Ce ar trebui sa stie un copil de Grupa Mijlocie?

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns anya spune:

Cred ca la al meu s-a folosit si plastelina pentru ca i-am gasit sub unghii
Burtocika, iti raspund si eu referitorla diverse ateliere/cursuri pe care le-am incercat cu baietii mei sau incercate de colegele de birou.
1. Fastrackids - cam scump dar foarte folositor (invata f multe lucruri, invata si folosesc corect o serie intreaga de cuvinte si concepte pe care eu le consideram grele, pentru cel mic al meu a ajutat la invingerea timiditatii - acum reuseste sa stea in fata grupei si sa spuna ce are de spus)
2. Pictura si modelaj - la Palatul Copiilor
3. Dans - la Palatul Copiilor
4. Karate - Club Olimpia (in mai putin de un an pustiul meu de 6 ani a reusit sa ia medalie de aur la o competitie nationala)
6. Engleza - la Shakespeare School - imi place cum se ocupa de ei
7. Ateliere de creatie la reclama - reclama mascata - inaintea sarbatorilor importante (Craciun, Paste) sau in vacanta de vara pregatesc tot felul de decoratiuni. Copiii mei au fost incantati de activitatea de aici.

Daca te tenteaza ceva, iti dau mai multe detalii.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Adriana mica spune:

Danaionela, nu cumva copiii nostri sunt colegi? Exact asa se intampla si la noi (inclusiv chestia cu caietul completat de miss la sfarsitul fiecarei saptamani).

Burtocika, cam aceleasi "ateliere" frecventam si noi (aikido, pictura, dans, engleza, FTK) - doar ca la noi se fac in gradi (sau prin intermediul acesteia, in cazul FTK).

Maminuta, uite aici www.totsites.com/tot/duduburlacu/photosS/g291882" target="_blank">poze cu cateva exemple din ceea ce fac la gradi. In ceea ce priveste cunostintele, acestea depind de la copil la copil. Banuiesc ca ceea ce este in programa oficiala este nivelul minim de cunostinte recomandat pt varsta de 4-5 ani.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns maminuta spune:

Danaionelasi eu sunt curioasa,ce gradi frecventati?Literele de tipar si de mana la noi nu s-au facut,in rest cam ce spui tu s-a facut si la noi.
Burtocika,ai PM.Daria merge la Learn2B,atelier de dezv a inteligentei logico-matematice,sah si balet.
Adriana,apropo de programa,la noi discutia la inceput de an scolar a fost asa:ca se incearca lucru pe nivel mijlocie-mare,pentru ca anul viitor sa se mearga pe mare-pregatitoare,astfel incit cine va vrea sa mearga direct la scoala sa fie pregatit.
In ideea asta au sarit parintii.
Eu fac parte din categoria parintilor care nu se grabesc sa o dea la scoala.Practiv va face pregatitoarea la 6,7 luni si cls I la 7,7 luni.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns danaionela spune:

Intradevar fetitele mele sunt la o gradinitza particulara, dar eu cred ca programa trebuie sa fie aceeasi si pentru gradinitele de stat si pentru cele particulare.
Si eu am incercat sa le bag la fetite activtati optionale. Spre norocul meu o parte din ele le fac la gradi: pictura, balet, engleza si germana. In particular le-am mai bagat germana si engleza si inot. Acuma tatonam terenul cu FTK. Am fost la o prezentare si o sa mergem si la prima lectie. Daca imi puteti da mai multe detalii as fi foarte bucuroasa. Uneori stau si ma intreb daca nu cumva au programul prea incarcat . In fine.... pina in prezent nu s-au plins...
Apropo de chef, intradevar poate la o gradinita de stat nu sunt asa de motivate, dar daca ti-ai ales aceasta meserie trebuie sa te gindesti si la avantaje si la dezavantaje. La noi in grupa sunt inscrisi 19 copilasi, ( parerea mea este ca sunt destui de multi pentru o gradinita particulara), dar asta nu inseamna ca educatoare nu-si face timp sa vorbeasca cu toti parintii. Pe linga acel caiet, poti sa abordezi de cite ori vrei tu educatoarea.
Intradevar sunt inscrisi 36 de copilasi,( asta inseamna ca este o educatoare mai buna )dar nu cred ca vin cu totii la gradi. Daca si educatoarele si-ar da putin silinta ar fi altceva. Nu cred ca este imposibil sa scrii zilnic sau aproape zilnic doua-trei rinduri despre un copil. De exemplu in perioada cind dorm cei mici....Nu stiu cu cit este platita e educatoare la gradinita particulara fata de una de stat ( dar nu cred ca diferenta este foarte, foarte mare)..., cred ca atitudinea este foarte mult diferita si asta nu numai din cauza banilor. Am auzit multe cazuri de la priteni care au copilasii la gradinite de stat ca au o cotizatie lunara pentru educatoare si suma nu este de neglijat. Deci ceea ce conteaza este sa fii om si o parte din cei care lucreaza in acest sistem uita de acest lucru. COnsidera ca trebuie sa stam la mila lor si trebuie sa le suportam aroganta cu cara suntem tratati. Asta a fost si unul din motivele pentru care mi-am inscris fetitele la o gradinita particulara. Ca acest lucru costa ... asa este, chiar costa foarte mult mai ales ca sunt doua; si toate activitatile le inmultim cu 2, dar sunt multumita ca macar sunt respectate si noi la fel.
In viitor la scoala nu stiu ce o sa fac. Ma gindesc de pe acum la toata posibilitatile si ma ingrozeste gindul la ce o sa fie....
Cred ca aici ar fi trebuit sa faca ceva acesti ministri..dar ei sunt pre ocupati cu aceste "probleme marunte".
In fine am deviat de la subiect... imi cer scuze.
Si sa revenim la activitati, intradevar fac si modelaj din plastelina.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns monicabo spune:

Buna seara,

Va rog mult de tot, luminati si o nestiutoare asa ca mine: ce este acela FastTrackKids (FTK) si cu ce se mananca? Ce se face acolo? Unde se tine, ca si locatie? Ca si perioada, cate sedinte/ore se fac (adica de ex.se face o serie de x sedinte, dupa care se incheie "cursul", in sensul asta intreb)?
Sunt grupe de varsta, nu? De la ce varsta primesc copii?

Cam chestiile de mai sus ma intereseaza, adica povesti amanuntite vis a vis de subiect
Caut si eu pt fete activitati pe vara, in vacanta (ma rog, cand va fi cea mare in vacanta, ca cea mica nu frecventeaza inca gradinita).

Merci frumos anticipat

Monica, mami de 2 : Andreea Ioana (11 iulie 2007) si Ana Maria (13 noiembrie 2008)

Povestea sarcinii si a nasterii Andreei

Povestea nasterii super rapide a Anei Maria

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sorana spune:

Eu am mai fost cu Monica de multe ori la muzeul de arta. Sunt foarte dragutecursurile lor si iti ocupa doar o sambata pe luna. Sper canu se considera reclama:
http://www.mnar.arts.ro/web/Programe-pentru-public/PROGRAME-PENTRU-FAMILII-40



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Inaf78 spune:

programa de la gradinita

EDUCAREA LIMBAJULUI
1. Dezvoltarea exprimarii orale
- sa participe la activitatile de grup in calitate de vorbitor si de auditor (sa se prezinte, sa salute, sa participe la discutii);
-sa inteleaga si sa transmita mesaje simple (sa indeplineasca diferite instructiuni, sa vorbeasca la telefonul de jucarie...);
- sa asculte un text (o poveste), sa-l repovesteasca pe scurt, sa raspunda la intrebari legate de textul ascultat;

Educarea unei exprimari orale corecte d. p. d. v. fonetic, lexical si sintactic
- sa recunoasca un anumit sunet la inceputul, la sfarsitul sau la mijlocul unui cuvant;
- sa foloseasca in vorbire cuvinte nou invatate, sa se exprime corect dpdv gramatical;

Dezvoltarea creativitatii si expresivitatii limbajului oral
- sa povesteasca, sa recite cu intonatie;
- sa creeze rime, ghicitori, povestiri... folosind elemente expresive

Dezvoltarea cpacitatii de a intelege si transmite intentii, ganduri, semnificatii prin limbajul scris
- sa recunoasca existenta scrisului ude il vede;
- sa inteleaga ca acel scris inseamna ceva (o eticheta pe un sertar ne spune ce este inauntru etc.);
- sa spuna despre ce e vorba in text urmarind imaginile (pozele);
- sa aiba interes pentru citit (sa-l intereseze cartile, sa stie sa le deschida, sa intoarca paginile);
- sa recunoasca litere si cuvinte simple (sa spuna care sunt la fel, fara sa le rosteasca neaparat);
- sa cunoasca literele alfabetului;
- sa foloseasca materiale simple pentru a realiza o sarcina data (ex; sa alc. un album cu decupaje din reviste despre pasari);
- sa stie sa manuiasca instrumentele de scris, sa aiba o pozitie corecta la masa de scris (la gradi se scrie cu creionul);
- sa transmita mesaje "scriind" desene, simboluri;
- sa inteleaga ca scrierea indeplineste scopuri (sa stie la ce fol. cartea de telefon, listele, retetele...)
- sa recunoasca unele cuvinte scrise cu litere de tipar (la grupa pregatitoare)


ACTIVITATI MATEMATICE:
1. Dezvoltarea operatiilor intelectuale prematematice;
- sa inteleaga relatiile spatiale (sus-jos, inainte-inapoi...);
- sa perceapa desf. unor evenimente temporale in raport cu propriile lui activitati (intai mananc, apoi ma joc,...)
- sa realizeze clasificari (toate obiectele rosii, toate ob. mari, rotunde, patrate etc.);
- sa realiz. serieri (ordonare de la cel mai mic la cel mai mare, scurt...lung...);
- sa stabileasca relatii intre obiecte prin comparatie (un betisor e mai gros decat celalalt, facem perechi cu ob. care sunt la fel...);
- sa construiasca alternante (rosu-alb-rosu-alb);

2.Dezvoltarea capacitatii de a intelege si utiliza numerele si cifrele
- sa numere de la 1-3 (gr. mica), 1-5 (gr. mijlocie), 1-10 (gr mare), recunoscand grupele cu 3/5/10 obiecte si cifrele corespunzatoare;
- sa aseze o cifra la locul ei in sirul numerelor;
- sa spuna al catelea e un obiect intr-un sir (numeralul ordinal);
- sa aduna si sa scada cu 1-2 unitati cu ajutorul materialului concret.

3.Recunoasterea, denumirea, construirea formelor geomatrice (cerc, triunghi, patrat)

4. Utilizarea corecta a unitatilor de masura (sa compare lungimea, greutatea, valoarea in bani a unor obiecte)

5. Dezvoltarea capacitatii de rezolvare de probleme 9compune probleme simple dupa imagini, cunoaste semnificatia simbolurilor + si-, rezolva probleme cu ajutorul materialului concret sau dupa imagini


CUNOASTEREA MEDIULUI
1.Dezvoltarea capacitatii de cunoastere si intelegere a mediului inconjurator precum si stimularea curiozitatii pt investigarea acestuia
- sa cunoasca elemente componente ale lumii inconjuratoare (parti ale corpului uman, ale plantei, forme de relief, reactii ale plantelor, animalelor si omului sub infl. unor factori de mediu;
- sa recunoasca schimbari si transformari in mediu (fenomene ale naturii, caracteristicile anotimpurilor, lunile fiecarui anotimp, modificari in viata omului, a pl. anim. in fiecare anotimp);
- sa exploreze fenomene, procese din mediu (dizolvare, colorare, ardere, fierbere, cum creste o planta in sala de grupa)
- sa cunoasca elemente ale mediului social si cultural (evenimente precum Pastele, Craciunul...);
- sa cunoasca existenta corpurilor ceresti, a vehiculelor cosmice;

2. Utilizarea unui limbaj adecvat in prezentarea unor fenomene din natura si din mediul inconjurator
- sa comunice idei, impresii pe baza observarilor

3. Formarea si exersarea unor deprinderi de ingrijire si ocrotire a mediului
- sa fie dispusi sa participe la actiuni de ingrijire si protejare a mediului;
- sa aplice norme de comportare specifice asigurarii sanatatii si protectiei mediului (respectarea regulilor de igiena, ordine, curatenie la locul de joaca, comportament civilizat cu colegii de joaca)


EDUCATIE PENTRU SOCIETATE
1. Cunoasterea si respectarea normelor de comportare in societate; educarea abilitatii de a intra in relatie cu ceilalti
- sa cunoasca si sa respecte normele necesare integrarii in viata sociala, precum si reguli de securitate personala (discutii civilizate, spirit de echipa, reguli referitoare la circulatia rutiera, reguli de igiena si de protectie a vietii);
- sa-si adapteze comportamentul propriu la cerintele mediului in care traieste (ascultarea si respectarea altor pareri, rabdare, grija si toleranta, sprijin, dobandirea de autonomie in viata zilnica);

2. Educarea trasaturilor pozitive de vointa si caracter si formarea unei atitudini pozitive fata de sine si fata de ceilalti
- sa aprecieze comportamentele altora si comportamentele proprii;
- sa traiasca in relatiile cu cei din jur stari afective pozitive, sa manifeste prietenie, toleranta, armonie, concomitent cu invatarea autocontrolului;

3. Cunoasterea unor elemente de istorie, geografie, religie care definesc portretul spiritual al poporului roman
- sa descrie si identifice elemente locale specifice tarii noastre si zonei in care locuieste (elem. de relief, asezare geografica, obiective socio-culturale, istorice, religiase, etnice (numele tarii, capitalei, steagul tarii, atit. pozitive fata de tara si popor, sarbatori nationale, traditii).

ACTIVITATI ARTISTICO-PLASTICE
1. Formarea unor deprinderi de lucru pentru realizarea unor desene, picturi, modelaje
- sa redea teme plastice specifice desenului (util. corecta a instrumentelor de lucru, pozitia corpului corecta, completare de siluete, elem. decorative ...);
- sa obtina forme prin tehnici specifice picturii (aplicarea culorii, combinarea culorilor, realiz. unor compozitii plastice);
- exersarea deprinderilor tehnice specifice modelajului (pregatirea plastilinei, modelarea prin miscare translatorie, lipire, adancire apasare, miscare circulara, apltizare)

2. Realizarea unor corespondente intre dif. elemente de lbaj plastic si obiecte din mediul inconjurator
- sa recunoasca elem ale lbajului plastic (puncte, linii...), forme si culori in mediul inconj.;
- sa cun. materiale si instrumente de lucru, modul de utilizare;
- sa foloseasca un limbaj adecvat specific acestor activitati (sablon, amprenta, colaj, stropire, stampilare, decolorare, suprapunere, decorare...);

3. Stimularea expresivitatii si creativitatii prin desen, pictura, modelaj
- sa compuna in mod original si personal spatiul plastic;
- sa interpreteze liber, creativ lucrari plastice exprimand sentimente estetice (descrierea lucrarilor proprii sau ale celorlalti copii).

ACTIVITATI PRACTICE SI ELEMENTE DE ACTIVITATE CASNICA
1. Imbog. cunostintelor despre materiale si caracteristicile lor, despre tehnici de lucru
- sa cunoasca si foloseasca unelte simple (foarfece..);
- sa cun. materiale de lucru (din natura, sintetice; forma culoare, netezime...);
- sa sesizeze modificarile materialelor in urma prelucrarii lor (dupa mototolire, intindere, udare)

2. Formarea si consolidarea unor abilitati practice specifice nivelului de dezvoltare motrica
- gasirea de solutii pt realizarea unei teme 9alegerea materialului, verbalizarea actiunilor intreprinse, executarea temei, colaborare cu colegii in activit. de grup)
- sa efectueze operatii simple de lucru (rupere, taiere, lipire, indoire, pliere, bobinare, rasucire, insirare, snuruire, legare/dezlegare, impletire);
- sa realizeze lucrari practice.

3. Dezvoltarea simtului practic si estetic
- sa contribuie la infrumusetarea mediului prin lucrari personale

4. Formarea deprinderilor practic-gospodaresti, folosirea expresiilor si cuvintelor specifice acestora
- sa aiba comport. si atitudini igienice fata de el insusi, de alte fiinte si obiecte;
- sa aiba abilitatea de a intra in relatii cu cei din jur;
- sa aiba deprinderi practice si gospodaresti (aranjarea si strangerea mesei, ordonarea, ingrijirea, intretinerea obiectelor curate, a plantelor si animalelor, a mediului in care traieste);
- sa se comporte adecvat in diferite contexte sociale.

EDUCATIE FIZICA
1. Cunoasterea deprinderilor igienico-sanitare pt mentinerea starii de sanatate
- sa mentina igiena echioamentului;
sa aplice reguli de igiena a efortului fizic (sa nu alerge cu gura deschisa, sa nu bea apa imediat dupa efort, inspirare pe nas, expirare pe gura);

2. Formarea si dezv. deprinderilor motrice de baza si utilitar-aplicative
- sa aiba o tinuta corporala corecta in pozitia stand, sezand si in deplasare;
- sa perceapa componentele spatio-temporale: ritm, durata, localizare (ex cu numararea timpului sau cu repere spatiale...)
- sa utilizeze deprinderile insusite in diferite contexte;

3. Stimularea calitatilor intelectuale, de vointa si afective in vederea aplicarii independente a deprinderilor insusite
- sa se foloseasca de actiuni motrice invatate pt a exprima sentimente si/sau comportamente, pt a raspunde la diferiti stimuli;
- sa manifeste in timpul activit. atitudini de cooperare, spirit de echipa si de competitie. fair-play.

EDUCATIE MUZICALA
1. Formarea capacit. de receptare a lumii sonore si a muzicii:
- descopera lumea cu ajutorul auzului (ascultarea sunetelor din natura);
- diferentiaza timbrul sunetelor (galagia si linistea, sunete produse de batai din palme, dif. obiecte);
- diferentiaza intensitatea sunetelor (tare-incet);
- diferentiaza durata (sunete mai lungi, mai scurte);
- diferentiaza inaltimea sunetelor (DO1-DO2 gr. mica, DO-SOL gr mijlocie, DO-MI gr. mare)

2. Formarea capacitatilor de exprimare prin muzica
- sa cante cu dezinvoltura cantece pt copii (in colectiv, in grupuri mici si individual);
- sa cante acompaniati de educatoare;
- sa acompanieze ritmic cantecele (cu batai din palme, de obicei);
- sa cante cantecele in aranjamente armonico-polifonice (cantarea in dialog, in lant, cu solist s in cor);
- sa asocieze miscari cantecului;
- sa exprime prin miscare starea sufleteasca creata de muzica;
- sa exprime intr-un joc impresia muzicala (dramatizare, pantomima, povestire);
- sa improvizeze spontan combinatii ritmice pe silabe sonore, onometopeice (jocul de creatie - creeaza melodii);
- sa improvizeze motive sincretice (text onomatopeic+melodie, text onomatopeic+miscare, text onomatopeic+melodie+miscare);
- sa asculte si sa recun. fragmente din creatii muzicale nationale si universale (auditii).










----------------------------------------------
O mamica fericita!
(M.A. 21.06.2006)
----------------------------------------------

http://www.pediatrics.org/cgi/content/full/115/5/1360
http://www.fabresearch.org/view_item.aspx?item_id=103

http://www.omega3forchildren.co.uk/default/default.aspx
http://www.omega3forchildren.co.uk/articles/article_details.aspx?id=266
http://www.omega3forchildren.co.uk/articles/article_details.aspx?id=250

http://www.equazen.co.uk/default.aspx?pid=116


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Kariris spune:

Adriana mica spune-mi te rog unde faceti voi aikido? As vrea sa le dau si eu pe fetele mele din august cand vor avea 4 ani ca am inteles ca subb 4 ani nu se face. Caut un club bun cu sensei bun si oarecum in zona. (in nord)
Merci mult.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns danyalo spune:

Si pe mine m-ar interesa pt. nepotel un club de aikido daca se poate in sud-Berceni / sau Tineretului daca stiti!
Anya pt. cursurile de dans de la Palatul Copiilor cum se procedeaza? Trebuie sa mearga parintele si sa-l inscrie pe copil? Fac cursuri de dans si pe per. verii? Daca ar lipsi vara ar fi vreo problema?
Multumesc!



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Adriana mica spune:

Danylo, Kariris noi facem aikido la gradi (si nu stiu cum il cheama pe sensei, dar pot intreba - poate activeaza si la vreun club).

Monica, nu stiu sa iti raspund la intrebare asa cum ar face-o cineva din echipa FTK. Ca si locatie, noi megem la sediul din Lanariei (dar stiu ca sunt mai multe sedii in Buucresti). Dudu este la grupa de Core, face 2 ore pe saptamana. Dupa ce finalizeaza partea asta, urmeaza o alta, si tot asa. Durata totala a cursului este de 2 ani si jumatate, dar nu exita restrictii sa te opresti pe parcurs. Din cate stiu, primesc si copii de 2 ani (dar cel mai bine intrebi direct la ei).

Din experienta noastra de pana acum, iti pot spune ca temele abordate (sub forma de module) sunt diverse, foarte captivante pt copii, si intodeauna transferul de infomatii se bazeaza pe experimente practice. Atunci cand un copilas intampina dificultati sa faca o activitate (de exemplu la noi, sa coloram), nu se insista sa finalizeze lucrarea, ci este mai degraba incurajat sa incerce sa faca putin mai mult decat data trecuta (sa faca progrese). Copiii sunt pusi in situatii diferite, gen: sa lucreze cu o statie interactiva, sa lucreze in echipa, sa isi prezinte lucrarea in fata colegilor, sa gaseasca solutii creative atunci cand exista limitari (de exemplu, un numar fix de materiale pt un anume proiect). La intervale periodice de timp, copiilor li se fac evaluari (care sunt discutate face-to-face, cu trainerul copilului).

Sper ca nimic din ceea ce spun sa nu fie considerat reclama, pt ca nu intentionez acest lucru. Dudu este foarte incantat de ceea ce face acolo (pt ca el din fire este curios, dornic sa afle lucruri noi). De altfel mi-au spus ca este singurul din grupa care isi manifesta dorinta sa mai ramana, dupa expirarea celor doua ore.

Mergi la inceput