Mamici cu copii mai mari-va rog un sfat!(2)
Raspunsuri - Pagina 18
isabela spune:
Pun presiune pe matematica pentru ca acolo nu se poate concentra la lucrari, pentru ca acolo obtine note mici (din punctul meu de vedere 7 este o nota mica), pentru ca datorita acestor note media va fi 8, iar asta, pe viitor, nu este tocmai buna. Si in provincie sunt cateva licee bune, iar media de intrare la acestea a fost peste 9,50, asa ca, daca va vrea sa ramana la colegiul la care este in prezent sau la unul din celelalte bune , mediile din 5-8 vor avea mare influenta
Anul acesta, la teze, nu voi face nici o presiune, ma voi comporta ca si intr-o zi normala.
Am citit ceea ce a scris Viviana, si mi-am dat seama ca si fiica-mea nu da rezultate bune lucrand sub presiune. Si probabil ca aici trebuie sa lucrez cu ea. Asa cum spuneam si anul trecut, si anul acesta, nu are probleme la tabla, sau al a rezolva singura, in banca, problemele, fara a le copia de la tabla. Doar ca la noi nu se dau note la oral. Au avut doua lucrari: una la algebra, cealalata la geometrie, iar sapatamana viitoare urmeaza teza.
ruxij spune:
Bird, ai dreptate cu copiii gifted este cu siguranta altfel. Dar ei sunt doar 1% din populatie (daca ii tragem de par, poti sa zici 5%, dar eu cred ca adevarat gifted, 1%, 5% e prea mult). E drept ca ma gandeam la copiii normali, care ar vrea sa faca sa zicem facultatea de matematica, sau calculatoare sau o ramura a ingineriei si sa fie printre cei mai buni intre colegi si pt. asta tb sa ajunga la niste performante peste medie. Copiii normali, cu inteligenta peste medie, dar care nu intra la gifted, eu cred ca trebuie sa munceasca. Eu nu am copil gifted, asa ca gandesc din punctul lui de vedere. Nici eu nu am fost gifted. Mie imi placea matematica si faceam doar de placere, nu ma interesa sa iau nota (notele nu contau pe vremea noastra) si nici macar nu m-am dus la olimpiade. Si cand eram mai mica imi placea matematica si eram cea mai buna din clasa dar inca eram interesata mai mult de joaca.
Si nu cred ca este totul neaparat automat=inferior, pt copiii normali cred ca bazele tb sa fie automate, de acolo in sus intervine creativitatea. Care sigur ca nu va fi ca la cei f. gifted, ci dupa capacitatile fiecaruia. Eu nu dispretuiesc asa tare treaba cu "automat", adica mai sunt niste nivele intre "gifted" si "repetent" si pt alea trebuie muncit, inclusiv cu unele chestii stiute la perfectie, poti sa spui automat. Si nu inseamna neaparat ca copilul nu a inteles, dc. le stie perfect. Nu imi place dispretul asta pt. munca. Sigur, la maturitate poti sa ai mai multi bani decat aia care invata dc. ai alte talente, mie insa atitudinea de negare a valorii muncii imi displace profund.
Gabi_K spune:
Citat: |
citat din mesajul lui viviana Oh, Gabi_K, Si noi am discutat de licee. Real nu, ca e multa matematica, stiinte sociale nu, ca e mult de tocit, filologie nu, ca e de tocit. Stiinte naturale da. Numai ca sectia asta de stiinte naturale e la Real si nici nu o au toate liceele. Si tot va face mate, fizica si chimie, dar nu atat de multa ca la mate-info. Asa ca nu mai discut nimic. Cum o fi, o fi! Cel mai naspa e ca nici macar nu vom sti cum va fi admiterea peste 2 ani. Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit vivi |
noi vrem o sectie unde se face chitara si messenger. Eventual counter strike. Restu' s-o faca tocilarii
Gabi+Robert(20.05.1997)+Lili(17.05.2002)
Povestea nasterii: Lili si Robert Locul nostru www.jccoradea.ro" target="_blank"> preferat
giulia71 spune:
Ieri am dat teza, azi a venit nota, 4.75.
A fost trist, aproape respira din cauza anxietatii, s-a invoit si a venit acasa. L-am linistit cum am putut, incurajandu-l ca vom gasi o profa mai buna care sa deschida cutia Pandorei.
M-am focusat in a-i spune ca nu e nici-o branza intre o zi normala si ziua de azi in care a luat aceasta nota. Si nici nu e, din punctul meu de vedere.
E terorizat de note, cred ca-i e rusine de colegi, habar n-am. Ma bucur ca ne-a dat Dumnezeu atata intelepciune in a-l incuraja.
Ne vom orienta spre orice altceva decat mate.
uneori gandesc prea mult....
viviana spune:
Giulia, dupa ce a venit fi-mea la prima teza de mate cu 4,50 (sic, ca a fost mai mica nota!)am lasat-o cateva zile apoi am pus-o sa o refaca asa, in ritmul ei si atunci a facut-o de 8.
Ei i-am sugerat eu una alta, dar pe final i-am aratat ca poate.
In ziua in care a venit cu nota hidoasa, tampita cum sunt, am dus-o la Pizza sa celebram nota. Pe drumul de intoarcere i-am zis : "Iti dai seama daca semestrul viitor iei o nota mai mare ce vom face?"
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi
bird70 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui ruxij E drept ca ma gandeam la copiii normali, care ar vrea sa faca sa zicem facultatea de matematica, sau calculatoare sau o ramura a ingineriei si sa fie printre cei mai buni intre colegi si pt. asta tb sa ajunga la niste performante peste medie. Copiii normali, cu inteligenta peste medie, dar care nu intra la gifted, eu cred ca trebuie sa munceasca. |
Sunt de acord cu tine. A fost o neintelegere. Cand ai spus performanta eu m-am gandit la altceva nu la facultate.
Health is a state of physical, mental and social wellbeing and not merely the absence of disease or infirmity . World Health Organisation
rrox3 spune:
Ruxi bineinteles ca efortul personal si munca sunt valoroase si extrem de importante. Si pentru cei gifted, nu numai pentru restul populatiei. Nici ei nu se nasc invatati, doar ca invata mult mai usor si mai repede si se remarca printr-o invatare critica (in sens de evaluare a ceea ce invata) reusind de multe ori sa gaseasca solutii noi la problemele propuse.
Cum bine ai scris, sub gifted (care-s 2% dupa statistica - la un procent de 6% sunt cei cu IQ peste 125 si astia nu sunt considerati gifted decat undeva peste 140), mai sunt destui indivizi cu inteligenta superioara care se descurca bine cu matematica, fara sa se remarce intr-un mod deosebit. Ei de obicei functioneaza partial automat, partial creativ.
Automatismul dobandit la mate isi are beneficiile lui clare si evidente, siguranta de sine si viteza de lucru, plus rata mica de erori de calcul.
Prea mult automatism insa, omoara creativitatea, o inhiba, cel putin intr-ale matematicii. Fiindca copilul vede o problema, dar nu o mai gandeste - moment in care ar putea gasi o solutie creativa - ci intra imediat pe schema de rezolvare memorata (care, poate ca a fost inteleasa la momentul achizitiei, dar nu obligatoriu).
Ideea e ca automatism fara intelegere = frustrare si neplacere. Ca de la asta am pornit.
Scuze de off-topic
Gabi_K spune:
RRox, automatismul fara intelegere si exersarea notiunilor sunt doua chestii diferite.
Cand ajungi la capitolul cutare (fie formule de arii, fie radicali, fractii, etc) nu ajung cate 2-3 problemute. Trebuie sa faci cu zecile, pana iti intra in vena, cum scoti un factor comun, cum descompui un nr, cum faci corect un desen la geometrie. Sa desenezi un trapez, nu ai nevoie de intelegere, ci de experienta.
Imi vine sa din cauza tezei. Copilul meu care le are in cap toate notiunile, (ca n-are incotro) e luat la rost in timpul tezei de catre prof, ca nu stia ce sa faca cu o putere la minus. M-am uitat in caietele lui, n-au facut asa ceva pana acum. Si proful l-a certat ca nu se ocupa de matematica, nu invata, etc. Si asta in timpul tezei.
M-am pus sa fac acasa ce s-a dat la teza, pt 50 de minute. Mie mi-a luat vreo 40 de minute sa fac problemele. Nu lea-m facut pe toate, si le-am facut in cap, fara sa le scriu sau sa le desenez sau sa fac inmultirile mai complicate. Deci pt un copil de a 7-a i-ar fi treuit minim o ora jumate, avand in vedere si stresul...
Gabi+Robert(20.05.1997)+Lili(17.05.2002)
Povestea nasterii: Lili si Robert Locul nostru www.jccoradea.ro" target="_blank"> preferat
viviana spune:
Gabi_K, poate a lipsit baiatul tau de la lectia aia?
Fi-mea a facut astea cu ridicarea numarului la o putere negativa si au avut si exerciti exemplificatoare nu multe dar indeajuns sa-i intre in cap ca "a la puterea -n = 1/a la puterea n."
Totusi, ar fi trebuit sa faca asta la recapitularea pentru teza!
Si la noi este o problema cu cantitatea de exercitii/unitatea de timp.
Copilul are nevoie de cateva minute pana incepe sa se concentreze. Apoi mai are nevoie de ceva timpulet pana citeste enuntul, pana face desenul la geo... - ca doar nu le da voie sa-l faca cu mana libera.
Ceilalti copii au stiut ce sa faca puterile alea? Ca daca nici aia n-au stiut e clar ca s-a produs o fisura in predare si trebuie vorbit cu el.
Se mai intampla si de-astea
Acum 3 zile fi-mea a avut de facut 3 probleme la geometrie pe care nu a stiut sa le faca. S-a enervat, s-a facut proasta...
Mai intai m-am suparat ca nu a stiut sa le faca (nu i-am zis ei nimic). Apoi am sfatuit-o sa le lase naibii daca nu poate sa le faca. Spune la scoala ca nu a stiut si gata ca nu-i taie nimeni gatul.
Ei, si ce sa vezi! Profu' si-a ceurt scuze ca le-a dat. Pentru ca cica se rezolva cu ajutorul unor teoreme pe care le vor invata pe la sfarsitul claseia vii-a.
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi
giulia71 spune:
Azi am fost la sanius si tare am mai fost fericiti.
A uitat pentru doua ore de calcule, de multiplii comuni.
ce sa mai, a fost minunat.
E asa de bine sa-ti vezi copilul fericit
uneori gandesc prea mult....