Lipsa de ambitie II

Raspunsuri - Pagina 24

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns mihaela_s spune:

AB, nu prea stiu amanunte din alte tari nordice dar Suedia a inceput sa fie segregata de cativa ani de...emigranti. Majoritatea provenind din tari arabe si africane, locuiesc in cartiere separate in orasele mari, unde au loc frecvent ciocniri cu politia. Invata greu limba suedeza pentru ca nu au interes. Desi sunt si dintre ei care fac facultati. Si nu chiar putini din ce am vazut.
Am o prietena romanca in Stockholm care se pregateste sa devina profesoara, are de trecut prin doi ani de facultate ca sa poata primi legitimatia si printre altele are de facut practica la scoala. Ghinionul ei este ca a nimerit in cea mai prost cotata scoala stockholmeza, cu 100% copii emigranti. E disperata! Scoala a fost reclamata de catre profesori, care au cerut ajutor pentru ca nu isi mai pot tine orele...am dat exemplul ca sa arat ca sunt si aici, dar nu atat de pregnante ca in SUA si Franta probabil. Am mai citit in ziare ca mai sunt scoli cu probleme, in care majoritatea e alcatuita din elevi emigranti.

Aici unde locuim noi(e o insula si mai izolat de tot ce se intampla in lumea larga, totul e la o scara mult mai mica :)) e o singura scoala de gen, dar nu e chiar dezastruoasa. Tot asa, sunt multi emigranti arabi in acel cartier si oameni care stau pe social, suedezi. Insa stiu copii care au mers acolo la scoala si sunt perfect OK.

La scoli in schimb exista acea diferentiere pe grupe de care spuneti voi AB si Luna, mai ales la matematica. Cea mare a mea era in clasa a 5-a cand am venit si de atunci erau deja doua grupe la matematica...erau si doi copii care mergeau la orele de mate la clase mai mici, pentru ca nu depasisera materia aceea. Scoala fiind obligatorie pana inclusiv a 9-a, toti trebuie sa termine chiar daca nu la toate materiile la nivel maxim. La noi de ex nu sunt clase de elita, insa sunt clase speciale pentru copiii care nu pot sa tina ritmul cu restul. Nu handicapati(astia sunt si ei separat) ci putin mai greoi in munca, in tot. Stiu o fata care e a 9-a acum, la o clasa din asta, e perfect normala doar cu probleme de a lucra la mate si la alte materii in ritmul normal.
Elitele sunt lasate in clase normale(eu vb de insula, poate ca pe continent sunt si scoli de elita, chiar nu stiu) dar incurajate sa mearga in avans. Cea mare a mea are un coleg care zbarnaie la mate si lucreaza deja din manuale de liceu, cred ca a ajuns la clasa a 10-a. In clasa lucreaza fiecare individual, in ritmul sau si cei care termina mai repede au posibilitatea sa mearga mai departe daca doresc. Conspecteaza singuri si trec la exercitii daca inteleg. Materia e simpla insa, nu au facut nici ecuatii de gradul doi de ex. in clasa a 8-a...Nu mai vb de functii si alte cele...

AB, sunt convinsa ca au lucrat copiii cu placere la proiect, nici nu mi-am imaginat altfel. Tot ceea ce invata din joaca, invata cu placere. Ceea ce invata insa in stilul clasic de a memora date, fapte, etc, e neinteresant, se pierde...de asta am spus ca e mult pentru un copil de 5 ani sa faca un proiect si sa il prezinte apoi. Se poate invata mult mai simplu daca fac jocuri despre animale si li se prezinta totul ca un joc...nu sunt in domeniu deci nu ma pricep cum ar trebui organizate astfel de jocuri, dar am mai citit si eu despre psihologia copilului mic.
Am inteles insa ca asta e sistemul, nu ai de ales...


vorbe de copil...

Hobby

calator de profesie

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mihaela_s spune:

Ah si am experienta si cu scoala romaneasca, primii 4 ani ai fetei mari. :)


vorbe de copil...

Hobby

calator de profesie

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mianna spune:

Citat:
citat din mesajul lui buflea

Citat:
citat din mesajul lui corap

eu n-am pb, multumesc de sfaturi, oricum. ideea era ca i-a fost prezentata copilului o imagine denaturata, unilaterala si extrem de subiectiva - pe scurt, o minciuna .

sunt oripilata de cate minciuni li se servesc copiilor cu atata seninatate.
si cand minciunile sunt la baza educatiei, ce draq de educatie mai e, in fond?

Nu as spune ca era chiar o minciuna, era categoric o exagerare. In general munca necalificata (caci acolo bateau ai mei) este mai grea din punct de vedere fizic, in conditii si medii mai putin comode si necesita mai mult efort pentru aceeasi remuneratie cu care este rasplatita munca calificata. Stii cum se spune, cu cat esti mai sus cu atat muncesti mai putin, decizi mai mult si stai in mai multe sedinte .
Totusi asta e o discutie interesanta ... e clar ca nu e frumos sa servim copiilor minciuni dar de cand sunt parinte am ajuns la concluzia ca "deformarea" adevarului este cateodata utila - si asta numai si numai pentru ca insasi adevarul are atatea variante incat e greu sa-i detaliezi unui copil de 6 ani toate posibilitatile.


oameni buni, cand eram noi copii, cati stateau cu fundu' pe scaun 10 ore la un birou? de calculatoare nu mai vorbesc, ca stiti si voi cate erau si cum aratau pe-atunci, si nu-ti petreceai viata in fata lor. asa ca nu, nu era chiar atat de mare exagerarea (si eu am crescut cu ideea ca daca nu invat sa intru la facultate ajung muncitor in 3 schimburi la Emailul Rosu -care mai exista si acum, dar i-a cazut culoarea din coada - fiindca intr-adevar acolo erau repartizati absolventii celui mai bun liceu din oras, care detineau cu mandrie o diploma care-i califica drepr "prelucrator prin aschiere" . si nu te puteai fofila prea usor, era nevoie de o echilibristica de care familia mea n-ar fi fost apta, sa poti sta un an acasa, munca era cam obligatorie. posturile de vanzatoare sau ceva de genul asta, mai finut, nu apareau peste noapte, optiunile erau extrem de limitate, iar la 17-18 ani un an in campu' unei asemenea munci parea o viata, nu era catusi de putin o perspectiva apetisanta - nu pentru mine, in orice caz.

asta a fost prima mea dilema aparuta in legatura cu explicatiile pe care le dau parintii unui copil care trebuie nitel impulsionat, in momentul in care a aparut discrepanta intre anii de scoala, nivelul de trai si efortul depus pentru el.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns AB_AC spune:

Citat:
citat din mesajul lui mihaela_s

Ah si am experienta si cu scoala romaneasca, primii 4 ani ai fetei mari. :)


vorbe de copil...

Hobby

calator de profesie



Aceea e experienta militara:)

Mihaela in general fac ceva manual pentru proiect si prezinta ajutandu-se. La toate materiile de la fizica, la biologie, etc inclusiv la spaniola. La biologie e cel mai simplu intrucat isi aleg ce sa spuna despre animal isi aduc aminte si aduc dioramele si se joaca cu ale tuturor pe rand.
Am inteles ce zici tu de segregare. Eu am bifat Olanda mai mult, iar Finlanda prin 92 si n-am prea vazut asa ceva, dar lucrurile "evolueaza".

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns AgnesLuca spune:

Citat:
citat din mesajul lui Luna1
Si acum mai tine minte ce a invatat el singur, fara sa-l oblige cineva sa stea jos si sa memoreze.


Exact asta sustin si eu
De asemenea consider extrem de benefic studiul individual si in grupuri mici, in clase cu structuri eterogene (inclusiv in ceea ce priveste virsta).
A sorta copiii intr-o clasa/ scoala exclusiv din punctul de vedere al capacitatii intelectuale mi se pare a-i defavoriza in ceea ce priveste deprinderea competentelor sociale.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Mickyyy spune:

O sa deviez putin de la discutie, pentru ca am nevoie de un sfat.

Discutie azi in masina, in drum spre scoala: trebuia sa plateasca 69 de lei pentru niste manuale de clasa a II-a, plus un concurs (a stiut sa faca singura adunarile sa obtina suma respectiva). Eu ii dau 70 de lei, si-o intreb cat ar trebui sa primeasca rest. La care ea sta putin pe ganduri si-mi zice ca 19 lei! In prima faza am crezut ca glumeste, dar ea insista ca 19 lei e rezultatul corect. Mai mult, nu reuseam cu niciun chiop sa inteleg de unde-l scosese. Intr-un final inteleg cum a ajuns la un asemenea rezultat aberant (7-6=1 si 9-0=9 => 19), si zic hai sa-i explic fetei pe-ntelesul ei, si-am luat-o de la adam si eva: ce numar urmeaza dupa 9, raspuns corect 10, ce numar urmeaza dupa 69, raspuns corect 70, ce diferenta e intre 9 si 10, raspuns corect 1, ce diferenta e intre 69 si 70, raspuns corect 1, deci cati lei ar trebui sa primesti rest: raspuns 19 . Credeti-ma, am crezut ca-si bate joc de mine, dar ea chiar vorbea foarte serios, mai avea un pic si izbucnea in lacrimi, de ce nu inteleg eu ca face 19.

Nu e prima oara cand se intampla, daca ii pui calcule matematice pe-o hartie, indiferent de cifre, le face perfect, daca-i dai respectivele calcule sub forma unei probleme (cu mere, pere, bani sau orice altceva), se pierde total, nu mai stie unde sa puna plus si unde minus. Am impresia ca totul e invatat mecanic. Si cea mai mare problema e ca ea e convinsa ca e corect si nu vrea nici macar sa ma lase sa-i explic. Cum sa abordez problema?? Eu nu am "autoritate" scolara in fata ei, doamna invatatoare face legea acolo, si daca ea i-a zis ca stie, atunci stie si gata, s-o las in pace.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns AgnesLuca spune:

De explicat cel mai bine ii explici practic, cu 6 hirtii de 10 si 10 monezi de 1. Va puteti juca acasa de-a magazinul, intr-o atmosfera relaxata si fara a face referire la scoala si mate

Referitor la invatatul teoretic fara legatura cu practica, mie asa mi s-a parut a fi toata scoala generatiei noastre, culminind cu facultatea . Credeam ca intre timp s-a mai ameliorat cite ceva...


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Mickyyy pare sa nu faca deloc legatura intre practica concreta si operatiile matematice din caiet si de pe tabla. E o gaura acolo la numaratul concret. Dupa observatiile mele adunarea si scaderea urmeaza firesc numaratului, la ea pare sa nu existe legatura asta la nivel practic.
Nu te mai ingrozi, o sperii si se va opune oricarei explicatii.
Jocuri practice cu adunari si scaderi. Cred ca asta e solutia.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns AgnesLuca spune:

Citat:
citat din mesajul lui rrox3

Mickyyy pare sa nu faca deloc legatura intre practica concreta si operatiile matematice din caiet si de pe tabla. E o gaura acolo la numaratul concret. Dupa observatiile mele adunarea si scaderea urmeaza firesc numaratului, la ea pare sa nu existe legatura asta la nivel practic.
Nu te mai ingrozi, o sperii si se va opune oricarei explicatii.
Jocuri practice cu adunari si scaderi. Cred ca asta e solutia.

Roxana, Maria (n. 1 iulie 1999) si Ioana (n. 23 martie 2005)


Roxana, nu ar trebui ca legatura asta intre practica si caiet sa se faca in scoala si anume in sensul de a porni de la exemplul practic, palpabil si apoi de a-l transpune in forma abstracta, cu cifre ?
Chiar nu s-a schimbat nimic in modul de predare in scoala romaneasca ?
Mickyyy, invatatoarea fetei tale e din "vechea garda" ?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Agnes notiunile astea cam tin de grupa pregatitoare din gradinita. La scoala se vorbeste despre ele, dar in termeni de mere si pere, nu vine nimeni cu merele pe catedra sa arate. Se considera ca au deja experienta practica si de cele mai multe ori chiar o au.
Probabil invatatoarea nu si-a dat seama ca fetita nu a inteles bine ce-i cu operatiile astea aritmetice si la folosesc ele.

Mergi la inceput