ADD?
Raspunsuri - Pagina 8
![](images/user_woman.png)
saskia spune:
Citat: |
citat din mesajul lui rrox3 Saskia uite ce am gasit pe site-ul indicat de tine: The Netherlands Main article: Special school (Netherlands) As a general rule, students with special educational needs are integrated into their regular, mainstream schools with appropriate support, under the "Going to School Together" policy (Weer Samen Naar School).[16] Four types of disability-specific special schools exist. The national policy is moving towards "suitable education" (passend onderwijs), based on the individual's strengths and weakensses.[16] Pana la urma olandezii nu par a fi asa de rigizi cum ii prezinti tu, nu? Roxana, Maria (n. 1 iulie 1999) si Ioana (n. 23 martie 2005) |
Nu intelegi un lucru: daca se pot reintegra, e ok, pot fi trecuti din nou la scoala obisnuita, daca nu passend onderwijs asta, nu inseamna ca invata in aceasi scoala cu copii ceilalti, sunt doua scoli/cladiri diferite cu profesori diferiti, etc...nu exista "teacher assistant" pentru acesti copii. Eu am copiii la o scoala obisnuita din Olanda, unde nu exista copil cu dificultati, unii sunt mai buni la ceva, altii la altceva, dar toti evolueaza cam la fel, intelegi ideea?
Pai tu i-ai catalogat rigizi, mie nu mi se pare ca sunt asa.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
Luna1 spune:
In the Netherlands, as in the UK, there have long been teaching assistants in primary schools, often working in the background and in a supportive way with young children and their teachers. Their current role is comparable with that of specialist teacher assistants in England in that they are focused on directly supporting children's learning, particularly reading and basic skills.
http://openlearn.open.ac.uk/mod/oucontent/view.php?id=397737§ion=1.6
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
saskia spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Luna1 In the Netherlands, as in the UK, there have long been teaching assistants in primary schools, often working in the background and in a supportive way with young children and their teachers. Their current role is comparable with that of specialist teacher assistants in England in that they are focused on directly supporting children's learning, particularly reading and basic skills. http://openlearn.open.ac.uk/mod/oucontent/view.php?id=397737§ion=1.6 |
![](icon_smile_cool.gif)
Open learn asta nu stiu ce o mai fi, nici nu vreau sa stiu. Stiu doar ca un copil trebuie sa inteleaga rolul invatatului, ca altfel nu va intra mai tarziu la scoli inalte. Bine vorbesc pentru parintii care isi doresc asta pentru copiii lor.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
Luna1 spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui saskia
![]() Open learn asta nu stiu ce o mai fi, nici nu vreau sa stiu. Stiu doar ca un copil trebuie sa inteleaga rolul invatatului, ca altfel nu va intra mai tarziu la scoli inalte. Bine vorbesc pentru parintii care isi doresc asta pentru copiii lor. |
Vezi ca ti-am scris si mai in urma. Minte google asta la greu. Sau poate ti-ai dat tu copiii la singura scoala rigida din Netherlands. Bine ar fi sa-i muti, cine stie cand ai nevoie sa-i explice copilului tau de doua ori ceva cineva si scoala il trimite la special needs school ca nu invata din prima.
A intelege rolul invatatului e una, a fi lipsit de ajutor in procesul de invatare e alta. In mod normal un profesor nu e pus acolo numai pentru aia ce prind din zbor si invata usor, ca aceia pot invata si homeschooling.
Am inteles ca pana la urma nu cunosti prea multe despre ADHD sau learning difficulties. Sunt convinsa ca Netherlands intelege totusi si nu-i treateaza precum afirmi tu, ca niste handicapati mintal.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
happiness spune:
Si pentru moderatori: Este OK felul in care s-a comentat la mesajele mele? Nu ati gasit insinuari rautacioase, jigniri, nimic? Nu poate omul sa isi exprime o idee ca sar unii pe el sa il faca "praf"? Nu e prima data cand se intampla... Eu sunt o fire pasnica, dar nu mai accept asa ceva. Eu imi exprim ideile, nu jignesc pe nimeni. Ma retrag de tot de aici daca nu se iau masuri.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
arminad spune:
Eu cred ca saskia are dreptate in primul rind ca traieste acolo pe cind noi doar citim pe net.
O mamica a postat odata pe un forum pe care citeam eu despre sistemul din Olanda si eu am retinut ca nu toate scolile publice sunt mainstream schools deci nu iti poti duce copilul, daca are special needs, la scoala de cartier pur si simplu. Fondurile se aloca personal familiei copilului care poate alege intre scoala speciala sau o mainstream school.
Coceptul asta de mainstream e considerat mai mult creatie americana ca si ADHD-ul de altfel si, zicea ea, e privit cu prudenta in multe tari din Europa de vest exceptie UK.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](https://forum.desprecopii.com/forum/membriphoto/lorelaim/lorelaim.jpg)
lorelaim spune:
Roxana - mii de scuze pentru dublarea x... (graba, neatentia
) Apropo de "a fii sau a nu fii ADD/ADHD" am citit acum vreo 2 ani "Raising Your Spirited Child: A Guide for Parents Whose Child Is More Intense, Sensitive, Perceptive, Persistent, and Energetic" de Kurcinka... si m-am luminat. Bine ar fii fost daca as fii citit-o cand copila era si mai micuta - as fii inteles mult mai multe despre copilul meu. De-a lungul timpului mi-am pus f multe intrebari ref la anumite atitudini ale copilei si m-am gandit si la ADHD si la DD... Mama mi-a spus ca prunca n-are nimic... doar ca-mi seamana
Mirela - multumesc frumos pentru link - l-am salvat si am sa-l ascult.
Happiness - imi pare sincer bine ca ai reusit sa gasesti o cale de-a-l motiva pe copilasul pe care l-ai preluat acum 2 sapt Felicitari si multa bafta in continuare!
Caro - copila mea este de obicei mai visatoare (si implicit mai neatenta la treburi mai usoare care nu constituie o "provocare"... cum ar fii scrisul de pe tabla) cand o preocupa ceva (are o "probl" in minte care nu-i da pace). De obicei aceste probl sunt legate de relatiile ei de joaca cu colegii (poate sa fie o noua prietenie care o incanta si pur-si-simplu deja "stie" ce sa deseneze pentru fetita resp, sau din contra poate sa fie un incident mai putin placut, un conflict, care sa o necajeasca...). Fetita ta are prietena/grup de prietene? Cum relationeaza cu ele? E o relatie "lina" sau are parte de "suisuri-si-coborasuri"?
Un educator (gradi, scoala) are o pozitie tare delicata... trebuie uneori sa faca "jonglerie" intre ceea ce-i dicteaza inima / constiinta, cerintele postului, presiunea parintilor, rigiditatea sistemului. Un educator trebuie sa stie si sa poata sa faca fata cerintelor: elevilor, parintilor, directiunii, inspectoratului. Si totusi - un educator este un simplu om. Poate ca mult mai folositor ar fii discutia sa se continue cu idei constructive - nu cu critici. Cu anii in urma cineva mi-a spus ceva care mi-a placut si mi-a ramas in minte (si caut - pe cat posibil - sa si aplic): "Daca nu pot sa spun ceva bun - mai bine tac..."
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](https://forum.desprecopii.com/forum/membriphoto/rrox3/rrox3.jpg)
rrox3 spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui saskia
Nu intelegi un lucru: daca se pot reintegra, e ok, pot fi trecuti din nou la scoala obisnuita, daca nu passend onderwijs asta, nu inseamna ca invata in aceasi scoala cu copii ceilalti, sunt doua scoli/cladiri diferite cu profesori diferiti, etc...nu exista "teacher assistant" pentru acesti copii. Eu am copiii la o scoala obisnuita din Olanda, unde nu exista copil cu dificultati, unii sunt mai buni la ceva, altii la altceva, dar toti evolueaza cam la fel, intelegi ideea? Pai tu i-ai catalogat rigizi, mie nu mi se pare ca sunt asa. |
Saskia eu cred ca inteleg foarte bine. Observ lipsa constantei tale in afirmatii si mi-as dori sa te exprimi mai putin agresiv.
Ia uite ce ai scris aici:
Citat: |
citat din mesajul lui saskia E chiar asa de greu de crezut ca unii sunt diferiti, de exemplu niciun copil cu ADHD diagnosticat nu este lasat in sistemul obisnuit. |
Si mai am o curiozitate. De unde stii tu ca nu exista copiii cu dificultati in scoala? Crezi ca le scrie in frunte? Cum crezi tu ca arata si se comporta un copil cu ADHD, de exemplu? Sau cu dislexie?
Cum iti imaginezi tu un copil supradotat si cu ADHD in acelasi timp?
Ai dreptate, olandezii nu sunt rigizi. Am fost in Olanda, am prieteni acolo si am lucrat multi ani cot la cot cu un olandez. Nu ma gandeam la ei cand am scris "rigiditate".
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)