Lipsa de ambitie II
Raspunsuri - Pagina 23
lorelaim spune:
Intr-adevar influenta mediului e uriasa si e normal ca parintii sa se straduie sa-si duca copiii la sc "bune". Nu - nu te poti muta intotdeauna "langa" sc. Noi locuim la aprox 55-60min de sc (mergem cu transportul in comun) si 10 min de mers pe jos de biroul sotului. Am ales sa ne "sacrificam" noi (eu si prunca) dar pe tati sa nu-l stresam cu n ore pierdute in tren si autobuz (ca si asa are de facut facut ore suplimentare cu proiectele in care e implicat). Nu e usor pt un copil mic (a inceput acolo la 5 ani) sa se trezeasca la 6am si la 7:15am sa o zbughi pe usa - dar e OK - supravietuim De cele mai multe ori sc de cartier nu sunt "la inaltime" si eu zic ca-i musai sa te stradui sa-i oferi copilului un "start bun" in viata scolara. Cladesti cu grija de la baza si apoi speri ca deprinderile bune isi vor "spune cuvantul" mai tarziu - adica pruncul va avea maturitatea necesara sa se "tina de carte".
Fiecare copil e diferit. Unii sunt maturi de la varsta mica - altii nu se vor maturiza niciodata Unora le place "cartea", altii se vor "trezi la realitate" un pic mai tarziu iar altii vor cauta sa fuga de sc ca de . Nu exista o regula. Cred ca e "datoria" parintelui sa-si adapteze stilul si metodele in functie de prunc. Nu se pot da "retete"... poate doar idei.
Adela99 spune:
mie imi face impresia ca voi vorbiti mai mult despre clase sociale si calatoria intre ele decat despre ambitie sau lipsa ei in functie de personalitatea copilului si metodele aplicate de parinti e drept ca-ti trebe' ambitie ca sa faci o calatorie de clasa.
un studiu dupa arsu' masinilor in Clichy-sous-Bois arata printre altele ca tinerei generatii i s-a spulberat mitu' ca o buna educatie va duce la locuri de munca buna si prosperitate. in timp ce generatiile anterioare au fost in stare sa faca cc calatoria lor de clasa prin invatamantu' superior, educatia acum nu mai este o garantie pentru o viata mai buna. sumbru, nu?
au devenit invatamantu' si societatea elitiste?
edcz: sau mai elitiste?
AB_AC spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Adela99 mie imi face impresia ca voi vorbiti mai mult despre clase sociale si calatoria intre ele decat despre ambitie sau lipsa ei in functie de personalitatea copilului si metodele aplicate de parinti e drept ca-ti trebe' ambitie ca sa faci o calatorie de clasa. un studiu dupa arsu' masinilor in Clichy-sous-Bois arata printre altele ca tinerei generatii i s-a spulberat mitu' ca o buna educatie va duce la locuri de munca buna si prosperitate. in timp ce generatiile anterioare au fost in stare sa faca cc calatoria lor de clasa prin invatamantu' superior, educatia acum nu mai este o garantie pentru o viata mai buna. sumbru, nu? au devenit invatamantu' si societatea elitiste? |
Cred ca tanara generatie a capatat si scoli proaste pentru ca a cerut scoli pentru toata lumea. Scoala este elitista in sine. Promoveaza si formeaza o ierarhie: cei care pricep au note bune,m cei care nu le au proaste si eventual efac materia.
Eu consider ca pentru un copil mediu spre bun anturajul este esential si deci o scoala buna (nu top) e necesara, chiar daca nu-i suficienta. Si lucratul in plus ii asigura acel minim de disciplina care-l ajuta sa valorifice ce stie. Nu conteaza la ce lucreaza ci cum invata sa o faca.
Mihaela-s temele aici se dau luni si se cer vineri. Eu nu-mi pot permite sa astept sa se trezeasca in wkd. In plus scoala se termina la 3, la 3^30p.m. sunt acasa si busul ii ia la scoala la 7^20 a.m deci se culca devreme. Asa ca eu cam o o ora-ora si jumatate in care putem face treaba. Si am doi copii de varste apropiate. Ideal ar fi sa se trezeasca ei, dar k si 1-st grade la 5 si 7 ani nu prea o pot face mereu.
Iar une teme avansatre (de enrichment) sunt de facut cu parintii in mod explici. E scris si trebuie sa contrasemnez fiecare pagina.
De exemplu saptamana asta in afara paginilor de mate si spelling pentru proiectul de stiinte sociale am mers impreuna la biblioteca sa cautam o carte ( age appropriate) despre monumentul din USa pe care si l-a ales ea ca subiect. Profesoara ne-a dat criteriile pentru carte, ne-a cerut explicit sa mergem la magazin sau biblioteca si nu pe net. De la biblioteca scolii vor primi inca o carte.
Cartea aleasa este de tip chapter book. Limba nefiind fonetica la nivelul clasei intai fetita mea o citeste cu ajutor. Subiectele nu-s simple. Adica citeste despre parcul vulcanologic din Hawaii si trebuie sa poata explica in scris ce-i o calderra, un hot spot, o crapatura de aerisire-vent, un lava tube si cum se formeaza insulele vulcanice si de ce eruptiile nu-s violente si insula e locuita. Proiectul este de facut cu parintii.
La k la cinci ani baietul o avut de facut un habitat natural al unui animal dupa ce a citit o carte despre acel animal. A ales flamingo. Am facut din argila cuiburi: doua eu, unul fatuca ca voia ea si unul a reusit sa-l faca singur dupa ce ne-a vazut. Apoi a trebuit sa intelegem de ce pleaca de pe lac si de ce din lac ramane o pojghita alba de sare cand vine vara. Chiar credeti ca la 5 ani le pot face singuri? Nu de pomana se insista pe implicarea familiei. Altfel puteam cumpara un kit lego sau playmobil cu flamingo si-l asambla singur. Dar si uita intr-o luna totul.
Asta cu independenta si organizarea presupune o minte mai matura care poate fi ajutata sa se formeze, se poate forma singura sau poata sa ramana adormita pana o trezeste printul.
mihaela_s spune:
Mie mi se pare exagerat ca unui copil de 5 ani sa ii dai sa faca proiecte despre flamingo...eu nu am spus ca un copil de 5 ani poate gestiona ce are de facut singur...chiar si la 7-8 ani e nevoie de ajutorul parintilor in unele situatii. DAR cred cu tarie ca ccc cu cat mai devreme sunt copiii lasati singuri sa evalueze si sa decida cum isi impart timpul lectii-joaca, cu atat vor deveni independenti mai devreme. Depinde de copil, depinde de sistemul de invatamant, or mai fi si alti factori. E clar ca nu sunt sabloane, eu am dat exemple, AB ai dat alte exemple...cum spunea Lorelai mai sus...nu dam solutii ci idei.
Personal mi se pare scoala pentru TOATA lumea. Pana la un nivel obligatorie, apoi facultativa. Ca altfel ne intoarcem hmmmm...cu un secol in urma. Sau devenim tari de lumea a 3-a...unde numai elita societatii are acces la invatamant. :(
Personal prefer ca ccc copiii mei sa aiba colegi cu parinti simpli, neimplicati in emiterea de fitze, mofturi si eventual consum de droguri. Adica nu-mi plac extremele. Nici cele cu parinti 90% medici, avocati si ce or mai fi ei parintii dar nici cele cu copii ai caror parinti sunt numai puscariasi si betivi. Oricum cred ca astfel de scoli sunt rare, chiar daca ele exista.
vorbe de copil...
Hobby
calator de profesie
Luna1 spune:
Arminad Cosmin nu este speriat (de noi) ca merge la "suveica" (aka scoala nashpa de cartier) ci si-a format singur concluziile. In anii trecuti a observat el singur cum copiii problema (bullies, cu rezultate slabe la scoala) au mers la scoala aceea. El singur a decis ca vrea sa mearga la una dintre cele 3 scoli (de fapt examenul sa da in mai multe scoli din zona insa tu poti opta doar pt 3) unde se da examenul 11+, nu noi. Noi doar ne-am bucurat ca are potentialul necesar si nu sunt pusa in postura in care sa-i spun "lasa mama ca tu nu poti" si am hotarat impreuna cu el ca trebuie sa lucreze suplimentar pentru asta.
Agnes normal sau nu acest examen exista. Si nu e obligatoriu, cum spuneam orice copil are dreptul sa i se asigure un loc in scoala secundara, unde e acel loc e discutabil.
Si cum spune Bird asta e si parerea mea: oricat de bun e copilul mediul conteaza. Altfel reactioneaza un copil la stimuli pozitivi unde profesorii predau de placere caci elevul e interesat, unde colegii cred in continuare in competitie la nivel academic, si altfel reactioneaza la stimuli negativi unde profesorul e intrerupt de mistouri continuu, sta politist la gasti sa nu se bata intre ei, etc.
Vestea buna e ca aceasta scoala a primit de curand fonduri exceptionale de la guvern si au un director nou care se pare a venit pus pe schimbari in bine. A facut curat in scoala (schimbat profesori, exmatriculat elevi problema etc).
Si stiti in teorie imi place cum ganditi, copilul e independent, sa se dea cu capul de pragul de sus, etc. Astea sunt efectiv teorii, nu stiu cum reactionati voi ca parinti sa aflati ca la scoala la care e posibil sa va mearga copilul daca nu reuseste la scoala buna, are detector de metale de curand, pentru a detecta armele albe ale elevilor. Mda, ce sa zic, si eu i-as zice altuia (si chiar am incurajat o mamica de curand a caei fata va merge acolo) "ei lasa, nu-i asa rau, sunt sigura ca ea va continua sa invete ok!"
rrox3 spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui pisigri
Rrox, mie ce spui tu mi se pare tare...cu doua taisuri, nu stiu cum. Sigur ca e bine sa te respecti si sa ai incredere in fortele proprii. Dar e la fel de important sa stii sa te autoevaluezi corect, sa stii exact unde te plasezi in colectivul din care faci parte. Daca esti ca in vorba aia romaneasca, "prostul nu e prost destul daca nu e si fudul", nu-i de bine increderea asta oarba in tine insuti. Cit despre iubire si acceptare...si asta e superb, in teorie. In practica, doar parintii te iubesc si te accepta "no matter what", si uite ca realitatea ne arata ca nu, nici macar parintii nu fac asta. Mami de Ilinca (5.03.2009) |
Pisi tu cand te simti iubita cu adevarat, crezi fudula ca esti cea mai cea de pe planeta, sau abia atunci ai suficiente resurse sa poti accepta cine esti cu adevarat, inclusiv ce puncte slabe ai?
Fudulia despre care vorbesti e un sistem defensiv, ca si opusul ei.
E trist filmul din care au venit "invataturile" redate de tine.
rrox3 spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui Luna1
In teorie mereu suna bine. Si da iti iubesti copilul, il incurajezi si lupti alaturi de el sa-si atinga telurile pe care singur si le-a propus. Chiar daca asta inseamna frustrare de ambele parti. Stii de cate ori mi-am propus ca nu mai fac nimic, ca ce baga in cap la scoala cu aia ramane. E calea cea mai usoara. |
In practica se simte bine.
Da, exact, alaturi de el, ajutandu-l sa-si atinga telurile propuse de el, pentru el. Poate chiar cu un pas in urma lui.
Eu nu sustin deloc, dar deloc, neimplicarea. In opinia mea e tot o forma de abuz. Sustin o implicare respectuoasa.
AB_AC spune:
Mihaela i-a facut mare placere sa stea cu degetele in argila, a invatat cum se evapora apa si ramane din ce in ce mai sarata... si s-au jucat de-a flamingo cu placere in timpul liber. Pe peste tot prin casa imi faceau din maldare de haine cuiburi.
Fetita avut despre gasca nene din Hawaii...care nu poate zbura cand e mica si e amenintata de mangusta adusa din India.
Temele acestea "de imbogatirea cunostintelor" sunt exact ca sa afle mai multe. De ce e aberant? E fun sa mergi la biblioteca, sa alegi o carte, sa citesti, apoi sa decida ce-i important, ce vor sa reproduca din habitat. Fiecare isi alege ceva si-i invata apoi pe ceilalti. Fac o prezentare in clasa si se joaca ei de-a profesorul.
Scoala e pentru toti fireste pana la o anumita varsta, dar nu pana la un anumit nivel. Scoala este elitista chiar daca are si rolul social ca la o anumita varsta pe unii sa ii tina in scoala ca sa nu-i lasi pe drumuri si tot incerci sa fixezi cateva notiuni elementare. Ideea de honor classes si de grupe diferite in clase este ca sa invete la nivelul lor, nu la nivelul mediu sau si mai rau minimal. Clasele pot fi impartite in trei niveluri in primara. Copiii au doi profesori care lucreaza in grupuri de cate 5-6 cu ei si apoi lucreaza independent in clasa. Deci se alterneaza trasul de maneca cu lasatul singur.
Macar in US sunt niveluri diferite in clase pana la gimnaziu si apoi pe cei buni ii aduna in magnet schools. In alte tari se face stratificare sociala si in cartierele defavorizate predandu-se la toti la fel apai copiii buni de acolo nici nu vad ca si-ar putea folosi mintea la ceva.
Luna1 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui AB_AC Macar in US sunt niveluri diferite in clase pana la gimnaziu si apoi pe cei buni ii aduna in magnet schools. In alte tari se face stratificare sociala si in cartierele defavorizate predandu-se la toti la fel apai copiii buni de acolo nici nu vad ca si-ar putea folosi mintea la ceva. |
Si aici functioneaza relativ la fel scoala, sunt impartiti pe grupe in functie de capacitatea si nivelul la care reusesc sa se ridice. Asta la Matematica, Stiinte si English.
Si mie imi plac proiectele astea inca de la varste micute, mi-aduc aminte ca avea Cosmin vreo 6 ani cand a invatat despre Australia tot printr-un proiect acasa, in care trebuia sa faca el research despre arhitecturi si istorie singurel. Binenteles ca singurel insemna cu noi parintii la 6 ani. Si acum mai tine minte ce a invatat el singur, fara sa-l oblige cineva sa stea jos si sa memoreze.
AB_AC spune:
Mihaela cred ca experientelke scolare sunt diferite intrucat nordul Europei e destul de uniformizat ca distributie scolara. Asa mi s-a parut si mie. Dar tari ca Franta au o stratificare sociala pe cartiere incredibila si zone in care politia nu intra. De US nici nu vorbesc. In Long Island unde-s eu taxele scolii publice variaza de la zeci de mii de dolari la cateva sute. Si populatia care le plateste tot asa.