De ce nu scrie de pe tabla?
Raspunsuri - Pagina 20
happiness spune:
Sabina si Marius, relaxati-va, totul va fi bine...:)
Caro, ma bucur foarte tare pentru voi! Precum spuneam, atentia pozitiva e mai benefica decat cea negativa. Bravo fetei si bravo doamnei ! Mai ramane doar ca tu sa o lauzi si chiar sa o rasplatesti pentru efortul facut. Intram desigur in polemica daca spun ca eu, pe langa iubire,timp petrecut alaturi si incurajari,ii mai dau si ceva tangibil(un mic dar, ceva ce isi dorea tare...)ca rasplata( de fapt ca sa ii fac o bucurie) in diverse situatii, dar e alegerea ta ce si cum.
mianna spune:
Citat: | ||||
citat din mesajul lui LauraNicole
Diferenta este ca lucrarile "de mana" nu se dau de obicei de facut pentru "acasa". Ai fi uimita cat de des te poti intalni cu problema scrisului "de mana"! |
de obicei sterg citatele anterioare pentru a nu incarca pagina, dar de data asta l-am lasat, ca sa se inteleaga ce nu pricep: am inteles ca faza cu cerebelu' s-a vrut un fel de gluma; in cazul asta, poti te rog reformula? de la acel "tocmai ca sa ..."? faptul ca exista lucrari scrise de mana e efectul, eu intrebam de cauza, de motivatia pentru care se justifica alegerea.
sorana spune:
Ca tot vad ca m-ati pomenit ma bag
1. La cls a IV-a am vazut cerinte de gen "Rezolvati prin 3 metode urmatoarea problema". In culegeri am vazut.
2. In Romania e cum zice Lala. La inceput te duci la concursuri mai mult ca sa vezi cum gandesc organizatorii, care sunt baremele, ce se puncteaza, etc. Apoi faci acasa exercitii de incadrat in bareme cu copilul propriu.
Uite Bird
Aici este ce stii inainte de concurs (adica programa):
http://www.evaluareineducatie.ro/client/upload_docs/Programa%20Etapa%20II-19%20feb.%202011.pdf
Aici subiectele:
http://www.evaluareineducatie.ro/client/upload_docs/Clasa2_Subiecte_Matematica_2011E2.pdf
Uite-te la subiectul III, problema 3
Si, dupa concurs, baremul surpriza:
http://www.evaluareineducatie.ro/client/upload_docs/Clasa2_Bareme_Matematica_2011E2.pdf
mianna spune:
Citat: |
citat din mesajul lui marius Am sa-ti dau un exemplu. Exista un copil care inca nu stie sa tina o lingura in mana. Ar trebui lasat sa se descurce singur si daca o va tine intoarsa cu manerul in sus si partea convexa in jos putem defini ca a fost o chestiune de libertate de creativitate. |
despre ce copil vorbesti, ce varsta? ca as vrea si eu sa stiu la ce varsta consideri atat de daunator sa inteleaga din proprie experienta ca un lichid nu sta decat in partea convexa
sorana spune:
Citat: |
citat din mesajul lui marius Am sa-ti dau un exemplu. Exista un copil care inca nu stie sa tina o lingura in mana. Ar trebui lasat sa se descurce singur si daca o va tine intoarsa cu manerul in sus si partea convexa in jos putem defini ca a fost o chestiune de libertate de creativitate. |
Da. Adica trebuie sa lasi copilul cu lingura in mana si se va prinde singur cum trebuie s-o tina ca sa ajunga lichidul in gura. Dupa ce incearca sa o tina invers si nu izbuteste sa aduca lichidul la gura. Fi-mea a facut asta la 8 luni.
sorana spune:
Am mai citit din subiect si revin.
Odata, demult in facultate, un prof mi-a demonstrat care e "hiba" invatarii de "metode riguros aplicate". Ne-a dat un examen mai altfel, la care nu exista solutie explicata inainte, pur si simplu trebuia sa gandesti. Din 25 de participanti care toti invatasera (tocisera?) solutiile "clasice" doar 6 au reusit sa ia note peste 5.
Pentru ca deja la 20 de ani le intrase bine in cap ca tot ce trebuie sa faca este sa ia de-a gata solutii, in nici un caz sa gandeasca.
Bine ar fi daca scoala i-ar incuraja pe elevi sa vina cu solutii proprii, ingenioase, nu sa aplice neaparat metode "fixe". Atunci cand se accepta solutii creative este deja prea tarziu, putini mai reusesc sa iasa din "matrice".
Sabina spune:
haha, si noi am avut odata un ex la ist muzicii , profa nu putea sa spuravegheze, avea comisie de doct sau ceva de genu, si a zis: stati cu cartile/cursurile pe banca, ce vreti voi, dar sa nu vad nimic standard in lucrari. Si ne-a dat un subiect de sinteza.
Nu a picat pe nimeni....dar au fost note f mici, apoi o distanta mare pana la 10-le pe care numa unii mai cu mot l-au luat;P
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Cum mi-am alaptat copiii
Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo
nelia spune:
La noi cele mai multe examene sint cu cartile pe masa!
CORNELIA, mami de www.dropshots.com/agtuli#date/2010-09-19/14:00:33" target="_blank">AGATA, TUDORA si LISANDRU
corap spune:
OFF TOPIC cum adica filosofia nu-i stiinta?
din cunostintele mele de generala, filosofia a fost prima dintre stiinte, din care s-au dezvoltat mai apoi: fizica, matematica, astronomia tra-la-la-la.
filosofia e o stiinta cat se poate de exacta, doar ca are variante multiple de raspuns
in alta ordine de idei si revenind ON TOPIC , uniformizarea la scoala e doar pentru comoditatea celui care preda - sa nu-si bata prea mult capul cu individualitati. nu are sens decat ca "suport didactic" - dar copiii sunt diferiti. nu mi se pare normal sa tratezi 30 de gaini, de exemplu, in mod diferit, adica sa tii cont ca unora le place apa calda, altora grauntele si altora cojile de pepeni, unora sa stea inauntru si altora sa umble libere - dar sa ii standardizezi pe copii, carora musai le bagi corn, lapte si 3 pagini de pe tabla.
Manualele alternative s-au vrut o incercare - esuata lamentabil, dupa parerea mea - de a respecta individualitatea copiilor. Esecul, in cea mai mare parte, a fost dat de faptul ca atat cei care le-au scris, cat si invatatorii / profesorii au incercat sa le reuniformizeze, sa ajunga la o concluzie comuna - ceea ce contrazice tocmai ideea de baza a existentei unor manuale alternative. Ilustreaza tocmai comoditatea solutiei unice. sau a regulii unice. a confortului pe care ti-l da lipsa de variatie, lipsa de abordari multiple.
Regulile sunt cea mai facila scuza pentru "nu-ti bate capul".
In alta ordine de idei, exemplul cu lingurita e genial, in sensul ca orice copil isi da seama care parte a lingurii "tine" supa - si indiferent de metoda prin care ajunge la concluzia asta, fie ca ii este impusa fie ca o deduce singur, macar niste supa tot se varsa aiurea.
m-am uitat si eu pe barem - cam tot subiectul 3 e aberant punctat, din punctul meu de vedere - adica eu as considera ca insiruirea numerelor de la 47 la 63 ar fi facut-o tocmai unul care nu se prea pricepe la matematica... si le-a scris tocmai ca sa le numere. eh, ce te faceai daca Maria ar fi trebuit sa scrie numerele de la 51 la 1.240.536 ...
Dorsilia spune:
de o saptamana la gradinita la grupa pregatitoare ii pune la socoteli de genul 8+9, 9+9, 10+8, 21+22, scrierea literelor de mana deja....deci nu mai vorbim de semne grafice ci de aritmetica si de scriere in toata regula. Consider ca este nepotrivita graba asta. In clasa I au tot timpul sa invete de la zero tot ce au nevoie, de ce atata graba atunci!? educatoarea motiveaza ca sunt cativa parinti care isi invata deja copiii ecuatiile si ca ea trebuie sa tina pasul cu inteligenta celor din top care se plictisesc la operatii banale 1+9 de ex.
consider ca asa ajung majoritatea copiilor sa se simta "apasati" de scoala, cand se nimereste un cadru didactic care fixeaza ritmul predarii si etalonul de evaluare dupa copiii suprastimulati sau supradotati poate.
stimularea nu e neaparat rea dar in unele cazuri se exagereaza clar. Poti testa nivelul clasei dar trebuie sa respecti programa care si asa incarcata este oarecum conceputa pt a putea fi asimilata teoretic de catre majoritatea elevilor
chiar e necesar sa-i grabim asa tare incat sa le ciuntim aceasta perioada, unica din viata unui om, singura cand au ocazia sa fie relazati, sa se bucure de joaca de jocuri, fara presiunea timpului, a societatii...
„Nu ne putem imagina copilaria fara
râsetele si jocurile sale. Sufletul si
inteligenta devin mari prin joc. Despre un copil
nu se poate spune ca el creste si atât; trebuie
sa spunem ca el se dezvolta prin joc.”