Invatamant si invatare in Ro-studiul Elli
Raspunsuri - Pagina 3
Katya spune:
Draga Gratiela,imi pare atit de rau pt copil si pt tine!Nu pot decit sa va dau o floare
...
aschiutza spune:
Parerea mea despre sistemul romanesc este ca avem in primul si in primul rind o mentalitate total gresita. De cite ori parintii isi intreaba copii daca stiu ce e un logaritm si de cite ori il intreaba "ce nota ai luat?", "da cutare, ce nota a luat?". Din prima parintii isi invata copii ca nota conteaza - il judeca prin nota. In plus admiterea in liceu si facultate pe baza notelor din timpul anilor anteriori e o timpenie, pt ca nu poti sa compari notele celei mai bune clase din liceu cu cea mai slaba, sau liceu de top cu liceu de cartier. Iarasi se vineaza numai nota, egal ce cunostinte are copilul.
Apoi e mentalitatea ca un copil trebuie musai sa aiba o diploma ca sa aiba viitor. Nimic mai prostesc, pt ca un meserias bun va cistiga mai mult decit un doctor in chimie angajat ca asistent la facultate. Sau ca un absolvent de chimie industriala care lucreaza ca reprezentat de vinzari la nu stiu ce firma farmaceutica. Dar asa se vineza la noi aparentele.
Acu despre profesori. Am avut bafta (sau nebafta) de a avea trei generatii de invatatori / profesori in familie. Nu pot sa va zic ce tam tam incepea la sfirsit de ani daca lasau corijenti. Telefonul suna intr-una, soneria de la intrare la fel. De la incercari demituire pina la amenintari mai putin sau mai mult voalate ("lasa ca stiu ca aveti doua fete"), pina la intervenentii de la inspectori si directori care faceau presiuni peste presiuni. Si care apoi te judeca in consiliu ca esti un profesor ineficient daca ajungi sa lasi corijenti. Nu conteaza ca ai incercat sa discuti cu copilul, ca ai chemat parintii la scoala de nenumarate ori (si care nu au venit), ca acel copil nu a invatat nici definitiile macar.
Apoi sunt o droaie de profesori necalificati, imbatriniti, plictisiti sau dezolati. E un cerc vicios aici. Copii vin cu mentalitatea ca nu au nevoie sa invete sau ca e de datoria profesorului sa le bage totul in cap fara ca ei sa se straduie. Apoi profesorii sunt dezamagiti (aia care isi fac datori, sau are obisnuiau sa si-o faca) de starea elevilor, ca multi nu sunt in stare la liceu sa scrie corect sau sa copieze informatia de pe tabla, sau ca pur si simplu nu au chef sa invete si trateaza profesorii si scoAla in sine cu dispret. Cum se iese din acest cerc? Cu greu...ar trebui schimbata mentalitatea unei intregi tari pt asta.
In plus o maaaaare problema e instabilitatea sistemului scolar: in fiecare an se schimba tipul de examen, programele, manualele, directorii si inspectorii dupa culoarea politica. Nu lasa timp sistemului scolar sa se adapteze, sa invete prin acumularea de feed-back. Sealearga tot timpul in urma noilor cerinte si se arunca peste bord ceeace s-a acumulat.
In Romania se pune inca accent pe informatie si nu pe gindire (bineinteles ca exista si exceptii, dar asta nu depind de programa ci de profesori). Or fii romanii topa de carte cind ies din liceu, dar putini sunt capabili sa gindeasca, sa aplice informatia invatata. Multi nu stiu de ce invata matematica sau fizica sau istorie. Doar acumuleza cunostintele si atit...
Pe vremuri intilneai vinzatori sau meseriasi foarte cititi si cu idei, interesanti. Acu intilnesti mai des aboslventi de faculatate care nici macar nu au cunostintele debaza ale meseriei lor. De ex. eu la chimie am avut colegi care in anul doi de facultate nu stiau formula densitatii.
Iasmin08 spune:
Aschiutza, asta nu-i nimic. Eu am avut in anul I student care nu stia sa scrie corect romaneste. Pe care l-am pus sa scrie hidroliza apei la tabla si nu stai sa scrie ionul de hidroniu.... A, da era in semestrul II....
Iasmin, mama de strengar de 8 anisori
meru spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui Katya Fetelor,dar sa stiti ca tot parintii au puterea pina la urma. Tb doar sa-si cunoasca drepturile si sa se debaraseze de atitudinea tipic romaneasca de a se pleca(in fata strainului,a autoritatii in gen). Un parinte are dreptul sa asiste la ore,sa cunoasca programa,sa studieze manualul si sa verifice caietul copilului.Are dreptul sa spuna la sedinta cu parintii despre ce il nemultumeste.Daca stiti ca invatatoarea cutare nedreptateste,preda insuficient sau face meditatii in clasa cu proprii elevi,de ce nu spuneti in plina sedinta,de ce nu faceti reclamatii,de ce nu luati atitudine?Un parinte mai are si obligatia sa-si evalueze corect copilul si sa nu-i intretina iluzia ca-i mare si tare platindu-i masterate peste masterate si tinindu-l in scoala cu anii.Si nu in ultimul rind are obligatia de a cultiva copilului respect fata de profesor. Un profesor,atunci cind da o nota elevului,e obligat sa-i argumenteze acestuia pt ce a fost notat asa.Si copilul/ parintele si profesorul au drepturi si obligatii,tb doar sa le cunoasca. |
Iata normalitatea care nu exista in Ro. Chiar esti ajutat, sa crezi ca tu esti cel anormal, intr-atat de mult este distorsionata perceptia despre ce ar trebui sa fie scoala. Elevul nu e pus pe primul plan, ci doar doleantele cadrelor. Au de ascuns incompetente, interese, se apara unii pe altii. Asa ca, orice reclamatie are sanse minime. Cei cu creier si coloana vertebrala, nu au loc in scolile romanesti. Si copilul meu a avut de suferit fiindca am vorbit. Cand am cerut explicatii, am primit raspunsuri de neimaginat, ori nu recunosc nimic, ori inventeaza, ori esti tu acuzat.
Gratiella sunt in aceeasi situatie.
