De ce nu scrie de pe tabla?
Raspunsuri - Pagina 19
bird70 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui marius Hmmm nu te contrazic pentru ca nu este imposibil sa ai dreptate, insa nu discutam de notiuni, de cat de bine sunt asimilate (ar fi aiurea sa nu fie puternic asimilate cel putin notiunile, nu am avea nici macar o baza de discutie daca nu am porni macar de la definirea exacta notionala), ci de parcurgerea completa a unei metodologii de rezolvare. Inca sunt rezervat daca sunt scapate in rezolvarea unor probleme metode diferite care sa fie corecte si complet prezentate si sa duca la o solutie corecta dar sa nu fie admise. Cred ca este regretabila o astfel de posibilitate si sper ca cei care propun subiecte sa fie temeinic preanalizate inainte de a fi acceptate ca neadmitand mai multe metode sau sa admita dar in acest caz sa fie punctate corect daca sunt complete si corecte. |
Stilul asta de cerinte si predare nu ucide creativitatea copilului? Eu am vazut intotdeauna matematica (avansata) ca o stiinta dar si ca o arta. Ce spui tu este ca inveti foarte bine notiunile SI metodologia de rezolvare a problemelor, unde e frumusetea atunci? daca nu poti rezolva problemele decat printr-o metodologie prescrisa?
Health is a state of physical, mental and social wellbeing and not merely the absence of disease or infirmity . World Health Organisation
I'm not insane, my mother had me tested! Dr.Sheldon Cooper
marius spune:
Am sa-ti dau un exemplu.
Exista un copil care inca nu stie sa tina o lingura in mana. Ar trebui lasat sa se descurce singur si daca o va tine intoarsa cu manerul in sus si partea convexa in jos putem defini ca a fost o chestiune de libertate de creativitate.
Lasand gluma la o parte discutam de copii, de formarea lor nicidecum de studii avansate de matematica. La varsta de 9 ani cred ca inca nu intra in discutie acest aspect.
Din punctul meu de vedere orice persoana va parcurge un drum asa cum am mai precizat unde pe cat posibil nu va mai descoperi inca o data roata dar va asimila din partea celor carora il inconjoara faptul ca aceasta exista si la ce foloseste. Mai incolo desigur cand va fi stapanit multe din notiunile, afimratiile, demonstratiile, experientele ce il inconjoara probabil ca unii dintre ei se vor dedica si dezvoltarii unde creativitatea, ingeniozitatea, inteligenta, sclipirea, norocul, intuitia vor avea probabil un cuvant greu de spus.
Dar acum si aici discutam de fazele incipiente. Adica asa cred eu.
www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa
marius spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Monnvas grila la filosofie ucide esenta materiei respective CRISTIAN (7.03.2009) -------------------------------------- Where there's a will there's a way cioburi de viata in 3 |
Cea mai frumoasa remarca pe care am citit-o in ultimele luni. Nu m-am putut abtine sa nu o remarc mai ales ca a venit asa, ad-hoc.
www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa
marius spune:
Citat: |
citat din mesajul lui rrox3 Marius ce vigilent esti Ai dreptate, nu discutam doar de notiuni, ci mai ales de metodologiile de aplicare a lor intru rezolvarea problemelor. Am investit eu termenul de "notiuni" ceva mai larg decat dictionarul Eu zic ca e prea multa loterie implicata in prezumtia ca vor fi ei atenti la toate posibilele rezolvari. Normal ar fi ca baremul sa nu cuprinda exact rezolvarea, ci pasii generici ai oricarei rezolvari. Roxana, Maria (n. 1 iulie 1999) si Ioana (n. 23 martie 2005) |
Fiind vorba de examene in general unde trebuie sa apara departajarea valorica ar fi dificil sau chiar greu de format o concluzie partinica daca nu ar exista exactitate si o precizie cat mai mare de la inceput pana la sfarsit.
Tocmai ca eliminarea ambiguitatilor a interpretarilor trebuie sa fie prezenta.
www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa
Sabina spune:
nu Marius, nu despre asta vorbim
Ca si in cazul scrisului de pe tabla, vorbim despre copii care asimileaza notiunile de baza, tin lingura in mana foarte bine, numai ca in loc sa faca o placinta cu branzaca tot poporul, ei vor sa faca budinca de vanilie si s-o manance cu lingura aia (scopul fiind in acest exemplul tinutul lingurii corect)
Exista creativitate si la 2 ani, nu doar la 25. Exista oameni care cu putinul lor acumulat (conform varstei) reusesc sa combine informatiile intr-un mod inedit la care nici cei care stiu de 1000 de ori mai mult nu s-au gandit.
De fpt, toti copiii ar putea pastra\reeativitatea daca nu ar ucide-o scoala sub stindardul invatarii notiunilor....
Notiunile se pot asimila prin N metode, dar in Romania lucrul asta nu e prea cunoscut.
Multumesc lui Dumnezeu ca invatatoarea fetritei mele le-a zis clar parintilor ca lucurile s-au schimbat si ca ea nu o sa le dea multe teme repetitive samd samd.
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Cum mi-am alaptat copiii
Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo
marius spune:
Am mai spus o data ca ai dreptate.
Dar c a sa fiu pe linia ta este vorba de copii car nu stiu (inca) sa faca nimic nici cu branza nici cu vanilie si acum incep sa invete ca exista faina si la ce se foloseste, ca exista zaharsi la ce se foloseste s.a.m.d.
Tot pe linia ta ca exista gama muzicala si ce este aceea, ca exista note muzicale, cam care sunt si la ce folosesc, ca sol major nu e sol minor si sol major suna astfel iar do minor suna asa si nu invers, ca daca vrem sa interpretam corect gama do major se face in acest mod si nu sarind din trei in trei chiar daca ar putea sa para creativa aceasta interpretare. Ok?
www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa
Sabina spune:
la materiile umaniste grilele pot constitui o parte a examniarii, aia cu fixarea cunostintelor, adica sa fie sigura comisia ca elevu nu il incurca pe Kant cu Rousseau , dar nu vad cum s-ar putea examen concludent fara ceva eseu....
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Cum mi-am alaptat copiii
Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo
marius spune:
Eseele tin de creativitate de aceea pentru un examen de departajare nu cred absolut deloc ca ar fi recomandabil. Poate fi extrem de subiectiv si exact asta trebuie eliminata intr-o examinare.
www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa
Sabina spune:
noi nu discutam despre copilasi care inca nu stiu.
fetita carolinei STIE, chiar daca nu scrie tot de pe tabla, de la asta a pornit discutia.
Un profesor isi da seama cand copilul nu stie si cand e creativ, zic eu...uite, invatatoarea fetitei isi da seama, ca altfel nu lua fetita fB la teste.
Tot asa si cu grilele. daca e vb e de evaluarea cunostintelor dupa 4 ani de liceu, e ok si grila la filosofie. daca e vb de examen de admitere, trebuie si eseu, ca sa ii iei pe cei talentati SI pregatiti dpdv informatii.
La o specializare, normal ca testezi si talentul, nu doar informatiile stiute. Ii foloseste in primul rand candidatului :)
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Cum mi-am alaptat copiii
Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo
marius spune:
Pentru fetita Carolinei nu s-a pus in discutie niciodata faptul ca stie sau nu stie, ci doar ca nu scrie si daca este necesar sa nu, sa scrie tot ce i se solicita. Aici exista deja opinii - iar opinia mea a fost si ramane, ca fiecare solicitare de la scoala are in spate o motivatie obiectiva - iar pt clasa a II-a, solicitarea este bazata si pe necesitatea continuarii formarii scrisului, pe cresterea vitezei in executie, pe formarea si dezvoltarea atentiei distributive, chiar daca nu s-au nominalizat in mod explicit aceastea.
Ok?
Aici nu discutam de creativitate, de imaginatie, de variante. Sunt obiective directe cu metodologii directe.
Daca vrei tot pe gama ta - ar fi ca si la scoala de muzica sectia vioara, pur exemplificativ, unde i se cere cursantului sa execute o partitura corect si mai ales in tempoul corect. Nu i se cere nimic altceva decat asta si in acest mod. E urmareste si tempoul (sa zicem allegro) - asta se cere - asta se puncteaza. Ca trebuie exercitiu pana sa ajungi sa executi corect - aici este ceea ce am spus eu. Exercitiu. In cazul violonistului exercitiu - in cazul elevei - scrisul. Aceeasi esenta.
www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa