Primul an de scoala 2010-2011-clasa I (5)
Raspunsuri - Pagina 17
sunnyday07 spune:
Anemona, multumesc, mi-am amintit si eu de "descazut" si "scazator" de la scoala. Mai repet putin si in weekend ii explic copilului.
Liliac, tu ai dreptate in principiu, dar genul de rezolvare 7 -cat? =4 l-au facut in clasa.
De asta am si intrebat, pentru ca in carte nu scrie nimic (de fapt eu am mari dubii ca e in programa de clasa I sa inveti despre scazator si descazut si sa rezolvi 96-x=32) si nu vreau sa-i explic in alt mod decat cel explicat la scoala.
Crixia, si eu fac la fel (mai ales ca fata mea isi face temele la after school), vreau sa vad daca a inteles si poate rezolva singura tipurile de probleme facute in clasa. Asa am intrebat-o si cu "termenul necunoscut" si mi-a spus ca nu stie cum sa faca si doar a copiat ce a scris doamna pe tabla. Iar in caiet un exercitiu de acest gen rezolvat arata asa:
96-x=33
x=96-33
x=63
p 96-63=33
(p de la proba)
liliac1 spune:
Despre descazut, scazator, diferenta, termenul1, termenul 2 si suma fac din grupa pregatitoare. Deci sunt in programa. Le fac ca si notiuni generale, nu invata sa jongleze cu ele ci doar sa le defineasca intr-o adunare sau o scadere.
In clasa I se facregulile despre care v-am povestit inainte, nu ma mai repet. Deci este in programa scolara.
Si este fff simplu. Sa luam exemplu asta cu 96-x=33.
Stabilim datele problemei:
1. Q:Cine-i descazutul??
A: 96
2. Q: Cine-i scazatorul?
A: nu stim/x
3. Q:Cine-i restul?
A: 33
Cum rezolvam chestiunea asta?
Stabilim ca trebuie sa aflam scazatorul.
Q: Ce aplicam in cazul asta??
A: scazator= descazut-rest
Deci urmatorul pas este sa inlocuim cu ceea ce avem noi deja stiut adica
x=96-33
Si acum devine simplu.
Luam si cazul cu 7-?=4
Se aplica acelasi algoritm
descazut=7
scazator=nu stim
rest=4
Deci cum aflam scazatorul?? Facem descazut-rest, adica 7-4.
Sper sa fi fost destul de explicita de data asta.
geniest spune:
Dar cu predecesorul si succesorul cum stati ????
http://chicboutique2011.blogspot.com/
cristinamh spune:
concluzia mea...
oricat de bine intentionat parinte ai fi, trebuie sa stii unde sa te opresti... cel mai bine e sa inveti copil sa ridice alea doua degete la clasa, cand SE PREDA lectia, si sa intrebe cand nu intelege ceva. cu asta ii ajutam. sa intrebi ora urmatoare e prea tarziu. si decat sa copiezi de pe tabla ca papagalul mai bine faci un efort si gandesti.
eu ma abtin sa explic. prefer sa supraveghez, sa corectez. daca imi cere ajutorul, incerc sa trag de el si sa vad cum gandeste.
am vazut la mine pe blog o fetita, clasa a patra, indignata ca de ce a fost depunctata la un concurs pentru ca ea nu a rezolvat problema prin metoda indicata... ca ea a incercuit rezultatul corect. cu scuza ca "si-a dat seama", ce conteaza cum a ajuns la rezultat... profesorul care se ocupa de rubrica i-a raspuns:
< Metoda incercarilor…este si nu este acceptata! Mai degraba NU! Pe noi nu ne intereseaza in mod deosebit rezultatul, ci judecata, modul cum ajungi la rezultat! Pe viitor ar fi bine sa te preocupe judecata, modul de rezolvare al problemelor! Consider ca au procedat corect si nu trebuie sa fii dezamagita! Important e ca ai participat! Succes!>
asadar... il citez pe tatal lui bocanila... "daca nu poti spune un lucru frumos, mai bine nu spune nimic".
liliac,
revenind, la clasa nu au trecut la caiet tip 2, dar noi scriem acasa din ianuarie. nu de alta, dar e mai "economic".
in schimb in ultimul timp... are un chef de lucru... egal cu 0. sau negativ. vine si se culca. ar dormi toata ziua, numai sa nu faca nimic in plus... sper sa-si revina...
Cristina
Atelierul de creatie www.talentedenazdravani.ro/concurs_desfasurare.htm" target="_blank">Concursuri in desfasurare
geniest spune:
Cristina si eu tot la aceeasi concluzie am ajuns. Singura explicatie valabila trebuie sa fie cea din clasa, data de invatator.
Eu am renuntat sa-i mai explic ceva. Bine, nici nu mi-a cerut-o niciodata dar ma bagam eu in seama. Mi-am dat seama ca gresesc, asa ca ma limitez la a arunca un ochi la final, asa ...de control.
Si, intr-adevar, ei trebuie invatati sa intrebe pana inteleg, in clasa.
Nici noi nu am trecut la tip II. Ne-a spus doamna ca din clasa a II-a.
Pe caietele tip mai scrie cum scrie insa la matematica e jaleeee....scrie atat de urat..
http://chicboutique2011.blogspot.com/
ingridnen spune:
nu stiu ce sa zic, dar mie explicatiile astea cu scazatorul, descazutul mi se par cam abstracte
Cred ca voi cauta in pod snopurile cu betisoare cu care am invatat eu acu 40 de ani
E mai simplu sa vizualizeze, imi spune maica-mea care e inv pensionara
Ingrid si Cristi 8 ani
sunnyday07 spune:
I-am explicat si eu in weekend cu descazut si scazator, a inteles ideea - doar ca trebuie sa tina minte regulile si i s-a parut dificil. Nu auzise pana acum de denumirile astea, n-au invatat nici la pregatitoare nici la scoala. Am lasat aprofundarea subiectului pentru alta data (o sa o intreb pe doamna la sedinta care e modalitatea de explicare la clasa I)
Ingrid, noi la inceput am folosit betisoare si numaratoare si ne-au fost de mare folos. Si acum , cand nu e sigura de ceva si nu-i ajung degetele foloseste creioane, pixuri sau altceva ce se poate numara usor.Am lasat-o deocamdata balta cu "termenul necunoscut" scazatorul pentru n-au facut decat intr-o zi cateva probleme si mai facusera acum vreo cateva luni dar cu numere pana-n 10.
cristinamh spune:
Citat: |
citat din mesajul lui sunnyday07 I-am explicat si eu in weekend cu descazut si scazator, a inteles ideea - doar ca trebuie sa tina minte regulile si i s-a parut dificil |
pai... nu stiu cum sa zic, dar matematica, pe masura ce cresti, e plina de reguli, formule, teoreme, axiome... iti place sau nu, asta e. inveti formula si o aplici corect.
pe incercari e bambilici... nu matematica.
vizualizarea merge cand ai operatii pana in 20. apoi trb sa inveti sa aplici regulile si sa-ti folosesti capsorul, nu degetele.
imi amintesc ca la una din sedinte ne-a atentionat, ca e timpul sa renuntam la socotitul pe degete. asta e pentru gradi.
Cristina
Atelierul de creatie www.talentedenazdravani.ro/concurs_desfasurare.htm" target="_blank">Concursuri in desfasurare
sunnyday07 spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui cristinamh
pai... nu stiu cum sa zic, dar matematica, pe masura ce cresti, e plina de reguli, formule, teoreme, axiome... iti place sau nu, asta e. inveti formula si o aplici corect. pe incercari e bambilici... nu matematica. vizualizarea merge cand ai operatii pana in 20. apoi trb sa inveti sa aplici regulile si sa-ti folosesti capsorul, nu degetele. imi amintesc ca la una din sedinte ne-a atentionat, ca e timpul sa renuntam la socotitul pe degete. asta e pentru gradi. Cristina Atelierul de creatie www.talentedenazdravani.ro/concurs_desfasurare.htm" target="_blank">Concursuri in desfasurare |
Cristina - daca nu stii cum sa zici nu mai zice.
Eu le multumesc fetelor care au incercat sa-mi explice metoda pe care o folosesc copiii lor.
Iar eu voi incerca sa-i explic tot ceea ce nu intelege, cand si cum cred eu de cuviinta - indiferent de parerile unora sau altora (pe care nu-mi amintesc sa le fi cerut).
In plus, ma irita folosirea "emoticonului" cu sticla si betivu' - cam care-i semnificatia lui intr-un topic despre matematica de clasa I?