festivitatile de sfarsit de an
Raspunsuri - Pagina 2
isabela spune:
La noi, la clasa a V-a, a avut loc o mica festivitate de premiere, in clasa, la care au participat doar copiii premianti. Mie una nu mi s-a parut normal asa. Au mers doar copiii, si-au luat diplomele, si asta a fost tot.
Miriluta spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui isabela La noi, la clasa a V-a, a avut loc o mica festivitate de premiere, in clasa, la care au participat doar copiii premianti. Mie una nu mi s-a parut normal asa. Au mers doar copiii, si-au luat diplomele, si asta a fost tot. |
De ce nu ti s-a parut normal?
filofteia spune:
| Citat: |
| Eu nu sunt de parerea Filofteiei . Mi se pare ca pentru cei buni nu exista nici un fel de motivare .... Pe mine ma motiva chestia asta cu premiul I chiar din clasa I ... si am intrat la scoala la 6 ani. |
Sorana
din pacate asa am fost crescuti. Si eu tot la 6 ani si un pic... am fost mereu cea mai mica din clasa. Nu stiu daca te stimula premiul sau fericirea parintilor de dupa.
In tarile civilizate nu "se poarta" scoaterea in fata a copiilor. Nu se fac publice rezultate scolare.
Din pacate unii copii si acum sunt "stimulati" de acasa pentru competitie... nu li se vorbeste decat de faptul ca trebuie sa fie primii, sa ia numai fb (10), un -fb (9) este o tragedie pentru parinti si cu timpul devine si pentru copil...
Finlanda, care are sistemul de invatamant cu cele mai bune rezultate nu incurajeaza competitia decat cu tine insuti...
Desi am facut liceul pe vremea lui Ceausescu, la noi la liceu nu se faceau premieri, ci diplomele/premiile se dadeau in clasa, fara prea mare tamtam... mie mi-a placut chestia asta, chiar daca mereu am fost printre premiati... ma simteam apreciata altfel, pe parcursul anului scolar... asta cu "sa culegi roadele muncii" mi se pare aiurea... Important este sa crestem copii sanatosi la minte/trup si suflet, nu unii care sa fie in permanenta competitie, iar pentru rezultate sa fie gata de orice.
Eu sunt de parere ca unii copii mai slabi la invatatura muncesc mai mult decat altii buni... ca sa nu mai vorbesc de sistemul nostru de evaluare, dar asta este alt subiect.
grati.ela spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui filofteia [quote] Finlanda, care are sistemul de invatamant cu cele mai bune rezultate nu incurajeaza competitia decat cu tine insuti... |
eu asta i-am spus Ozanei: astazi trebuie sa fie mai buna decat ieri si maine mai buna decat astazi...
Cricor spune:
De ce considerati voi ca este nepotrivita o festivitate de premiere la clasele 1-4? Nu se spun notele, nu se face clasificare/ierarhizarea copiilor, se dau diplome (identice), facem o poza si plecam acasa.
Eu il vad mai degraba ca un moment de "closure". Am incheiat un an, primim o diploma, ne facem poze cu prietenii cei mai buni,cu toata clasa, eventual cu doamana daca vor.
Edit: La mine la serviciu, dupa fiecare release important se facea un fel de 'festivitate': se dadea o diploma, suc si tort si inapoi la munca. Cam asa vad si incheierea anului scolar..un eveniment, asa cum e si inceputul anului scolar.
Ca o parere personala, eu cred ca acei copii care muncesc cu adevarat in timpul anului sa fie cumva recompensati... munca trebuie recunoscuta, chiar daca inseamna invatat.
filofteia spune:
| Citat: |
| De ce considerati voi ca este nepotrivita o festivitate de premiere la clasele 1-4? Nu se spun notele, nu se face clasificare/ierarhizarea copiilor, se dau diplome (identice), facem o poza si plecam acasa. |
Nu cred ca a spus nimeni asta... una este o mica petrecere cu suc si prajituri si alta cea din curtea scolii, cu toata scoala...
| Citat: |
| Ca o parere personala, eu cred ca acei copii care muncesc cu adevarat in timpul anului sa fie cumva recompensati... munca trebuie recunoscuta, chiar daca inseamna invatat. |
Asa este numai ca un copil cu rezultate mai slabe poate muncii la fel, daca nu chiar mai mult fata de unul cu rezultate foarte bune. Neevidentiind si munca acestuia nu se face decat sa obtii niste copii frustrati care nu vor mai muncii deloc pentru ca si asa rezultatele lor nu se vad. Asta se aplica indeosebi invatamantului din romania, care se face la un nivel peste mediu... cei care au un IQ de nivel mediu ajung sa nu mai invete/munceasca pentru ca este in zadar...
Cricor spune:
| Citat: | ||
| citat din mesajul lui filofteia [
Asa este numai ca un copil cu rezultate mai slabe poate muncii la fel, daca nu chiar mai mult fata de unul cu rezultate foarte bune. Neevidentiind si munca acestuia nu se face decat sa obtii niste copii frustrati care nu vor mai muncii deloc pentru ca si asa rezultatele lor nu se vad. Asta se aplica indeosebi invatamantului din romania, care se face la un nivel peste mediu... cei care au un IQ de nivel mediu ajung sa nu mai invete/munceasca pentru ca este in zadar... |
N-am detaliat eu prea bine... prin copii care muncesc mult eu nu inteleg neaparat pe cei care au rezultate f bune... ci cei care muncesc, fac suplimentar, citesc, etc... eu cred ca un invatator isi da seama de lucrurile astea. Da, invatamantul din Romania e foarte elitist..o mare hiba a lui. Pe de alta parte, ca una care am avut copil si intr-un altfel de invatamant, nici ala care se addreseaza copilului mediu nu-i neaparat mai bun, pentru ca nu-i stimuleaza..le zice ca "e bine asa, atata poti tu, nu te stradui mai mult". Ca de obicei, o solutie de mijloc ar fi ideala...ma intreb in ce tari o fi aplicata.
moana spune:
Fata mea e intr-o clasa step by step. Nu se dau premii si copiii nu sunt ierarhizati nici intr-un fel. Am primit fiecare o fisa de evaluare a copilului unde sunt trecute abilitatile dobandite si cam ce ar mai fi de imbunatatit.
Ceea ce-i spun eu in fiecare zi - trebuie sa te intreci cu tine insuti si nu cu altii. Nu ne intereseaza ce fac altii si nici cum ne raportam fata de ei. Deocamdata.
Cred totusi ca e o abordare buna.
P.S. Am vorbit astazi cu bunica mea de 90 de ani la telefon care mi-a spus asa: "Cati oameni mari din lumea asta au fost primii la scoala?"
loryi1974 spune:
E cumva derutant pe de o parte sa dai calificative care teoretic presupun o ierarhizare ,iar pe de alta parte sa insiri toata clasa fara exceptie ca si cum ierarhizarea deja facuta nu exista.
Daca vorbim despre frustrari,inclusiv cei cu rezultate foarte bune pot avea:de ce sa mai invete daca ,fie ca iau fb,fie ca iau b sau toate derivatele lui fb si b,rezultatul final este acelasi.Ca parinte,trebuie sa fii atent ca un astfel de copil sa nu rataceasca drumul.
Amestecul asta de ierarhizare in timpul anului si de egalizare finala este cel prost,dupa parerea mea.Deci,ori cu calificative si premiere,ori fara si doar serbare cu suc si prajituri.
In ceea ce priveste sistemul finlandez ,chiar daca nu sunt note se face la un moment dat o departajare,ca si cum tot ciclul primar sta intr-un examen.Dar cred ca rezultatele f.bune ale acestui sistem depind de mai multi factori:scoli micute,profesori foarte bine pregatiti cu un statut social recunoscut etc.
Eu personal nu cred ca sistemul step practicat in Ro ajuta un copil sa obtina rezultate bune la invatatura.Cunosc exemple de parinti care credeau ca este ceva extraordinar,copiii mergeau de drag la scoala etc,pana au realizat ce diferenta ca bagaj de cunostinte este intre copiii lor si cei din sistemul clasic.Cred ca daca incepi step trebuie sa mergi inclusiv la liceu pentru ca altfel va fi destul de neplacut.
Trebuie sa recunosc ca pe mine ma intereseaza ce rezultate au si cei din jur pentru ca ma ajuta sa imi dau seama care este nivelul real al copilului raportat la grup.Si nu,nu il stresez cu notele,de altfel nici nu este nevoie.
Referitor la oamenii mari de pe lumea asta,depinde ce se intelege prin oameni mari si la ce perioada ne referim.Este o chestie subiectiva.Depinde si de domeniu.Sunt unii care conduc firme importante,si prin ele cumva lumea si au fost in Ivy League,sunt altii care conduc politic lumea si la fel au trecut prin scoli renumite unde au fost primiti pentru ca au avut rezultate deosebite.De altfel,actualul presedinte si secretarul de stat american sunt doua exemple la indemana.Inclusiv Bill Gates intrase la Harvard inainte de a dezvolta Microsoft.
Recent Cambridge a reusit sa adune mai mult de un 1 miliard lire mai devreme cu doi ani decat se planificase tocmai din cauza fostilor absolventi care au donat in numar important chiar in perioada asta de criza.
Asta a fost putin off topic,eu imi indemn copilul sa invete si sa intre in competitii.Se poate intampla si sa piarda,si asa se castiga experienta si putere.Important este ca la final sa fie independenta ,educata si puternica.
