Lipsa de ambitie?!

Raspunsuri - Pagina 15

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

daca copilul meu ar fi f dezordonat in gandire si fara niciun interes de a-si structura temele, i-ar lua nustiucate ore samd samd, ma declar fericita sa elimine felul asta personal de abordare a temelor si sa adopte un altul, mai eficient.



Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo

Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lala_D spune:

Citat:
citat din mesajul lui pisigri

Laura, imi place ceea ce aud despre gradinita voastra.
Si eu am vrut initial sa optez pentru gradinita de stat, dar cind mi s-a spus de "o doamna" (ca nu prea e educatoare...) la 35-40 de copii...m-am lasat. E bine daca la voi e cum spui tu




http://pisigri.blogspot.com/

Mami de Ilinca (5.03.2009)


Numarul mare de copii in grupa la stat e principalul neajuns al sistemului.
Insa dupa 4 ani de gradinita si 2 copii in sistem iti pot spune cu mana pe inima ca nu este insurmontabil.
In Bucuresti cel putin dar vad ca si in tara activitatea educationala este mult mai bine facuta, mai diversificata la gradinitele de stat decat la multe alte gradinite particulare.
Si asta se vede cel mai bine in primul semestru din clasa I unde diferentele educationale pot fi uriase intre copiii din cele 2 sisteme si nu in favoarea invatamantului particular.
Ambii mei copii in gradinita au avut zilnic activitati atractive, unele chiar foarte inspirate si de real impact asupra evolutiei lor.

Ca si la alegerea scolii, alegerea gradinitei trebuie facuta cu multa atentie, pe criterii personale pentru fiecare familie deoarece nu toti ne dorim aceleasi lucruri si nu avem aceleasi asteptari.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Citat:
citat din mesajul lui chatonel

Tocmai aici e: problema invatatului e a tuturor! Invatatul individual e una, asta deja o face cine a ajuns la un minim de intelegere la "ce serveste scoala" si implicare pentru a atinge un tel.
Dar "masa populara" este educata la scoala... si asta e tragedia, ca de fapt nu e educata deloc. Aici (in franta) copiii invata sa sorteze gunoiul pe caprarii, iar in ro nu-s in stare sa le inculce ideea ca gunoiul nu trebuie aruncat pe fereastra?!



Aici ai dreptate. Nu fiindca in scolile si gradinitele romanesti nu ar veni copiii in contact cu ecologia si educatia civica - asta se intampla deja de mult, ci pentru ca sistemul educational este o loterie cam la fel ca orice alt sistem din Romania la ora actuala.

In sensul ca daca nu te informezi, nu te agiti, nu testezi, nu esti permanent vigilent, ai mari sanse sa dai chix din cauza incompetentei sistemului. Nu ai nicio garantie. Inscrii copilul la scoala si poate iesi de acolo si analfabet si olimpic, poate da peste oameni de exceptie care sa-l sprijine sau peste niste neaveniti nepasatori.

Si la medic patesti exact la fel. Increderea e subminata din start. Ai nevoie sa ti-o construiesti cautand singur argumente care sa o sustina. Nu mergem la orice medic, asa cum nu ne inscriem copilul la orice invatatoare, s.a.m.d.

Sistemul nu are grija de asta, nu prezinta garantii. Si fiecare individ este fortat sa devina responsabil si presat sa se implice in toate domeniile mult mai mult decat ar fi cazul.
Nefunctionarea sistemului pune un stress major pe cetateni, din punctul asta de vedere.
Editez sa adaug aici ceva: faptul ca fiecare individ este presat sa se implice, duce de foarte multe ori rezultate proaste, indivizii nefiind toti capabili de o implicare de calitate. Aici ar intra si problemele aduse in invatamant de multi dintre parinti - pe care le-am mentionat mai devreme.

Problema e mai profunda decat invatamantul din Romania. Se manifesta insa si prin invatamant.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns pisigri spune:

Pentru un copil de 3 ani mi se pare important sa fie mai putini copii/supraveghetor, macar din motive de siguranta corporala... Mai tirziu cred ca nu mai e asa de important aspectul asta, adica poate fi compensat de altele.




http://pisigri.blogspot.com/

Mami de Ilinca (5.03.2009)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns chatonel spune:

Citat:
citat din mesajul lui pisigri

Lala, banuiesc ca 1)copilul tau e la o gradinita privata si ca 2) si voi, acasa, sortati gunoiul, il aruncati la tomberon, nu pe geam, nu linga cosurile de gunoi puse pe gardul parculetului de joaca; povestiti despre protejarea naturii etc.
MAREA MASA a parintilor din aceasta tara nu au timp/chef/interes/cunostinte sa faca asta.
La asta se refera Chatonel cind spune ca invatamintul e de doi bani si ca sistemul e prost. Nu neaga existenta unor clase de elita, a unor profesori exceptionali, a unor elevi talentati si interesati. Ci spune ca MAJORITATEA nu sint asa, iar rezultatul claselor cu numar exagerat de mare de elevi, al profesorilor care nu iau ei insisi note de trecere la examene, al sistemului care permite din ce in ce mai usor eschivarea si "umblatul cu fofarlica" este dramatic si din ce in ce mai vizibil.

AB_AC, sint de acord cu ce spui tu. Si confirm ca fostii elevi, proaspetii boboci, sint extrem de slab pregatiti. Si continua sa mearga pe linia de minima rezistenta, sa "isi traiasca viata" si "studentia", si totusi in final capata diploma de studii superioare.
Dar nah, in RO e foarte important sa "iti traiesti viata"...Disciplina, seriozitatea, constiinciozitatea sint pentru "elite" si pentru "saraci" si pentru "fraieri". Asta in conditiile in care in alte tari se inoculeaza din fasa idei de genul "munca cinstita nu e niciodata rusinoasa", "datoram respect si academicianului, si maturatorului de strada", "toate meseriile sint importante pentru ca daca nu ar exista gunoieri, intr-o saptamina orasul ar fi sufocat" si tot asa... La noi lectia principala este ca sistemul PCR+euro functioneaza cel mai bine si mai sigur.




http://pisigri.blogspot.com/

Mami de Ilinca (5.03.2009)


pisigri, merci pentru explicatia clara ; este exact ceea ce vroiam sa subliniez dar nu am reusit.

Ce as mai putea adauga la asta e ca scolile din Bucuresti (si de la oras, in general) beneficiaza de profesori/invatatori mai buni, mai pregatiti, ei ajungind la aceste scoli prin concurs... iar scolile din capitala sint in mod sigur asaltate de profesori care vor sa predea unor copii mai buni si nu in vreun satuc la Cuca-Macaii. Sa nu uitam ca, cu cit copiii sint mai buni si mai interesati de materie, cu atit meseria de profesor devine mai interesanta, mai usoara, mai frumoasa.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns chatonel spune:

Citat:
citat din mesajul lui accept92

Citat:
citat din mesajul lui AB_AC

Disciplina, modul de abordare a unei teme, seriozitatea nu sunt ceva se obtine in grup. Si cum invata si cum isi trateaza temele este ceva care-i va urmari toata viata.




Iti privezi copiii de posibilitatea de a-si trasa modul lor personal de abordare a unei teme. Si da, din pacate, e posibil ca asta sa ii urmareasca toata viata, dar eu sunt mai optimista si spun ca e doar o chestiune care se trateaza greu, dar se trateaza.







Gandeste, gandeste, gandeste!!! - Winnie The Pooh




nu sint convinsa de aceasta privatiune; ei au un "model" dat de parinti, nu o regula unica.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Mickyyy spune:

Da' v-ati intins la vorba, nu gluma, in cele cateva zile cand n-am avut eu timp sa bag nasul pe forum .
Nici nu stiu cu ce sa-ncep!

Ca vorbeati de concursuri, mie mi se pare o exagerare si din partea profesorilor si a parintilor cu ele. Nepoata mea, tot in clasa I a facut 2 luni de zile meditatii (2 ore pe saptamana, cu invatatoarea lor, care a selectat un grup de elevi "apti") sa se pregateasca pentru doua concursuri (nu va ganditi la cine stie ce chestie faimoasa, li se dadeau niste carticele cu exercitii pe care trebuiau sa le citeasca si sa le rezolve singuri, si apoi primeau o diploma functie de rezultate).
Au venit cu ele si la noi la scoala, fie-mea a vrut sa se duca, am lasat-o. A facut atat cat a priceput ea din intrebari. Pentru ea, cea mai mare problema, era modul in care erau formulate, iar ea nu a inteles chestii elementare, gen dublul varstei (pana nu i-am facut eu acasa un desen, si s-a luminat dintr-o data la fata cand a inteles termenul "dublu"). Pe de alta parte, la intrebari capcana s-a descurcat perfect (de genul - nu era asta la test, dar asta-mi vine-n minte acum: 20 de furnici cara un pai, mai vin inca 3 sa ajute, cate paie cara in total), adica de gandit logic gandeste!!
Oricum, noi am tratat totul cu foarte mare lejeritate, n-am facut un scop in sine din concurs sau o tragedie ca n-a facut perfect.

Ori de cate ori a vrut sa faca ceva, am incurajat-o (evident, cu ce ne-a stat in puteri). Cand n-a vrut sa faca, daca nu am considerat ceva important, am lasat-o in pace. Totusi, avem si noi o lista de prioritati, iar scoala e pe primele locuri.

Revin, ca a aparut ceva urgent la serviciu si nu mai pot scrie acum!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns AB_AC spune:

Citat:
citat din mesajul lui accept92

Citat:
citat din mesajul lui AB_AC

Disciplina, modul de abordare a unei teme, seriozitatea nu sunt ceva se obtine in grup. Si cum invata si cum isi trateaza temele este ceva care-i va urmari toata viata.




Iti privezi copiii de posibilitatea de a-si trasa modul lor personal de abordare a unei teme. Si da, din pacate, e posibil ca asta sa ii urmareasca toata viata, dar eu sunt mai optimista si spun ca e doar o chestiune care se trateaza greu, dar se trateaza.




Asa cum ti s-a spus le ofer un model si oricum cred ca esti deplasata. Modul de viata al parintilor este o influenta clara pe care o avem cu totii. Nu incepe si nu se termina cu temele. Incepe cu ce mananci, cum te speli, cum te culci, cum te comporti...

Pentru mine disciplina si modul de abordare nu inseamna ca le dau solutia. Ci ii ajut sa si construiasca un model.
Sa faca o lista de adunari si scaderi si patru probleme banale o fac si singuri... ca deh le iei una dupa alta si ies. Totul e sa nu dureze prea mult. De exemplu ca tot se vorbea de intelesul unui text. Daca sunt langa copil cand isi face tema ii aduc aminte inante de a se apuca ca un text se citeste o data, apoi se citesc intrebarile si apoi mai citeste o data textul.
Apoi au nu stiu cate intrebari de tipul ce cuvant dintr-o lista are acelasi sunet de mijloc ca un cuvant dat. Tine de disciplina de munca sa-si verifice raspunsurile cu dictionarul si tot asa.

Apoi primesc exercitii de vocabular.. de genul cuvintele a si b sunt intr-o relatie "ex: bear honey" gasiti alta pereche dintr-o lista care are aceeasi relatie :
ex
fox forest
goat milk
sheep grass

Disciplina inseamna ca ma asigur ca s-a inteles fiecare cuvant. Si ca nu se trece peste ceea ce stie aproximativ.

In fata problemelor complicate ii las sa gaseasca o solutie. Oricare ar fi ea. Apoi incercam una mai simpla. Daca nu au o solutie incerc sa pun intrebari care i-ar duce pe drumul cel bun.

Faptul ca un copil isi face temele nu inseamna ca a inteles in profunzime. Un copil inteligent se descurca, dar ceea ce nu a inteles se aduna si intr-o zi va avea lucruri care nu-i ies. Adesea sa repari atunci inseamna mai multa munca (pe care copilul nu-i mereu dispus sa o accepte ca necesara).

Sincer nu stiu ce e gresit in asta si ma indoiesc ca daca mie imi vine greu sa o fac cu rabdare, ar face-o unul strain mai cu drag. Si dupa cum am zis.. cand n-au vrut i-am lasat balta. Fatuca s-a intors singurica cand s-a vazut scoasa din grupa de avansati la materia respectiva.

In plus cel putin cand temele se fac in engleza, franceza sau orice alta limba nefonetica trebuie sa te asiguri ca a inteles ce a citit. Cititul independent al cuvintelor noi este ceva dificil si multi copii au tendinta de a "ghici" cuvantul. Copii devin cititori independenti pe la nivelul clasei a doua si si atunci vor continua cu liste saptamanale de cuvinte de spelling de invatat pe dinafara.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns AgnesLuca spune:

Eu sunt de acord cu ceea ce spune Accept si chiar spun ca aceasta afirmatie ar trebui sa fie aplicata nu numai in relatia parinte-copil ci si copil-sistem de invatamint.
Procesul de invatare ar trebui sa vina din interior, setea de cunoastere este ceva natural in om si atunci cind se intervine din exterior nu se construieste, ci se strica. O spune Montessori, dar o spun si cercetatorii care se ocupa de studiul creierului.
Ceea ce scrie AB_AC mi se pare ca arata clar deficienta sistemului actual de invatamint. In timp ce bebelusilor am inceput sa le acordam credit si ii lasam sa se dezvolte in ritmul lor firesc si natural, asupra copiilor de virsta scolara exercitam presiune din toate directiile, speriati de bau-baul nerealizarii care ne-a fost inoculat si noua pe vremea cind eram scolari.

Eu, scolarita ideala de alta data, cu 10 pe linie si premii la olimpiade nationale in mai toate domeniile, copilul care intotdeauna si-a facut lectiile singur, care lucra de placere din gazete, perfect adaptat sistemului si reusind sa dea performante maxime tocmai in conditiile de stres ale uniu examen, mi-am dat seama ca si in cazul meu motivatia de a invata venea din exterior si nu din interior. Era satisfactia de a fi destept si a fi cel mai bun, si nu implinirea nevoii de cunoastere. Era (si este, din pacate) superficialitate si nu profunzime.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns accept92 spune:



AB_AC ma sufoc numai citindu-te.

" Un copil inteligent se descurca, dar ceea ce nu a inteles se aduna si intr-o zi va avea lucruri care nu-i ies."....

Valeu! Si copiilor tai trebuie sa le iasa mereu tot? Pentru cine?

"Sincer nu stiu ce e gresit in asta si ma indoiesc ca daca mie imi vine greu sa o fac cu rabdare, ar face-o unul strain mai cu drag. Si dupa cum am zis.. cand n-au vrut i-am lasat balta. Fatuca s-a intors singurica cand s-a vazut scoasa din grupa de avansati la materia respectiva. "...

Iti vine greu sa o faci cu rabdare (cred si eu la nebunia pe care o faci) si cum o faci...strangand din dinti?

Daca n-au vrut nu era cazul sa-i lasi balta ci sa-i susti si sa-i incurajezi ca pot si singuri.

Daca fara efortul considerabil pe care il depui tu in psihoza asta fetita a fost scoasa din grupa de avansati la matematica inseamna ca pur si simplu grupa aia nu e pentru ea si!!! nu e nicio tragedie in asta. In mod sigur are alte talente sufocate acum de atata disciplina.




Mergi la inceput