De ce nu scrie de pe tabla?
Raspunsuri - Pagina 13
marius spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Sabina lala, problema asta o am si eu acuma. Cu baremele samd. Nu imi dau seama daca e moral sa imi ajut copilul sa ghiceasca la smechereala ce vor aia. E o degradare extrem de profunda a fiintei umane. E o lipsa de cinste, in loc sa se concentreze pe rezultate, sa aiba in minte PERMANENT diverse SMECHERII fara de care nu ia punctajul. E oribil, e umilitor pt fiinta umana, si nu sunt cuvinte mari. Deci, Marius, nu e chiar asa. absurditatea sitsemului conteaza, nu e ok sa te integrezi oriunde, si aia din SS se integrau, nu? Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil! Cum mi-am alaptat copiii Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă. |
Mda... e o chestiune de analiza la urma urmei. Baremele au existat si vor exista, cum anume este o alta discutie.
Hai sa iti dau un exemplu pe "felia ta" poate ma intelegi mai bine.
Sa spunem ca un copil de la scoala de arta are de interpretat o partitura. Sa spunem pentru mai usoara intelegere ca acolo este gama do major. Trebuie sa interpreteze :do,re,mi,fa,sol,la,si,do. Asta este cerinta. Ok acum copilul din X varii motive i se pare stresant sa interpreteze notele mi si sol. Asa incat sare peste ele in mod constant. Rezultatul pentru interpretarea gamei fara cele doua note este 8. Parintelui i se pare un sistem defect si nu intelege de ce nu e bine si fara cele doua note.
Nici noi nu intelegem - daca nu dorim. Cu toate acestea acel barem va exista.
www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa
bird70 spune:
Marius,
ce spui tu difera de ce spun eu. Daca sistemul spune ca la 9 ani trebuie sa stie ecuatii cu o necunoscuta nu specifica insa ca trebuie sa termine 2 caiete ca sa invete ecuatiile astea.
Ma intreb, daca o invatatoare decide sa predea copiilor dupa metode mai moderne, sa ii imparta in grupuri si sa-i puna sa alerge si sa se grupeze pentru tabla inmultirii in loc sa stea in banca si sa copieze de pe tabla, de exemplu, daca in loc sa scrie pagini fara numar le stimuleaza memoria in alt fel, si daca la sfarsitul anului copiii stiu materia din programa, vor avea de suferit mai departe in sistem?
Health is a state of physical, mental and social wellbeing and not merely the absence of disease or infirmity . World Health Organisation
I'm not insane, my mother had me tested! Dr.Sheldon Cooper
Lala_D spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Sabina lala, problema asta o am si eu acuma. Cu baremele samd. Nu imi dau seama daca e moral sa imi ajut copilul sa ghiceasca la smechereala ce vor aia. E o degradare extrem de profunda a fiintei umane. E o lipsa de cinste, in loc sa se concentreze pe rezultate, sa aiba in minte PERMANENT diverse SMECHERII fara de care nu ia punctajul. E oribil, e umilitor pt fiinta umana, si nu sunt cuvinte mari. Deci, Marius, nu e chiar asa. absurditatea sitsemului conteaza, nu e ok sa te integrezi oriunde, si aia din SS se integrau, nu? Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil! Cum mi-am alaptat copiii Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă. |
Sabina tie ti-am raspuns la subiectul vostru ca voi imi sunteti toate foarte dragi.
Moral/imoral eu l-am invatat si continui sa il invat sa lucreze la matematica pentru performanta si in barem.
Deoarece el isi doreste sa atinga rezultate foarte bune si fara a avea acest mod de rezolvare bine implementat nu o poate face.
Nu imi place dar o fac.
bird70 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui marius Mda... e o chestiune de analiza la urma urmei. Baremele au existat si vor exista, cum anume este o alta discutie. Hai sa iti dau un exemplu pe "felia ta" poate ma intelegi mai bine. Sa spunem ca un copil de la scoala de arta are de interpretat o partitura. Sa spunem pentru mai usoara intelegere ca acolo este gama do major. Trebuie sa interpreteze :do,re,mi,fa,sol,la,si,do. Asta este cerinta. Ok acum copilul din X varii motive i se pare stresant sa interpreteze notele mi si sol. Asa incat sare peste ele in mod constant. Rezultatul pentru interpretarea gamei fara cele doua note este 8. Parintelui i se pare un sistem defect si nu intelege de ce nu e bine si fara cele doua note. Nici noi nu intelegem - daca nu dorim. Cu toate acestea acel barem va exista. |
Marius,
tu lucrezi in invatamant? Cum poti sa aperi asa ceva?
Este necesara existenta baremurilor DAR ele trebuie sa fie CLARE si publice pentru toata lumea. Mi se pare ridicol sa punctezi copiii dupa niste baremuri surpriza. Fa publice cerintele, din timp, sa le stie toata lumea si atunci poti sa ai o imagine clara asupra performantelor copiilor. Daca vrei sa scrie copiii numerele in cuvinte la o problema, SPUNE asta in enuntul problemei. Daca punctezi explicatiile si felul cum a ajuns copilul la rezultat SPUNE asta clar ca sa stie copilul sa le scrie. Nu asa, rezolva copilul problema corect si primeste 1/3 pentru ca nu a stiut ca trebuie sa scrie numerele in cuvinte si sa le desparta apoi in silabe, sau mai stiu eu ce cerinta din asta creata.
Health is a state of physical, mental and social wellbeing and not merely the absence of disease or infirmity . World Health Organisation
I'm not insane, my mother had me tested! Dr.Sheldon Cooper
Sabina spune:
Marius, daca el are de cantat gama , asta e ceva f clar. profesorul lucreazagama la clasa si ii spune ce se cere.dacasare doua note, e gresit si parintele nu are voie sa injure sistemul, gama are 7 noite si gata, (asta in sistem european, in alte culturi, extraeuropene, gama are 5, 9 sau 12 note)
dar daca copilul lucreaza la clasa gama si la examen se trezesc cu totii ca asta includea si sa vina cu notele din gama scrise pe o hartiuta, asta nu mai e corect.
Nu e normal sa te gandesti ce chestii faci in plus fata de cerinta ca sa iei punctajul.
Cerinta ar trebui sa fie clara si completa.
or la noi, te folosesti de tot felul de smecherii IN AFARA CERINTEI ca sa iei punctajul.
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Cum mi-am alaptat copiii
Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo
Lala_D spune:
Eu sincer nu cred ca Marius apara sistemul.
Eu una nu il apar insa in mod sigur ma adaptez la el astfel incat copilului sa ii fie bine.
Cerintele nu sunt clare, baremele exista, dupa ele se noteaza, copilului ii arat acasa multe variante ca sa invete sa se incadreze in ele.
filofteia spune:
Din pacate Marius are dreptate in ce priveste baremul. Se poate intampla chiar sa nu fii punctat deloc daca nu ai rezolvat problema standard (chiar daca nu ti se cerea asta). Din punctul meu de vedere asta este rezultatul profesorilor pe care ii avem in sistem si care nu reusesc sa evolueze.
Bird imi place cum gandesti... se vede ca traiesti in alt sistem.
Al meu in clasa a II-a nu scria tot de pe tabla. Nici temele nu si le scria intotdeauna. Acum in clasa a IV-a a evoluat foarte mult, dar tot mai are momente in care nu reuseste sa scrie tot, mai ales la materii care necesita scris mult gen istorie. Din fericire la noi invatatoarea nu este pretentioasa din punctul asta de vedere. Intreband in stanaga si in dreapta am contatat ca nu este singurul. Eu acopar golurile cu manualele.
Sincer eu nu cred ca faptul ca nu scrie de pe tabla este chiar o tragedie, atat timp cat stie.
Citat: |
I-a dat si calificative de S si I. nimic! (nici noi nu punem accent pe note, e adevarat). |
Nu am inteles prea bine daca i s-au dat calificativele pentru copiat de pe tabla... Poate ca erau pentru lucru individual.
carolinah spune:
Bird sistemul vostru e f fain, mi-ar placea si mie, noi insa am ales la un moment dat sa ramanem in Romania, ne asumam asta si trebuie sa ajutam copilul sa se adapteze, si asta cat mai smooth posibil, pastrand integrale calitatile sale intrinseci.
Aleg calea de mijloc, adica nu educ nici un robotel, nici un rebel neadaptat. Intre astea e o zona larga, care mai depinde si de copil.
Nu ma intereseaza sa mearga la concursuri de de toate. Merge la romana si de cultura generala ca ii place ei asta, dar atat, pentru ea nu conteaza ce note ia, dar se bucura daca, de ex, ia nota cea mai mare din clasa.
Dar faptul ca in clasa nu scrie ma ingrijoreaza. Pt ca exista riscul ca, incet-incet, sa fie privita (si de ceilalti copii, nu numai de invatatoare) ca aia mai ciudata... si copiii o vor ocoli.
Plus ca sistemul fiind cum este, la un moment pur si simplu nu va mai face fata. Sau poate ca da, dar atunci va putea alege singura sa nu ma scrie... in liceu de ex, cand va fi suficient de 'matura' ca sa stie mai bine cum poate invata.
Mi-e ciuda de mor pe sistem, pt ca ea este un copil cu o sete de cunoastere fantastica! Dar scoala unde, teoretic, ar trebui sa invete cele mai multe lucruri, o plictiseste si o demotiveaza teribil...
carolinah spune:
Bird, si inca ceva.
Noi am ales in cls I o scoala privata unde ne gandeam ca metodele vor fi diferite, vor fi mai flexibili, ii vor motive altfel etc etc ce nu s-a vandut noua la inscriere. Dar surpriza a fost f neplacuta, pt ca si acolo trebuia sa respecte programa romaneasca, adica scris de pe tabla etc etc..., diferente mai deloc...
Ne-am gandit si la scoala americana sau cea britanica, insa acestea sunt scoli f scumpe si neacreditate in Romania. Si n-am putut risca, pt ca daca in cativa ani nu ne-am mai permite sa le platim, nu am mai putea incadra copilul in nicio scoala romaneasca...
bird70 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui carolinah Dar faptul ca in clasa nu scrie ma ingrijoreaza. Pt ca exista riscul ca, incet-incet, sa fie privita (si de ceilalti copii, nu numai de invatatoare) ca aia mai ciudata... si copiii o vor ocoli. Plus ca sistemul fiind cum este, la un moment pur si simplu nu va mai face fata. |
Nu cred ca va avea probleme cu copiii, integritatea notitelor nu este un criteriu pe care copiii isi fac prieteni . Cat despre sistem...spui ca fata stie materia si se descurca, ce anume te ingrijoreaza? asa mai exact? Faptul ca nu copiaza enunturile sau definitiile de pe tabla nu inseamna ca nu va stii materia, la fel cum copiatul de pe tabla nu garanteaza ca isi va aminti sau va intelege despre ce e vorba.
Health is a state of physical, mental and social wellbeing and not merely the absence of disease or infirmity . World Health Organisation
I'm not insane, my mother had me tested! Dr.Sheldon Cooper