De ce nu scrie de pe tabla?
Raspunsuri - Pagina 10
kariguld spune:
Citat: |
citat din mesajul lui viviana ..... are oroare de rutina scrisului pentru ca are o memorie auditiva peste medie si in momentul ala nu o mai interesau mazgalelile literelor. Caci asa le numea. |
Viviana ai punctat f bine.
mi-au murit multi neuroni pana am descoperit si eu asta la baiat. si acuma, comparativ cu fata lui nu-i place scrisul.
isi face temele, de nevoie de voie, dar nu-i place scrisul. are o memorie fantastica si ore intregi ar povesti....cu gura doar.
editez, cand aveau compuneri de facut el era foarte succint, scurt si la obiect. la scris...ca de altfel compunerea cu gura era mai mare. dar ideile principale sunt acolo si cine citeste se prinde. el in 20 maxim 25 de randuri facea compunerea, fata avea nevoie de trei pagini. dar ei ii place sa scrie. chiar adora scrisul.
*********************
VREAU SA NU MAI FIU DIFERIT! MIHAITA
Speranta si incredere pentru David
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
mianna spune:
Citat: |
citat din mesajul lui LauraNicole Cati? Nu de alta dar eu 37 de ani, studiez inca si inca avem teme pe care le scriem de mana tocmai ca sa se vada ca ne folosim cerebelul si nu doar Copy/Paste. |
care-i diferenta daca as scrie cateva pagini de mana copiate de pe net sau intr-un word cu copy/paste, atata timp cat lucrarea "face sens", cum se spune la voi? (in afara economiei de timp). mie mi se pare ca as putea copia la fel de frumos ideile altora si scriindu-le de mana. of course, in ambele cazuri se presupune ca le citesc, le inteleg si le potrivesc astfel incat sa aiba o logica si sa corespunda cu tema data.
LauraNicole spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui mianna
care-i diferenta daca as scrie cateva pagini de mana copiate de pe net sau intr-un word cu copy/paste, atata timp cat lucrarea "face sens", cum se spune la voi? (in afara economiei de timp). mie mi se pare ca as putea copia la fel de frumos ideile altora si scriindu-le de mana. of course, in ambele cazuri se presupune ca le citesc, le inteleg si le potrivesc astfel incat sa aiba o logica si sa corespunda cu tema data. Asculta, priveste si taci!... Din brate fa-ti aripi de fier Si zboara cu ele spre cer!... |
Diferenta este ca lucrarile "de mana" nu se dau de obicei de facut pentru "acasa". Ai fi uimita cat de des te poti intalni cu problema scrisului "de mana"!
----------------------------------------------
Povestile Alexei: http://forum.desprecopii.com/forum/log.asp?log_id=148914
O palma nu inseamna educatie!O palma inseamna ABUZ emotional si fizic asupra copilului !ZERO TOLERANTA PENTRU CEI/CELE CARE-SI LOVESC COPILUL FIZIC SAU PSIHIC !
PUTETI AJUTA CU O JUCARIE,O HAINUTA,UN BANUT AICI:
http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=152788&whichpage=11
nelia spune:
Citat: |
citat din mesajul lui viviana Am incercat si eu si ea sa i-o canalizam in a scrie povestiri, compuneri, etc. Nu s-a putut. De ce? Nu ii place rutina scrisului. |
Ah, ce bine o inteleg! Imi aduc aminte ca prin clasa a sasea, am scris intr-o compunere fantastica, ca asa ni se ceruse - ce am inventa noi? - ca eu as inventa o masina care sa scrie dupa dictare. Adica nu asa, oricum, ci eu sa gindesc si/sau sa vorbesc si masina sa scrie... TOT.
Imi aduc aminte ce admiram asa cu 'rutina scrisului'. Citeam vietile autorilor mei preferati si mi-i imaginam cum se pregateau de scris. un intreg ritual aveau, toti... mai putin Nichita, ala scria si pe servetelele de hirtie, pe fata de masa, pe ce gasea... cind il apuca scrisul, scria... Eu ma vad pregatindu-ma, asa fac si acum, asa faceam si cind eram mica... am un ritual de pregatire a mesei de lucru, dar ma oboseste atit de tare numai asta, incit renunt inainte de a scrie o litera pe caiet.
CORNELIA, mami de www.dropshots.com/agtuli#date/2010-09-19/14:00:33" target="_blank">AGATA, TUDORA si LISANDRU
lorelaim spune:
Intrebare - voi chiar credeti ca se poate "schimba" metoda de lucru a unei d-ne invatatoare pt un singur copil din clasa?
Eu ma cam indoiesc... chiar daca este vorba de un copil f inteligent care prinde f repede si pt care s-ar merita facut efortul de-a se schimba metoda...
Indif de tara in care traim - copilul este cel care tre' sa se straduie sa se integreze in clasa si sa se plieze pe cerintele scolii... si nu invers... cel putin asta am vazut eu din experienta proprie...
Pana la urma este tot de "datoria" noastra ca parinti sa-i ajutam sa inteleaga ca "adaptarea la mediu" este o cerinta necesara... nu optionala...
Eu i-am explicat copilei ca asa cum adultii - care merg la servici - nu pot (din pacate) sa-si aleaga ei insisi ce sa faca la servici (ce proiecte sa-si aleaga, ce sarcini de servici li se potrivesc mai bine, etc) - asa nici la scoala nu putem alege ce lectii sa facem si ce nu, ce sa scriem si ce sa lasam de-o parte, etc... Asta e "take it or leave it"... Traiesti intr-o societate - te pliezi pe cerintele ei... altminteri pleci in alta parte sau esti un outsider... si rabzi consecintele...
E minunat sa visam ca putem noi schimba lumea dar... cred ca tre' sa fim realisti si sa facem diferenta intre ce anume putem noi schimba din lumea asta si ce anume e musai sa schimbam la noi insine...
Eu nu am sa incerc s-o schimb niciodata pe d-na invatatoare a copilei - am sa incerc doar s-o inteleg si sa stabilesc o relatie calda, deschisa, onesta, de colaborare, in care sa-i arat ca eu ca parinte sunt gata sa-mi ajut copilul sa-si depaseasca dificultatile si sa dea rezultatele de care este capabila.
Din punctul meu de vedere INTELIGENTA omului (dar si a animalelor) musai TREBUIE sa includa si ADAPTABILITATEA la mediu...
Edit: "God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference."
bird70 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui LauraNicole Cati? Nu de alta dar eu 37 de ani, studiez inca si inca avem teme pe care le scriem de mana tocmai ca sa se vada ca ne folosim cerebelul si nu doar Copy/Paste. |
Sunt curioasa ce studiezi pentru ca eu am facut o facultate aici si in toti anii am avut un singur caiet (daaa, la toate materiile ) in care imi notam mai mult adrese de email ale colegilor sau alte informatii, majoritatea fara legatura cu materia. De asta exista carti, cursuri, prezentari power-point, sa nu iti pierzi vremea copiind informatii pe care le gasesti in alta parte. Proiectele le faceam pe calculator si le printam si erau trecute printr-un program care detecta plagiatul, asa ca nu erau copy/paste. In Romania in timpul facultatii numai eu cred ca am distrus o padure cu cata hartie am consumat pe scris cursuri .
Nu inteleg la scoala ce rost are copiatul enuntului problemelor la mate? Nu e mai simplu sa zici problema 3, pagina 5? Sau definitii la romana, nu sunt in manual?
Health is a state of physical, mental and social wellbeing and not merely the absence of disease or infirmity . World Health Organisation
I'm not insane, my mother had me tested! Dr.Sheldon Cooper
Lala_D spune:
Citat: |
citat din mesajul lui bird70 Nu inteleg la scoala ce rost are copiatul enuntului problemelor la mate? Nu e mai simplu sa zici problema 3, pagina 5? Sau definitii la romana, nu sunt in manual? Health is a state of physical, mental and social wellbeing and not merely the absence of disease or infirmity . World Health Organisation I'm not insane, my mother had me tested! Dr.Sheldon Cooper |
Iti raspund eu la asta din punct de vedere al parintelui de scolar mic.
In clasele primare daca elevul trece doar rezolvarea pe caiet si il intrebi ulterior chiar si la o ora dupa ce a facut tema habar nu mai are ce ii cerea acel exercitiu. Rezolvarea ramane ceva aruncat pe hartie.
Prin scrierea enuntului copilul mic invata sa "citeasca" problema in limba romana ( stiu, suna ciudat dar problemele matematice trebuiesc procesate corect in limba romana pentru a evita capcanele) , e o metoda de a intelege enuntul in mod corect, de a se obisnui cu un limbaj specific. Prin scriere se proceseaza altfel informatia decat prin simpla citire a enuntului.
De la gimnaziu in sus scolarul are o alta experienta si nu mai necesita in mod special sa faca acest lucru.
Cat despre definitii in manual...sunt 4-5 manuale la fiecare materie (asa zisele manuale alternative) si in toate este o alta definitie .
Profesorul la clasa le poate preda o cu totul alta formulare decat cea existenta in manual.
Si in mod cert pe aceea o cere la test/ascultat/teza.
viviana spune:
Deci dupa cum spuneam conteaza foarte mult invatatoarea si cum intelege ea sa predea.
Fata mea nu a scris niciodata enunturile de la problemele de mate si nici cerintele.
Si din clsa a II-a i-a invatat sa scoata datele. Numai asta scriau.
Si mie mi se parea minunat pentru ca invatau sa aleaga ceea ce era important.
In stanga, inainte de linia caieteului era obligata sa treaca nr. exercitiului si pagina.
Niciodata, dar absolut niciodata nu au scris enunturile.
O problema de mate care suna asa: Mama s-a dus la piata si a cumparat 3 mere pentru Maria. Fratele ei Tudor a primit si el 2 mere mari si galbene. Cate mere a cumparat mama?
In caiet arata asa:
Maria= 3 mere
Tudor = 2 mere
---------------
? mere = total
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi
Lala_D spune:
Citat: |
citat din mesajul lui viviana Deci dupa cum spuneam conteaza foarte mult invatatoarea si cum intelege ea sa predea. Fata mea nu a scris niciodata enunturile de la problemele de mate si nici cerintele. Si din clsa a II-a i-a invatat sa scoata datele. Numai asta scriau. Si mie mi se parea minunat pentru ca invatau sa aleaga ceea ce era important. In stanga, inainte de linia caieteului era obligata sa treaca nr. exercitiului si pagina. Niciodata, dar absolut niciodata nu au scris enunturile. O problema de mate care suna asa: Mama s-a dus la piata si a cumparat 3 mere pentru Maria. Fratele ei Tudor a primit si el 2 mere mari si galbene. Cate mere a cumparat mama? In caiet arata asa: Maria= 3 mere Tudor = 2 mere --------------- ? mere = total Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit vivi |
Toti fac asa Viviana.
Extragerea datelor problemei este o cerinta a rezolvarii ei, punctata in orice test/concurs/evaluare.
La clasa I si a II a cititul este inca superficial, le zboara cuvintele pe langa urechi si nu se concentreaza indeajuns pe intelesul lor.
Exemplul dat de tine este unul sumar, de inceput de clasa I.
La clasa a II a, a III a pot aparea enunturi mult mai complexe, cu multe capcane pe care trebuie sa le identifice corect.
http://exercitii.webs.com/Matematica/Concurs%20Arhimede/International_Subiecte_clasa_3-4.pdf
Problemele din link-ul de mai sus par simple la prima citire insa ei trebuie sa extraga corect cerinta si pentru asta au nevoie sa inteleaga exact limbajul matematic. Si una din modalitatile de a face asta este si scrisul problemei.
marius spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Marina [br Marius gresesti fundamental in ceea ce predici pentru simplu motiv ca ii limitezi copilului tau sansele sa fructifice orice sansa. Invatandu-l sa se supuna orbeste unui sistem de invatamant rigid mi s e pare mie una ca ii rapesti taman sansa de a fi practic si flexibil ceea ce i-ar face integrarea in orice alta societate mult mai usoara. Marina |
Discutam de clasele primare unde se invata sa scrii corect, complet, inteligibil, ciferele calculele elementare, depinderile in a scrie din ce in ce mai repede respectand notiunile gramaticale.
PS
Eu nu predic ca nu's preot. Am vazut mai sus la cineva ceva scris de genul "eu k ms. pt. c mam. nu pr. sa. mov." Hmmmm (si) despre asta discut eu. Nimic academic (ca am auzit si incadrarea asta vis a vis de un copil de 8 ani).
www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa