De ce nu scrie de pe tabla?

Raspunsuri - Pagina 9

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns carolinah spune:

Viviana, mai bine mor decat sa fac asa ceva! Asta-i umilire publica si nu numai! Crunt.

Sunt sigura ca ar avea consecinte mult mai grave si pe o arie mult mai larga decat daca as lasa-o in voia ei sa nu scrie...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Caro in opinia mea sunt mai multe aspecte care mentin comportamentul asta.
Primul ar fi ca tu, cumva, pe undeva, esti mandra de lipsa ei de complianta si ea simte asta
Al doilea tine de functionarea copilei in clasa. Pe ea o intereseaza sa inteleaga, sa urmareasca logic ce se intampla si ce se scrie si asta consuma atentie. Probabil functioneaza predominant serial si mai putin multitasking. Deduc asta din faptul ca are rezultate foarte bune, e un copil inteligent si cu simt critic.
Al treilea tine probabil de plictiseala. Nu e fan sa copiezi, ce esti copiator?!

La urma urmei de ce ar copia tot? Ce ar motiva-o? Sa scape de observatii? Hmm... poate ii face placere sa atraga atentia in felul asta. Sa iasa in evidenta. Isi permite, nimeni nu va crede despre ea ca e incapabila, fiindca are doar FB, nu?

Eu i-as cere ferm sa-si noteze temele. Pentru restul as incerca sa obtin o introspectie mai buna de la ea si in functie de ce ar iesi la iveala as vedea ce ii pot propune.

Marius doar atacand pe cineva ii atragi atentia?
Offtopic: e ingrozitor de suparatoare la ochi bulina cea rosie si iute de la semnatura...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns viviana spune:

Da, Carolinah. Asa este. Nici eu nu as proceda in felul asta.

Eu i-am inoculat copilei respectul pentru invatator si pentru scoala ca institutie. Faci ce iti spune doamna din respect pentru ea pentru ca ea nu vrea altceva decat sa va invete.
A fost singura modalitate de a o face sa scrie tot ce trebuie.
Invatatorea mi-a spus ca in 30 de ani de activitate nu a cunoscut un copil cu o imaginatie mai debordanta decat a fii-mi. Am incercat si eu si ea sa i-o canalizam in a scrie povestiri, compuneri, etc.
Nu s-a putut.
De ce?
Nu ii place rutina scrisului.

Daca a scris tot ce i se dicteaza i se datoareaza invatatoarei pe de o parte care le spunea: "scrisul frumos si redactarea corecta a unui test reprezinta o forma de respect fata de cel care citeste" si mie pe de alta parte care ii spuneam ca este respect fata de cel care incearca sa faca ceva pentru tine, adica sa te invete.

Prin clasa a IV a descoperit ca fata are oroare de rutina scrisului pentru ca are o memorie auditiva peste medie si in momentul ala nu o mai interesau mazgalelile literelor.
Caci asa le numea.




Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns carolinah spune:

Rrox, nu sunt deloc mandra, pur si simplu incerc sa inteleg si sa accept acest gen de om care, nu intamplator, e copilul meu! Viata cu ea nu a fost si nu este usoara si confortabila... Este teribil de diferita de mine, mi-e tare greu sa o inteleg de multe ori, dar este atat de afectuoasa, de deschisa si de prietenoasa, de inteligenta si de pasionala!

Plus ca vreau sa inteleaga ca, orice ar fi, eu sunt langa ea, chiar daca tip, urlu, fac circ cateodata, apoi tot eu ma calmez si o imbratisez: sunt mama si o iubesc... chiar daca ea nu scrie la scoala, asta trebuie ea sa stie. Crede-ma ca stie ca invatatura nu e negociabila, dar daca ea simte ca scoala e dusmanul, ce sens are sa stie ca si acasa e dusmanul?

Mai e ceva! Eu sunt un adult care inca viseaza ca nu stie care e orarul, ca are examen si nu a fost la cursuri sau nu stie ce materii se studiaza in anul respectiv, ca e iar la scoala si cauta disperat sala de clasa... Am fost stresata de fiecare 9 sau mai mic luat pana si in facultate! Chin curat, cearta pt note etc etc. Eu invatam de frica!

Revenind la copiat si/sau necopiat.
Asta i-am cerut si eu si am obtinut: chiar daca nu termina tot din clasa, in ultimele saptamani macar stie exact ce are de facut la tema.

Ce ma ingrijoreaza mai rau acum este ca nu numai ca nu copiaza de pe tabla, dar taraganeaza si restul din ceea ce se face in clasa!


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Marina spune:

Caro, tu crezi ca fata s-a adaptat chiar asa bine mutarii? poate tu asa crezi dar nu e intodeauna simplu sau evident.


Marius gresesti fundamental in ceea ce predici pentru simplu motiv ca ii limitezi copilului tau sansele sa fructifice orice sansa. Invatandu-l sa se supuna orbeste unui sistem de invatamant rigid mi s e pare mie una ca ii rapesti taman sansa de a fi practic si flexibil ceea ce i-ar face integrarea in orice alta societate mult mai usoara.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ladyJ spune:

Caro, daca acasa e ok si la scoala nu e ok, atunci problema trebuie rezolvata de invatatoare nu de fiica ta.
Poate se plictiseste la scoala. Poate invatatoarea nu o solicita atat cat s-ar putea. Voi nu puneti mare pret pe note, ai zis. Deci fiica ta clar nu invata pentru nota, invata ca poate si pentru ca ii place,ceea ce e foarte bine.
Insa daca invatatoarea o lasa sa amorteasca nu e bine.Are potential, problema este cred, la abordare.
Vorbeste mai mult cu fiica ta despre doamna invatatoare, despre ce le cere si cum, dar fara sa o acuzi de ceva, asa ca fapt divers, sa-ti faci o idee despre cum pune invatatoarea problema in clasa. Apoi vorbeste cu invatatoarea.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

caro, am vb cu sofia despre catle da de scris, dar o sa ma uit la ea in caiet pe concret, sa o intreb de unde pana unde e de la tabla. In general ea vina cu maximum 2 pagini de la scoala, de obicei una si cateva randuri.Alteori juma de pagina.

M-a intrebat Sofia daca era destul de bun dr de ochi al fetitei tale

Sastii ca episoade de nu scriu nimic a avut si ea, intr-o zi a declarat ca ii e somn si nu a scris nimic. A primit observatie scrisa, e adevarat. Era intr-o perioada grea fata, nu am facut caz. Nici invatatoarea nu a facut mare caz.
daram zis, ea merge p;e principiul calitate si nu cantitate.



Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo

Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

m-am uitat in caiet. se scrie totusi ceva. transcriere dupa carte si tabla...mai mult de o pagina jumate .



Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo

Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Monnvas spune:

Ma bag si eu "din partea cealalta".

Sunt intr-o situatie similara, de partea cealalta a baricadei. Adica am 2 studenti care nu scriu cand se preda si nici cand facem exercitii. Sunt chinezi si invata limba romana, deci cred ca scrisul e pentru ei un exercitiu necesar. In primul rand din cauza diferentelor de alfabet. Fiecare are alt motiv:
- unul nu scrie fiindca e obosit (lucreaza in Dragonul rosu dimineata si cand vine la cursuri cam doarme pe el)
- celalalt are impresia ca stie (cred) si n-are rabdare. Problema e ca nu stie chiar atat de mult cat crede el.

Am avut si un al treilea, dar pe-ala l-am convins sa puna osul (l-am prins ca e indragostit de o fata din grupa si i-am spus, intre 4 ochi, ca fetelor nu le plac baietii lenesi. Vad ca a tinut ).

Inca nu am gasit o solutie. Pentru pustiul obosit m-am oferit sa aduc cafea. Mi-a zis ca nu-i place. Data viitoare incerc cu ceai verde

Sa ne intelegem: nu insist sa scrie cand predau, fiindca exista si manual si isi mai noteaza pe margine. Dar cand facem exercitii, da, insist - si insist sa le faca singuri. Ce inteleg prin exercitii: au o propozitie de trecut de la singular la plural sau de la prezent la trecut, din vorbire directa in indirecta...

Acum, sincera sa fiu, si pe mine ma cam plictisesc exercitiile; nu m-ar deranja daca n-ar scrie ceilalti, care stiu bine, ma deranjeaza ca tocmai cei care au deficiente nu scriu.

Nu am gasit o solutie de care sa fiu multumita. Tot ce am facut pana acum a fost:
- sa le acord atentie sporita (le amintesc ce au de facut la fiecare 2 minute, ma duc langa ei in loc sa stau la catedra, le explic si in particular cerinta...)
- sa le corectez caietul individual; n-a tinut pana in momentul santajului - urasc chestia asta, da' a trebuit s-o incerc: cine a terminat iese in pauza. Si taman chinezul care imi contoriza timpul si-mi atragea atentia ca e timpul sa le dau pauza a terminat ultimul
- sa incerc un execitiu personalizat, legat de un element din viata acelui individ
- in cele din urma, sa compensez prin alte tipuri de exercitii (cu imagini, cu texte audio, compuneri), ca pana la urma pe mine ma intereseaza sa vorbeasca limba romana cat mai coerent. Si aici se mai descurca, nu asa bine ca ceilalti, dar, in orice caz, ma inteleg cu ei.

Revin.

CRISTIAN (7.03.2009)
--------------------------------------
Where there's a will there's a way
cioburi de viata in 3

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Monnvas spune:

Caro, sa-ti zic si eu ce cred. Fata ta are multe activitati suplimentare. Asta poate sa o si oboseasca. Pe de alta parte, la Lexis sau la FTK a invatat multe lucruri prin metode mai antrenante, mai interactive. Asa ca, sunt sigura, LadyJ are dreptate, abordarea invatatoarei ar trebui schimbata. Adica sa stai sa copiezi nu are niciun farmec, ar putea face lectiile ceva mai interactive, ma gandesc. Imi amintesc ca la scoala, cand vedea profesorul un coleg cu ochii pe pereti, chiar daca la tabla era alt copil, il intreba si pe visator "cum ar trebui sa continue colegul?". Nu stiu daca e cea mai buna metoda, dar e o metoda.

Daca la metoda invatatoarei nu prea poti lucra, tot ce poti tu sa faci e sa ii explici la ce ii foloseste copiatul de la tabla (cum inveti pentru lucrari?) si, eventual, sa negociezi cu ea, sa scrie "un pic mai mult" la fiecare materie sau sa scrie macar la o materie, daca nu la toate.

Crezi ca dificultatea rezida in actiunea de a copia sau in subiectul copiatului? Ma gandesc ca ai putea, daca tii musai sa rezolvi problema, sa ii dai acasa sa copieze dintr-un text care ii place - o poveste "de copii mari", eventual inventezi tu o poveste si o pui sa o copieze... Ceva care sa o intereseze. Asta ar fi un exercitiu sa iti dai seama daca problema este un deficit de coordonare la copiere (privit, tinut minte, scris) sau platitudinea chestiilor predate la clasa.

Noi inca n-am ajuns la varsta asta, asa ca a fost un exercitiu de imaginatie. Daca am gresit cu ceva, sper sa ma corecteze parintii cu copii mai mari.

CRISTIAN (7.03.2009)
--------------------------------------
Where there's a will there's a way
cioburi de viata in 3

Mergi la inceput