Scoala in Romania, plusuri si minusuri

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns mihaela_s spune:

Eu am experienta de 4 ani de scoala romaneasca cu cea mare. Plusul pe care il gasesc acum, dupa aproape 3 ani de scoala suedeza este constiinciozitatea cu care invata, faptul ca are ritmul acela de a invata in ea, datorati scolii romanesti fara doar si poate, petru ca in clasa intai romaneasca invata mai mult decat invata acum intr-a 7-a aici.
Negative, cam tot ce s-a spus pana acum: programa mult incarcata si fara rost(asta o simt si eu, ca am facut atatea materii in scoala si am invatat atat de multe lucruri inutile), nefinalitatea unei scoli(de ex. eu am terminat chimie industriala si nu am profesat niciodata in domeniu), practica foarte putina(aici de ex. se aplica foarte mult in pactica tot ce se face la scoala, au proiecte la mate sa isi puna gresie si faianta in bai si parchet in camere , etc).

A mai fost cam acum un an un subiect unde s-a discutat comparativ sisteme de invatamant, eu nu m-as mai repeta ca am scris acolo, ma duc sa caut subiectul.

fii alaturi de Mihaita


vorbe de copil...

Hobby

www.talentedenazdravani.ro/" target="_blank">talentele nazdravanilor

calator de profesie

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Gabrielama spune:

Minus:

- programa foarte incarcata, plina mai ales cu balast, care nu reflecta in nici un fel necesitatile/realitatea societatii de azi;
- faptul ca se merge in continuare pe robotizare si nu pe dezvoltarea personalitatii copilului, pe pregatirea lui ca om;
- obsesia pentru anumite materii, in defavoarea altora (vezi matematica vs sport sau alte materii care dezvolta creativitatea, spontaneitatea copilului);
- intelegerea total gresita (si foarte daunatoare pentru copil) a notiunii de "performanta";
- atitudinea invechita a marii majoritati a profesorilor;

Si as putea continua asa pe multe pagini.

Plusuri.. din pacate nu-mi vine nici unul in minte.

Intr-o discutie avuta acum cateva saptamani cu directoarea celei mai "celebre" scoli generale din Bucuresti mi s-a spus asa: pot sa scot din aceasta scoala elevi cu performante la anumite materii; dar imi este imposibil sa scot copii dezinvolti si siguri pe ei, care sa stie sa-si puna in valoare cunostintele. Trist...

Gabi

There is no taste like the taste of being thin!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ioanadara spune:

Olympia, am corectat.Eram foarte obosita aseara si am scris gresit.Nu ma refeream efectiv la capitolul integrale sau la capitolul geografia Asiei de exemoplu.Ma refeream la mandria noastra a celor care am facut scoala in Romania in ceea ce priveste faptul ca se invata mai devreme anumite notiuni decat in alte parti.Si bineinteles idei ca :" romanii au o cultura generala mai buna decat britanicii de exemplu, de americani nu mai spun.Am auzit de sute de ori opinii de genul asta.
Sau opinii de genul: "imi amintesc o faza intr-o vara, eram in italia, stateam la o cafea , copiii se jucau un piata acolo unde h a intalnit o fetita care vorbea romaneste, avea vreo 8 ani si abia daca reusea sa adune numere din zeci si unitati si asta dupa minute"
, opinie a unei mamici istete intr-o convorbire despre superioritatea scolii romanesti in ceeaa ce priveste matematica fata de cea din Italia .Insa opinia exista in legatura cu multe tari.
Ceea ce voiam sa spun aseara era ca inutil copilul care invata in Romania face adunari cu unitati fara probleme la 8 ani in conditiile in care cel din Italia le face la 10 ani daca o mare parte dintre acesti copii din Ro va merge sa traiasca in societatea creata de ceilalti.
Adica, finalitatea conteaza. Ce faci in viata cu ceea ce inveti? Iti va folosi?. In Romania am impresia ca nimeni nu se gandeste la asta.
Fetita prietenilor mei are deja in mana tema pentru vacanta de Paste.70 de probleme de rezolvat in clasa a patra.Nu e normal.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Iasmin08 spune:

Nu sunt eu in masura sa judec plusuri si minusuri- asta un cadru didactic ne-o poate spune mult mai bine.
Cred insa ca sunt lucruri care ar trebui lasate optional, dar ca sunt si chestii care nu se fac si care dupa umila mea parere nu sunt luate in considerare. La ce ma refer: copiii termina scoala, sunt majori (la 18 ani in ultima clasa e liceu) si sunt apoi azvarliti intr-o societate a caror reguli nu le stiu. Un minim despre legile noastre (ca si noi mari habar nu avem drepturile noastre de exemplu, nici macar alea uzuale). Nu zic sa invete copilul constitutia, ci doar ca are dreptul de a fi informat asupra unui minim legislativ. Again: parerea mea, nu dati cu rosii.

Iasmin, mama de strengar de 8 anisori

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mihaela_s spune:

Nu gasesc subiectul mai vechi din pacate...erau discutii intereante acolo comparativ intre mai multe tari

Eu pot de ex. sa va spun ce face fata mea cea mare in clasa a 7-a aici la mate: ecuatii de gradul intai, fractii si procente(pana acum). E foarte mare diferenta fata de ceea ce se face in Ro. Rezolva probleme suplimentare din culegeri de clasa a 5-a de mate din Ro, dar nu le poate pe toate. De ex. aici nu au invatat nimic despre multimi. La mate merg in ritm foarte lent, mai precis fiecare in ritmul sau si fata mea cum a facut si in Ro fractii de ex. e inainte cu materia la mate. Nu au culegeri aici, le da proful in clasa daca au nevoie de probleme suplimentare cateva foi trase la xerox sa munceasca, dar copiii pot merge si inainte cu materia daca pot. Un coleg de al fetei mele lucreaza din manual de a 9-a la mate(ma intreb ce va face el in a 8-a si a 9-a?), iar a mea e cum va spuneam la un capitol inainte. Dar majoritatea e la zi sau uneori chiar in urma. Cand era in a 6-a aveau doua grupe la mate, una mai buna si una mai slaba, ca cei slabi sa nu ii tina in loc pe cei buni...
In schimb am inteles ca in liceu materia se aglomereaza destul de mult, sunt multi care nu pot tine pasul, renunta la scoala pentru o vreme si apoi se reapuca(aici sunt scoli gratuite pentru adulti, la acelasi nivel ca pentru copii, se primeste bursa si multi adulti isi completeaza studiile pe care nu au reusit sa le faca la timp. O parte isi iau lumea in cap si calatoresc, lucreaza cate putin ca sa aiba bani si apoi se reintorc sa isi faca scoala, altii muncesc de la 16-17 ani si pe la 20 realizeaza ca vor sa evolueze in cariera si fac scoli, sau altii fac copii devreme si nu mai au timp de scoala la vremea ei, etc.).

Cea mica e in clasa 0 acum, eu sunt disperata ca nu invata nimic...dar invata prin joaca, iesiri in natura, nu au lectii cum eram noi obisnuiti. Nici caiete, nu scriu litere, cifre, etc. Le invata totul prin joaca, asta mi-am dat seama pe parcurs. Uitati cam ce au facut copiii in primul semestru si cam cum arata structura unei zi de scoala:
aici si aici.
Si cate ceva despre scoala suedeza.

fii alaturi de Mihaita


vorbe de copil...

Hobby

www.talentedenazdravani.ro/" target="_blank">talentele nazdravanilor

calator de profesie

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Gabrielama spune:

Mihaela_s, pai asa si trebuie sa invete copiii, prin joaca! Nu prin stat in banca nemiscati la 6 - 7 ani si prin robotizare.

Iasmin, profesorii pot sa ne spuna ce nu le place lor, ca persoane din interiorul sistemului. Noi, ca beneficiari (prin copiii nostri), trebuie sa spunem ce nu e bine din punctul nostru de vedere.

Ai mare dreptate cand spui ca atunci cand termina liceul, tinerii (caci nu mai sunt copii) sunt aruncati in "viata" fara sa stie mai nimic. Nu exista nici un fel de cursuri in scoala romaneasca prin care copiii sa-si decopere cu adevarat aptitudinile si sa stie ca daca aleg sa faca o facultate sau alta, sau isi aleag direct o meserie, o fac pentru ca stiu ce inseamna respectivul lucru, inteleg ce se va intampla cu ei peste 4-5 ani cand vor termina respectiva facultate.

Gabi

There is no taste like the taste of being thin!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mihaela_s spune:

Stiu gabriela, dar mi-a fost putin greu pana m-am obisnuit, deh eu cu experienta in scoala romaneasca...o intrebam zilnic pe fata mea ce a invatat la scoala si ea imi raspundea "nimic!" . Pana m-am prins de fapt cum invata ei. Eu invat din mers scoala "mica" aici, cum spuneam cea mare a facut in ro primii 4 ani de scoala primara.

Aici au consilieri care ii indruma pe copii in alegerea meseriei. In functie de ce isi doreste copilul si de rezultate. Inca ceva, aici nu se dau note pana in clasa a 8-a(si atunci sunt calificative), nu se fac medii, nu exista un clasament al copiilor. Se primesc punctaje la teste, dar se anunta individual, nu in gura mare. Iar ascultat oral nu exista, copiii vorbesc si raspund la intrebari dar nu sunt notati pentru asta, decat ca sunt activi sau nu(asta afla parintele la sedinta individuala).

fii alaturi de Mihaita


vorbe de copil...

Hobby

www.talentedenazdravani.ro/" target="_blank">talentele nazdravanilor

calator de profesie

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns corap spune:

stiam eu ca vreau in suedia, da' nu stiam pana acum de ce...

c & andrei-ardei 14.11.2005 & cireshik anais 07.05.07

FEBRUARIE thing-a-day

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns deya spune:

Buna,daca vreti o parere obiectiva ma ofer eu sa scriu cateva randuri.Fac practica pedagogica la engleza(i am a teacher) acum la un liceu faimos si bine cotat din oras.

Plusuri : 1.Cativa profesori daruiti!
2 -3 maxim 5 copilasi in clasa care fac cu adevarat conexiuni,sunt dezinvolti dar respectuosi,sunt creativi,sunt fluenti in vorbire.Restul tocesc......altii pierduti...tac nu scot nici un cuvant.

Minusuri : 1.Rautate intre colegi! O competitie care nu are nicio legatura cu adevarata competitie.Elevii se jignesc intre ei la cea mai mica greseala(haaahhhaaa nu esti bun).Nu se ajuta intre ei!
2. Vanatoarea de note.Imi propun ca obiectiv sa foloseasca anumiti termeni in anumite contexte.Fac un poster mare acasa despre o insula le ofer exemplu...facem impreuna in clasa in echipe,nebunie culori markere,poze,desenam,scriem reguli haioase pentru insula noastra(in engleza ca sa folosim termenii).Totul frumos prezinta......bang intrebareaPrimesc un 10?Daca vine raspunsul NO!!!incepe scandalul darr ceee teaccheerrrrrrr dar ceeeeeeeee!Vreauuuu 10 vaaa rooogggg!
In alte ore,evidentiez elevii care sunt activi ii stimulez sa imi spuna ceea ce cred ei,imagini multe multe pe tabla intre care sa facem corelatii tragem sageti construim relatii le asamblam ca un tot unitar,tragem concluzii, facem exercitiu pentru fixare.Pe cei activi ii recompensez cu puncte in plus iar in situatii speciale primesc un 10!
Nu exista sa nu ii apreciez verbal dupa raspunsuri,incerc sa ii angrenez si pe cei mai timizi.Elevii ma apreciaza pana cand vine vorba de nota ar face orice pentru un 10!Mai ca nu plang!Daca nu primesc nici o recompensa that's it nu mai sunt interesati,ma ignora,de ce sa mai fac fisa daca nu primesc nimic pentru ea...?
Asta cam intalnesc la clasa a V-a.

Clasa a-3a.
Minusuri :
1. Aceeasi rautate intre ei."De ce raspunzi tu in locul meu?" "Habar nu ai de nimic!", "Intotdeauna iei S la lucrari ", "Teacher, el oricum nu stie nimic niciodata si nu isi face temele"
2.Uraganul din pauza....vin complet transpirati in clasa,adevarate impinsaturi,maratoane,mai nou sar capra nu cu un copil ci peste doi trei
3.Dezinteres,uitare?....aceeasi doi elevi care nu au niciodata engleza la ei.In 20de ore de asistenta plus predare nu au avut nici carte nici caiet de activitati.
Plusuri : 1. Copilasi care au in ei dorinta de a invata.Ii vad pe unii cum se concentreaza desi e aproape de ora 12.Lucreaza 3propozitii dar alea 3le gandesc sunt tacticosi,ridica mana intreaba sa fie siguri ca nu gresesc.
2. Elevi care se vede ca lucreaza acasa,lucreaza mai usor in clasa,fac corelatii intre termeni aparent simpli dar isi aduc aminte foarte bine(eu zic ca nu tocesc pentru ca pana sa ajunga la un termen X de exemplu facem haine....cum zicem la geaca?pana sa ajunga la geaca ei imi dau chestii ajutatoare o purtam in functie de vreme(vant,ploaie),peste bluza,poate sa fie si de iarna...)
3.Gingasia lorsi inocenta

Plusuri si minusuri asa le vad eu.Mi se pare ca exista o debusolare cumva.La ce invatam mai mult????Elevii nu fac fata.De la clasa a VI-A domina o Ignoranta toootalaaaam ramas socata in primele ore de raspunsuri neobrazate si indiferenta.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns claujro spune:

Conform proiectului noii legi a educatiei, grupa pregatitoare va face parte din ciclul primar. Asta inseamna ca prescolarii merg la scoala mai devreme cu un an?

Mara si Matei

Mergi la inceput