Primul an de scoala 2010-2011-clasa I (5)

Raspunsuri - Pagina 18

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns cristinamh spune:

din cate imi amintesc, ti-am raspuns si eu... metoda e sa-l inveti sa intrebe la scoala. sunt lucruri pe care un parinte, oricat de bine intentionat ar fi si si-ar dori, nu le poate face. nu trebuie doar sa stii matematica, trebuie sa ai si notiuni de metodica predarii acesteia la clasa 1.
si pentru ca tot nu ceri sfaturi, imi permit sa spun, ca si cadru didactic, ca ii vei face mai mult rau decat bine incercand sa explici acasa notiuni, fara a avea experienta in domeniu. nu numai acum, ci si pe viitor.

btw, e un forum public. daca scrii aici, nu vei primi intotdeauna raspunsurile/reactiile pe care ti le doresti. nu iti place, sari peste mesajele userilor pe care nu-i agreezi, sau "close window"...

si ca sa-ti raspund la intrebarea cu ... mie mi se pare de-a dreptul ametitoare remarca referitoare la memorarea regulilor de matematica. as vrea sa vad cum se poate invata fara.

cu asta inchei, daca ai ceva personal sa-mi transmiti, am PM activ. nu cred ca e cazul sa degenereze subiectul.


Cristina
Atelierul de creatie www.talentedenazdravani.ro/concurs_desfasurare.htm" target="_blank">Concursuri in desfasurare

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns liliac1 spune:

Citat:
citat din mesajul lui sunnyday07

I-am explicat si eu in weekend cu descazut si scazator, a inteles ideea - doar ca trebuie sa tina minte regulile si i s-a parut dificil. Nu auzise pana acum de denumirile astea, n-au invatat nici la pregatitoare nici la scoala. Am lasat aprofundarea subiectului pentru alta data (o sa o intreb pe doamna la sedinta care e modalitatea de explicare la clasa I)

Ingrid, noi la inceput am folosit betisoare si numaratoare si ne-au fost de mare folos. Si acum , cand nu e sigura de ceva si nu-i ajung degetele foloseste creioane, pixuri sau altceva ce se poate numara usor.Am lasat-o deocamdata balta cu "termenul necunoscut" scazatorul pentru n-au facut decat intr-o zi cateva probleme si mai facusera acum vreo cateva luni dar cu numere pana-n 10.


De vanzare


sunny Nu cred ca aici este locul unde ne suparam ci mai degraba este locul unde invatam.
Eu nu ma bag la explicatii acolo unde nu ma pricep dar cand ceva mi-e suficient de clar si stiu cu siguranta ca am dreptate, atunci ma apuc si impartasesc ceea ce stiu. La altele stau cuminte-n banca mea.
cristinamh are mare dreptate in tot ceea ce spune. Matematica, dar si alte obiecte (spre exemplu gramatica) este alcatuita dintr-o serie de reguli. De exemplu tabla inmultirii toata lumea stie ca este abordata ca fiind adunari repetate dar toata lumea in cele din urma ajunge sa o stie ca pe-o regula. De exemplu cand avem 6x8 nu stam sa scriem pe hartie 6+6+6...+6 de 8 ori ci stim clar ca este 48. Deci regula.
Asa e si la astea cu descazutul, scazatorul si restul. Se aplica niste reguli pe care daca le deprinde de la bun inceput atunci ii a veni copilului mult mai usor. Tu poti sa faci cu betisoare, cu boabe de porumb sau seminte de in (eu am lucrat aseara cu ele, ca sa nu crezi ca fac misto cumva) dar parerea mea este ca asta nu-l va ajuta f mult
Si, uite, fii-mea are de dus vineri la cunoasterea mediului o planta. Vor face nu stiu ce in gradina scolii. Ei, ea n-a auzit de-asta ceva!! M-am intalnit cu alti parinti care ma intrebau de care plante sa luam. Ei, a mea n-a auzit si punct! Asta nu inseamna ca nu le-a spus Doamna in clasa.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sorana spune:

Sper sa nu supere penimeni interventia mea la subiectul vostru asa ca intai pentru toata lumea.
La scoala li s-au predat in cls I ecuatia asa, ca la voi,
t1+t2=Suma
D-S = Diferenta (rest)
si regulile zise de fete.

Fi-mea a priceput destul de greu, am lucrat cu ea vreo 3 luni pana a asimilat perfect si complet ecuatiile.
Eu i-am facut axa numerelor, am invatat-o numere negative, trecerea termenilor cu semn schimbat etc.

In clasa a II-a nu am avut probleme cu matematica. A priceput foarte repede sistemele de ecuatii si punerea problemei in ecuatie. Mai greseste ea (de regula din graba, pentru ca nu scrie ecuatia ci scoate direct necunoscutele sau alte motive de genul asta) dar ideea de baza este ca ne-a mers mult, mult mai usor.

Parerea mea este ca un pic de accent pe ecuatii si grija sa le inteleaga corect si sa fie bine intiparite va va scuti de "faza a II-a" in clasa a II-a. Adica de priceperea rapida a rezolvarii sistemelor de ecuatii si priceperea punerii in ecuatie/ecuatii a unei probleme.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns happiness spune:

Asa este cum zice Sorana, chiar daca e mai greu in clasa I, la a II a le va fi foarte usor daca stiu deja sa afle scazatorul , termenul sau descazutul.Si fetita mea le mai gresea anul trecut,dar acum e mult mai bine.Am insistat si eu acasa sa retina denumirile, terminologia, ne jucam in masina, pe strada cu asemenea exercitii. Daca descazutul e 4 si restul e 3, care e scazatorul?Ei au facut inca de la numere pana la 20 asa ceva.
Noi in clasa I faceam si probleme de genul mere plus pere +..., pere +gutui+..., cate sunt de fiecare...Ati ajuns aici?
pentru toata lumea si FB-uri cu duiumul boboceilor vostri!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns CRIXIA spune:

Sorana esti oricand binevenita la topic! Daca nu tu, atunci cine?!

Aseara am avut si nou sedinta, iar la mate ni s-a explicat cum trebuie rezolvate problemele, cat de imp este reprezentarea grafica. Cica: sa stie sa scoata datele problemei, apoi reprezentarea grafica cu segmente, apoi rezolvarea in pasi si punerea intr-un singur exercitiu.
ex. s-au plantat 10 meri si cu 3 mai multi peri. Cati s-au plantat in total?
I_I meri
I_I---I peri
pe etape: 10+3=13 peri;10+13=23 pomi plantati
intr-un singur ex.: 10+(10+3)=23

La fel faceti si voi? o prb de acest gen se intinde pe o pagina. Se pare ca ii ajuta f mult daca inteleg reprezentarea grafica, mai ales ca o vor folosi in clasa a II-a.


blog magazin

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sunnyday07 spune:

hai ca vad ca v-ati ambalat ....

Fata mea nu a invatat nici la grupa pregatitoare nici in clasa I despre "scazator, descazut si rest". Sunt sigura de asta, pentru ca nici nu auzise vreodata "denumirile". Exercitiile cu pricina au fost facute de doua ori la scoala, o data cand nu trecusera de 10, gen "7-x=4, cat este x". Le rezolvau prin "7 - cat fac 4". De curand, la sfarsitul unei ore de matematica au facut acelasi lucru si cu numere din 2 cifre. Nu stiu cum le-a explicat, cert este ca nu cu descazut si scazator.
Asa ca deocamdata NU vad niciun motiv pentru care as insista sa invete acele reguli. Am si spus ca voi intreba la sedinta despre metoda de rezolvare. (by the way, e rau ca i-am explicat eu ceva, e rau si ca n-am pus-o sa le memoreze!)

Voi continua sa-i explic ceea ce nu intelege sau ceea ce nu s-a facut la scoala si vrea sa stie - de exemplu de cand tot face adunari cu numere pana la 100 o framanta ce se intampla atunci cand unitatile adunate dau mai mult de 10. Ce trebuia sa fac, sa-i spun sa astepte sa invete la scoala? I-am explicat cum sa faca si a inteles. De scadere nu m-a intrebat, nu i-am explicat.

Cristina, n-am de ce sa-ti trimit PM. Daca simti nevoie vreodata de senzatii tari, a se citi ceva "ametitor" trimite-mi tu un PM si o sa incerc sa-mi fac timp sa-ti mai povestesc din metodele mele de educatie. Gratis!

Hapiness, Sorana, va asteptam cu mare placere cu sfaturi si experiente (eu mai citesc si la subiectul de clasa a II-a).

Hapiness, da, fac probleme de genul acela, acum sunt intr-o perioada lunga de recapitulare la mate si chiar ieri a avut ca tema vreo 3 probleme de acel gen. Una cu fructe, una cu flori si una putin altfel, d-aia cu bunicu care acum 6 ani avea cu "nu mai stiu cati" ani mai mult decat nepotu'.

Crixia, fac probleme de acel gen, dar nu cu reprezentare grafica.

Am senzatia ca la mate au terminat materia si acum doar fac recapitulare si probleme mai dificile din materia invatata.




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sorana spune:

Sunnyday ideea mea era fix sa NU insisti sa invete regulile ci doar sa te asiguri ca a inteles cum sa rezolve exercitiile, sa ii dea rezultatul corect, sa le "prinda logica".
Denumirile (termen, scazator, etc) le va invata la scoala. Poate nu intr-a I-a, dar sigur le va invata. In concursurile dintr-a II-a sunt folositi termenii, deci sunt in materie.

Crixia
Noi nu am facut deloc "metoda segmentelor" intr-a I-a. Am facut foarte putin intr-a II-a. Ni s-a zis ca abia intr-a IV-a se fac mai multe metode de rezolvare.
La noi accentul foarte mare se pune pe ecuatii.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ingridnen spune:

fetelor, m-a luat cu dureri de cap. Eu urasc matematica

abia astept sa vina maica-mea in vacanta de vara la noi sa lucre la greu cu nepotul ca doar a fost invatatoare

Ingrid si Cristi 8 ani

P.S. acum ne "luptam" cu un referat despre ursul brun

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cristinamh spune:

http://www.concursurilecomper.ro/

s-a modificat regulamentul la concursurile comper. pot fi inscrisi gratuit toti copiii, chiar daca au cumparat sau nu culegerea, si indiferent daca au participat sau nu la prima etapa (nu intra in finala, dar pana la urma e un test)

daca cumva doamnele nu stiu inca, le puteti da un pont de concurs gratuit. iar daca nu participa de la scoala, puteti lua testele de pe net, sa rezolve acasa, ca tema suplimentara.

Cristina
Atelierul de creatie www.talentedenazdravani.ro/concurs_desfasurare.htm" target="_blank">Concursuri in desfasurare

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Cris_N spune:

Rezultatele Concursului Cangurasul Matematician, clasele I-III, din 13 aprilie 2011

http://www.cangurul.ro/Cangurul%20matematic/rezultate_mate1-3_13-04-2011.php

-------------------------
Cristiana, Andreea si Maria

Daca iubesti pe cineva, iubeste-l(o) asa cum este nu cum a-i dori sa fie!!
Prietenia e un cuvant pe care multi il rostesc, dar putini il inteleg.

Mergi la inceput