De ce nu scrie de pe tabla?
Raspunsuri - Pagina 11
marius spune:
Citat: |
citat din mesajul lui carolinah Marius, ceea ce zic eu este ca tu ignori faptul ca si eu consider asta o problema, ca altfel nu ma agitam, nu? Discuti de parca m-ai fi prins cu matza in sac.... Dar eu am cerut ajutor, remember? Sabina, cred ca si eu ca e mult, dar ce inseamna mult? Adica daca 26 de copii fac fata si 2 nu, poate nu e mult, nu? Si nu e o clasa de nu stiu ce nivel, pur si simplu cred ca ceilalti sunt mai dresati si scriu automat, nu conteaza ce si cum. A mea n-a fost niciodata prea complianta, asta-i adevarul.(si in afara de pt comoditatea noastra, de ce ar fi? Caro |
1. Glumesti - eu nu intentionez sa prind pe nimeni cu nimic niciunde. Doar imi exprim opinia.
2. Si la scoala si oriunde chiar si pe banala strada nu facem ce vrem noi ce ce suntem constransi (mai mult sau mai putin) de societate prin regulile ei. Este clar ca daca am face fiecare doar ce dorim ar fi un dezastru. Asa incat daca din 31 de elevi 29 fac ce trebuie facut si 2 nu fac ce trebuie facut nu este din considerente de dresaj ci de adaptare la cerinte. Exceptiile fata de marea masa sunt acceptate in sens pozitiv nicidecum in sens negativ. Acestea vor fi taxate invariabil de marea majoritate.
Succes!
www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa
marius spune:
Exact cum a scris mai sus Lala_D pentru a promova cu succes un copil(elev) trebuie sa ajunga nu doar sa socoteasca corect ci sa expliciteze exact complet si corect cum anume se ajunge la un rezultat. Fiecare astfel de pas este punctat iar ignorarea sau scrierea incompleta va duce la obtinerea unui punctaj modest si implicit la nepromovarea acelor teste,examene chiar daca in esenta rezolvarea este corecta matematic.
In fapt nu este deloc o noutate - aceasta metodoligie sau baremuri de evaluare/punctare existand de extrem de multi ani.
A trece peste ele in afara de superficialiate asa cum am precizat duce la obtinerea unor rezultate modice. Apoi bineinteles apar afirmatiile " oooh copilul meu a stiut tot, e destept i-a iesit rezultatul, huooo, pilosii intra .." scuzati off topicul.
Am mai spus - nimeni nu obliga pe nimeni la nimic. Fiecare decide ce drum urmeaza, cum il urmeaza, daca va face sau nu va face cum se cere, lumea e libera sa decida, cerintele sunt clare, de aici incolo fiecare cu drumul lui si cu rezultatul lui.
Succes!
www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa
carolinah spune:
Cineva zicea de prea multe activitati. In momentul de fata merge la balet si la engleza. FTK a facut anul trecut, nu facem tot odata ca sa nu oboseasca... Daca am renunta acum la activitatile in plus ar ramane numai cu scoala cea nesuferita si plicticoasa, ceea ce ar demotiva-o si mai mult, ca doar din cauza nenorocitei de scoli a pierdut ce-i placea, nu?
Dupa o indelungata sedinta cu sotul meu, aseara am ajuns la niste concluzii si am schitat un (sa-i ziceam) plan de bataie. Maine cand ajung eu acasa din nou vom vedea daca are buy-in de la copil.
Am ajuns la concluzia ca 'problema' ei este (si a fost de cand s-a nascut) lipsa de complianta si lipsa dorintei/capacitatii de a face ceva ce nu o intereseaza/captiveaza. Nu se motiveaza pur si simplu. Evident ca in cazul de fata, nici sistemul de invatamant nu o ajuta, dar precis ca sistemul nu se va schimba pt ea, asa cum sublinia cineva mai sus.
Este greu de schimbat asa ceva la un om, tine probabil mult de personalitatea individului. Probabil ca se poate dresa cu biciul si sa faca ce vrem noi de frica, insa in niciun caz nu dorim asta.
Ca atare am decis sa transformam problema ei in ceva mai tangibil, ca de ex ca nu scrie destul de repede si de aia ramane in urma. Sa vedem daca trainuind-o sa scrie mai repede, o motivam sa scrie, ca doar acum poate, nu? Adica sa ii dam increderea in ea ca ce vede ea pe tabla nu e doar ceva muuuult si nasol de scris, ci e ceva ce poate da gata rapid, ca doar ea scrie repede acum ca am invatat impreuna.
Cu un plan pe saptamani de genul:
-saptamana asta facem 3 dictari de cate o pagina din cartea ei favorita
-saptamana viitoarea scrie contra cronometru 3 invitatii la petrecere - cu lux de amanunte despre invitati si dressing code
-saptamana urmatoare scrie contra cronometru 3 scrisori catre mama in care descrie, de ex, cum a fost in tabara/la carnaval/la ski etc
-saptamana urmatoare cumparam un flip chart ca sa mimam ca suntem la scoala si facem in 3 zile exercitiu si role playing
Apoi repetam, mixam etc. Un plan pe 2-3 luni.
Ideea ar fi sa luam de pe umerii ei presiunea ca de pe azi pe maine ea trebuie sa scrie tot, in fiecare zi.
Sa ii explicam ca pe masura ce va invata sa scrie mai repede, va scrie tot mai mult in clasa in timpul dat. Un fel de abatere a atentiei de la adevarul dat si care nu poate fi modificat: sistemul e de 2 lei, scoala e plicticoasa, dar trebuie sa participam (nu i-o spunem si ei, evident. sau nu cu cuvintele astea).
Adica mai degraba sa-i dam tool-ul care sa o ajute sa treaca prin asta acum.
Ce parere aveti?
Lala_D spune:
Citat: |
citat din mesajul lui carolinah Cineva zicea de prea multe activitati. In momentul de fata merge la balet si la engleza. FTK a facut anul trecut, nu facem tot odata ca sa nu oboseasca... Daca am renunta acum la activitatile in plus ar ramane numai cu scoala cea nesuferita si plicticoasa, ceea ce ar demotiva-o si mai mult, ca doar din cauza nenorocitei de scoli a pierdut ce-i placea, nu? Dupa o indelungata sedinta cu sotul meu, aseara am ajuns la niste concluzii si am schitat un (sa-i ziceam) plan de bataie. Maine cand ajung eu acasa din nou vom vedea daca are buy-in de la copil. Am ajuns la concluzia ca 'problema' ei este (si a fost de cand s-a nascut) lipsa de complianta si lipsa dorintei/capacitatii de a face ceva ce nu o intereseaza/captiveaza. Nu se motiveaza pur si simplu. Evident ca in cazul de fata, nici sistemul de invatamant nu o ajuta, dar precis ca sistemul nu se va schimba pt ea, asa cum sublinia cineva mai sus. Este greu de schimbat asa ceva la un om, tine probabil mult de personalitatea individului. Probabil ca se poate dresa cu biciul si sa faca ce vrem noi de frica, insa in niciun caz nu dorim asta. Ca atare am decis sa transformam problema ei in ceva mai tangibil, ca de ex ca nu scrie destul de repede si de aia ramane in urma. Sa vedem daca trainuind-o sa scrie mai repede, o motivam sa scrie, ca doar acum poate, nu? Adica sa ii dam increderea in ea ca ce vede ea pe tabla nu e doar ceva muuuult si nasol de scris, ci e ceva ce poate da gata rapid, ca doar ea scrie repede acum ca am invatat impreuna. Cu un plan pe saptamani de genul: -saptamana asta facem 3 dictari de cate o pagina din cartea ei favorita -saptamana viitoarea scrie contra cronometru 3 invitatii la petrecere - cu lux de amanunte despre invitati si dressing code -saptamana urmatoare scrie contra cronometru 3 scrisori catre mama in care descrie, de ex, cum a fost in tabara/la carnaval/la ski etc -saptamana urmatoare cumparam un flip chart ca sa mimam ca suntem la scoala si facem in 3 zile exercitiu si role playing Apoi repetam, mixam etc. Un plan pe 2-3 luni. Ideea ar fi sa luam de pe umerii ei presiunea ca de pe azi pe maine ea trebuie sa scrie tot, in fiecare zi. Sa ii explicam ca pe masura ce va invata sa scrie mai repede, va scrie tot mai mult in clasa in timpul dat. Un fel de abatere a atentiei de la adevarul dat si care nu poate fi modificat: sistemul e de 2 lei, scoala e plicticoasa, dar trebuie sa participam (nu i-o spunem si ei, evident. sau nu cu cuvintele astea). Adica mai degraba sa-i dam tool-ul care sa o ajute sa treaca prin asta acum. Ce parere aveti? Caro |
Caro un singur amendament, daca imi permiti :
- nu dictari. Transcrieri pune-o sa faca.
La transcriere procesele cognitive sunt diferite decat la dictare.
Si "copiatul de la tabla" este o transcriere, o sarcina mai complexa ce presupune atat atentie, memorare, puterea de redare si ritm.
Am vaga senzatie ca fetita ta va face dictarea perfect dar problema va ramane.
Asa ca recomand transcrierea in locul dictarii.
carolinah spune:
Lala, banuiesc ca ai dreptate, nu exista dictare incompleta in caietul ei de scoala. Ma gandeam insa ca la dictare ii imprim eu ritmul pe care trebuie sa-l tina, plus ca invata la inceput scrisul rapid cu ceva ce-i place. Asa, de incalzire.
Laura25 spune:
carolinah, gasesti table din alea pe care se poate scrie cu carioca si sterge apoi (1m/1m). Ai putea lua asa ceva si sa exersati copiatul de la tabla, tu scriind un text sau exercitii de matematica luate din manual si ea copiind dupa tine.
Am marfa la bazar umanitar DC
Laura, mami de shtrumphi gemeni: Bianca Andreea si Rares Mihai (13.06.2005)
Cugetari gemene, Poveste cu shtrumphi
'Cos what I feel is the only truth for me
carolinah spune:
Multumesc, Laura. Una de aia sau un flip chart, ma gandeam ca pe ala il bag in debara cand terminam cu problema. Dar banuiesc ca pot face asta si cu tabla, nu?
Dorsilia spune:
sunt table super, costa undeva pe la 150 de ron, vreau si eu sa le iau copiilor de pasti, pe o parte a tablei se poate scrie cu creta, pe cealalta parte se poate scrie cu markere din alea speciale, in unele scoli nu se mai scrie cu creta ci cu marker pe tabla speciala. E pliabila, se baga in dulap usor...
lorelaim spune:
Lala -
Caro - multa bafta
Multa sanatate si numai bine va doresc tuturor!
(musai tre' sa mentionez - deoarece m-a impresionat f placut: conversatia la acest subiect s-a desfasurat intr-adevar frumos si constructiv )
marius spune:
Nu contrazic ideea de a scrie dupa dictare sau redare sau ...sau ... insa cred ca este foarte bine ce si mai ales cum ti-ai propus sa faceti.
Trebuie scris, scris, scris si in sus si in jos si asa si invers, chestie de exercitiu, de formare. Cu asa ceva nimeni nu se naste, totul se invata si se deprinde prin repetare, ca orice alt lucru dealtfel. Insa este important dupa mine sa nu lasati nerezolvate nici una din probleme, pentru ca vor tot fi la toti este la fel in esenta, dar nerezolvate din timp si in timp aduc prejudicii mari ulterioare, a inceput surmontabile, apoi greu surmontabile si mai apoi insurmontabile. Si nu cred ca ar exista vreun parinte care sa isi doreasca asa ceva. Sunt discutabile intotdeauna metodele si eu sunt atent chiar daca nu par si la alte metode/variante. Insa este esential sa nu renunti, sa nu te culci pe o ureche si mai ales sa nu te pacalesti singur.
Hai ca veti reusi - daca nu renuntati.
www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa