festivitatile de sfarsit de an

Raspunsuri - Pagina 3

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns sorana spune:

Perfect de acord cu lory
Sistemul actual pare destul de prost. Adica teoretic nu incurajeaza competitia, la final sunt toti la fel, pe de alta parte sunt o gramada de concursuri scolare plus se dau note (calificative) si se fac diferente intre copiii ... Cum ziceam fi-mea nu pricepe de ce ea a muncit anul asta iar la final colegul care nu si-a facut niciodata temele si nu scrie niciodata nimic in clasa (ba chiar nu si-a invatat nici poeziile pentru serbare si cu 2 zile inainte au fost date altora) a primit aceeasi diploma si aceeasi coronita ... E greu de explicat ca sa si priceapa la 7 ani. Pentru ca ceea ce a priceput ea a fost ca nu are nicio importanta daca muncesti sau nu, la final primesti acelasi lucru.


Filofteia - da trebuie incurajata competitia cu tine insuti. Dar si cei care "vor doar fb" o incurajeaza. Adica ai luat azi -fb inseamna ca trebuie sa inveti mai mult ca maine sa iei fb curat ... eu una nu vad nimic rau in asta atata vreme cat acest "mai mult" nu ajunge sa chinuie copilul.




Sorana si Monica (7 ani)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns kariguld spune:

nu mi-as raporta niciodata copii la altii, la colegii lor. nu ma intereseaza comparatiile, nici la ce nivel invata nu stiu care copil, nici ce note sau calificative are. nu ma intereseaza acest aspect, al altora. tot ce ma intereseaza pe mine ca parinte, este ca ai mei copii sa invete, sa se formeze ptr viata. sa-si insuseasca principii si valori sanatoase.
in Deutschland, nu exista bagaj mare de materii ptr clasele primare si chiar dupa. totul este moderat. cine vrea sa invete mai mult o poate face cand mai creste, la colegiu sau universitate.
si nici festivitati de sfirsit de an nu sunt la noi, nici la scoala in Elvetia nu erau. copilul primeste la sfarsitul anului scolar, un Zeugnis in plic, ptr parinti. Zeugnisul este o marturie despre copil, despre activitatea lui din timpul anului.
asa mi se pare corect. bine, ca aici nimeni nu moare de grija celuilalt. nu intereseaza pe nimeni ce a facut sau face vecinul.



Bazar general pe DC

*********************


VREAU SA NU MAI FIU DIFERIT! MIHAITA


M-am nascut pentru succes!







Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns claujro spune:

Citat:
citat din mesajul lui sorana

si aceeasi coronita ...




Nu au voie sa dea coronita. Odata cu premiile a disparut si coronita.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns CameliaBianca spune:

La noi copiii nu au timp sa-si gaseasca adevarata vocatie pentru ca se pune presiune pe ei sa invete la orice pentru a ajunge la un liceu bun, asta mi se pare mie cel mai mare neajuns al sistemului.

Eu n-as fi reusit sa "cresc" daca nu aveam un mediu competitiv, cred ca iti trebuie o tarie si o maturitate deosebita, copil fiind, sa progresezi doar comparandu-te cu tine.

Cum unii copii sunt mai buni la examene scrise decat la oral si viceversa, unii copii au nevoie de modele (asta implica si comparatii) pentru a progresa , altii nu, poate sunt demoralizati, nu cred ca e un adevar general valabil ca un sistem e mai bun decat celalalt.

Viata e o competitie, nu au cum sa traiasca intr-un glob de sticla, mai bine sa invete de acum, cand miza e totusi mica, cum sa se comporte intr-un concurs, sa gaseasca puterea sa-i admire/felicite pe cei care ajung in varf.

M-ati facut curioasa cu sistemul finlandez, inteleg ca exista totusi note si la ei, doar in clasele mici sunt calificative, exista chiar si corigenti, repetenti deci nu e doar mers la scoala cu stress minim. Chiar inteleg ca notele sunt foarte fragmentate, exista 9, 9+, 9 1/2, 10-, 10, 10+ in cazuri exceptionale deci e un sistem care chiar poate face o ierarhizare foarte "fina" intre 9 si 10. Ca nu-i intereseaza ce note au altii banuiesc ca e vorba de educatie dar notele exista si cred ca si increderea in evaluari e mare, nu se gandesc ca mama lui Tarja :) a venit cu un parfum la dna si de-asta a luat 10- in loc de 8 1/2.

Apropo de oameni mari care nu au fost premianti, mi se pare plauzibil, decat 10 pe linie si nicio pasiune pentru un obiect anume, mai bine elev de 8 in general si stralucitor la ceva. Pentru ca perfomanta chiar dublata de talent cere timp.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

Citat:
Nu au voie sa dea coronita. Odata cu premiile a disparut si coronita.

Din pacate la noi legile nu se respecta.

Citat:
Ca nu-i intereseaza ce note au altii banuiesc ca e vorba de educatie dar notele exista si cred ca si increderea in evaluari e mare

Notele/mediile/rezultatele nu se fac publice ca la noi... iar evaluarile nu se pot cumpara ca la noi.

Citat:
Apropo de oameni mari care nu au fost premianti, mi se pare plauzibil, decat 10 pe linie si nicio pasiune pentru un obiect anume, mai bine elev de 8 in general si stralucitor la ceva. Pentru ca perfomanta chiar dublata de talent cere timp.

Foarte corect sintetizat... mai rau este ca in prezent la noi sunt copii de 10 pe linie si care de fapt nu merita 10 la nici o materie... de aceea ierarhizarea oricum nu-si mai are rostul.

Asa cum am mai spus ... asa am fost educati... sa ne intereseze si capra vecinului.
Eu nu pun presiune pe al meu, prin urmare nu stie ce note au luat ceilalti (invatatoarea noastra nu face publice notele) ... in schimb colege de ale lui, pe care se pune presiune stiu notele celorlalti, dar am observat un aspect... le spun doar pe cele care le convine lor... ca rezultatele lor sa para exceptionale... si spun asta pentru ca o mamica s-a laudat la mine ca nu luase nimeni 100 de puncte la un test de mate, iar cand am ajuns acasa am constat ca fiimiu luase... deci ajung sa minta, ceea ce mie mi se pare mult mai grav decat o nota de b.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns loryi1974 spune:

O,da ,uitasem de parfumelul degraba crescator de note si de calificative.
Eu urasc serbarile de final,chiar si pe alea de la gradinita,am mai spus-o si cu alte ocazii.
Raportarea la ceilalti o fac din dorinta de a sti cum sta copilul meu si clasa lui in general,a intereseaza cati au luat un anume punctaj,nu numele lor pentru a sti pe ce palier este copilul meu.Pentru ca sistemul romanesc,in care copilul meu inca mai invata,este diferit fata de cel vestic.
In sistemul romanesc,copiii foarte buni acumuleaza foarte multe frustrari pentru ca notele,asa e facut in acest moment sistemul acesta,se dau pe diverse criterii ,unele dintre ele neavand nimic in comun cu etica profesionala sau cu moralitatea.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns loryi1974 spune:

Una este sa pui presiune pe un copil ,iar alta sa vrei sa stii unde este,la ce nivel pentru a-l ajuta.
Nu toti copiii foarte buni sunt terorizati de parinti pentru note,exista copii care invata din placere.Exista astfel de copii,ba chiar fac si sport si se joaca,caci isi termina rapid lectiile si asa zisul suplimentar.Iar seara inainte de culcare citesc.
Nu toti copiii foarte buni ajung sa minta,depinde de educatia primita sau de relatia parinti-copii.Eu nu m-am suparat cand mai venea cu un "nedumerit"pe la inceputuri la bastonase etc.Pentru ca niciodata nu m-a interesat forma bastonaselor,daca sunt suficient de rotunde etc.Eu nu i-am rupt nicio foaie,indiferent cum era scrisa.Dupa cum nu ma intereseaza nici sa faca o cantitate mare de probleme etc.Pe mine ma intereseaza,dar am mai spus asta,cum gandeste o problema ,cum ajunge la o solutie,nu cate probleme a facut,ma intereseaza daca scrie corect gramatical,daca stie unde sa puna virgula etc.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lala_D spune:

Citat:
citat din mesajul lui loryi1974

Una este sa pui presiune pe un copil ,iar alta sa vrei sa stii unde este,la ce nivel pentru a-l ajuta.
Nu toti copiii foarte buni sunt terorizati de parinti pentru note,exista copii care invata din placere.Exista astfel de copii,ba chiar fac si sport si se joaca,caci isi termina rapid lectiile si asa zisul suplimentar.Iar seara inainte de culcare citesc.
Nu toti copiii foarte buni ajung sa minta,depinde de educatia primita sau de relatia parinti-copii.Eu nu m-am suparat cand mai venea cu un "nedumerit"pe la inceputuri la bastonase etc.Pentru ca niciodata nu m-a interesat forma bastonaselor,daca sunt suficient de rotunde etc.Eu nu i-am rupt nicio foaie,indiferent cum era scrisa.Dupa cum nu ma intereseaza nici sa faca o cantitate mare de probleme etc.Pe mine ma intereseaza,dar am mai spus asta,cum gandeste o problema ,cum ajunge la o solutie,nu cate probleme a facut,ma intereseaza daca scrie corect gramatical,daca stie unde sa puna virgula etc.


Foarte corect. Si eu am procedat la fel.
Iti pot spune ca ideea de competitie/ierarhizare la fiul meu s-a constientizat in clasa a patra o data cu olimpiadele scolare. Si cu alte concursuri ( ei au participat la multe de-a lungul anilor) insa olimpiadele i-au deschis ochii cu privire la ierarhizarea varfurilor.
Si el face parte din categoria celor care invata de placere, care termina repede si practica un sport de 6 ani.
Asta nu il impiedica sa fie un ambitios si sa lupte pentru a deveni mai bun sau sa fie mereu printre cei mai buni.
Poate si medaliile de la sport au contat.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns geniest spune:

Citat:
citat din mesajul lui loryi1974

Una este sa pui presiune pe un copil ,iar alta sa vrei sa stii unde este,la ce nivel pentru a-l ajuta.
Nu toti copiii foarte buni sunt terorizati de parinti pentru note,exista copii care invata din placere.Exista astfel de copii,ba chiar fac si sport si se joaca,caci isi termina rapid lectiile si asa zisul suplimentar.Iar seara inainte de culcare citesc.
Nu toti copiii foarte buni ajung sa minta,depinde de educatia primita sau de relatia parinti-copii.Eu nu m-am suparat cand mai venea cu un "nedumerit"pe la inceputuri la bastonase etc.Pentru ca niciodata nu m-a interesat forma bastonaselor,daca sunt suficient de rotunde etc.Eu nu i-am rupt nicio foaie,indiferent cum era scrisa.Dupa cum nu ma intereseaza nici sa faca o cantitate mare de probleme etc.Pe mine ma intereseaza,dar am mai spus asta,cum gandeste o problema ,cum ajunge la o solutie,nu cate probleme a facut,ma intereseaza daca scrie corect gramatical,daca stie unde sa puna virgula etc.



Parca a scris constiinta mea. Noi suntem viitori scolari de clasa I si, desi, incerc sa raman "rece" n-as putea spune ca nu ma supara deja ceea ce citesc pe aici.
Am cunostinte care se uita ciudat cand spun ca indiferent de forma bastonaselor sau a cifrelor, copilul tot va stii sa scrie si sa citeasca. Si mi se pare o prostie sa notezi caligrafia.
Cum sa fac sa-mi conving copilul sa nu puna accent pe forma ???

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns loryi1974 spune:

Imi amintesc ca prima data cand a luat un nedumerit a venit acasa cu teama oarecum desi si eu si taica-sau ii repetasem ca nu ne intereseaza cum scrie dpv caligrafic,dar ne intereseaza foarte tare cum scrie dpv gramatical,daca a inteles cum sa desparta cuvintele,unde sa scrie s-a sau sa,de ce trebuie sa puna virgula sau semnul exclamarii.Nu i-am reprosat nimic,dar s-a straduit din propria initiativa sa scrie mai frumos.Imediat ce a depasit faza bastonaselor si a intrat pe probleme de gandire (silabe,autodictari,dictari,alcatuiti de propozitii,sensurile cuvintelor ,citit,calcule),a mers snur.Si a inceput sa scrie frumos.S-a apucat sa copieze singura din diverse carti care o interesau si si-a format mana.Din ambitie.
Pe mine m-au bucurat rezultatele la Canguras pentru ca incepuse sa fie frustrata ca derivatele lui fb=fb.Aceste rezultate oarecum au motivat-o.Si i-au rasplatit munca.Pentru ca munceste ,rezultatele ei nu vin din senin.Si da,se da pe role,merge cu bicicleta,sta in parc ,are prieteni.
Exista si astfel de copii ,foarte buni si fericiti.

Mergi la inceput