Primul an de scoala 2010-2011-clasa I (5)

Raspunsuri - Pagina 16

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns sunnyday07 spune:

Citat:
Chiar m-ai facut curioasa. Diseara il intreb cum i-a invatat domana sa rezolve, poate pricep si eu



Sa ne explici si noua apoi, sa stii ca io-s atenta, nu ca fiica-mea

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anemona spune:

Hai ca incerc eu, sa vad daca imi iese sa explic cum e cu 97-x=32.
Trebuie sa pornim in explicatii de la conceptul de scadere. Ce e ea? Este o opertia prin care dintr-un numar mai mare dam la o parte un numar si obtinem un alt numar. Trebuie sa stie ca in scadere exista doi termeni diferiti, nu e ca la adunare. Primul termen e de regula mai mare (poate fi si egal...) si din el scadem ceva si obtinem altceva.
Incercati sa porniti de la un exemplu simplu: am 5 mere, scad (mananc) 2 mere si imi raman 3 mere. 5-2=3.
Sa zicem ca pe 2 nu il stim. Punem in locul lui o casuta. Adica nu stim cate mere trebuie sa mancam din cele 5 ca sa ne mai ramana 3. Cum putem afla? Din cele 5 (terenul mare, descazutul) pune de-o parte numarul de mere care trebuie sa ne ramana (il scadem) pentru a afla cate trebuie sa mancam.
Cu alte cuvinte, daca ne lipseste termenul mic (scazatorul) dintr-o scadere, intotdeauna il aflam scazand din termenul mare (descazut) rezultatul scaderii. Odata stiuta regula, o aplicam la orice scadere, cu numere oricat de mari. Regula e de baza. Termenul mic dintr-o scadere se afla prin scaderea dintre termenul mare si rezultat.
Invers, termenul mare este cel din care se scade. Se afla prin adunarea termenului mic cu rezultatul (restul, diferenta, sau cum il numiti - dar e bine, dupa parerea mea, sa stie denumirea corecta a termenilor: descazut, scazator si rest sau diferenta). Daca lipseste descazutul, gandim asa: cate mere ar trebui sa avem astfel incat, daca mancam doua, sa ne mai ramana trei. Si odata regula stiuta, se dau exercitii cu orice fel de numere, ca sa fixeze.
La adunare este la fel, gasiti exemple simple si accesibile, palpabile, eventual luati obiecte si aratati, apoi extrapolati la orice fel de numere. De subliniat sa stie ca la adunare termenii au "aceleasi drepturi" (comutativitate) si ca oricare din cei doi termeni se afla prin scaderea dintre suma si celalalt termen. Poate lipsi termenul din stanga sau din dreapta, nu conteaza, se afla in acelasi mod. Puteti merge la exemplul cu merele si apoi extrapolati.
Sper ca a fost cat de cat pe inteles si util ce am scris, nici eu nu am asa mult talent la explicat si inca fac eforturi in a fi pe intelesul copilului de multe ori :)
Cred ca totusi regula e de baza, dar stabilita in termeni logici, cu un exemplu simplu, si apoi aplicata dupa caz.
Bafta tuturor !

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns criadi spune:

Ca posesoare de bobocica de clasa I ma bag si eu in vorba ca sa va spun cum i s-a explicat la scoala. Totul porneste de la exercitii de tipul "casuta+3=9 , si le rezolvam prin cat +3 =9?". Acum insa e vorba de 2 cifre si vom face 2 operatii succesive. La probleme de genul: 97-x=32, facem 7-cat=2? si trecem 5 la unitati, respectiv 9-cat=3? si trecem 6 la zeci. Merge si la adunari si la scaderi, pe orice pozitie necunoscuta. Eu inainte de a i se explica asa la scoala incepusem s-o invat pe principul ecuatiilor, adica sa ramana cu termenul necunoscut intr-o parte si restul sa dea in partea cealalta cu semn schimbat. Simteam ca nu asta e calea dupa cum se uita bietul copil la mine...


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns geniest spune:

Citat:
citat din mesajul lui sunnyday07

Citat:
Chiar m-ai facut curioasa. Diseara il intreb cum i-a invatat domana sa rezolve, poate pricep si eu



Sa ne explici si noua apoi, sa stii ca io-s atenta, nu ca fiica-mea

De vanzare


sunnyday07 noroc cu mamicile care au explicat metoda, eu n-am reusit sa aflu cum le-a explicat doamna invatatoare. I-am dat sa rezolve exemplul dat de tine si l-a facut fara sa clipeasca. Cand l-am intrebat cum a judecat mi-a zis ca eu nu-mi dau seama ca e logic? Ce sa-mi explice ???



http://chicboutique2011.blogspot.com/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns CRIXIA spune:

buna!
Scolarita mea a inceput tare din prima zi, a avut dictare, teme....noroc ca e we sa ne mai asezam un pic.
citesc din urma si revin dupa-amiaza

Scrieti deja pe tip2? Imi zice fii-mea ceva, poate n-ainteles ea..



blog magazin

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lilib72 spune:

Buna mamici,


Daria mi-a spus aseara cum i-a invatat doamna sa rezolve aceste exercitii.
Atunci cand au operatia cu minus, exemplu 97-x=32, trebuie sa faca schimbarinumarul care se afla dupa semnul "=" trebuie trecut in locul necunoscutei si necunoscuta dupa semnul "=" apoi sa rezolve scaderea celor doua numere.
La adunare le-a spus ca din numarul care este dupa semnul "=" ex. x+3=9, trebuie sa scada numarul care se afla inainte de semnul "=" .Le-a explicat ca la adunare (fiind comutativa) necunoscuta poate fi si la inceputul exercitiului (x+3=9) dar si inainte de "=" adica (3+x=9).
Acu' nici nu stiu cat de bine am explicat eu cert este ca daria a inteles cum sa rezolve exercitiile. Daca am vazut ca a inteles , nu i-am explicat alta metoda pt. ca sigur o bulversam.

Multa bafta!






hobby

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns liliac1 spune:

Fetelor, am citit aici o singura explicatie pertinenta in legatura cu aflarea unui termen necunoscut si anume cea a anemonei. Daca veti zapaci copiii cu explicatii de-astea gen "merge 37-92?" sau poti sa faci "92+37 cand voi n-ati invatat asa ceva la scoala?" ii zapaciti.
Nu este bine nici la faza cu "7-cat=2" pentru ca iar se vor debusola.
Ei trebuie sa invete clar ca descazutu-i descazut, scazatorul este scazator si ca regulile sunt simple.

Descazut=scazator+rest/diferenta
scazator=descazut-rest/diferenta

Trebuie sa recunoasca cine-i unul si cine-i celalalt. Matematica este extrem de usoara pentru toata lumea daca se invata corect de la bun inceput. Daca se porneste cu lacune si cu explicatii gresite, pai sa nu ne miram ca mai tarziu va fi nebuloasa in capul lor si vor ura matematica din suflet.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns liliac1 spune:

Daca necunoscuta se afla intr-o suma, atunci notiunea corecta pe cxare copilul trebuie sa o inteleaga este cea cu termenul1+termenul2=suma.
Deci, se stabileste cine-i necunoscuta. Apoi se aplica regula de baza:
Termenul1=suma-termenul2
sau termenul2=suma-termenul1.

Nu-i zapaciti cu comutativitatea si cu alte notiuni. Nu acum. Nu este cazul.

Si fetita mea este tot in clasa I si am invatat asa cum va spun acum. N-avem niciun fel de probleme in asfel de situatii. Si noi am crezut ca matematica va fi piatra de capatai pentru ca ea este orientata spre citit/scris, dar avem surpriza ca pe langa vechea ei pasiune sa indrageasca si matematica si chiar sa-mi spuna: "Mami, este atat de usor! Le fac singura si sa-mi mai aduci sa mai fac si altele la fel!"

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ingridnen spune:

cred ca al meu nu a inteles la explicatiile de la mate cu scazatorul si descazutul pentru ca... nu se concentreaza... daca ceva nu i se pare foarte interesant sau palpitant se rupe filmul dupa primele cuvinte degeaba imi bat eu gura

vad ce fac in week-end-ul asta, poate am succes cu monede sau chibrite

Ingrid si Cristi 8 ani

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns CRIXIA spune:

lilac are dreptate.
Eu simt ca am ajuns intr-un punct unde trebuie sa stim noi, ca parinti, mai intai ce trebuie explicat / cum trebuie explicat.
Daca parintii nu stiu ce li se spune copiilor la scoala....
Eu o intreb ce a scris la mate, sa-mi explice ce are in caiet: daca e un ex facut de ea, facut de doamna la tabla sau scris de alt copil. Constat ca a copiat si habar nu are ce. Nu stie ca, de ex, a invatat sa rezolve o prb in doua moduri. pt ea e inca o prb in caiet.



blog magazin

Mergi la inceput