De ce nu scrie de pe tabla?

Raspunsuri - Pagina 21

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Citat:
citat din mesajul lui sanziana27

Daca la mate e cum e, dar sa vedeti voi cum e la uman.

Tot olimpiada, clasa a XII a disciplina filosofie, 2 lucrari ff bune, dar la faza nationala era doar 1 singur loc.
O lucrare argumentata stiintific de nota 10. Cealalta in stil original si personal de 10. Pe care o trimitem, neputand trimite decat un singur elev?

Va zic mai tarziu cine a fost ales si argumentele care au stat la baza.
Voi pe cine ati fi ales?

Mamica fericita de boboci de toamna:
Dragos Mihai (26 septembrie 2006) si David Gabriel (8 octombrie 2008)
Despre cei doi nazdravani



Lucrarea originala si autorul ei, desigur. Merita sa incurajezi si sa investesti intr-o fire creativa, fiindca doar o astfel de persoana are sanse sa inoveze in orice domeniu. Ceilalti vor fi doar persoane informate in respectivul domeniu.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Citat:
citat din mesajul lui marius

Off topic. Stiinta fie in sens restrans fie in sens larg opereaza de la bun inceput cu notiuni bine definite si are substrat empiric, observational.
Filosofia este o manifestare a spiritului uman, nu are ca si obiectiv stabilirea de reguli nu opereaza cu notiuni empirice printre putinle puncte comune cu notiunea de stiinta fiind totusi existenta unui obiect de studiu in sine ca si existenta.
Pentru ca filosofia sa poata fi incadrata ca si stiinta ar trebui sa aiba un sistem notional bine definit, operatori logici, legi proprii, sistem observational, camp de analiza, unitati de masura s.a.m.d.

Din cauza ca nu prezinta nici una dintre aceste caracteristici nu vad nici un motiv plauzibil pentru a putea incadra filosofia ca si stiinta.


www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa


Filosofia e mama tuturor stiintelor astea nerecunoscatoare Si da, este o stiinta.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sorana spune:

Despre filozofie eu zic ca nu este stiinta. Stiinta presupune experiment. Dar, conform definitiei din dictionar, este stiinta "STIINTA = Totalitate a cunostintelor dintr-un anumit domeniu; disciplina. "



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Eu accept ideea de a fi stiinta doar daca este argumentata logic. Dar hai sa fie un alt topic sa nu-l denaturam pe acesta ce ziceti?
Topic deschis - este filosofia o stiinta sau nu?

www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns carolinah spune:

Reiau subiectul. In unul din posturile mele de pe la pag 2 ziceam ca nu cred ca are deficit de atentie, dar mai studiind in ultimele zile pe net, dar si comportamentul ei la scoala, incep sa ma gandesc ca poate are varianta "fara atentie" a ADHD.

Adica nu se poate concentra mult la ceva ce nu-i place, in cazul asta scoala... Azi avea pe caietul de matematica un I si scria "... nu a scris inca de la inceputul orei". Deci nu se punea problema ca a scris prea incet... Am discutat calm cu ea incercand sa inteleg ce simte si ce face in ora. Mi-a zis ca Doamna scria pe tabla, iar ea se uita la tabla. Efectiv nu avea scris pe caiet nimic in afara de 2 numere. Am intrebat-o daca stie ce scria Doamna la tabla. A zis ca scria exercitii cu adunari si scaderi. (asta fac de vreo luna la scoala, ca si la teme.)

Si la teme acasa la mate face cam la fel. Poate sa se uite la temele alea si 3 ore fara sa faca absolut nimic, desi, repet, stie sa faca exercitii/probleme orice la mate...

Ati intalnit cazuri de copii/adulti cu ADD? daca da, cum se manifesta? ce ii defineste? ce ii ajuta?

sa fie ADD, sa nu fie?


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mirelacarmen spune:

Buna!Am un baietel de 4 ani si 6 luni si in octombrie educatoarea mi-a zis ca a observat cateva trasaturi specifice ADHD,printre care si lipsa puterii de concentrare.Psihologul ne-a spus ca tb sa-i facem un program,care tb respectat.Copilul tb incurajat prin laude,cand lucreaza bine.L-am mutat de la oalta gradinita si aici educatoarea a reusit sa-lmotiveze,incat in 2 luni ne-a uimit cu cate lucruri a invatat.
Mai avem un exemplu de fetita cu ADD,prietena cu fiica mea,care e in cls a 4-a,dar nu are probleme cu scrisul la scoala.Mama ei,in schimb ,statealanga ea cand facea temele ,in cls mici.In schimbla ce-i place e in stare sa se concentreze f bine.Poate ,la noi nu se intelege faptul ca fiecare copil e o entitate unica si unele reguli,pur si simplu nu se pot aplica la toti copiii.
Eu cred ca discutiile cu ea te pot ajuta sa intelegi ce se intampla la scoala si impreuna sa vedeti ce puteti face.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lali spune:

Citat:
citat din mesajul lui Sabina

marius, ce nu pricpi?
la concurs zice;
ana are 5 mere, maricica are 4 mere. cate mere au impreuna?
copilul scrie 5+4 =9

i se da numai un punctl, pt ca ar fi trebuit sa scrie SI: impreuna, ana si mairicica au noua mere.

pt o astfel de rezolvare, nu trebuie publicate baremuri cu rezolvari, ci trebuia sa sune CERINTA asa:

ana are 5 mere, maricica are 4 mere. Scrie intr-o propozitie cu subiect si predicat cate mere au cele doua fete impreuna.


sau ma rog ceva de genu ;-))



Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo
Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.





Eu pana aici am citit subiectul, dar pentru ca am facut scoala si olimpiadele romanesti bine, mai tin minte: profesorul era cel care ne explica metoda de lucru si ne crea prin exercitii si teme automatismul de a rezolva problemele si intr-o anume forma.

Adica si forma de rezolvare si continutul sec al rezolvarii ne erau predate. Nu erau scrise intr-adevar in textele problemelor, dar erau predate si cerute la scoala anterior testarii, tezei, examenului, olimpiadei. Asa ca, daca erai putintel macar conformist ca elev si parinte asta nu era o problema. Forma de rezolvare era bine-cunoscuta dinainte.

La orice testare existau mai multe probleme sau subpuncte care "controlau" cat de bine ai deprins metodele de rezolvare in forma si continut si apoi urmau subpunctele sau problemele care testau imaginatia, "plusul" fiecaruia fata de manual si unde nu mai trebuia respectate aceste reguli.

Asa am prins eu mai multe materii (exacte), concursuri, testari.
E adevarat ca am avut la acele materii profesori in fata carora inca .

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lali spune:

Citat:
citat din mesajul lui carolinah

Marius, eu recunosc cinstit ca nici eu nu inteleg asta.

Adica de ce sa punctezi mai mult ca unul a scris cum se ajunge acolo, decat un rezultat corect. Ca e clar ca daca a scris rezultatul corect, stie cum se ajunge acolo, nu?


Pai si atunci ce mai atata vorba scrisa?

Da, nu inteleg de ce trebuie sa bla bla bla, da, nu inteleg de ce copilul meu trebuie sa scrie 5 randuri la o problema care se rezolva cu o adunare simpla.

Eu cred ca e pierdere de vreme.

Sa ppresupunem un caz de la serviciu.Eu as avea de luat o decizie pe un anumit proiect. Si in loc sa iau decizia si sa incepem sa facem ce am decis, eu ma apuc sa scriu echipei un email kilometric despre cum am ajuns eu la decizia asta, pasii pe care i-am urmat etc.

Da, asta fac cu oamenii pe care ii am in mentoring, dar nu in activitatea mea principala

Intelegi diferenta?

Caro


Parerea mea e usor diferita. Evident continutul este baza aproape in orice. Dar exista, in functie de domeniu si momente in care forma conteaza foarte mult.
Si trebuie, cel putin la un nivel mediu, deprinse ambele.
Apoi fiecare se orienteaza spre domeniul care i se potriveste mai bine si acorda din ce in ce mai multa atentie cerintelor respective.

Tu ai nevoie in job-ul tau de un continut foarte bun. De pe o pozitie de conducere, in relatia cu subalternii calitatea continutului este esentiala. Insa in alte relatii in afara de cea de subordonare forma este la fel de importanta.

Un avocat de exemplu care stie forma buna poate sa suplineasca prin asta un continut defectuos. La fel este intr-o discutie la acelasi nivel, o contradictie pe o anumita problema.

Deasemenea in viata de elev, la testari daca nu ai reusit sa rezolvi problema, un copil care scrie de obicei doar sec rezultatul nu va scrie mai nimic. Vorbaria asta se transforma usor, usor in mod de rezolvare.
Un copil care e obisnuit sa scrie "in cuvinte" ( care mai tarziu devin demonstratii) va scrie rationamentul lui chiar fara rezultatul final si poate primi puncte multe si pentru asta.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buciurlerica spune:

Buna Carolinah.Ma bag si eu in vorba si fiind in aceeasi barca cu tine te inteleg perfect.Din pacate pentru ceilalti a cam deviat subiectul.
Ma confrunt cu exact aceeasi problema.Nici copila mea nu scrie de pe tabla tot.Uneori lipseste mai mult alteori mai putin...M-a exasperat.
Cu cat se scrie mai mult in clasa cu atat lipseste mai mult.Daca vede ca a ramas mult in urma ca atat mai putin continua scrisul.SE descurajeaza.I-am spus sa scrie dupa ce aude.Adica daca doamna vorbeste ceea ce scrie sa scrie dupa ce aude ca la dictare. Dar...
Am facut simulari, adica joaca de-a scoala , ora de mate, ea elev eu invatatoarea.Eu scriu la tabla ea in caiet.Asa scrie socoteste raspunde deh, e singurul elev ....
I-am spus sa foloseasca prescurtari-la mate , si daca un exercitiu nu l-a terminat iar doamna a trecut la altul, sa treaca si ea ca sa poata fi atenta la explicatii.In felul asta are toate ex.-problemele macar incepute si le terminam acasa.Eu spun eu aud de cele mai multe ori.
Dar a inceput sa faca asa si imi spune unde nu-i complet.
Am discutat cu invatatoarea problema si mi-a spus ca toata ora sta cu gura pe ea ca sa scrie.Se opreste din scris si casca gura.Dar ca este un copil bun care stie tot si ca va trece.Sa nu-mi fac griji.Ca fiecare copil are ritmul lui.DE multe ori o lasa sa termine un test sau de scris de pe tabla in ora urmatoare.Nu se indura sa o depuncteze stiind ca stie sa faca ceea ce are de facut.
Eu am rugat-o sa fie mai severa, sa-i dea nota pe ceea ce lucreaza odata cu ceilalti si copilul sa se stie controlat si faptul ca exista o limita.
Ma gandesc ca in joaca noastra ea este in priza, scrie , calculeaza, raspunde deci nu are "loc" de cascat gura si visat ca la scoala.
Am observat ca pur si simplu nu ii place sa scrie.De altfel scrisul in sine este uratel spre urat, dezordonat.Uraste sa scrie enuntul, prefera exer.de completat pe carte, fisele.La lectii stau in aceeasi camera cu ea caci altfel s-ar intinde la nesfarsit.La fel cu mancatul cand nu sunt preferatele ei in farfurie, imbractul dezbracatul, abilitati practice.
Nu ti-am fost de folos decat spunandu-ti cat de bine te inteleg.
Nu vreau sa ma gandesc la tulburari de atentie desi recunosc ca am facut-o.Ma gandesc ca invatatoarea care a avut mai multe generatii de elevi pana acum m-ar atentiona. Dau vina pe lehamitea de a scrie, lipsa de rabdare.
Dar tu te-ai interesat daca mai sunt si alti copii care nu scriu tot? La engleza sau religie scrie tot? Sau daca a lipsit vreodata doamna si a venit altcineva cu alt stil, s-a incadrat?
La noi mai raman in urma si altii dar nu mereu ca a mea.Si fata ramane in urma la orele la care se scrie mult.Incercand odata sa refacem tot ce s-a facut in clasa,cu alte valori, si sa ne incadram in acelasi timp am realizat ca ora a fost f.f.densa, aproape un galop daca copilul incearca sa scrie/socoteasca/inteleega nu doar scrie.
Multi spun sa-i dai sa scrie ca sa se obisnuiasca.Noua ne-ar trebui transcieri.Dar nu stiu cat timp ar trebui sa ii dau pentru un anume text ca sa-l scrie.
Cam atat.Iti urez sa ai nervii tari, intelepciune, rabdare pentru a gasi calea spre rezolvare.Eu am creat fara sa vreau o presiune pe copil si nu am rezolvat nimic.






Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns denizel spune:

Citat:
citat din mesajul lui mirelacarmen

Buna!Am un baietel de 4 ani si 6 luni si in octombrie educatoarea mi-a zis ca a observat cateva trasaturi specifice ADHD,printre care si lipsa puterii de concentrare.Psihologul ne-a spus ca tb sa-i facem un program,care tb respectat.Copilul tb incurajat prin laude,cand lucreaza bine.L-am mutat de la oalta gradinita si aici educatoarea a reusit sa-lmotiveze,incat in 2 luni ne-a uimit cu cate lucruri a invatat.
Mai avem un exemplu de fetita cu ADD,prietena cu fiica mea,care e in cls a 4-a,dar nu are probleme cu scrisul la scoala.Mama ei,in schimb ,statealanga ea cand facea temele ,in cls mici.In schimbla ce-i place e in stare sa se concentreze f bine.Poate ,la noi nu se intelege faptul ca fiecare copil e o entitate unica si unele reguli,pur si simplu nu se pot aplica la toti copiii.
Eu cred ca discutiile cu ea te pot ajuta sa intelegi ce se intampla la scoala si impreuna sa vedeti ce puteti face.


mirela



Ce s-ar face unii profi/educatori daca n-ar exista ADHD si ADD .

Daca e sa ma fi luat dupa educatoarea baietelului nostru, toata clasa avea ADHD .
Enigma s-a risipit cu ocazia lectiei deschise la care au fost invitati parintii. Jumate din parinti a adormit avand in fundal vocea plata si lectia searbada predata de educatoare, cealalta jumate a avut comportament de elev din ultima banca :)). S-a demonstrat in acest caz, stiintific , ca parintii elevilor cu ADHD au probleme de somn sau au ADHD la randul lor .



~Lumea ar fi mai frumoasa fara macelari~




Mergi la inceput