sa stiu ce se intimpla cu profii de la liceele alea pe la care au promvat cite 3 elevi...
http://pisigri.blogspot.com/
Mami de Ilinca (5.03.2009)
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](https://forum.desprecopii.com/forum/membriphoto/Lala_D/Lala_D.jpg)
Lala_D spune:
Pisi, toate listele sunt publice aici :
http://bacalaureat.edu.ro/2011/rapoarte/index.html
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](https://forum.desprecopii.com/forum/membriphoto/glimmer/glimmer.jpg)
glimmer spune:
Citat: |
citat din mesajul lui fecian Ar trebui urmarit un sistem mai bine structurat si care sa urmareasca acumularea de noi apititudini si dezvoltarea intelectuala personalizata. Un invatamant general (clasele 1-8) unde toti copii ar trebui sa invete cam aceleasi lucruri (de aceea general) ar trebui apoi urmat de un sistem liceal/profesional personalizat. Care sa faca clar distinctie intre cei cu aptitudini in stiintele exacte si cei cu aptitudini filologice/ arta sau cei cu aptitudini spre o anumita profesie. Evaluarea fiecarui elev trebuie facuta personalizat (inca din timpul scolii generale) bazat pe observatiile profesorilor care au indrumat elevul respectiv + un test national + optiunile elevilor (nu ale parintilor). Pe baza acelei evaluari se poate face un fel de decizie care sa spuna cam ce poate acel copil si cam ce directie ar trebui sa ia. Ceea ce vreau sa promovez este evaluarea continua, serioasa si individuala a elevilor in primii ani de scolarizare. |
Nu stiu daca in Ro se va putea face ceva de genul asta. Ar trebui schimbate legistatie, regulamente si, mai ales, mentalitati. In plus, nu exista cadre didactice care sa faca asta. Eu vad ce este la fiica mea la scoala. Sunt 2, 3 profesori care sunt cu adevarat profesori.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)