Suntem in clasa a-II-a:2010-2011 (5)
Raspunsuri - Pagina 15
sorana spune:
Lory tu nu stii ce a facut copilul ala in concurs si cum.
Fi-mea a luat ceva mai mult de 20p la Nastasescu la mate, dar nu mult, oricum sub nivelul ei (totusi fb-urile sunt 85-100 p).
Explicatia?
In primul rand l-a dat in scoala necunoscuta, supraveghetor necunoscut, copii necunoscuti si a fost si primul concurs. De la bun inceput fi-mea a fost stresata tot intrebandu-ma "Dar eu unde te gasesc pe tine? Eu nu stiu sa ies de aici!". Degeaba am linistit-o, i-am zis sa iasa cu toti copii, ca toti vor cobori pe scari si la parter sunt eu ... Ea avea o singura problema - eu n-o gasesc pe mama!!
Am aflat ulterior ca a facut "totul" in 15 min si a vrut sa plece. N-a lasat-o supraveghetoarea, a trimis-o inapoi in banca dar ea nu mai avea chef de mate si ii era si foame (asa mi-a zis) asa ca .... s-a uitat pe geam restul timpului.
Acuma, cinstit vorbind, pentru 15 min si emotiile pe care le avea ... a luat foarte mult
, chiar daca in domeniul "B" si nu in domeniul "FB". (Is = 0-44p, S = 45-64 p, B =65-84 p, FB = 85 - 100p).
La testele de la scoala e "in elementul ei" deci nu are emotii si nici probleme "unde e mama".
Asa ca eu consider ambele note "reale" si "corecte". Si fb-ul de la scoala si b-ul din concurs.
Si nu mi se pare ca gandesc aiurea cand m-am hotarat sa o mai trimit la concursuri pentru a se obisnui si cu situatia asta. Chiar daca va avea rezultate bune, chiar daca va avea rezultate slabe, sunt convinsa ca va invata din greseli.
Mi s-ar parea foarte daunator sa gandesc cum zici tu Lory "la ce s-o mai trimit daca a luat un rezultat slab? Renuntam si gata".
Sigur ca tii cont de ce vrea si de ce inclinatii are copilul.
Dar la I-IV ... e greu de zis. Si mi se pare important sa stie bine materia de I-IV atat la mate cat si la romana pentru ca pur si simplu sunt lucruri de baza. A mea zice ca-i place matematica. Chiar daca se va face matematician (
) tot trebuie sa scrie corect in limba romana (si in engleza, de altfel). Iar daca se razgandeste si se face scriitor (
) tot trebuie sa stie sa adune si sa inmulteasca.
Asa ca,momentan, nu tin cont de inclinatii si placeri si merg doar pe ideea obisnuitului cu situatia.
Mai tarziu, dintr-a a V-a, poate (de fapt probabil) va merge doar spre anumite materii (mai ales ca apar multe materii gen fizica, chimie, biologie, istorie, etc).
loryi1974 spune:
Da,trebuie sa stie si romana si matematica dar la nivel ok,nu la nivel de concurs.Concursul presupune un alt nivel,dupa parerea mea.
I-as fi facut un rau mare daca as fi trimis-o si ar fi luat un punctaj mic pentru ca este foarte ambitioasa.O cunosc foarte bine.In plus,ea a hotarat daca merge sau nu la ultimul concurs ,mai dificil.In ultima zi a dat banii cu care mergea de cateva zile in ghiozdan si a luat o decizie foarte buna
.
Fata despre care vorbeam este o cunostinta foarte buna,temele la matematica ii sunt facute/indrumate de fiica-mea la after school , copilul meu nu se minuna degeaba cand a vazut-o la concurs.
Da,Nicoleta,e crunt cand unor copii de 8 ani li se pune un obiectiv gen 100 p,repetat obsesiv.Multi clacheaza din cauza acestui gen de obiectiv.Ai momente rele sau bune,dar ,de regula,cei foarte buni,in momente rele,nu se indeparteaza prea mult de nivelul lor.Pe de alta parte sunt copiii care merg foarte bine,pur si simplu.Te uiti la ei,nu-ti vine sa crezi,rad,sunt veseli,se joaca la fel de mult ca ceilalti,dar in acelasi timp reusesc sa fie cei mai buni la matematica,sa citeasca carte dupa carte ,sa povesteasca la religie sau sa se descurce la biologie/cun mediului.
Noi amandoua suntem fani Roger Federer,un foarte mare campion ,dar in acelasi timp un om care mai si pierde -in semifinale ,in finale.Ne-am uitat la meciul Ro de handbal feminin cand a pierdut surprinzator semifinala cu Suedia si ne-am bucurat a doua zi cand fetele au luat medalia de bronz.Si din asta un copil poate invata ca exista si momente dificile,cand ratezi.Important e sa te ridici si sa mergi mai departe.
Dar e posibil sa pierzi mereu si atunci exista o problema mare,trebuie sa te asezi o clipa ,sa ridici valul,sa fii cinstit cu tine insuti si sa vezi ce se intampla,e asta directia buna sau trebuie sa mergi pe un alt drum.
sorana spune:
Deocamdata fi-mea inca se razgandeste apropos de ce-i place si de ce interese are si de ce vrea sa se faca ....
Acum, anul asta adica, face colectie de cristale (comorile pamantului) si citeste si revista aia, stie o multime de chestii despre pietre, ii place matematica la scoala si vrea sa se faca medic veterinar.
Anul trecut nu putea sa sufere matematica, ii placea romana, era interesata de biologie (asezarea organelor in corp si functionarea corpului), apoi a avut o perioada de interes pentru antichitatea greaca
. Am uitat ce vroia sa se faca ... dar oricum a trecut si prin profesii gen inginer constructor si mama
. Ah, si sa nu uit, si Hannah Montana se facea la un moment dat
.
Fi-mea e balanta si inteleg ca persoanele din zodia asta se hotarasc greu ce vor sa faca (oscileaza precum talerele balantei). Nu sunt un mare "fan" al horoscoapelor dar fiica-mii i se potriveste partea asta a balantelor.
Nicoleta spune:
Loryi, ai mare dreptate. Copiii pot fi foarte diferiti unii de altii. Pai si daca unii pierd mereu, ce sa le facem? Sunt ai nostri, trebuie sa ii iubim si sa ii incurajam. ![]()
Stefan a mers azi cu clasa la biblioteca. A dus 3 carti si a luat 2, pe care le-a citit pana asa ajung eu sa il iau, la 4. Una la scoala, alta la hort, din proprie initiativa. Acasa a intrat pe Antolin.at si a raspuns la 10 intrebari pentru o carte (era de clasa 1, se pare) si la 15 intrebari pentru a doua. A gresit 2 din cele 15, la una s-a grabit, la cealalta nu a stiut si a vrut sa ghiceasca :). La mate au trecut la inmultirea cu 4, vineri.
loryi1974 spune:
Daca pierde mereu acolo unde il trimit eu ca parinte,inseamna ca acel copil nu face ce-i place ,ci ce vor parintii.Sau ca nu este inca momentul pentru o participare la concurs nefiind pregatit nici psihologic nici ca materie.In mod normal,problemele date la concursuri sunt mai dificile.As astepta o vreme sa vad in ce directie inclina si atunci l-as ajuta sa se inscrie in acea directie.Nu l-as inscrie nici la concursuri slabe unde toata lumea ia de la 99 la 100 p.Pentru ca ar fi exact ca la scoala,un sistem periculos ,o iluzie.O iluzie platita.
Am terminat semestrul astfel:
*Romana :a terminat "O sperietoare" ,fragment din "Vrajitorul din Oz"-in vacanta a recitit cartea plus "Buratino" pentru ca urmatoarele lectii sunt din aceasta carte a lui Alexei Tolstoi.Are obiceiul sa reciteasca o carte citita recent;
*Matematica: a incheiat scaderea fara trecere peste ordin din 100-1000 ,a trecut la al doilea caiet special de matematica;
*Engleza:on/next to/under,cred ca se pregatesc pentru Nastasescu de engleza ,subiectele sunt comune pentru clasele a -II-a si a-III-a ,adica pentru cei care au avut engleza optional in primele doua clase si pentru cei care sunt in primul an obligatoriu.
*Cunoasterea mediului:ultima data mesterea o plansa cu puii animalelor.
happiness spune:
Noua nu ne-a zis rezultatele de la Winners.Ma gandesc ca la mate poate o fi luat un punctaj mai mic, dar la romana nu cred, totusi. Eram chiar curioasa. Nu, daca ia FB la scoala si 60 de puncte la concurs nu e relevant, pentru ca materia de scoala e una si ce se da la concurs e alta. Copilul e evaluat dupa programa scolara, nu dupa subiecte de concursuri.Doar ca(si acum spun ca profesor)un copil foarte bun trebuie sa munceasca ore in plus ca sa ajunga sa faca performanta. Eu am olimpiada in martie si incep pregatirea cu elevii in octombrie,fac cu ei o ora in plus pe saptamana, plus alte fise date acasa si corectate de mine. Deci nu ma bazez pe munca parintilor acasa, asa cum se cam face la clasele I-IV.Doamna noastra e foarte buna, lucreaza excelent cu ei la scoala, dar nu au facut pentru concurs nimic special, deci nu e cazul sa ma astept la minuni.Pentru Nastesescu la romana fac subiecte de pe net cu ea, nu vreau sa se faca de ras, ca aici subiectele chiar sunt asemanatoare cu ce lucreaza ei la clasa, dar la mate nu cred ca o las, ca partea a treia are probleme de logica la care nu se prea pricepe. De ce? Pentru ca nu face la scoala asa ceva. Inclusiv olimpiadele din gimnaziu sunt discutabile, subiectele depasesc de multe ori nivelul programei, din cate stiu mai ales la mate sunt foarte grele. Eu nu imi doresc excelenta, vreau sa fie foarte buna ca sa ajunga acolo unde isi doreste, dar la concurs o voi trimite nu pentru diplome, ci pentru a castiga incredere in ea si experienta.
Noi a terminat semestrul cu evaluare la romana(test), iar la mate nu am trecut inca la adunarea/scaderea 100-1000.La cunoasterea mediului suntem la animale salbatice si diferenta intre domestice si salbatice.
Avand in vedere ca Nastasescu e prin mijlocul lui februarie, ma gandesc ca azi-maine sa ii dau 1-2 subiecte sa vad daca e ok. Voi faceti ceva pentru concursuri vacanta asta?
loryi1974 spune:
Nu,nu facem nimic,nici pentru concursuri ,nici ca teme.Doar citeste,dar o face singura pentru ca-i place.
Happi,iar te contrazic
Din experienta personala,un copil foarte bun lucreaza ,ca ore,mai putin.Adica fiica-mea termina temele cand ceilalti de la after-asta este termenul de comparatie,nici nu au terminat cu o materie.Se joaca si mai are timp-pana la trei jumate,sa faca si suplimentar daca ii da doamna.Daca nu, doar se joaca sau ii ajuta pe ceilalti sau casca gura la cei de clase mai mari-drept pentru care mi-a explicat probleme cu niste butoaie -probleme de clasa a patra sau imi spune ce invata cei mari la geografie si istorie ![]()
Tocmai ca la matematica un copil trebuie invatat sa gandeasca,trebuie organizat ,conteaza mai mult calitatea problemelor facute decat cantitatea.E de ajuns sa faci 20 de minute pe zi 1-2 probleme din categoria celor care nu se fac la scoala sau la doua-trei zile.Nu e nevoie de ore intregi daca acel copil simte matematica.Ore in sir se petrec la clasa a doua cu cei care nu au inclinatie spre mate.
Trebuie sa renuntam la stereotipul potrivit caruia un copil foarte bun nu are copilarie pentru ca munceste ore in sir pus de parinti.Mai degraba ceilalti stau pana seara tarziu tragand de teme.
Uite,ea la romana face doar ce ii da invatatoarea ca teme dar citeste foarte mult din placere.Lectura i-a permis sa isi dezvolte partea de limba romana .Lucrarile ei ,temele ei la romana sunt impecabile fara sa lucreze ore in sir.
E drept,a plecat cu avantajul extraordinar de a sti sa citeasca perfect la intrarea in clasa intai.Nimeni nu a fortat-o,de altfel nici nu ne-a trecut prin cap sa o invatam scrisul de mana.De aceea,contrar curentului care spune ca ,vai,un copil de clasa intai nu tb sa stie sa citeasca ca se plictiseste,eu sunt convinsa ca pe ea a ajutat-o enorm,i-a dat acel plus fata de ceilalti.Cand altii silabiseau cerintele unei probleme,ea avea problema terminata.Si ea are un an in minus fata de ceilalti ![]()
loryi1974 spune:
Dar sa lasam scoala in pace,ca doar suntem in vacanta.
La categoria ispravilor facute de copil ,includ placerea deosebita de a pune apa in cutiutele de crema de maini si in pasta de dinti.Si de a taia diverse lucrari ,cum ar fi pantaloni,par de papusa,fete de perna,pentru a le studia la microscop.
Sau de a-si impodobi camera cu tot felul de creatii personale.Am impresia ca facem o vanzare extraordinara celor care produc scotch,lipici,coli de hartie,carioci,creioane colorate si acuarele.Plus ca la mine in casa se fabrica potiuni in borcane din acuarele de diverse culori.
.
Afara mai baga cate o bucatica de zapada prin gura,cand crede ca nu o vad.![]()
Sabina spune:
Lori, de unde iei probemele alea mai speciale la mate? vreau sa ii dau si eu Sofiei din cand in cand. ea care era atat de buna la calcule, cred ca ramas un pic in urma la mate fata de ce poate ea. Cand primeste probleme din culegere tot vine sa ne intrebe, nu are rabdare sa citeasca ea singura de mai multe ori. Daca o fac sa citeasca, intelege pana la urma.
Ideea e ca avem oaresce conflict in familie: sotul meu zice ca sunt cretine problemele alea si ca nu vede sensul sa faca unele mai grele pe tipicul asta. Asa ca as vrea unele mai inteligente pt varsta ei.
Ma rog, pt un copil care la nici 6 ani intelesese care e treaba cu inmultirile, cred ca undeva s-a gresit de pana si la Smart, care e usor, a facut doar 12 din 15.
l
Eu sunt necajita cu engleza. Ea nu a facut la gradinita, si ora aia pe saptamana nu e destul, pe scurt, habar nu are engleza si nu stiu unde mai intra in plus.
La noi e mai complicata situatia, principala vinovata sunt eu, ca nu m-am putut ocupa de ea, si sunt chestii pe care la varsta asta le-ar prinde din zbor, ori ea deja a inceput cu complexele, ca altii stiu mai bine la engleza si se blocheaza :(
Anya, m-am uitat si la scoala de engleza unde merge M al tau, dar mi-e peste mana un pic. Poate tot asa, sa vina cineva acasa.....
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Cum mi-am alaptat copiii
Sabina's blog,
Sofia Galagia si
bb Gheo
Sabina spune:
Altfel, suntem bine, dar n-a mers la ski pana acuma, pt ca data trecuta a mers cu fratele ei si a venit acasa cu gripa....i-a trecut, si n-am vrut sa riscam pe frig. Poate de maine:)
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Cum mi-am alaptat copiii
Sabina's blog,
Sofia Galagia si
bb Gheo
