De ce nu scrie de pe tabla?

Raspunsuri - Pagina 16

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

marius, tu faci misto de mine nu????

uite, iti mai dau un exemplu.
se da o probl;ema.
problema se poate rezolva, sa zicem, in 3 feluri.Cu trei metode, toate trei CORECTE.
Copilul scrie o rezolvare, nu sare nicio etapa, face perfect, complet, scrie in cuvinte, brodeaza si floricele pe foaie, ajunge la rezultatul bun prin metoda nr 1.

Ala care face baremul, vrea numai metoda nr 2, asa ca nu ii puncteaza nimic pt metoda 1.
desi, metoda 1 e perfecta, valabila, completa, cu exact acelasi nr de etape ca metoda 2.

asta odata,

al doilea caz e ala pe care ti l-am mai expus odata, cand cERINTA e incompleta, Si totusi, se depuncteaza copilul ca nu facut ce a visat evaluatorul. Ti se pare corect?
cum explici aberatia asta?

cum o mai aperi????????



Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo

Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns corap spune:

pe vremea mea, maica, cand mergeam la olimpiada de matematica erau apreciate rezolvarile "altfel" decat baremu' . tin minte ca un coleg a mers la faza nationala desi nu rezolvase toate problemele - tocmai pentru o rezolvare sa-i zic inedita. (acu' colegu-i mare smeker-sef IT-ist la o multi-multi nationala, desi nu s-a obosit sa faca vreo facultate; si n-are nicio problema de integrare, parol)

daca voi ziceti ca acu' asa-s concursurile, nu pot sa zic decat gliacs.

in alta ordine de idei, integrarea nu inseamna asimilare (brrrr) si nu presupune sa fii identic cu turma, ci sa te intelegi cu ea.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Citat:
citat din mesajul lui carolinah

Marius, eu recunosc cinstit ca nici eu nu inteleg asta.

Adica de ce sa punctezi mai mult ca unul a scris cum se ajunge acolo, decat un rezultat corect. Ca e clar ca daca a scris rezultatul corect, stie cum se ajunge acolo, nu?


Pai si atunci ce mai atata vorba scrisa?

Da, nu inteleg de ce trebuie sa bla bla bla, da, nu inteleg de ce copilul meu trebuie sa scrie 5 randuri la o problema care se rezolva cu o adunare simpla.

Eu cred ca e pierdere de vreme.

Sa ppresupunem un caz de la serviciu.Eu as avea de luat o decizie pe un anumit proiect. Si in loc sa iau decizia si sa incepem sa facem ce am decis, eu ma apuc sa scriu echipei un email kilometric despre cum am ajuns eu la decizia asta, pasii pe care i-am urmat etc.

Da, asta fac cu oamenii pe care ii am in mentoring, dar nu in activitatea mea principala

Intelegi diferenta?

Caro

Pot sa iti dau un raspuns - in fapt un pic ai raspuns singura dar reiau ideea.
Diferenta estentiala se numeste "formare".

Daca tu esti project manager (asta asa banui eu dupa cum te exprimi) este firesc ca in raportul facut de tine sa suprinzi esenta, concentrata, corecta, structurata, rapid de parcurs si rapid de inteles.
Insa te intreb - cati oameni de pe strada luati aleator ar avea capacitatea si/sau exercitiul de a face in acelasi timp un raport similar? Unul, doi... o mie? Probabilitatea este mai mare de unu sau doi decat de o mie. De ce? Pentru ca tu te-ai nascut desteapta? Nu. Pentru ca tu ai terminat clasa I-a? Nu sau a XII-a? Nu. Sau facultatea? Nu. Dar au contribuit acestea ca tu sa ajungi sa poti sa faci un astfel de raport? Categoric da. Atunci unde apare diferenta?
In exercitiu, in experienta, in formare.
Mai poate fi si o alta persoana capabila sa faca ce faci tu? Ccategoric da.
DACA:
va face class I-a... a II-a... XII-a facultatea de profil...daca va lucra in acel domeniu, daca va face proiecte mai mici la inceput, apoi mai complexe, daca va avea o Carolinah alaturi care sa ii vanda "ponturi", daca va avea esecuri si totusi o va lua de la inceput ...daca... daca... daca...
Toate aceste se numesc formare.
Noi nu ne nastem formati. Noi ajungem formati. Si asta inseamna munca in 99,9% din cazuri. Efort. Acest lucru se castiga nu se primeste cadou.
Asa si cu copiii, incep sa invete sa umble, sa tina lingurita in mana, sa tina un creion colorat, sa traseze o linie, sa coloreze o forma fara sa iasa din chenar, sa scrie, sa socoteasca corect, sa isi dezvolte gandirea, sa isi dezvolte capacitatile de exprimare, cele de scriere, cele de explicare si fundamentare, cele de logica elementara si complexa. Toate acestea se castiga treptat si cu efort. Unii merg mai mult, altii mai putin, nu suntem toti la fel, fiecare are un drum, si o sansa la urma urmei, dar este bine sa intelegem ca noi suntem raspunzatori pentru noi, nimeni altcineva. Daca vrem pasim, facem, mergem mai departe pe drum, daca nu, nu.

Sigur eu sunt extrem de atent la metode. Aici este teren mult. Cum anume facem ceea ce vrem sa facem? Care metode sunt sau pot sa devina mai eficiente? Da - aspectul metodologic este o carte permanent dechisa. Cel putin din punctul meu de vedere.

www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lorelaim spune:

Caro - ai spus ca azi si ieri copila ta a scris tot... poate pentru ca ati vorbit cu ea... v-ati exprimat ingrijorarea... si ea a inteles... copii sunt foarte sensibili si receptivi...

BTW: Si copilei noastre ii place foarte mult d-na invatatoare... noua, parintilor, ne-a luat ceva timp sa reusim sa simtim la fel ca ea

Off topic: nu pot sa nu ma amuz gandindu-ma ca am picat la arhitectura (a doua sub linie - erau 25 de locuri la Bucuresti pe vremea "cealalta") pt ca NU am facut problema de algebra superioara (cu "inelul") asa cum era rezolvata de Nastasescu la sfarsitul manualului de algebra din cls XII-a... ehhh - am fost si eu creativa si am avut o rezolvare originala... imi dadura 0 pe problema in cauza... am facut contestatie, m-am dus sa vad ce am gresit... nici macar nu s-au obosit s-o corecteze... mi-au dat 0 pentru ca nu era metoda lui Nastasescu... daca imi dadeau 1 eram azi arhitect... asa facui mate-info si ma mai si consolau de zor cei din comisie spunandu-mi "doar nu ai vrut sa intri din prima?! la arhitectura dai si 7 ani la rand ca sa intri "

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Citat:
citat din mesajul lui Sabina

marius, tu faci misto de mine nu????

uite, iti mai dau un exemplu.
se da o probl;ema.
problema se poate rezolva, sa zicem, in 3 feluri.Cu trei metode, toate trei CORECTE.
Copilul scrie o rezolvare, nu sare nicio etapa, face perfect, complet, scrie in cuvinte, brodeaza si floricele pe foaie, ajunge la rezultatul bun prin metoda nr 1.

Ala care face baremul, vrea numai metoda nr 2, asa ca nu ii puncteaza nimic pt metoda 1.
desi, metoda 1 e perfecta, valabila, completa, cu exact acelasi nr de etape ca metoda 2.

asta odata,

al doilea caz e ala pe care ti l-am mai expus odata, cand cERINTA e incompleta, Si totusi, se depuncteaza copilul ca nu facut ce a visat evaluatorul. Ti se pare corect?
cum explici aberatia asta?

cum o mai aperi????????



Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo
Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.



Ipoteza este gresita. Intotdeauna se dau probleme care admit o singura solutie nu doua sau mai multe.

www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

Nu zau, marius, ma rostogolesc de ras, ai citit ce a scris corap mai devreme? sau de o materie numita geometrie ai auzit?
cica pana la 8-a are doua ramuri: plana si in spatiu, si cica problemele de gemoetrie sunt cele mai misto dpval multitudinii de rezolvari si stimularii creativitatii.

si in general, greu exista pe lumea asta probleme care nu se pot rezolva in mai multe feluri.
pana si 2 inmultit cu 3 poti sa il rezolvi in mai multe feluri.






Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo

Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Daca vrei si vrei sa ai dreptate, de ce nu ai avea?
Nu prea conteaza la un examen cazut la o adica, dar cui sa-i pese? Intotdeauna vor exista admisi si respinsi. Nu? Ca nu ne convine noua? exista posibilitatea contestatiilor. Ca in urma lor rezultatul ramane la fel uneori poate mai mare cu putin insa nesemnificativ sau culmea uneori si mai mic, ce mai conteaza? Tot cazut este. S-a dat? Da. Ai facut cum se cere? Nu. Ok. Ai X puncte. Din nefericire pentru tine cel de langa are mai multe deci... asta e.
Hai sa nu o mai lungim. Ok?


www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns olympia spune:

Caro, nici eu nu i-am cerut sa faca una sau alta pentru doamna. Cand ei i se parea ca doamna cere prea mult ii spuneam ca si doamna se evalueaza prin ei, si-si da seama cine ce a inteles sau nu, cine ce poate sa faca sau nu si pe ce trebuie sa insiste ca sa reuseasca toti sa ajunga la un anumit nivel. Alegea ea daca si cat sa se mobilizeze pentru una sau alta. De regula se mobilizeaza dar nu in secunda doi, nici eu n-o presez, pur si simplu la un moment dat face ce saptamana sau luna trecuta parea un obstacol. Nu i-am dat lucru suplimentar pana acum niciodata. Explicatii la ce e buna una sau alta si la ce-ar putea sa ne ajute in viitor am dat o data si gata. N-am repetat, n-am intrebat zilnic daca si cum a fost, recunosc nici ca nu verfic zilnic, teme, caiete, ce s-a lucrat la scoala, sunt un parinte lenes(chiulangiu?) la faza asta.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

da, n-are sens, n-ai inteles absolut nimic.



Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo

Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Lala_d

Ehh asta trebuie corectat procedural daca zici ca s-a intamplat. Exista posibilitatea ca fiind la un anumit nivel de cunostinte predate de un anumit tip sa fie urmarit acel tip acea metodologie. Cea aritmetica nu cea algebrica. Ma gandesc ca ar fi posibil. Sa caute o anumita rezolvare in acord cu programa scolara. Desi nu este Ok nici din punctul meu de vedere.


www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa

Mergi la inceput