Sa merg la logoped sau se rezolva de la sine?

Sa merg la logoped sau se rezolva de la sine? | Autor: Deborah77

Link direct la acest mesaj

Baietelul meu are 3 ani si 4 luni....a inceput sa vorbeasca destul de greu, dar evolutia a fost constanta, este inca....In septembrie a inceput gradinita, si de atunci limbajul lui a explodat. Vorbeste de ma ameteste, ma intreaba "de ce"-uri de ma apuca disperarea uneori, deja face poante si deductii logice care ma fac sa cred/sper ca etse un copilas istet foc (de, cioara si puiul ei). Problema e ca desi vocabularul s-a imbogatit f tare, pronuntia continua sa fie proasta. Cuvintele lungi le...prescurteaza , din vocale nu-i ies multe: h,v,j,s,r........Mai e si comoditatea, care-l face sa pronunte cuvinte "usoare" de ex galben, ca atunci cand era bebelus ("bade"). Pe astea le rezolv prin exercitii, dar trebuie luat cuvant cu cuvant. Vorbeste si cam repede, ii ies cuvintele gramada...Grupurile de vocale, nu-i ies nici ele. Face dezacorduri, de genul "noi estem", pe care le corectez, dar degeaba. Sau aproape degeaba. Sunt f multe, iar eu sunt mama lui, nu vreau ca tot timpul petrecut impreuna sa-l transform in "corectura de text".
Voi, mamicile cu copilasi de varsta apropiata, ce ma sfatuiti? Sa mai astept sa se rezolve de la sine (omul evolueaza, e clar..) sau sa merg la un logoped. Imi este f teama sa nu rada copiii de el, e maricel de acum, isi face prieteni si de varste mai mari prin parc...mi-e sa nu =i zica vreunul vreo rautate. Este atat de prietenos si deschis cu toata lumea ca n-as vrea sa se inchida in el de la vbreo scena din asta.

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns natalia_nica spune:

Eu iti spun doar parerea mea strict personala, ok? Dupa mine, zic sa mai ai rabdare. Nu-l corecta prea des, in schimb reia frazele lui pronuntandu-le cat mai clar si corect (de ex. El: Mama, asta e bade?, Tu: Da, puiule, asta e galben). La noi a mers f bine metoda asta, repetam tot timpul intrebarile sau afirmatiile lui. Cat despre corectitudinea gramaticala, e inca micut, mai dureaza pana intelege ce vrem noi cu "eu sunt, tu esti" si de ce nu "estem toti". Si nu-ti fa griji depre ceilalti copii, ei nu se cramponeaza la varstele astea de corectitudinea limbajului.
Deci, asta a fost parerea mea. DAr poate exista si pareri mai avizate si ne lamuresc ce si cum.
SA cresteti mari si sanatosi!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns szivarvany spune:

Eu cred ca o vizita la un logoped nu are ce strica.
Macar te poti linisti

Iti spun asta pt ca la noi in grupa sunt 3 copii cu probleme: cel care umbla la logoped din grupa mica, acum in grupa mare vorbeste aproape corect, ceilalti doi au ramas cu defectele, din pacate. Acum au spre 6 ani.

Daria & felina fioroasa GIULIA(2004 08 16) cu Sela

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns crinuta spune:

Si cam ce defecte au cei 2? Sa inteleg ca in cazul lor logopedul nu a putut ajuta>?

Crinuta si minunea ei

Fara Dumnezeu nimic nu e.
Cine se increde in sine, cade rau!

Second chance

www.youtube.com/watch?v=RapW4MuYFXk&feature=related" target="_blank">Divine Mercy

www.valentina-sydneyseer.com/messages_2010.htm" target="_blank">2010 messages




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Tala spune:

Si la noi puiul a dat startul mai tarziu iar acum ma intreaba lumea daca are debitul asta mereu...
Pediatra noastra a spus (in perioada in care imi faceam griji ca intarzie cu vorbitul) ca la logoped putem sa ne gandim dupa 4 ani. Ma bucur ca am avut rabdare si fiecare zi ma rasplateste. Acum avem 3 ani si jumatate si pot sa-ti spun ca evolutia fata de acum 2 luni e fantastica, deci sfatul meu este sa ai rabdare.
Asa cum ti-a sugerat si Natalia nu-l corecta ca la scoala. Si la noi s-a atasat de anumite cuvinte (galben=tatin; masinuta=tatinutza) si desi poate pronunta corect acele cuvinte tot 'gresit' le foloseste. M-am gandit ca asta e 'obiectul/obiceiul" lui de atasament - n-are jucarie preferata deci isi iubeste cuvintelele (aici cred ca exagerez deja), insa asa cum iti spuneam mai devreme, fata de acum 2 luni 'tatin' s-a transformat in 'gaben' si chiar 'galben' uneori. Asta aplicand metoda repetarii intrebarilor sau afirmatiilor lui dar in mod corect, fara insa sa-i zic ca 'nu-i bine asa'. El repeta dupa mine uneori si usor-usor isi insuseste cuvintele corecte. Adora sa foloseasca expresii si cuvinte mai complicate (ca si pronuntie si sens), iar progresele sunt vizibile. A avut si perioade (scurte) de balbaiala, sau in care se ajuta de anumite sunete (cea mai haioasa a fost cea in care se ajuta de cata....cata... de se intelegea ca vorbeste mereu cu o Catalina)
Rabdare sa ai si incredere in el si nu uita sa-l lauzi atunci cand este cazul.
si pupici vorbaretului

http://tabloute.blogspot.com/
Bucurie!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns olympia spune:

Eu votez pt logoped. La varste mici defectele-s mult mai usor de corectat, copiii-s mai docili. Eu am amanat sa duc feciorul la logoped zicand ca-si va corecta singur vorbirea si pana la urma am ajuns la logoped in clasa intai. Unele defecte s-au corectat dar un astigmatism siflant a persistat pana azi, fiindca n-a fost prea cooperant, s-a rusinat ca trebuie sa mearga invete sa vorbeasca si pana la urma am renuntat. Cand se enerveaza, defectul e mai pronuntat , cand e calm e mai putin sesizabil. Deci, logoped cat mai repede!

Pene colorate... cate putin din toate!

album
gradina

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns szivarvany spune:

Citat:
citat din mesajul lui crinuta

Si cam ce defecte au cei 2? Sa inteleg ca in cazul lor logopedul nu a putut ajuta>?

Crinuta si minunea ei

Fara Dumnezeu nimic nu e.
Cine se increde in sine, cade rau!

Second chance

www.youtube.com/watch?v=RapW4MuYFXk&feature=related" target="_blank">Divine Mercy

www.valentina-sydneyseer.com/messages_2010.htm" target="_blank">2010 messages

NU, de fapt parintii nu ii duc la logoped pt ca sunt siguri ca va trece de la sine.
La 6 ani niciunul nu-l pronunta pe R, Sh, H.







Daria & felina fioroasa GIULIA(2004 08 16) cu Sela

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns betiana spune:

Este bine atunci cand constientizati faptul ca exista unele dificultati de pronuntie. Organele fonoarticulatorii se maturizeaza in jur de 4 ani, iar nivelul atentiei creste. Daca si dupa 4 ani persista dificultatile nu ezitati sa apelati la ajutor specializat. Am primit in terapie un copil foarte destept care e in clasa I si care, culmea, il spune pe R, dar nu-l poate pronunta pe L. Imi spunea mamica ca nu s-a ingrijorat decat atunci cand au aparut confuziile in scris ( R cu L si invers).Lucram intens pentru constientizarea fonologica si recuperarea sunetului L. La varste mai mari, stima de sine si increderea in sine se poate eroda datorita unui defect de articulare.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Deborah77 spune:

Multumesc mult pentru raspunsuri, o sa mai asteptam pana la 4 ani, cu siguranta vor aparea imbunatatiri pana atunci - ce zic eu, ca apar de la saptamana la saptamana,,,,

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns beshter spune:

Deborah, eu iti vorbesc din perspectiva mea de lingvist (cu ceva cunostinte in achizitia limbajului). Parerea mea e ca vizita la logoped nu are ce strica - cum spunea cineva mai sus - insa dezvoltarea lingvistica a copilului e in parametri normali.

Repet, sunt lingvist, nu cadru medical, deci observatiile mele trebuie coroborate cu observatiile medicului/logopedului.

In ceea ce priveste grupul de consoane care nu-i ies, toate sunt consoane fricative si lichide, iar in ordinea achizitionarii, ele sunt ultimele intotdeauna si in ceea ce-i priveste pe toti copiii (chiar daca unii le achizitioneaza mai repede, ele tot ultimele sunt).

In ceea ce priveste 'dezacordurile' de tipul lui 'estem', ele sunt mai degraba 'acorduri' si un semn cat se poate de clar ca procesul de invatare/achizitie a limbii e in plina desfasurare. In achizitia oricarei limbi, exista o perioada lunga in care copilul 'regularizeaza' toate neregularitatile. In achizitia limbii engleze, exista o perioada in care niciun copil nu face diferenta dintre verbele regulate si cele neregulate - toate fac trecutul cu -ed (goed in loc de went, etc). In achizitia limbii romane, toti copiii au o perioada (mai lunga sau mai scurta) in care regularizeaza putinele verbe cu paradigma neregulata, cum e 'a fi'. Din nou, aceste tendinte - comune tuturor copiilor - sunt un indiciu clar ca achizitia limbii e in plina desfasurare si e in parametri.

Mai am o parere de lingvist (si mama unui baiat de aproape doi ani): corectura aplicata de mame/tati/unchi etc fluxului verbal al unui copil e absolut inutila. Limba materna nu se invata, se achizitioneaza, iar pentru achizitie nu ai nevoie de instructor - asa cum ai pentru invatarea unei limbi straine.

Sper ca ti-am fost de folos.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Deborah77 spune:

Mihaelka, minunata explicatie. Multumesc mult . Observ si eu ca il corectez degeaba. De cele mai multe ori nici nu ma baga in seama, sau daca totusi repeta bine cuvantul corectat, peste 5 minute intr-o propozitie il spune tot pe bebeleasca.

Mergi la inceput