Scoala in Romania, plusuri si minusuri
Raspunsuri - Pagina 12
janib spune:
Scoala in Romania..... Nu stiu cum sunt sistemele scoalare din alte state, dar nu le putem compara, in primul rand pentru ca traim in societati diferite. In Romania (sper ca nu pentru mult timp- deh sunt mai optimista) daca nu faci meditatii sau lectiile cu unul dintre parinti, bunici, matusi, dupa ce iesi de la lectii... sansele sa pricepi lectia, sa sti sa rezolvi problemele la mate ( ca deh in 3 zile se presupune ca tabla inmultirii poate fi invatata).. nu ai sanse.
Sanse egale vor avea toti copii atunci cand toti vor fi tratati ca si egali. Acum nu.. Intrebarea unui copil de clasa a II-a " de ce mami doamna i-a dat si colegei mele tot FB, ca ea avea caietul plin de corecturi facute de doamna... Eu nu am nici o greseala si tot FB am luat? ' Raspunsul???
In speranta unui viitor mai bun.
sorana spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui janib Scoala in Romania..... Nu stiu cum sunt sistemele scoalare din alte state, dar nu le putem compara, in primul rand pentru ca traim in societati diferite. In Romania (sper ca nu pentru mult timp- deh sunt mai optimista) daca nu faci meditatii sau lectiile cu unul dintre parinti, bunici, matusi, dupa ce iesi de la lectii... sansele sa pricepi lectia, sa sti sa rezolvi problemele la mate ( ca deh in 3 zile se presupune ca tabla inmultirii poate fi invatata).. nu ai sanse. Sanse egale vor avea toti copii atunci cand toti vor fi tratati ca si egali. Acum nu.. Intrebarea unui copil de clasa a II-a " de ce mami doamna i-a dat si colegei mele tot FB, ca ea avea caietul plin de corecturi facute de doamna... Eu nu am nici o greseala si tot FB am luat? ' Raspunsul??? In speranta unui viitor mai bun. jb |
Si eu tot optimista :)) am o explicatie plauzibila. Poate "caietul plin de corecturi" din viziunea copilului era doar cu greseli minore, ceea ce justifica un 8,5, care e fb. Caietul fara nici o greseala e de 10, tot fb. Exemplu concret - fi-mea e in cls I. Multe din testele ei sunt corectate cu rosu dar notele sunt 9,30-10 (adica fb). Corecturile sunt de gen caciulite pe a, lungit sau micsorat litere (ca sa se incadreze in linia caietului), codite la s si t, linii rosii ca sa lase spatiu mai mare intre cuvinte, linii rosii ca sa lase spatiu mai mic intre cuvant si virgula, etc. Aceste greseli minore nu se puncteaza, nota scade doar la mancat de litere si alte minuni.
Sorana si Monica (7 ani)
janib spune:
Aaaa... Corect.. explicatia asta este... dar cum la noi in invatamant copilul al carui parinte vine des la scoala.. este avantajat, (gen.. da de ce numai pe ea o pune sa reprezinte clasa, da de ce doar pe ea o trimite... (diverse situatii). Nu ca mi-as dori sa iasa foarte mult in evidenta din punctul asta de vedere, si explicatiile au fost.. ca poate ca este mai dezghetata pustoaica cealalta, ca poate ca i se acorda aceasta atentie pentru a avea si ea incredere in fortele proprii... etc..Dar concluzia copilului care se simte nedreptatit, asta nu am cum sa o explic.. "De ce numai unii"
Poate ca sunt prea multi pentru o singura invatatoare;
Poate ca Domna nu vrea sa faca copii raspunzatori de anumite sarcini prin sondaj.. e suficient unul si bun..
Nu stiu.
Optimismul este contagios... ![]()
flower-power spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui accept92 Ti se pare ca sistemul vechi era mai bun? Repet, atata timp cat sistemul e acelasi pentru toti, orice forma de evaluare e acceptabila si are avantajele si dezavantajele ei, un sistem de evaluare perfect si perfect obiectiv nu exista. De aceea cand se vorbeste despre reformarea sistemului se vorbeste prea mult despre aceste nenorocite de note. Si mult prea putin despre calitatea oamenilor de la catedra. Pentru ca acestia au puterea de a ne influenta si directiona copiii la modul la care conteaza cu adevarat. Si pentru ca daca atentia s-ar directiona spre acest segment, problemele de care vorbesti si te feresti tu (droguri in scoala, cutite)...astea nu ar trebui sa existe, scoala ar trebui sa se transforme intr-o institutie respectabila si asta nu depinde decat de oameni. Respectul elevului fata de profesor si fata de institutia de invatamant nu ar trebui sa depinda de cat de cicalitor pe tema asta este parintele acasa sau cat de indiferent, el trebuie castigat la fata locului. |
Sistemul nu e acelasi pt toti din momentul in care unii se decid sa fraudeze si li se ofera si oportunitatea asta. Nu parintele se ofera sa scoata bani din buzunar, cat, mai nou, profesorii mai voalat, mai pe fata iti cheama copiii la meditatie. Cand unii se hotarasc sa accepte, din acel moment sistemul nu mai e acelasi pt toti.
Se vorbeste despre aceste note, pt ca de cand ele au greutatea pe care o au, a fost deschisa cutia Pandorei, totul a luat-o la vale, santajul si presiunea are the name of the game. Incepand de la modul cum sunt perceputi profesorii[care au facut si fac lucruri, nu degeaba sunt perceputi asa] si terminand cu faptul ca elevii cu greu reusesc sa lege prietenii in clasa[competitie, ierarhizare la varste deloc propice].
Nu se vorbeste deloc putin despre calitatea oamenilor de la catedra. Poate n-ai stiut unde sa cauti. Am pus ceva mai sus pe firul discutiei cateva linkuri, acolo vorbesc ei depre ei, mai autentic decat atat nici ca se poate, si as putea sa-ti mai dau si de pe alte forumuri. Problema e ca doar discutand nu se va schimba nimic. Atata timp cat cheia si lacata e la ei si legea nu se va schimba in acest sens, lucrurile vor merge din rau in mai rau. Beneficiarul si prestatorul se afla pe pozitii clar inegale.
De ce sa te astepti ca toti parintii sa refuze sa-si mai ajute copiii[asta-i o utopie]cand mult mai simplu e sa schimbi legea. Dar nici asta nu se va intampla fara presiunea=efortul parintilor ,pt ca din alta parte nu exista interes.
Aruncati un ochi pe site-ul unde se discuta proiectul www.unpasinainte.edu.ro/forum/preuniversitar" target="_blank">noii legi sa vedeti cati profesori si cati parinti isi spun parerea acolo. Presiunea mare se pune de catre profesori. Unora dintre cei care aud ca elevul e in centrul educatiei li se pare o gluma buna. Va dati seama ca nici prin minte nu le trece sa faca acest lucru.
Cum gandesti tu ca ar putea fi schimbata calitatea oamenilor de la catedra?
Niste oameni, o buna parte dintre ei, care au fost educati in frica, care gasesc ca []coercitia si supunerea copilului e singura cheie.
Alice Miller explica la un moment dat acest mecanism:
Prin “pedagogia neagra;” Alice Miller întelege "acea educatie care are ca scop frângerea vointei copilului si transformarea acestuia într-un supus ascultator, cu ajutorul exercitarii deschise sau mascate a autoritatii, cu ajutorul manipularii si al santajului.
Ce urme lasa mentalitatea ipocrita a “pedagogiei negre” în gândirea si în relatiile noastre ca adulti?
1. Calea traditionala a educatiei, care include dintotdeauna pedepse corporale, duce la refularea suferintei si a umilintei.
2. Aceasta refulare absolut necesara pentru supravietuirea copilului cauzeaza mai târziu orbirea emotionala.
3. Orbirea emotionala produce bariere în creier (“blocaje de gândire”) în scopul protectiei împotriva pericolelor (adica împotriva traumatizarilor care au avut deja loc si nu mai exista activ, dar care – fiind refulate – sunt codificate în continuare în creier ca pericol care pândeste permanent).
4. Blocajele de gândire frâneaza capacitatea tinerilor si adultilor de a învata din informatii noi, de a le prelucra si de a elimina programe vechi, depasite.
5. Corpul în schimb are memoria completa a umilintelor suportate, care îl împinge pe omul respectiv sa cauzeze inconstient generatiei urmatoare raul suferit odinioara de el însusi.
6. Blocajele de gândire nu le permit, sau cel putin le îngreuneaza oamenilor efortul de a scapa de aceasta repetare, cu exceptia cazurilor când acestia se hotarasc sa descopere în propria lor copilarie existenta cauzelor constrângerilor. Întrucât asemenea decizii sunt mai degraba rare, majoritatea oamenilor repeta ceea ce le-au spus "stramosii", anume ca toti copiii au neaparat nevoie de bataie."
"Parents need to fill a child's bucket of self-esteem so high that the rest of the world can't poke enough holes in it to drain it dry." --Alvin Price
Jasmin012 spune:
Plusuri? Sa ma gandesc....Poate o anumita consecventa in invatare (ce paradoxal, gandindu-ma la inconsecventa spiritului romanesc din viata de zi cu zi, caci trebuie sa recunoastem ca pe noi romanii ne caracterizeaza expresia: "ne inecam precum [rromii] la mal" si spun asta doar ca figura de stil si nicidecum ca o dovada de rasism) si o mare exigenta (asta poate fi si un minus). Intamplator am asistat in Spania la o discutie a sorei mele cu directorul unei scoli (sora mea intreba despre actele necesare inscrierii nepoatei mele la acea scoala). Directorul i-a spus ca o sa dea un test, ca sa vada la ce nivel este copilul si la ce clasa il repartizeaza. I-a mai spus ca in general, in cazul copiilor romani se sare peste o clasa (adica, daca ar trebui sa intre in Romania in clasa a 5-a, in Spania ar intra direct intr-a 6-a)... ca din experienta lui a observat ca elevii romani vin mai bine pregatiti...
Dar inca nu pot face o comparatie intre cele doua sisteme de educatie, copilul meu fiind prea mic.
Totusi, incerc sa ma gandesc cu ce am ramas eu din cei 16 ani de scoala in Romania. Si trebuie sa ma gandesc bine, pentru ca nu-mi amintesc prea multe. Imi amintesc de materia supraincarcata si inutila, exact asa cum s-a mai spus si aici. Ma gandesc la complexitatea materiei, mai ales la mate, fizica si altele... si nu-mi amintesc mai nimic... E adevarat, materiile mele forte au fost cele umaniste, dar asta nu e o scuza, ca doar m-am chinuit si m-au chinuit atatia ani cu toate acele notiuni pe care nu le-am folosit niciodata in viata mea. Nimeni nu a incercat sa vada ce talente aveam si sa bata moneda pe acele talente. Nimeni, nici un profesor de-al meu nu s-a deranjat sa ne vorbeasca "omeneste" si sa dovedeasca intelepciune. Toti s-au rezumat la a-si preda materia fara sa incerca sa ne atinga sufletele.
E adevarat, am ramas cu multa cultura generala, dar cred ca pe asta am dobandit-o mai mult datorita miilor de carti citite, autoeducarii, a educatiei permanente... fiindca-mi place sa citesc. Si am mai ramas cuceva din facultate unde mi-am cultivat un talent al meu pe care mi l-am descoperit singura si in care am invetit singura muti bani si timp si eforturi. Si multa munca. Dar celor care nu le plac cartile? Cum ii pregateste scoala romaneasca pentru viata reala? Dar oare cat sunt eu de pregatita pentru viata reala si pentru competitie? Poate ca pentru astea m-a pregatit insasi viata si mai ales viata in strainatate.
Sincera sa fiu, ma gandesc cu groaza la ce-l asteapta pe Lucas peste cativa ani, cand va incepe scoala, cum il vor obliga sa invete si ce nu-i place, cum vor vrea sa faca din el un om universal, unul care le stie si le face pe toate, un al doilea Leonardo da Vinci... Numai ca nu va mai exista nici un alt Leonardo da Vinci... nici noi nu mai traim in epoca Renasterii.
Jasmin si micutzul
Lucas Daniel (28.11.2007)
www.flickr.com/photos/23373490@N02/" target="_blank">poze cu mogaldeatza
www.flickr.com/photos/30849078@N05/" target="_blank">Lucas
simali spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui flower-power Niste oameni, o buna parte dintre ei, care au fost educati in frica, care gasesc ca []coercitia si supunerea copilului e singura cheie. |
Aceasta mentalitate pluteste in aer la majoritatea profesorilor (si parintilor) cu care am discutat. Ce am citit pe forumurile pe care intra profesorii m-a ingrozit. Generatia aceasta este abrutizata emotional, nu intelege, cu ei e dialogul surzilor. De aceea eu una nu cred ca se va putea schimba ceva in sistemul romanesc de invatamant in urmatorii 50 de ani.
Dar nu ma sperii. Stiu ca tarile care astazi adopta legislatii progresiste in domeniul invatamantului (si educatiei in general) erau in cam aceeasi situatie cu noi prin anii '60...
"Calea de mijloc este calea ZEN"
Alice
moana spune:
Mie sistemul cu notele din gimnaziu care conteaza la admiterea la liceu mi se pare extraordinar dar nepotrivit total Romaniei. Noi suntem corupti pana in maduva oaselor, si acest sistem aplicat aici duce la niste rezultate dezastruoase - parinti care isi permit sa faca presiuni asupra profesorilor pentru notele odraslelor, copii care nu inteleg de ce lui X i-a crescut nota peste noapte etc....Nu stiu cum ii voi putea explica toate astea copilului meu cand va veni momentul.
Asa ca sunt in cautare de sisteme si solutii alternative. Daca aveti sfaturi si idei....am deschis un topic nou si va astept cu interes.
