Suntem in clasa a-II-a:2010-2011 (5)
Raspunsuri - Pagina 14
loryi1974 spune:
Pe mine una nu ma impresioneaza o clasa in care toata lumea are FB pentru ca realitatea cruda arata ca de fapt elevii romani perfecti stau foarte prost la o testare adevarata.Duci clasa la un concurs adevarat si corect si repejor situatia se schimba radical,multi din febei se volatilizeaza ,iar ierarhizarea dorita de toti parintii apare si ea ,dar de multe ori e de necrezut
."Ghinion" este cel mai des cuvant folosit de parinti pentru a justifica un rezultat slab,dar real.
Nicoleta spune:
Multumim frumos! 
--------------------------------------------
A venit Craciunul!
A trecut Craciunul...
happiness spune:
Gata si semestrul I!!! Au avut o zi scurta, dar au facut mate si romana, au luat chiar si nota pe caiet la ambele, deci nu au stat degeaba. Din fericire, nu avem teme deloc pe vacanta, nimic obligatoriu, nici macar de citit. Noi totusi o sa mai facem cate ceva pentru concursuri,macar 2-3 fise, Nastasescu stiu ca e prin februarie parca si poate mergem si noi macar anul acesta. Sa vedem ce va vrea si ea. Pana atunci, relaxare totala. Ce bine e in vacanta!
tuturor scolareilor si vacanta placuta puiutilor si parintilor!
sorana spune:
Happi rezultatele la winners le-a comunicat d-na in clasa joi. Inteleg ca nu se publica pe nicaieri. La una din ele aluat cu cateva puncte mai putin decat estimasem acasa. Presupun ca a bifat gresit pe foaia de concurs (adica altceva decat pe foaia cu subiecte).
Nastasescu este in februarie (19 mate si 26 romana).
Lory cu concursurile ..ce sa zic. Inca avem experienta putina asa ca nu ma pot pronunta. Din ce am vazut pana acum - uneori ce se da inca nu s-a facut la clasa (adica clasa ta poate fi in urma un pic cu materia), conteaza cheful si disponibilitatea copilului pentru asa ceva, emotivitatea, puterea de concentrare, atentia, etc.
Iar la cls a II-a cred ca e mult prea devreme pentru a sti cum vor fi mai tarziu. Unii incep mai devreme sa aiba rezultate bune si le au toata viata scolara, altii incep mai tarziu, altii incep bine si se "pierd" pe drum sau clacheaza sau patesc ceva ... Cred ca fiecare are exemple din toate categoriile in cercul de cunostinte.
Nicoleta spune:
Sorana, ai dreptate cu concursurile si cu dezvoltatea ulterioara. Cunosc persoane care nu au fost la niciun concurs si sunt astazi, adulti fiind, oameni relaxati, stapani pe el, cu joburi foarte bune. Mai stiu si persoane care am mers la concursuri cu rezultate excelente si inca le tremura sufletul la orice examen, concurs... si exemplele pot continua. Eu cred ca este bine sa ia contact cu contexte cat mai diferite, sa le "cultivam" increderea in ei si sa ii stimulam pe cat mai multe planuri, fara stres, fara presiuni, fara cerinte imposibile! Greselile fac parte si ele din procesul de invatare. Si greselile de acum nu duc la greseli si mai mari in viitor, asta imi este clar.
Mai avem si noi o saptamana de scoala si vine vacanta, tot o saptamana. Am planuri mari cu el in saptamana de vacanta, se organizeaza tot felul de cursuri pentru copii, peste 45 de tipuri! Mi-a fost greu sa aleg, cu el ar fi fost imposibil de facut. Asa ca m-am bazat pe cat de bine il cunosc si am ales ceva care sa il ajute si care sa-l si distreze. Maine vedem la care mai sunt locuri.
Sabina spune:
Sofiei ii plac mult concursurile de la scoala, dar ii e f frica la pian. Eu stiu sentimentu asta :) Dar m-a ajutat teama de la pian sa fac fata la orice alt examen oral sau scris, totul parea mult mai usor. O sa o ajute si pe ea, nu are o teama patologica, adica in cele din urma se concentreaza f bine, isi depaseste emotiile.
In alta ordine de idei, imi faceam curat pe birou aici la munte si am vazut niste foi...era adevarata poveste cu zanutza Elizaneth, pe care nu a terminat-o, e superba! Acuma ma rog de ea sa o termine ca e mare pacat. Ce a scris pt scoala a fost cica asa, presucurtat. Acuma are blocaj de autor:)
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Cum mi-am alaptat copiii
Sabina's blog,
Sofia Galagia si
bb Gheo
loryi1974 spune:
Pe langa exemplele date de Nicoleta,mai exista si unii care au avut rezultate excelente la concursuri si au o cariera si o viata frumoasa -se poate si asa.,genul de oameni fericiti si multumiti de ei,impacati cu toata lumea,zambareti si sociabili desi au terminat o univ din ivy league.Depinde de parinti in ce transforma concursurile.Depinde de parinti daca ii trimit nepregatiti la concursuri si obtin punctaje mici,luandu-se dupa febeuri turnate prin cataloage.Fiica-mea are o colega care s-a inscris la Nastasescu la mate si a luat sub 20 de p.Fiica-mea se minuna de ce s-a inscris acea fata ca sta foarte prost la matematica si rezultatul era previzibil etc.Pentru ca parintii s-au luat dupa febeul din carnet,nu s-au uitat pe lucrari-ai - fb ,wow,ce copil are mama-si zdrang cu el la concurs.Acei parinti i-au facut un mare rau copilului.Ar fi bine sa traga o linie si sa ia masuri ,dar nu punand presiune pe copil ci folosindu-si timpul sa stea de vorba cu el,sa ia la puricat caietele,manualele sa vada care sunt punctele slabe si sa intervina fara urlete si fara ore in sir de facut teme.
Concursurile ar trebui sa fie un loc unde merg copiii care stiu cu ce se mananca matematica sau de ce tb sa pui doi de i si nu trei.Ceilalti trebuie mai intai ajutati sa aiba o baza clara ,parintii trebuie sa verifice manuale,caiete sa vada ce nu merge ,sa rupa din timp ca sa explice ce copilul nu a inteles la scoala ,nu sa ceara copilului tot timpul febeu sau punctaj maxim ca altfel incep urletele.
Sistemul asta de notare e tare periculos ,dupa parerea mea,am mai spus-o si o sa o tot spun,iti poate crea iluzia ca totul e perfect,cand de fapt realitate e pe pe dos.Si cand iluzia se risipeste,se poate sa fie prea tarziu pentru copil.
loryi1974 spune:
Mai poate exista si situatia in care copilul are alte aptitudini:sportive,literare,muzica,bricolaj,pictura.Trebuie sa le descoperi si sa le cultivi ,trebuie sa intelegi ca nu e facut pentru matematica,ca nu va lua niciodata 10 la romana si ca el este talentat la inot.Poate sa imbine matematica cu inotul si sa nu-i placa sa citeasca.Nu toti suntem la fel,fiica-mea nu are nicio treaba cu muzica ,eu nu pot sa o trimit la vioara sau la pian daca ea nu are inclinatie spre asa ceva.
Nicoleta spune:
Eu incercam doar sa spun ca un rezultat prost la un concurs sau altul nu inseamna ceva in sine. La fel cum nici un rezultat foarte bun nu inseamna ceva, in sine, pentru viitorul copilului. Concursurile pot ajuta, insa nu sunt cruciale. Insemnatatea care se da acestora ii poate insa influenta pe copii. De la majoritatea se asteapta foarte mult.
Nicoleta spune:
Loryi, nu cred ca trebuia sa se ajunga la concurs ca acei parinti sa isi dea seama ca ceva este in neregula. Ce se vor face atunci la Cunoasterea mediului sau la Romana? In plus, la un concurs subiectele pot fi de un cu totul alt fel decat cele care se fac in clasa (altfel formulate, alt grad de complexitate) si nu toti copiii se pot descurca atat de bine in alte coordonate.
