De ce nu scrie de pe tabla?

Raspunsuri - Pagina 17

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Lala_D spune:

Citat:
citat din mesajul lui marius

Lala_d

Ehh asta trebuie corectat procedural daca zici ca s-a intamplat. Exista posibilitatea ca fiind la un anumit nivel de cunostinte predate de un anumit tip sa fie urmarit acel tip acea metodologie. Cea aritmetica nu cea algebrica. Ma gandesc ca ar fi posibil. Sa caute o anumita rezolvare in acord cu programa scolara. Desi nu este Ok nici din punctul meu de vedere.


www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa


Scuze am vrut sa editez si am sters.

Mesajul la care ai raspuns tu era asa :

La olimpiada trecuta fiul meu a rezolvat o problema algebric, corect demonstrata.
Baremul a aratat o rezolvare aritmetica si a fost depunctat
La contestatie raspunsul a fost :
-raspuns corect demonstrat dar neasimilat baremului



Si da, asa m-am gandit si eu
Si nu, nu mi s-a parut deloc corect.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Citat:
citat din mesajul lui Sabina

da, n-are sens, n-ai inteles absolut nimic.



Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo
Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.




Asa sunt eu... mai prost, inteleg greu si uit repede. Asta e.
O zi buna!

www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Citat:
citat din mesajul lui Lala_D

Citat:
citat din mesajul lui marius

Lala_d

Ehh asta trebuie corectat procedural daca zici ca s-a intamplat. Exista posibilitatea ca fiind la un anumit nivel de cunostinte predate de un anumit tip sa fie urmarit acel tip acea metodologie. Cea aritmetica nu cea algebrica. Ma gandesc ca ar fi posibil. Sa caute o anumita rezolvare in acord cu programa scolara. Desi nu este Ok nici din punctul meu de vedere.


www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa


Scuze am vrut sa editez si am sters.

Mesajul la care ai raspuns tu era asa :

La olimpiada trecuta fiul meu a rezolvat o problema algebric, corect demonstrata.
Baremul a aratat o rezolvare aritmetica si a fost depunctat
La contestatie raspunsul a fost :
-raspuns corect demonstrat dar neasimilat baremului



Si da, asa m-am gandit si eu
Si nu, nu mi s-a parut deloc corect.

Mai sunt scapari din acestea. Dar in general sunt exceptii. Oricum in esenta sau pricipial la acest topic s-a pornit de la ideea de ce un copil trebuie sa scrie corect si complet de pe tabla?
Raspunsurile pot fi multiple.

www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Marius problemele date la examene obisnuiesc sa aiba o singura solutie, dar aproape intotdeauna sunt mai multe metode de a ajunge la solutia aceea. Una dintre ele, tot de obicei, e calea batuta si rasbatuta, celelalte vor fi gasite doar de cei creativi, obisnuiti nu doar sa aplice o reteta indelung repetata si asimilata, ci si sa gandeasca.
E voie sa fii creativ si la matematica si la stiintele exacte, in general, nu doar cand scrii poezii.

Exact din cauza asta, eu consider nociv repetatul obsesiv al notiunilor. Calea va fi atat de bine batatorita, incat copilului (si adultului de mai tarziu, dupa cum bine vad si pe topicul asta) ii va disparea orice urma de initiativa de abordare creativa.

Intelegerea profunda e necesara pentru invatare, nu repetarea mecanica.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Citat:
citat din mesajul lui Sabina

Nu zau, marius, ma rostogolesc de ras, ai citit ce a scris corap mai devreme? sau de o materie numita geometrie ai auzit?
cica pana la 8-a are doua ramuri: plana si in spatiu, si cica problemele de gemoetrie sunt cele mai misto dpval multitudinii de rezolvari si stimularii creativitatii.

si in general, greu exista pe lumea asta probleme care nu se pot rezolva in mai multe feluri.
pana si 2 inmultit cu 3 poti sa il rezolvi in mai multe feluri.






Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo
Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.



Mai sa fie, nu am auzit , hmmmm eu am invatat direct geometria neeuclidiana. Offf... mare bou sunt. Trebuie sa ma intorc inapoi la scoala in clasa a VII-a si a VIII-a, hmmmm...

www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns carolinah spune:

Revenind la subiectul de fata (nu ca ar fi al meu, dar asa ca idee) azi fetita mi-a zis ca a fost mutata in alta banca cu "Stefan, ca sa facem banca de destepti". Si ca a scris tot ca a ajutat-o si Stefan, ca i-a mai dictat.

Din asta inteleg ca d-na a considerat ca e bine sa schimbe putin strategia, sa mai renunte la inutilul scris cu rosu si sa o mute cu un copil pe care ea (fetita) il recunoaste ca leader. Asta da motivare pozitiva. Sper sa aduca roade.

Si fata era tare mandra ca Stefan s-a bucurat ca o are de colega de banca.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lala_D spune:

Citat:
citat din mesajul lui carolinah

Revenind la subiectul de fata (nu ca ar fi al meu, dar asa ca idee) azi fetita mi-a zis ca a fost mutata in alta banca cu "Stefan, ca sa facem banca de destepti". Si ca a scris tot ca a ajutat-o si Stefan, ca i-a mai dictat.

Din asta inteleg ca d-na a considerat ca e bine sa schimbe putin strategia, sa mai renunte la inutilul scris cu rosu si sa o mute cu un copil pe care ea (fetita) il recunoaste ca leader. Asta da motivare pozitiva. Sper sa aduca roade.

Si fata era tare mandra ca Stefan s-a bucurat ca o are de colega de banca.

Caro


Super!
Ma bucur ca atat discutia voastra cu ea cat si noua initiativa a doamnei dau roade.
Multa bafta in continuare si motivare pozitiva!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Citat:
citat din mesajul lui carolinah

Revenind la subiectul de fata (nu ca ar fi al meu, dar asa ca idee) azi fetita mi-a zis ca a fost mutata in alta banca cu "Stefan, ca sa facem banca de destepti". Si ca a scris tot ca a ajutat-o si Stefan, ca i-a mai dictat.

Din asta inteleg ca d-na a considerat ca e bine sa schimbe putin strategia, sa mai renunte la inutilul scris cu rosu si sa o mute cu un copil pe care ea (fetita) il recunoaste ca leader. Asta da motivare pozitiva. Sper sa aduca roade.

Si fata era tare mandra ca Stefan s-a bucurat ca o are de colega de banca.

Caro

Nota 10 pentru toti! Asta e! Ma bucura mult sa citesc asa ceva. Foarte bine. Bravo!

www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

Caro, super!!!

marius, evident ca intrebarea mea era retorica.
Nu prea exista o singura metoda de a rezolvaceva la mate, f f rar se intampla.
Si sa zicem ca te prinzi cum vrea evaluatorul.
cete faci daca intr-un an nu ghicesti metoda care i-a tunat lui, evaluatorului?

e total gresit sa punctezi un sg mod de gandi.

repet, sunt pt scrierea solutiilor complete, fara sa se arda etapele, nu asta e baiul.



Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo

Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Citat:
citat din mesajul lui rrox3

Marius problemele date la examene obisnuiesc sa aiba o singura solutie, dar aproape intotdeauna sunt mai multe metode de a ajunge la solutia aceea. Una dintre ele, tot de obicei, e calea batuta si rasbatuta, celelalte vor fi gasite doar de cei creativi, obisnuiti nu doar sa aplice o reteta indelung repetata si asimilata, ci si sa gandeasca.
E voie sa fii creativ si la matematica si la stiintele exacte, in general, nu doar cand scrii poezii.

Exact din cauza asta, eu consider nociv repetatul obsesiv al notiunilor. Calea va fi atat de bine batatorita, incat copilului (si adultului de mai tarziu, dupa cum bine vad si pe topicul asta) ii va disparea orice urma de initiativa de abordare creativa.

Intelegerea profunda e necesara pentru invatare, nu repetarea mecanica.

Roxana, Maria (n. 1 iulie 1999) si Ioana (n. 23 martie 2005)


Hmmm nu te contrazic pentru ca nu este imposibil sa ai dreptate, insa nu discutam de notiuni, de cat de bine sunt asimilate (ar fi aiurea sa nu fie puternic asimilate cel putin notiunile, nu am avea nici macar o baza de discutie daca nu am porni macar de la definirea exacta notionala), ci de parcurgerea completa a unei metodologii de rezolvare. Inca sunt rezervat daca sunt scapate in rezolvarea unor probleme metode diferite care sa fie corecte si complet prezentate si sa duca la o solutie corecta dar sa nu fie admise. Cred ca este regretabila o astfel de posibilitate si sper ca cei care propun subiecte sa fie temeinic preanalizate inainte de a fi acceptate ca neadmitand mai multe metode sau sa admita dar in acest caz sa fie punctate corect daca sunt complete si corecte.

www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa

Mergi la inceput