ADD?

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns carolinah spune:

Si pana acum Doamna nu i-a trecut in catalog notele de S si I luate pa caiet pe motiv de nescriere, ca intreba cineva ce se intampla cu notele astea. Voia sa o atentioneze prin note, dar cred ca i-a fost mila de toate FB-urile alea din carnet.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mirela_lz spune:

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lorelaim spune:

Carolina - sincer eu cred ca cel mai bine ar fii daca ai putea consulta un psiholog si sa-i ceri sfatul cum poti s-o ajuti pe copila ta sa se automotiveze. Poate ca nici nu trebuie sa mentionezi temerile tale ref la ADD - ci simplu sa-i relatezi psihologului lucrurile exact asa cum sunt si sa-l lasi pe acesta sa-si exprime parerea. Trebuie gasit "butonul" de motivare/automotivare.
Multa sanatate si numai bine iti doresc!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Alexia27 spune:

O singura interventie am la topic: de unde si pana unde ideea de ADD la un copil care invata din zbor, care are FB pe linie, care evident ca e atent la lectii de vreme ce le intelege? ai zis singura: daca i se pare interesant, lucreaza. Daca e plictisitor, nu. Punct.
Si acum, pe bune, de ce atata incrancenare, sa copieze dom'le de pe tabla, tot, ce daca stie materia? Cam cat de roboti ii vrem?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns bird70 spune:

Carolinah,
nu mai stresa fata. Eu am fost exact la fel, am avut note bune, stiam materia dar ma plictiseau profesorii. Putini profesori mi-au placut si la putini stateam conectata. Am avut din clasa a 5-a o profesoara de biologie pe care am venerat-o, ii sorbeam fiecare cuvant. De scris nu prea am scris la nici o materie, la cele la care ma plictiseau profesorii visam iar la cele care ascultam cu atentie profesorii preferam sa fiu atenta decat sa scriu. Intotdeauna am invatat muuult mai usor din carti decat din notite sau cursuri. La facultate am fost la cursuri soradic in primul semestru. Am ajuns la concluzia ca invat mai usor din carti chiar daca era mai multa informatie decat la curs, mi se parea mai accesibila. Cursurile la facultate in Romania erau ridicole oricum, oameni in toata firea scriau dupa dictare . In Australia am incercat sa merg la cursuri, mult mai interesant, nu se scrie nimic, se prezinta power-points pe care le poti vedea si de acasa de pe situl facultatii. Am ajuns la concluzia ca imi ia 20 min sa citesc si sa inteleg un power-point prezentat intr-o ora...40 minute pierdute la curs . Eu personal am mari probleme sa stau conectata daca cel care preda nu este deosebit.

Daca ar fi copilul meu, atat timp cat are rezultate bune nu as insista, eventual as vorbi cu invatatoarea sa o lase in pace. Ce as face ar fi sa incerc sa o invat sa faca singura lectiile fara impins de la spate. Asta mi se pare mult mai important decat scrisul de pe tabla.

Health is a state of physical, mental and social wellbeing and not merely the absence of disease or infirmity . World Health Organisation
I'm not insane, my mother had me tested! Dr.Sheldon Cooper

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns bird70 spune:

Citat:
citat din mesajul lui happiness
Cum adica, daca doamna e plictisitoare copilul trebuie sa nu scrie, sa stea si sa se relaxeze?

Daca doamna e plictisitoare, copilul are dificultati sa se concentreze.

Citat:
Noi ii spunem sefului nostru, vezi ca nu imi place ce trebuie sa fac, asa ca ma deconectez acum?

Sau decidem ca jobul nu ni se potriveste si avem curaj sa facem altceva in viata. Cealalta varianta ar fi sa strangem din dinti, sa facem 'ce trebuie' si sa acumulam frustrare pe zi ce trece si sa ne trezim dupa ani de zile nefericiti ca viata a trecut pe langa noi.

Citat:
Desigur, poate pentru unii parinti scoala nu e atat de importanta...

Glumesti...daca nu frec copilul la cap sa faca niste activitati care nu il ajuta cu nimic si il streseaza inseamna ca nu e importanta scoala? Care este scopul scolii? Vorbesc in Romania nu in general. In Romania este sa transmita niste informatii copiilor, scopul fiind la ca sfarsitul fiecarui an copilul sa aibe acumulata o anumita cantitate de informatii. Ce importanta are daca copilul obtine asta copiind de pe tabla sau nu? In alte parti scopul scolii este sa dea o eductie mult mai holistica decat ce se practica in Romania. De aici si abordarea complet diferita a lectiilor.

Citat:
Am si eu un elev la o clasa mica , preluata acum 2 saptamani, care face la fel. Am scris la tabla 2 exercitii, dupa ce mai intai am facut un joc si am cantat un cantecel, deci nici vorba sa fie frant de oboseala sau plictisit. Cand ceilalti copii au terminat de scris si aveau pe caiet o pagina si un pic, el avea doua randuri. Este bine asa?

Ai uitat informatia vitala: stie copilul ala sa faca exercitiile? Sau asta nu are importanta, e important daca copiaza de pe tabla.

Health is a state of physical, mental and social wellbeing and not merely the absence of disease or infirmity . World Health Organisation
I'm not insane, my mother had me tested! Dr.Sheldon Cooper

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns denizel spune:

Citat:
citat din mesajul lui ary_v

Citat:
citat din mesajul lui happiness
Viata e grea si facem uneori si ce nu ne place, nu?


Da, este o lectie care trebuie sa o invete inca de la clasa I. Nu cumva sa scape vreunul si sa ajunga sa creada ca viata e frumoasa.






Citat:
citat din mesajul lui happiness
Deocamdata il las sa se obisnuiasca cu mine, il ignor...Daca va continua sa nu scrie voi vedea ce metoda adopt, in niciun caz nu il fac de ras in fata celorlalti, dar nici nu ii incurajez comportamentul




Doamna profesoara hotaraste ca ala micu' ii face in ciuda, doamna profesoara o ia personal - cum altfel?? Ca doar asa a citit ea in cartile de psihologie a copilului si cele de pedagogie - deci nu gaseste altceva mai bun de facut decat sa-l ignore pe copil si sa coaca o metoda eficienta de a-l pune la punct .


Te-ai gandit, doamna profesoara, sa stai de vorba cu elevul in loc sa-l ignori?
Te-ai gandit sa faci lectiile mai atragatoare?
Te-ai gandit sa-ti "atragi" elevul de partea ta, stimulandu-l si laudandu-l?
Te-ai gandit sa oferi alternative copiilor peste medie, care pot fi plictisiti de repetarea notiunilor/exercitiilor pe care ei le stapanesc foarte bine??
Eh, cam complicat. Mai bine e sa ignori copilul... Ce naiba, is 30 in clasa, nu poti sa tii cont de hachitele fiecaruia .



Caro, eu cred ca fetita se plictiseste la ore. Nici vorba de ADD sau ce mai crezi tu acolosa :).

Parerea mea e ca tu trebuie sa inveti copila sa se adapteze cat de cat si sa-i dai motive pentru care e de dorit sa se adapteze.
Presupun ca nu-i fac bine calificativele de I sau S puse in caiet si deja ea incearca sa se comporte conform etichetelor de S si I cu care a fost "evaluata" pentru scrisul de pe tabla :(.
Atata timp cat copila ia FB la teste, mi se pare stupida incapatanarea invatatoarei de a-i da calificative pe copiatul de pe tabla, dar daca nu ai de gand sa schimbi scoala sau invatatoarea, nu vad alta iesire din situatia asta decat convingerea copilei ca trebuie sa faci si chestii care nu-ti aduc satisfactii si care nu te stimuleaza intelectual .





~Lumea ar fi mai frumoasa fara macelari~




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buli spune:

Caro, chiar nu stiu ce sa zic, eu as cauta calea de mijloc - adica sa scrie si ea un pic mai mult de pe tabla.

oarecum in legatura cu subietul: imi arata invatatoarea lui M (cls I) acu vreo sapt caietul de mate. era scris asa:

23. R=39
24. R=15
25. R=17
26. R=0

ei bine, le daduse 4 probleme, fiecare dintre ele avea mai multe operatii de facut (cam 2-3-4). ei bine, ce-a facut tanarul meu? a socotit in cap si a scris pe caiet numaul problemei si raspunsul

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buli spune:

ah, si a primit FB, a contat corectitudinea, nu nr caracterelor

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns JuliaSM spune:

FB pentru asa o invatatoare.

In mod "normal" in Romania se depuncteaza neglienta si se pune nota si pe display-ul tuturor operatiilor matematice pana la aflarea rezultatului,nemaivorbind de faptul ca mai poate fi acuzat elevul si ca a copiat rezultatele ba de la sfarsitul cartii/culegerii cu exercitii,ba de la vreun coleg marinimos.

Pe de alta parte(pen'ca mi-am tocit coatele intr-un liceu cu profil real si am mancat pe paine mate si info),la lucrari si teze era oferit si baremul de corectare,in momentul in care se aduceau tezele corectate.Pentru ca se putea urmari clar si logic rationamentul rezolvarii de la inceput la sfarsit,pentru fiecare treapta era cate un punctaj acordat.Solutiile nonconformiste(cai mai deosebite de rezolvare,combinatii de teoreme samd) erau din start cotate cu nota maxima.Nu stiu daca in asemenea situatii ar conta foarte mult daca ar fi scris doar rezultatul final,fara vreo alta explicatie in termeni matematici.

Sigur,situatia copiilor inzestrati cu anumite aptitudini e usor diferita,profesorul ia cunostinta de stilul aparte al copilului dotat si i se raporteaza diferit,desi chiar si in acest caz un copil cu o inteligenta peste medie ar trebui sa fie capabil sa se exprime si sa explice rationamentul in limbajul adecvat.

Mergi la inceput