Mamici cu copii mai mari-va rog un sfat!(2)
Raspunsuri - Pagina 17
viviana spune:
Ladyj,
Din ce ai descris tu acolo fi-mea s-ar incadra cel mai bine la sangvinic.
Totul a pornit in clasa a II-a cand s-a ridicat in ora de matematica si a spus: "Doamna, mie nu imi place matematica pot sa nu mai vin la ora?"
Apoi a venit clasa a V-a cu un profesor foarte bun, haios, bancos, insa foarte sever.
Fi-mii i-a dat o porecla haioasa (nu numai ca e singura care a capatat o porecla, dar si colegii ei au ajuns sa nu o mai strige pe nume) si cand ii ia caietele la corectat ii taie numele de pe prima pagina si ii scrie mare cu rosu porecla.
Ei ii place asta si se simte deosebita.
Insa, in continuare este terbil de neatenta si nu poate lucra sub presiune. Profesorul, dorind, sa-i invete sa lucreze sub presiune, le da teste de un sfert de ora cu subiecte de 20-25 minute.
La testele astea nu ia mai mult de 3,50-4.
La testele obisnuite a luat 8-9
La pregatirea pentru teza fac anumite subiecte, insa la teza le da intotdeauna 9 subiecte de cate un punct intre care 2 subiecte grele pe care ei nu le pregatesc inainte. Si atunci porneste din start cu ideea ca oricum nu va lua mai mult de 6-7. Degeaba ii spun eu acasa sa se rezume la subiectele pe care le stie si ca un 7 e binevenit, pentru ca ea va incerca intotdeauna sa rezolve repede (si greseste) ce stie pentru a-si pastra timp pentru cele grele. Vrea sa arate ca le poate face. Dar nu poate si atunci se demoralizeaza.
Asa ca ea este intr-un carusel: cand e motivata cand e complet demoralizata. Pentru ca a ajuns sa nu mai stie care este ea. Aia de 4 sau aia de 8.
Imi spune ca ei i se pare ca atunci cand le preda o face pentru copiii destepti si nu pentru prostii ca ea.
Ei bine eu trebuie sa o ajut intr-un fel. Pentru ca nu se urneste niciodata singura. I se pare ca munca ei e in zadar si prefera sa nu o mai faca.
Atunci incep sa stau pe capul ei. Dar, nu asa cum va inchipuiti voi ca o fac.
Pur si simplu stau langa ea si o imping sa lucreze mai repede, sa nu mai greseasca: hai ca poti, stii sa faci exercitiul asta, hai sa te gandesti putin, mai citeste un picut teoria, povesteste-mi de diagonalele rombului ca eu am uitat. Aha, ia uite, ai rezolvat problema asta! arata-mi si mie cum ai facut. Ah, problema asta mi se pare haioasa si nu prea stiu cum se rezolva, vrei sa o rezolvi tu cu glas tare?
Cam asa ceva.
Daca o las singura nu face nimic. Am incercat si varianta asta.
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi
rrox3 spune:
Asa e Bird.
Cu cat inteligenta analitica, logica este mai bine reprezentata, cu atat mai natural merge matematica. Si la performanta in domeniul asta ajung intr-adevar cei gifted si o fac creativ, nu automat.
Problema aici este insa cum motivezi un copil fara interes pentru matematica, sa se apropie totusi de ea? Dupa parerea mea, raspunsul e unul singur: fara sa presezi si cu pedagogie.
Poti pleca de la aplicatiile practice ale matematicii, de la jocuri chiar, tu ca parinte (daca te descurci cu asa ceva si ai si timp disponibil) sau un meditator. Dar nu orice meditator. Unul mai ludic, mai spontan, mai creativ. Cred ca daca m-as afla in situatia asta as cauta printre studentii la matematica, unul pasionat si vesel, mai degrada decat un profesor. Pasiunile sunt contagioase.
Dar nu m-as crampona de matematica. Unii pur si simplu nu au aplecare spre ea si ar fi mai eficient sa se focuseze pe interesele lor.
Apropo de intrat la licee, o mica proportie din media de admitere e data de teza nationala la matematica, se poate compensa pe alte planuri o eventuala deficienta.
Fiindca nu pot crede ca un copil care-si face temele la matematica si participa la ore, nu reuseste sa ia macar note de 5-6, indiferent de tipul si cantitatea de inteligenta din dotare.
Aici as impune si eu o conditie: sa-si faca temele, la toate materiile, nu in special la matematica.
In rest, sunt suficiente licee bune (cel putin in Bucuresti) la care se intra cu medii rezonabile, nu exista numai Sava. Liceul asta a declansat un soi de psihoza a mediilor printre parinti
viviana spune:
Tezele nationale au disparut din peisaj. La sfarsitul clasei a opta se dau evaluari nationale.
Si se face media aritmetica simpla: media 5-8 + media evaluare totul supra 2.
Asa va fi la anul. Si subiectele cica se vor baza pe teste PISA. Momentan putini profesori pot explica ce inseamna exact si daca in RO se pot aplica.
Noi, mamicile astea care scriem pe aici ca avem of cu matematica nu cred ca ne punem copiii sa invete numai la mate in dauna celorlalte materii sau a timpului liber!
Cel putin la mine nu e cazul. Discutam numai de mate pentru ca asta ne roade.
Discut de mate pentru ca la celelalte materii nu am probleme.
Regret ca dam impresia ca numai asta facem. Nu e asa.
In ceea ce priveste meditatiile la mate am judecat exact ca Rrox. Am schimbat meditatorul. Am prefarat o studenta, de fapt a terminat si este masteranda. Are si cursuri de psihopedagogie. Si sper sa mearga mai bine. Azi va veni pentru a doua oara.
Giulia,
Azi dati teza la mate?
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi
rrox3 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui viviana Tezele nationale au disparut din peisaj. La sfarsitul clasei a opta se dau evaluari nationale. Si se face media aritmetica simpla: media 5-8 + media evaluare totul supra 2. Asa va fi la anul. Si subiectele cica se vor baza pe teste PISA. Momentan putini profesori pot explica ce inseamna exact si daca in RO se pot aplica. |
Evaluari, teze, tot pe acolo
N-am citit legea in forma votata. E adoptata deja?
Evaluarea la cate materii?
Citat: |
Noi, mamicile astea care scriem pe aici ca avem of cu matematica nu cred ca ne punem copiii sa invete numai la mate in dauna celorlalte materii sau a timpului liber! Cel putin la mine nu e cazul. Discutam numai de mate pentru ca asta ne roade. Discut de mate pentru ca la celelalte materii nu am probleme. Regret ca dam impresia ca numai asta facem. Nu e asa. |
Nu la asta ma refeream, ci la cantitatea de insistente, de presiune, pusa diferentiat pe matematica - fiindca nu merge bine.
Succes cu noua meditatoare!
nelia spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui Adela99
io inca n-am intalnit copil la varsta alor vostrii, doritori de studiu adevarat :) am intalnit copii curiosi, doritori sa stie, sa inteleaga, sa citeasca, sa studieze una-alta. da' nu adevarat :) va inteleg intentiile si motivele si ca mai trebe' impinsi de la spate, si mai ales sustinuti, ajutati. si ca e mare concurenta inteleg. si inteleg ca va stresati, ca is stresati. n-am nici un sfat, nici o idee. am reactionat doar la studiul adevarat :) |
Ei, si tu! Cind spun studiu adevarat, ma gindesc la ceva potrivit pentru virsta ei, nu pentru facultate. Adica sa se mai aseze dom'le si in fund pe scaun si sa lucreze ceva.
CORNELIA, mami de www.dropshots.com/agtuli#date/2010-09-19/14:00:33" target="_blank">AGATA, TUDORA si LISANDRU
viviana spune:
Rrox, numai mate si romana.
Modele de subiecte se pot vedea aici: http://subiecte2011.edu.ro/Evaluare_Nationala/Modele_de_subiecte/
Dar noi tot nu stim ce ne va astepta peste 2 ani sau 3 ani cand va veni randul fetei tale. Poate ea va prinde clasa a Ix- la gimnaziu. Noua lege tot nu este adoptata si depinde de cand se vba aplica.
Am inteles la ce te-ai referit.
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi
Gabi_K spune:
Noi dam maine teza la mate.
Marti am avut meditatie cu ei, si mi-au zis-o asa ca fapt divers. De parca n-ar fi important.
Era speriat fiul meu. Faceau adunari-scaderi cu radicali si habar n-aveau cu ce se mananca. Proful la ora facea vreo 3 "carnati" adica probleme mai lungi cu ei, si ei nu au priceput o iota. Si dupa masa ne-am pus sa facem exercitii simple, si din ce in ce mai complicate, pana au priceput. Cand am ajuns la "carnati" era deja o rutina.
Le-am explicat babeste, la nivel de clasa a 2-a si au inteles repede. Proful de ce nu poate explica? Azi mai repetam la geometrie.
Ora trecuta au facut teorema lui Thales, si tema: demonstrati teorema inversa. Chiar nu gasea nici o problema de rezolvat in manual sau in culegere???
Gabi+Robert(20.05.1997)+Lili(17.05.2002)
Povestea nasterii: Lili si Robert Locul nostru www.jccoradea.ro" target="_blank"> preferat
viviana spune:
Gabi_K,
Ii tin pumnii.
Intr-una dintre culegerile fi-mii inainte de fiecare capitol exista teoremele, demonstratiile teoremei si probleme/exercitii rezolvate.
S-ar putea sa gasesti acolo si demonstratia pentru reciproca lui Thales.
Pentru Thales trebuie sa stie foartte bine si rapoartele.
Culegerea e verde, editura Universal Pan, Stefan Smarandache, are un martian pe ea.
Dupa cum am mai spus am scapat anul asta de stressul tezei la mate, o va da in 14 ianuarie spre nedumerirea celorlalti profesori care spun ca in cancelarie este afisata la loc de cinste circulara de la minister care spune ca tezele trebuie sa se termine pana-n 20 decembrie.
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi
Gabi_K spune:
Multumim.
Nu e pb ca nu stim s-o demonstram. E o reala problema, ca asta e tema. Adica ceva ce ar trebui sa se faca la scoala. Nu e caz unic. Cel putin odata la 2 saptamani au teme de acest gen.
Cu rapoartele suntem in plop, dar cu ocazia asta le vom pune la locul lor. De asta nu mi-e frica
Am ajuns sa nu ma mai stresez din cauza notelor. Pur si simplu ii fortez sa faca temele si problemele din carte, teoria s-o stie bine si atat. De cand lucrez impreuna cu fiul meu si colegul lui de clasa, parca e mai atent, nu mai comenteaza atat.
Ieri am inceput sa discutam de licee. Mate-info nu, stiinte sociale nu, filologie nu, vrea la arte...
Gabi+Robert(20.05.1997)+Lili(17.05.2002)
Povestea nasterii: Lili si Robert Locul nostru www.jccoradea.ro" target="_blank"> preferat
viviana spune:
Oh, Gabi_K,
Si noi am discutat de licee. Real nu, ca e multa matematica, stiinte sociale nu, ca e mult de tocit, filologie nu, ca e de tocit. Stiinte naturale da.
Numai ca sectia asta de stiinte naturale e la Real si nici nu o au toate liceele. Si tot va face mate, fizica si chimie, dar nu atat de multa ca la mate-info.
Asa ca nu mai discut nimic. Cum o fi, o fi!
Cel mai naspa e ca nici macar nu vom sti cum va fi admiterea peste 2 ani.
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi