ADHD sau ce?

Raspunsuri - Pagina 10

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns alra spune:

zgomotele bruste si comportamentele agresive sperie pe oricine, nu numai pe cineva mai sensibil.

nu mi se pare admisibil ca o persoana care are grija de niste copii de clasa I sa aiba un bat si sa se exprime troznind cu el in masa vreunui copil.

vezi ca chestia asta cu schimbatul invatatoarei e foarte sensibila, reclamatiile la superiorii ei nu sunt de fiecare data vazute asa bine. daca o faci incearca sa o faci cat mai subtil.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anuscha2009 spune:

oate pare bizar dar nu faptul ca bate in masa mi se pare cel mai de neacceptat lucru, ci mai mult ma deranjeaza faptul ca nu colaboreaza cu noi familia ei si in nenumaratele randuri in care discut cu ea chiar si o ora intreaga este evaziva nu spune mare lucru dar dupa aceea ,,ataca''. Cand copilul raspunde bine sau scrie bine - nimic cand insa face o greseala ii tranteste un ,,sarpe'' care este echivalentul unui insuficient.

Alta chestie care m a panicat si speriat foarte tare este ca de exemplu azi a avut test la matematica si am rugat o pe doamna psiholog sa se duca sa vorbesca cu doamna invatatoare, sa observe putin copilul in clasa - si psiholoaga lauda copilul i-a spus ca fata mea are nevoie de mai multe incurajari si stimulari si doamna invatatoare nu a zis absolut nimic si a schimbat subiectul, plangandu se de tot colectivul de copii. Vreau sa va mai zic ca mai multi parinti cu copii care nu au dificultati de invatare se plang de atitudinea doamnei.

UN alt lucru care m-a suparat la doamna este ca mi-a aruncat-o asa, sa-i puneti un profesort de sprijin ca nu este nici o rusine'' din nou punandu i o eticheta fara sa aiba toate elementele, pentru ca profesorul de sprijin se solicita de scola nicidecum de parinte in urma incadrarii copilului intr un grad de dizabilitate.

UN alt lucru care ma deranjeaza la doamna asta este ca parca incerca sa i puna cu orice pret o eticheta de proasta si sa o lase astfel etichetata pana in clasa a patra. VReau sa va spun ca mie mi e ciuda ca fata face efort, e foarte constincioasa la facutul temelor, rabdatoare si o considera pe doamna ,icoana''.

In schimb doamna psiholog este o scumpa s-a implicat foarte mult si inceraca sa ma ajute sa gasesc o solutie. Mi a recomandat chiar un Centru de educatie emotionala si comportamentala pentru copii unde sa i pot face fetitei o evaluare complexa.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns columbiana spune:


ce inseamna eticheta de proasta? s-a exprimat invatatoarea asa, sau crezi ca daca copila are intr-adevar o problema devine automat "proasta"? poate are intr-adevar nevoie de ajutor suplimentar in clasa;



http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=137759

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anuscha2009 spune:

profesor de sprijin nu inseamna un ajutor suplimentar in clasa, ar fi fost bine si nu m ar fi deranjat
Profesor de sprijun inseamna ca copilul are un intelect liminar si alte probleme este incadrat intr un grad de handicap si scoala cere un profesor de sprijin, profesor care vine doar de 2 ori pe saptamana in SCOALA nicidecum in clasa si ,,lucreaza'' cu toti copiii in aceasta situatie din scoala.
Nu as fi atat de orgolioasa incat sa refuz un ajutor copilului meu, dar nu poti sa emiti o astfel de parere dupa o luna de scoala.

Ca sa aiba un copil profesor de sprijin este un proces lung anevoios si birocratic si este mai mult o impunere a sistemului decat o necesitate pentru copil.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns denizel spune:

Si, in conditiile astea, tot mai crezi ca fetita trebuie sa ramana in clasa invatatoarei asteia, Anuscha?

Pana una-alta, poate ar fi bine sa-i recomanzi invatatoarei un psiholog de sprijin. Are mare nevoie!!!

Pentru parinti, de dragul copiilor


"Omul care a inventat distractia a fost copilul" - din jurnalul unei mămici de băietel.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anuscha2009 spune:

Mie imi este ciuda ca la noi este un sistem asa de ciudat in invatamant, dar de fapt unde nu este ciudat la noi?

Nu se pune pe prim plan interesul superior al copilului, fiecare isi face meseria dupa ureche si dupa propriile frustari sau interese.
Am vorbit odata cu o mamica care traia in Italia si avea un copil cu note autiste. Cata grija din partea profesorilor, a comunitati in care traia, a teraputilor a, a, a, - pentru dezvoltarea copilului si nu in ultimul rand pentru siguranta psihica a parintilor - nu pot sa va spun. Eu nu reusesc decat sa ma simt vinovata ca am un copil cu mici dificultati, in panica si foarte, foarte stresata.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns andusha spune:

Schimba scoala (nu clasa, ca poate dai peste o invatatoare prietena cu actuala) si nu te mai stresa.
Fa tot posibilul sa-ti convingi copila ca e inteligenta si capabila sa invete si nu o forta sa faca mai multe teme decat poate in mometul asta. Nu are nici o importanta pentru dezvoltarea ulterioara a copilului daca face bastonasul drept in primul semestru din clasa intai, nici chiar daca invata sa scrie in clasa intai sau in clasa a treia, dar o invatatoare incapabila si lipsita de empatie poate face mult rau.
Inteleg ca acum nu stii ce sa mai crezi, ca ai vrea ca si copilul sa fie multumit si invatatoarea sa il laude, dar uneori nu se poate. E important sa dai dovada de maturitate si de responsabilitate si sa faci ce e mai bine pentru copil.
Daca te convingi dupa o perioada de cateva luni ca are probleme de mentinere a atentiei, poti lucra cu ea (exista multe resurse gratuite), poti cere ajutorul unui psiholog, dar faptul ca nu e atenta la scoala nu demonstreaza ca ar avea astfel de probleme. Manualele, textele, metodele de la clasa intai sunt atat de neinteresante si plictisitoare incat si pentru un adult ar fi foarte greu sa mimeze entuziasmul.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns carolinah spune:

Schimba rapid invatatoarea sau chiar si scoala.

Fiica mea de clasa a 2-a a fost asa de afectata de mediul de la scoala unde era inca din cls I (privata, de altfel) ca la testele initiale de toamna asta a dat foaia goala la toate materiile (romana, mate, engl) cu insuficienturile de rigoare si nu mai scria nimic la nicio ora... Parerea invatoarei: nu vrea, nu are chef de scoala! De fapt era un semnal de alarma pe care ei l-au tratat cu f mare superficialitate... ea a terminat cls I cu FB pe linie, dar ce folos, daca se ducea cu sila la clasa?!

De 2 saptamani ne-am mutat la Sibiu si fata mea merge la scoala de aici. La toate testele de pana acum a facut perfect! Ii plac colegii si mai ales Doamna care e calma si intelegatoare (si nu tipa la ea ca cealalta) si mediul este propice dezvoltarii ei...

Schimba clasa, chiar daca fetita are mici probleme, un mediu mai calm o va ajuta teribil! Acum se simte incoltita de invatatoarea rea si dura cu stinghia pe de o parte, si de tine cu presiunea notelor pe de alta!


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns denizel spune:

E incredibila experienta voastra, Caro... .
Bine ca s-a terminat atat de bine .

Pentru parinti, de dragul copiilor


"Omul care a inventat distractia a fost copilul" - din jurnalul unei mămici de băietel.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anuscha2009 spune:

carolinah asa se intampla si cu fata mea de exemplu la abecadar a dat un test: a facut primul exercitiu de foarte bine si dupa nu stiou ce s a intamplat ca a dat foaia goala si bineinteles cu insuficientul de rigoare pe care doamna mi l-a inmanat aproape in ochii celorlalti parinti - la sedinta cu parintii.
Lucruri pe care acasa le-a stiut perfect, acolo a dat foaia goala. Cand am incercat sa vbesc cu invatatoarea sa o intreb de ce a dat foia mea goala, mi-a raspuns ceva de genul ,, nu am timp sa ma uit ce face fiecare copil, ea oricum nu e atenta si pricepe mai greu''


Mai grav este ca doamna deja cred ca i-a pus o eticheta, caci ieri ne-am intalnit cu un baietel de la ea din clasa, care ,,mi-a parat-o'' ca nu e atenta, ca doamna mereu spune de fata mea ca nu e atenta.

Am facut mici sapaturi pentru a vedea daca este posibil sa o mut acum si am inteles ca nu este posibil sa o mut pana la sf semestrului (ianuarie).
Sunt un pic mai linistita deoarece doamna pleaca in concediu medical vreo 3 saptamani si va fi inlocuita de o doamna invatatoare pensionara care intamplator sta cu mine in bloc si a fost si invatatoarea sorei mele - practic ne cunostem de mici si pot sa o intreb exact care este situatia si ce crede dansa ca este mai bine pentru fata mea, eventual sa ma ajute cu mutarea copilei. Ce ma bucura este faptul ca aceasta doamna invatatoare este CALMA.

aS dori sa le mai intreb pe mamicile care au avut dificultati de adaptare ale copiilor la clasa 1 - oare cum ar fi bine sa reactionez? fata mea este foarte constiincioasa la lectii (face lectiile in special cu mama mea care a fost profesoara de limba romana si stie cum sa o ia)daca mama ii explica un exercitiu ca pe o joaca ea reactioneaza destul de ferm ,,la lectii nu tre sa ne jucam tre sa fim disciplinati'' (vorbe care cred ca le-a auzit de la ,,doamna"") si daca nu stie ceva incepe si plange si il ia pe nu stiu si nu pot in brate, cand da raspunsul corect este foarte fericita.

Este si ea foarte stresata si nu stiu ce activitati sa-i mai gasesc ca sa o relaxez, nu stiu nici cat si cand ar trebui sa mai lucram suplimentar cu ea deoarece lectiile pe care le are ii mananca aproape toata ziua. Mergea si la dansuri activitate pe care i*am suspendat-o din lipsa de timp.

Eu de vineri pana duminica i-am oprit orice activitate scolara sau de invatare. Oare ar trebui sa facem si in weekend cu ea pentru consolidare si pentru a nu uita?

Voi ce ziceti? multumesc anticipat!


Mergi la inceput