De ce nu scrie de pe tabla?
Raspunsuri - Pagina 8
marius spune:
O vizita la scoala si o discutie in trei cred ca ar fi mai mutl decat necesar. Si vizite la scoala mai dese. Degeaba facem teorie frumoasa, nu tine. Pierdeti teren exact cum am presimtit. Intrebare:
- Cu sotul tau ai discutat aceasta problema? Pentru ca este o problema.
- Daca da, ce a zis?
- El verifica situatia scolara? verifica teme? Verifica ce a scris daca a scris s.a.m.d.?
- A fost la scoala? Cat de des in fapt vizitati invatatoarea?
- Vorbiti la telefon?
- O intrebati daca sunt probleme si care ar fi acelea si ce anume ar trebui facut? Ce merge ce nu merge si de ce?
Degeaba ne tot bagam dupa cuvinte pompoase, academice si lustruite, realitatea este simpla, seaca, dura si directa. Am si eu doua fete una a VIII-a si una a II-a deci cam stiu cum se mananca astea. Dar nu tin sa am dreptate.
www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa
Lala_D spune:
Eu cand m-am lovit de aceasta problema in clasa I am discutat intai cu invatatoarea.
Apoi impreuna am discutat cu copilul si am stabilit de comun acord cateva solutii.
La noi s-a remediat rapid problema , unul din factorii deranjanti ai atentiei si ritmului a fost ca statea in partea dreapta a bancii, el fiind stangaci se lovea cu mana tot timpul de mana colegului dreptaci.
Mutat in partea stanga a bancii si in prima banca ( purta/poarta) ochelari totul a fost ok.Plus un pic de exercitiu acasa.
E o problema mica acum dar lasata asa se poate transforma in una mai mare.
Se poate sa fie doar o faza trecatoare insa personal nu am putut sa o ignor.
carolinah spune:
Marius, sotul meu e parte din familie, evident ca stie, verifica, supravegheaza etc etc. Nu sunt mama singura.
La scoala sa vorbim cu Doamna mergem cam odata la 2 saptamani, sau eu sau el, cine poate. El poate ceva mai des pt ca el duce fetele dimineata, ca atare este deja acolo si poate discuta.
Am mai vorbit cu Doamna si la telefon, evident!
Invatatoarea nu ne da niciun indiciu, spune doar ca nu scrie!!! Am mai zis asta. Am purtat si discutii (mai multe, nu una( in 3 cu fetita si Doamna), nu a ajutat la nimic sau doar temporar. Si invatatoarea de anul asta, si cea de anul trecut considera ca noi trebuie sa rezolvam problema asta.
Eu as rezolva-o, ma straduiesc, dar nu stiu cum.
De asta am scris pe site, right?
Nu stiu de ce, dar simt ca, spre deosebire de altii care poate au aceeasi opinie cu tine, tu mai mult ma ataci, decat ma ajuti.
Hm...
lorelaim spune:
Caro - ma scuzi - dar nu am retinut din ceea ce am citit (poate ai scris dar nu-mi aduc aminte sa fii citit) - tu i-ai aratat fetitei tale cat de suparata esti tu de faptul ca ea nu scrie? i-ai spus vreodata ca acest lucru te necajeste... si ca ai nevoie nu neaparat de o explicatie... dar de o solutie care sa vina din partea EI... Spune-i ca astepti ca EA sa gaseasca o solutie - da-i posibilitatea sa se simta responsabila de ceea ce face...
Apropo de "De ce?" - undeva citeam ca aceasta intrebare poate suna cumva... ca o acuzatie pentru copil si se inhiba si nu gaseste un raspuns... altadata pur-si-simplu nu are un raspuns (nu stie nici el de ce sau de ce nu a facut un anume lucru...)
Un lucru f important (pentru mine, pentru copila noastra, pt fam noastra) pe care l-am invatat ca parinte a fost explorarea sentimentelor: (citez din cartea "I can problem solve")
"How do you think I feel when you do/don't ....?"
"How do you think your teacher feels when you ...?"
"How do you feel about this situation?"
si apoi discutam posibilele rezolvari/solutii pe care le propune copila si consecintele: cu unele dintre sol propuse de copil e posibil noi - parinti - sa nu fim de acord - si ii explicam de ce nu putem accepta - dar NU negociem acolo unde consideram ca NU e cazul.
De ex noi NU negociem cand e vorba de invatatura. Ea stie acest lucru si mai ales constientizeaza ca e spre binele ei... Chiar daca nu are teme de vacanta - in fiec dim si in fiec dupa-masa avem 30-45 min de fr si mate.
Edit: ma scuzi dar nu ma pot abtine - Marius scrie de parca ar fii mama - si nu cred ca e atac e pur-si-simplu o pers cu principii de edu f traditionaliste, care merge pana'n panzeele albe sa gaseasca o rezolvare...
Sabina spune:
poate ar trebui sa faceti un fel de plan. De genu, saptamana asta scrii jumatate din ce e pe tabla. samd.
Eu cred ca le da prea mult totusi.Si de pe tabla, si textul din manual, si caietul special.
As face si concurs de scris , transcriere, cu ea acasa. Cu premii
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Cum mi-am alaptat copiii
Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo
Sabina spune:
asa e cu de ce-ul. Ce ma supar pe sotul meu cand face cu fata la pian si o intreaba de ce ai cantat si in loc de re, puaaaaa...e sinistru. E clar o acuzatie, in loc sa zica simplu, aici e si, nu e re.
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Cum mi-am alaptat copiii
Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo
marius spune:
Te fac atenta la mine. Am mai spus asta dar repet. As lua legatura cu un coleg/o colega din apropiere si as reface sistematic ceea ce se scrie in clasa. Nu eu desigur, copilul dar... nu as lasa balta. Pe de alta parte as solicita invatatoarei sa fie mult mai directa cu copilul meu, adica sa stea mai aproape de ea, sa o intrebe, sa o solicite sa nu o lase in timpul orei sa viseze adica sa stea pe capul ei. Ideea este urmatoarea. Simte ca poate si fara, asa ca, de ce nu? E o logica simpla. Daca se simte verificata adica fara "variante ocolitoare" va face de voie de nevoie, se va adapta cerintelor scolare exact ca restul copiilor. Incet, incet isi va intra in mana cum se zice. Dar daca o lasi... pierde teren pas cu pas - pana cand tot tu(voi) o sa deveniti chiar ingrijorati.
Desigur exista si motivare pozitiva si/sau negativa dar eu as amana un pic in locul tau pentru ca acestea le-as folosi "extra" nu pentru ceva obisnuit cum e sa scrii la clasa sau tema de casa. Acestea sunt si trebuie sa devina uzuale. Ce depaseste uzualul devine "extra" - care este recompensabil, stimulabil.
Faptul ca ai devenit atenta la mine este exact semnalul pe care tu trebuie sa il obtii de la copilul tau. Nu este o amenintare - dar nu este de gluma. Pe bune, nu discutam, nu negociem - sunt cerinte.
Acum da-mi voie sa zambesc. dar sunt la fel de serios in ceea ce am scris.
*Nu discut aici de metodele aplicate in alte parti, nu le contest, poate chiar sunt mai bune, insa fiecare trebuie sa se adapteze locului unde se gaseste, cerintelor care exista in acel loc.
www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa
Sabina spune:
Marius, sfaturile tale sunt binevoitoare, dar le lipseste ceva f important, fundamentul. Tu vrei sa rezolvi problema fara a-ti da seama ca propui solutii pt efecte, ori aici cauza e mai importanta.
dar sunt de acord ca trebuie lucrat si la partea exterioara a problemei concomitent cu adevaratele cauze.
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Cum mi-am alaptat copiii
Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo
viviana spune:
Carolinah,
Acasa este numai ea cu tine si o supraveghezi de aceea scrie si este mai maleabila si atenta.
La clasa invatatoarea mai are si alti copii de supravegheat.
O mamica, al carei fiu era coleg cu fata mea si avea aceeasi problema cu scrisul a procedat asa:
A intrat in timpul orei in clasa, a luat caietul baiatului de pe banca si a spus "doamna invatatoare dvs. stiti ca baiatul meu nu scrie tot ce le dictati" "da, stiu, uitati am si notat cu rosu, si uitati si caietul lui X cum arata. Daca baiatul dumneavoastra continua sa nu isi mai ia notite ii voi rupe caietul si va trebui sa il rescrie dupa caietul lui X"
Asta asa ca o ultima solutie gasita de o mamica disperata.
A tinut.
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi
carolinah spune:
Lorelei, stiu si eu aia cu problem solving, exact asa am abordat. Dar am insistat poate prea mult pe partea cu 'de ce' si prea putin pe ce simte ea. Aprofundam.
Am sperat si eu ca din partea cu 'tu gasesti solutia' vine rezolvarea.
Si a scris pe o hartie: 'nu mai pierd vremea si ma concentrez pe ce am de facut'. O tineam pe birou acasa, apoi a cazut pe jos, apoi a aruncat-o la cos. Nu prea a avut efecte.
Marius, ceea ce zic eu este ca tu ignori faptul ca si eu consider asta o problema, ca altfel nu ma agitam, nu? Discuti de parca m-ai fi prins cu matza in sac.... Dar eu am cerut ajutor, remember?
Sabina, cred ca si eu ca e mult, dar ce inseamna mult? Adica daca 26 de copii fac fata si 2 nu, poate nu e mult, nu? Si nu e o clasa de nu stiu ce nivel, pur si simplu cred ca ceilalti sunt mai dresati si scriu automat, nu conteaza ce si cum. A mea n-a fost niciodata prea complianta, asta-i adevarul.(si in afara de pt comoditatea noastra, de ce ar fi?