ADD?

Raspunsuri - Pagina 7

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns saskia spune:

Luna intreaba cum sa nu. Eu am zis ca sunt niste standarde: copilul e controlat cand il dai ala scoala si daca se incadreaza in niste limite e ok. Ce e aia liniar, unii sunt mai buni, altii mai putin buni. Dar daca pica sub standardul ala in care el nu poate face fata sistemului normal e trimis in alta parte. E chiar asa de greu de crezut ca unii sunt diferiti, de exemplu niciun copil cu ADHD diagnosticat nu este lasat in sistemul obisnuit. Necesita atentie sporita si atunci il trimit in sistemul asta special. Acum e mai clar?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Citat:
citat din mesajul lui saskia

Luna intreaba cum sa nu. Eu am zis ca sunt niste standarde: copilul e controlat cand il dai ala scoala si daca se incadreaza in niste limite e ok. Ce e aia liniar, unii sunt mai buni, altii mai putin buni. Dar daca pica sub standardul ala in care el nu poate face fata sistemului normal e trimis in alta parte. E chiar asa de greu de crezut ca unii sunt diferiti, de exemplu niciun copil cu ADHD diagnosticat nu este lasat in sistemul obisnuit. Necesita atentie sporita si atunci il trimit in sistemul asta special. Acum e mai clar?


Si copiii supradotati necesita atentie sporita, ii trimit si pe ei in sistemul asta special?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns saskia spune:

Citat:
citat din mesajul lui rrox3
Si copiii supradotati necesita atentie sporita, ii trimit si pe ei in sistemul asta special?

Roxana, Maria (n. 1 iulie 1999) si Ioana (n. 23 martie 2005)


Nu, ei sar o clasa sau mai multe, dupa ce dau un test care este recomandat de invatatoarea lor. In sistemul de stat, ala public si gratuit, poate in cel privat sunt alte reguli. Se cheama speciaal onderwijs, uite link:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Speciaal_onderwijs, in stanga e si in alte limbi tradus.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mirela_lz spune:

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns denizel spune:

MIrela, cred ca restul userilor vorbeste despre cadre didactice pentru care orice gest al copilului e interpretat ca un gest de rea vointa, eventual indreptat impotriva profesorului personal.
Daca elevul nu repeta in cor cu ceilalti, ii e lene sa deschida gura :(.
Daca elevul nu copiaza de pe tabla, nu vrea sa inteleaga ca viata are si chestii neplacute in compozitie.
Daca elevul are note mici, e clar ca-i un copil problema.
Daca elevul ar merita laudat pentru ceva, proful nu are timp sa-l laude fiindca face pregatire pentru concurs cu elevii care intr-adevar merita timpul sau.
Si, de fapt, nici macar nu e asta de fapt (cu toate ca e atat de des intalnita in invatamant), problema pe care eu o vad este aceea ca modul in care te raportezi la "problemele" elevilor e modul in care te raportezi la orice copil in general. Iar modul acesta de raportare al adultilor (eventual parinti) la reactiile si comportamentele copiilor a fost dintotdeauna subiect de discutie.



~Lumea ar fi mai frumoasa fara macelari~




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Luna1 spune:

Citat:
citat din mesajul lui saskia

Luna intreaba cum sa nu. Eu am zis ca sunt niste standarde: copilul e controlat cand il dai ala scoala si daca se incadreaza in niste limite e ok. Ce e aia liniar, unii sunt mai buni, altii mai putin buni. Dar daca pica sub standardul ala in care el nu poate face fata sistemului normal e trimis in alta parte. E chiar asa de greu de crezut ca unii sunt diferiti, de exemplu niciun copil cu ADHD diagnosticat nu este lasat in sistemul obisnuit. Necesita atentie sporita si atunci il trimit in sistemul asta special. Acum e mai clar?


Am inteles si mi-e clar. Insa copilul pe care Accept il recomanda ca sa primeasca mai multe atentie nu e diagnosticat cu nimic (cu exceptia etichetei de "copil problema" pusa de happiness). Nu inteleg de ce nu ar putea primi atentie mai multa, nu pentru ca e mai cu mot, ci pentru ca ARE NEVOIE de aceasta atentie, nu intelege probabil ce i se cere, metoda de predare nu i se potriveste (scrisul de pe tabla nu i se pare important).

Ma mir totusi ca parintii in Netherlands isi mai doresc ca ai lor copii sa fie diagnosticati cu ADHD daca sunt trimisi la scoli speciale. ADHD nu e un handicap, este un deficit de atentie care se poate remedia in timp.

Copilul meu are in clasa un coleg cu asa ceva, s-a lucrat cu el special (de catre teacher assistant) si tin sa-ti spun ca e unul dintre cei mai buni din clasa la matematica si stiinte.

Dar nu te contrazic, asa o fi in Netherlands insa ma mir ca parintii accepta diagnosticarea propriilor copii cu un sindrom destul de discutabil, atat timp cat acestia sunt trimisi in scoli speciale.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Citat:
citat din mesajul lui mirela_lz

Eu cred ca se vorbeste de lucruri diferite, de aici si neintelegerea: Saskia vorbeste de copii cu dizabilitati cognitive severe, iar restul userilor se refera la copii mai putin inclinati catre o materie sau alta.


Nu Mirela, nu e vorba de asa ceva. Saskia spune de exemplu de copiii diagnosticati cu ADHD si copiii astia nu au dizabilitati cognitive. Unii dintre ei chiar sunt supradotati si resusesc sa aiba medii foarte bune.
Eu cred ca-i vorba de rigiditate.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns saskia spune:

Luna daca nu ma crezi in continuare, am dat sus un link care spune exact cum sta treaba in Netherlands. Nimanui nu-i convine ca propriul copil sa fie diagnosticat cu ADHD, numai ca asa privesc ei problema, exista cum am zis scoli speciale unde li se acorda atentie mai mare decat intr-o scoala obisnuita, pentru ca olandezii nu folosesc metoda cu "teacher assistant" si din ceea ce am auzit eu in comitetul de parinti de la o scoala obisnuita (a copiilor mei) asta e mentalitatea aici si nimeni nu se supara.

Rrox o fi rigiditate, dar daca asta e sistemul de invatamant in Olanda. Nu l-am inventat eu, oricum. Si banuiesc ca nu or fi singurii de pe Terra care aplica genul asta de invatamant. Si oricum Netherlands asta nu e ultima tara in ceea ce priveste performantele scolare. Eu doar va povestesc cum e aici, asa ca idee.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Saskia uite ce am gasit pe site-ul indicat de tine:

The Netherlands
Main article: Special school (Netherlands)
As a general rule, students with special educational needs are integrated into their regular, mainstream schools with appropriate support, under the "Going to School Together" policy (Weer Samen Naar School).[16] Four types of disability-specific special schools exist. The national policy is moving towards "suitable education" (passend onderwijs), based on the individual's strengths and weakensses.[16]

Pana la urma olandezii nu par a fi asa de rigizi cum ii prezinti tu, nu?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Luna1 spune:

Citat:
citat din mesajul lui saskia

Luna daca nu ma crezi in continuare, am dat sus un link care spune exact cum sta treaba in Netherlands. Nimanui nu-i convine ca propriul copil sa fie diagnosticat cu ADHD, numai ca asa privesc ei problema, exista cum am zis scoli speciale unde li se acorda atentie mai mare decat intr-o scoala obisnuita, pentru ca olandezii nu folosesc metoda cu "teacher assistant" si din ceea ce am auzit eu in comitetul de parinti de la o scoala obisnuita (a copiilor mei) asta e mentalitatea aici si nimeni nu se supara.

Rrox o fi rigiditate, dar daca asta e sistemul de invatamant in Olanda. Nu l-am inventat eu, oricum. Si banuiesc ca nu or fi singurii de pe Terra care aplica genul asta de invatamant. Si oricum Netherlands asta nu e ultima tara in ceea ce priveste performantele scolare. Eu doar va povestesc cum e aici, asa ca idee.


erever possible, children with special needs are given the chance to be included in mainstream schools, but the final decision is always left to the parents. Where it is the parents' wish that their child attend a mainstream school every effort is made to ensure that this is possible. Local authorities have a duty to take steps to ensure that appropriate staff are in place and any physical impediments removed so that children can attend a mainstream school.

Mainstream schools can apply for extra funding to meet the costs incurred in accommodating children with special needs (such as modifications to the building).


SI

re are different state-funded schools available according to specific needs. Currently there are ten categories of "special" school including schools for the deaf, the visually impaired, physically handicapped, severely mentally handicapped and pupils with serious behavioural problems. There may also be specialist departments within a given special school. For example there may be a department for children with severe speech impediments within a school for the deaf.

Deci ADHD nu intra la special schools. Special schools sunt ca si aici, pentru copiii cu handicap sever, de vorbire, surzenie, sau handicap mental. ADHD nu este asa ceva.

Si in final

Secondly under the "Together to School Again" initiative, which favours inclusion and integration, the classroom teacher is responsible for assessing children with learning difficulties and mild mental impairments. If the class teacher alone cannot meet the needs of the child, they can be assisted within a mainstream school by the school's own special needs co-ordinator or by support teachers from the regional school support team. This is the most commonly used approach where children are identified as having dyslexia or ADHD.

Deci asta se cheama teacher assistant aici la noi. Si dupa cum vezi tot in scoli normale e si la voi.



SURSA

M-as fi mirat sa fie Netherlands asa cum ai spus tu, cum se diagnosticheaza un copil cu ADHD sau are probleme de invatare, e aruncat in special needs school.





Mergi la inceput