ADD?

Raspunsuri - Pagina 3

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns lorelaim spune:

Cadrele didactice (educatoare/educator, invatatoare/invatator, profesoara/profesor) studiaza psihologia copilului (prescolar, scolar) la scoala?
Daca NU - atunci cred ca noi parinti le cerem prea mult...
Invatatoarea copilei mele mi-a spus clar ca anumite probleme o "depasesc"... ca ea stie sa predea fr, mate, arte plastice (niv scolarului mic) - si... atat... In schimb educatoarea de anul trecut a copilei stie psihologia copilului si are si f multa intuitie si bun-simt. De cate ori am intrebari ref la anumite probl pe care mi le paseaza d-na invatatoare - o resursa buna (pe langa mama care are si ea o intuitie f buna, a facut psihologia copilului si are si exp) este fosta educatoare... Multe lucruri mi s-au clarificat discutand cu fosta edu a copilei... si m-am tot minunat cat de lipsita de spirit pedagogic si intuitie este actuala d-na... Dar le luam pe toate cum vin - fiecare zii in parte si ne starduim sa le rezolvam...


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mirela_lz spune:


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mirela_lz spune:

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lorelaim spune:

Mirela_lz - daca doresti sa-ti corectezi mesajul pe care deja l-ai postat trebuie sa faci mai intai "log in" iar apoi exista exact de-asupra mesajului tau cateva butonase dintre care cel pentru editare este in fata stelutei portocalii (daca nu ma insel ). Acesta iti permite sa re-intri in mesaj si sa-l corectezi.

Multumesc pt raspuns ref la psihologia copilului. Din pacate insa cred ca educatorii trebuie sa aibe talent si sa stie cum sa lucreze cu copiii. Nu e totul numai: "eu i-am predat - treaba elevului e sa invete"...

Doar ca exemplu: vineri aduce prunca caietul de "evaluation": note bune (un 8, doi de 9, restul 10). Ma intreaba: "Are you proud of me?", eu raspund: "I am really proud of your efforts, your work and the fact that you focused very well. Congratulations." (intotdeauna ma stradui sa nu laud copilul ci munca ca sa nu pun presiune asupra ei ca persoana) Mai trancanim noi ce mai trancanim si o intreb ce inseamna pentru ea aceste evaluari. La care ea imi spune ca sunt ca un fel de "punishment"... Eu raman "paf" (ca la dentist)... O intreb cum adica. Imi zice ca d-na le da evaluation deoarece trancanesc cam mult in clasa... De cate ori ii apuca vorbitul - d-na decide sa-i linisteasca cu cate un evaluation... I-am explicat ca poate ca e simpla coincidenta - dar ca in realitate aceste evaluari sunt doar modul in care d-na poate vedea daca au invatat, daca au inteles ceva din ceea ce ea le-a explicat la ore, etc. E un mod de-a vedea unde dansa (si parintii) ar putea sa-i mai ajute pe copii sa invete mai bine... daca atunci cand ea pune intrebari si ei ridica mana ea nu poate sa ofere posibilitatea decat unui singur copil sa raspunda - printr-o evaluare d-na da sansa fiecaruia dintre ei sa raspunda si sa arate ce bine stiu raspunsul... M-am straduit sa-i creez o imagine pozitiva a evaluarii... Dar sincer nu inteleg de ce d-na ii "pedepseste" cu evaluari cand trancanesc... si inca nu stiu cum sa abordez (intr-un mod diplomatic) acest subiect cu dansa...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

Citat:
Dar sincer nu inteleg de ce d-na ii "pedepseste" cu evaluari cand trancanesc... si inca nu stiu cum sa abordez (intr-un mod diplomatic) acest subiect cu dansa...


Lorelaim credeam ca asta se intampla numai in Romania... dar na ca "a murit si capra vecinului" . Sincer nu stiu ce fel de atitudine poti avea.

Carolinah... se intampla numai la matematica asta???

Baiatul meu este clasa a IV-a si pot spune ca abia anul acesta a reusit sa scrie tot de pe tabla. In clasa a II-a inca se trezea cantand in clasa. Foarte des facea alte exercitii decat cele pe care le dadea doamna, pentru ca nu era atent.
Acasa, abia anul asta a inceput sa-si faca temele singur. Trebuia sa stea cine va langa el si sa-l indemne la scris. Pana anul acesta il fura foarte des peisajul... si acum se intampla, dar mai rar.
A fost un copil foarte miscator, dar acum nu mai este chiar asa, s-a mai linistit. A ramas inca un nazdravan, dar a evoluat foarte mult.
Nu l-au interesat niciodata notele/calificativele.... nu are FB pe linie. La inceput si doamna noastra ii tot punea calificative mici pe caiet ... cica sa-l trezeasca, pana a constatat ca pe fiimiu nu-l afectau.
Poate ca nici eu nu am insistat foarte tare, pentru ca mi se par si asa foarte aglomerati. Imi aduc aminte de mine si pana prin clasa a VII-a aveam destul timp liber, pe cand acum copiii din clasele mici nu mai au timp liber. Ma gandesc ca de la anul nu-l va mai avea nici pe asta, mai ales daca vor da examen in clasa a VI-a, ce cuprinde cam toate materiile.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sanziana27 spune:

Eu predau la liceu, e clar altceva, alte situatii, alta abordare, dar in esenta inca copii.
Sunt clase si clase, clase cu 25 de elevi si clase cu 34 de elevi.Clase de profil (care dau si teza la materia mea, clase la care materiile mele sunt opuse profilului)La unele am 4 ore pe saptamana la altele 1. Momentan predau la 450 elevi (recunosc ca am elevi pe care inca nu stiu cum ii cheama, sunt si eu om...)
Pt o invatatoare e mai usor sa-i cunoasca pe fiecare (se intalneste zilnic cate 4 ore cu ei)

Mamica fericita de boboci de toamna:
Dragos Mihai (26 septembrie 2006) si David Gabriel (8 octombrie 2008)
Despre cei doi nazdravani

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns viviana spune:

Citat:
citat din mesajul lui mirela_lz


In Ro, din pacate, marea majoritate a profesorilor nu preau au de unde si de la cine sa invete metode noi de predare. Si chiar daca au, libertatea de a le aplica in sistem e redusa. De asemenea, presupunand ca s-a schimbat si modalitatea de predare a psihologiei si continutul programei, e greu pentru un profesor sa predea contra curentului impus de mentalitatea generala a societatii in care traieste. Isi ridica in cap si parintii, si colegii, si inspectoratul.


Mirela_lz exact asta este una din probleme.

Lorelaim sunt studii care arata cate minute pot sta concentrati copiii in functie de varsta.
Cred ca la varsta asta nu poate fi vorba de mai mult de 15-20 minute.
Unii invatatori fac pauze in timpul orei. In pauzele astea ii scoala in picioare sa tropaie, sau fac "sport" cu manutele. Ii pun sa povesteasca una/alta. La ofera 5-10 minute de relaxare. Ca apoi sa reia lectia.

Metoda pe care o aplica invatatoarea fetei tale, am vazut-o aplicata de profesori in gimnaziu. Nu ca o pedeapsa ci ca o metoda de a stavili vorbaria incercand sa-i focuseze pe munca independenta. Insa mi s-a spus ca in multe cazuri nu da roade.

Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns carolinah spune:

Am citit tot ce s-a scris si va multumesc pt opinii. Nici eu nu mai stiu ce sa zic...

Am primit si un PM f interesant, ii multumesc celei care mi l-a scis!

Un psiholog a vazut-o dupa ce am discutat eu extensiv subiectul, dar fara ca fata sa stie ca este evaluata. I s-a parut inteligenta, comunicativa etc etc, ce am zis eu la inceput. Si da, cam nonconformista. Dar nu mi-a comunicat nimic ingrijorator.

Nici sa o plimb din specialist in specialist nu prea imi vine, sa fiu sincera, ca sa nu creada ca e ceva in neregula cu ea, inainte sa ne lamurim noi.

Cred ca probabil ca, in afara de campania de scriere deja inceputa, ar trebui sa discut cu Doamna sa nu-i mai scrie cu rosu in continuu in caiet, ci sa mentioneze separat, ce avem de recuperat, asa cum sugera cineva mai sus.

Mai scrieti-mi, va rog, ma intereseaza opiniile voastre.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns viviana spune:

Caro,
Nu pot spune ca m-am confruntat cu o astfel de problema. Dar, au fost cumva tangentiale.
A fost neatenta si nu se putea concentra pe ce nu-i placea si a avut o totala lipsa de respect pentru matematica.
Chiar daca scria aproape tot de pe tabla o facea automat si se straduia sa nu priceapa nimic.

Sambata dimineata faceam cu ea matematica.
Avea un caietel special iar pe perete i-am pus o tabla alba pe care se scrie cu marker.
Ea statea pe pat inconjurata de 3-4 jucarii.
Reluam pe acea tabla ce scrisese in clasa.
Ea copia pe caiet.
Apoi intrebam: Ati inteles copii? Ia sa-mi raspunda... Piki(ursuletul). Si raspundea ea cu voce schimbata.
A fost metoda, prin care am reusit sa o invat destul de multe si prin care am reusit sa o fac sa se concentreze si la ce nu-i place.

Poate asta ar fi o metoda buna si pentru fata ta.

Singurul meu regret este ca la un moment dat am renuntat la asta. Ma plictisisem. Insa, am reusit cat de cat sa o faca sa treaca hopul.




Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Caro Ai nevoie de evaluarea unui psiholog specializat si cu experienta in lucrul cu copiii. Sa-ti spun si de ce.

In primul rand, spre marea surpriza a celor superincantati de copiii supradotati (am fost si eu in zona asta ), exista copii, asa numiti de doua ori speciali, supradotati si cu ADHD. Inteligenta inalta ii ajuta foarte mult sa compenseze scaparile de atentie, in special cand sunt motivati si exact din cauza asta e dificil de pus un diagnostic. Nu ajunge un psiholog oarecare, chiar daca este vorba de unul foarte bun, insa cu alt domeniu principal de activitate.

In al doilea rand, orice copil cu ADHD, oricat de grava ar fi forma, se poate concentra atunci cand este foarte motivat. Sa nu mai vorbim de forme mai usoare.

Cateva intrebari despre fiica ta. Cum isi povesteste amintirile? Sunt bogate? Daca mergeti in vacanta cum se comporta? Ce retine din vacanta respectiva?
Este ordonata? Acorda atentie aspectului si igienei personale?
Daca ii ceri sa faca mai multe lucruri, o insiruire de 3 actiuni de pilda, cum reactioneaza?
Cum arata scrisul ei?

Mergi la inceput