De ce nu scrie de pe tabla?

Raspunsuri - Pagina 15

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns carolinah spune:

Olympia, o place pe d-na. Chiar o compara cu aia de anul trecut si ii place ca e mai calma, nu tipa atat etc etc. Insa nu simte nevoia (si nici eu personal nu cred ca e cazul, desi nu i-am zis-o niciodata) sa scrie mai mult ca sa o bucure pe d-na. Cum nu scrie nici ca sa ma bucure pe mine, logic, nu? Nici nu i-o servesc pe aia cu va fi vai de capul tau etc etc.

Ieri si azi a scris tot.

Nu inteleg de ce. Adica joi e o zi similara cu miercuri (2 ore de ro, 1 de mate), vineri e o zi similara cu marti (sau mate, sau ro).

Are activitati suplimentare de luni pana joi cate 1-1.5 ore.

Se culca in fiecare seara la 8:30 si se scoala la 7.

Unde e diferenta?

O fi in cantitatea de scris "livrata" de la scoala. Probabil.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns bird70 spune:

Citat:
citat din mesajul lui Lala_D

Uita-te in cele 2 linkuri puse de mine mai sus .
Daca solutia gasita de copil nu era si explicata in cuvinte conform baremului nu se puncta.
Se sarea o linie de barem dar rezultatul era corect, acea linie sarita nu se puncta.
Varianta matematica gasita desi corecta nu se asimila baremului- nu se puncta.

Am inteles dar continui sa intreb: de ce? Adica cine beneficiaza de genul asta de punctaj? Aici testele au raspunsuri la alegere. Chiar daca iti ia 2 pagini sa rezolvi problema in final alegi raspunsul din 4-5 posibile si gata. E mult mai corect, parerea mea.

Health is a state of physical, mental and social wellbeing and not merely the absence of disease or infirmity . World Health Organisation
I'm not insane, my mother had me tested! Dr.Sheldon Cooper

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

Eu cu testele grila nu sunt de acord in toate situatiile si domeniile, dar pt examene obisnuite, sunt ok.
insa la o Olimpiada de mate,nu prea merge, ca ale un concurs extra.Si mi se pare monstruos sa se puncteze un anumit gen de rezolvare.
Lala, de unde visezi ce vrea baremul? nu poti sa prevezi oricat studiezi.

Si daca poti, e si mai monstruos. Olimpiada ar trebui sa fie concursul pt cei mai buni, orioginali, inteligenti.Nu tot fabrica de rezolvari tip :((
Si cei care cu vin cu solutii out of the box ssa fie punctati in plus.
Si in niciun caz grila, ca sa poti premia modul de gandire.



Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo

Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Citat:
citat din mesajul lui Sabina

marius, ce nu pricpi?
la concurs zice;
ana are 5 mere, maricica are 4 mere. cate mere au impreuna?
copilul scrie 5+4 =9

i se da numai un punctl, pt ca ar fi trebuit sa scrie SI: impreuna, ana si mairicica au noua mere.

pt o astfel de rezolvare, nu trebuie publicate baremuri cu rezolvari, ci trebuia sa sune CERINTA asa:

ana are 5 mere, maricica are 4 mere. Scrie intr-o propozitie cu subiect si predicat cate mere au cele doua fete impreuna.


sau ma rog ceva de genu ;-))



Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo
Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.



Sabina - ce nu pricepi?
Uita-te pe linkurile puse mai sus cu enuntul problemei si cu rezolvarile si explicatiile solicitate si punctele acordate.

http://mate.info.ro/UploadedMaterials/Mate.Info.Ro.1503%20OLIMPIADA%202011%20-%20Etapa%20pe%20sector%20-%20BAREM%20CORECTARE%20Clasa%20a%20V%20a.pdf

Nu inteleg ce este atat de greu de intels ca pentru operatiile matematice se acorda puncte dar pentru nejustificarea obtinerii acestora se pierd puncte. In teste se cer atat rezultate corecte cat si justificarea obtinerii lor adica cum anume ai ajuns la aceste rezultate, daca sunt exceptii sau nu, daca exista posibilitati mai multe sau nu si din ce cauza. Problemele la matematica (dar nu numai si la fizica si la chimie) sunt rezolvate corect si complet daca si numai daca sunt cuprinse toate aspectele legate de acea rezolvare. A tranti un rezultat sec este punctat adica este necesar dar insuficient. In consecinta primesti punctele aferente dar nu primesti puncte pe ce nu ai facut. Daca alt concurent avand acest exercitiu din timp va explica si cum anume a obtinut acel rezultat e firesc ca va lua testul (examenul) iar tu il vei pica cu brio.
In clase se solicita acest tip de rationament si acest tip de ordonare si rezolvare corecta si COMPLETA tocmai pentru a forma elevii cu cerintele examenelor si testelor ce vor urma.

Acum primesti poate cate o linie rosie in caiet cate o observatie insa mai incolo primesti un raspuns sec de genul RESPINS.
Fiecare este liber sa isi aleaga drumul. Dar sa nu o luam ca nu stim de unde sau de ce ca nu este asa.
Daca vrei stii, daca vrei intelegi, daca vrei faci, daca nu vrei... nu vrei... asta e.

www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Citat:
citat din mesajul lui bird70

Citat:
citat din mesajul lui Lala_D

Baremul este public dupa concurs.

Exista o explicatie logica pentru care nu se fac publice inainte de concurs sau cel putin in timpul concursului?

Health is a state of physical, mental and social wellbeing and not merely the absence of disease or infirmity . World Health Organisation
I'm not insane, my mother had me tested! Dr.Sheldon Cooper




Pentru cine doreste si cine este interesat exista atat subiecte similare pentru examene precedente cat si rezolvarile si punctajul acordat in mod detaliat.
Sigur ca pentru un examen care urmeaza nu se publica inainte rezolvarea si punctajul acordat - ar fi absurd - ce rost ar mai avea atunci examenul? Dar este de muncit, cum anume ar trebui se stie - dar daca si cum anume se face efectiv de fiecare in parte e o alta poveste.

www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lala_D spune:

Citat:
citat din mesajul lui Sabina

Eu cu testele grila nu sunt de acord in toate situatiile si domeniile, dar pt examene obisnuite, sunt ok.
insa la o Olimpiada de mate,nu prea merge, ca ale un concurs extra.Si mi se pare monstruos sa se puncteze un anumit gen de rezolvare.
Lala, de unde visezi ce vrea baremul? nu poti sa prevezi oricat studiezi.

Si daca poti, e si mai monstruos. Olimpiada ar trebui sa fie concursul pt cei mai buni, orioginali, inteligenti.Nu tot fabrica de rezolvari tip :((
Si cei care cu vin cu solutii out of the box ssa fie punctati in plus.
Si in niciun caz grila, ca sa poti premia modul de gandire.



Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo
Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.




Sabina eu am ajuns sa gandesc ca la olimpiada de mate gandirea out of box e sinucidere curata.
Intrebarile tale mi le-am pus si eu, am intrebat si pe altii, de multe ori.

Concluzia la care am ajuns ( si nu numai eu) este ca la acest nivel de performanta de doreste un anume curent de gandire, formarea unor matematicieni pe o anumita linie si creativitatea nu este incurajata.

Este foarte adevarat ca nu e pentru tot poporul mersul la olimpiada, e ceva extra si isi permit sa influenteze un anumit tip de curent.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns carolinah spune:

Marius, eu recunosc cinstit ca nici eu nu inteleg asta.

Adica de ce sa punctezi mai mult ca unul a scris cum se ajunge acolo, decat un rezultat corect. Ca e clar ca daca a scris rezultatul corect, stie cum se ajunge acolo, nu?


Pai si atunci ce mai atata vorba scrisa?

Da, nu inteleg de ce trebuie sa bla bla bla, da, nu inteleg de ce copilul meu trebuie sa scrie 5 randuri la o problema care se rezolva cu o adunare simpla.

Eu cred ca e pierdere de vreme.

Sa ppresupunem un caz de la serviciu.Eu as avea de luat o decizie pe un anumit proiect. Si in loc sa iau decizia si sa incepem sa facem ce am decis, eu ma apuc sa scriu echipei un email kilometric despre cum am ajuns eu la decizia asta, pasii pe care i-am urmat etc.

Da, asta fac cu oamenii pe care ii am in mentoring, dar nu in activitatea mea principala

Intelegi diferenta?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns bird70 spune:

Citat:
citat din mesajul lui Sabina

Eu cu testele grila nu sunt de acord in toate situatiile si domeniile, dar pt examene obisnuite, sunt ok.
insa la o Olimpiada de mate,nu prea merge, ca ale un concurs extra.

Eu zic ca merg grilele si la mate pana pe faza pe tara. In momentul in care ai selectat crema poti sa ii lasi sa se desfasoare cu diverse explicatii si diverse feluri de-a rezolva problemele. E si mult mai usor de corectat, poti avea o singura comisie, deci rezultatele vor fi uniforme. Plus ca acolo vei avea probabili profesori mai luminati care vor aprecia si altceva decat rezolvarea standard. Mi se pare o pierdere de vreme sa ai atatia profesori care sa corecteze diferite etape pe probleme la faze mici. Acolo trebuie doar sa se faca selectia.

Health is a state of physical, mental and social wellbeing and not merely the absence of disease or infirmity . World Health Organisation
I'm not insane, my mother had me tested! Dr.Sheldon Cooper

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Citat:
citat din mesajul lui Sabina

Eu cu testele grila nu sunt de acord in toate situatiile si domeniile, dar pt examene obisnuite, sunt ok.
insa la o Olimpiada de mate,nu prea merge, ca ale un concurs extra.Si mi se pare monstruos sa se puncteze un anumit gen de rezolvare.
Lala, de unde visezi ce vrea baremul? nu poti sa prevezi oricat studiezi.

Si daca poti, e si mai monstruos. Olimpiada ar trebui sa fie concursul pt cei mai buni, orioginali, inteligenti.Nu tot fabrica de rezolvari tip :((
Si cei care cu vin cu solutii out of the box ssa fie punctati in plus.
Si in niciun caz grila, ca sa poti premia modul de gandire.



Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo
Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.




Fiind vorba de stiinte exacte nu merge cu povesti. Teoria este clara, aplicatiile sunt clare, punctarea este clara. Tot ce ramane este de invatat teoria si de rezolvat aplicatiile pana se inteleg corect si pana cand se scriu si complet. Daca se ajunge la acest nivel se mai pune intrebarea daca nu cumva altii sunt si mai performanti decat mine si vor lua totusi mai mult in examen. Dar asta e cu concursurile pe langa munca - poate ca mai trebui si un dram de noroc.

www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns bird70 spune:

Citat:
citat din mesajul lui Lala_D
Sabina eu am ajuns sa gandesc ca la olimpiada de mate gandirea out of box e sinucidere curata.
....
Concluzia la care am ajuns ( si nu numai eu) este ca la acest nivel de performanta de doreste un anume curent de gandire, formarea unor matematicieni pe o anumita linie si creativitatea nu este incurajata.

Este foarte adevarat ca nu e pentru tot poporul mersul la olimpiada, e ceva extra si isi permit sa influenteze un anumit tip de curent.

Nu ar trebui TOCMAI la acest nivel sa fie incurajata creativitatea? Nu ar trebui aici sa fie apreciate rezolvarile originale? Flexibilitatea in gandire? Daca nu aici atunci unde?

Health is a state of physical, mental and social wellbeing and not merely the absence of disease or infirmity . World Health Organisation
I'm not insane, my mother had me tested! Dr.Sheldon Cooper

Mergi la inceput